alfa 159
Valvoja: Moderators
KauGoH kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16031&highlight=
Tosta topicista alhaalta löytyy ohjearvoja!
Tämä tuli tarpeeseen, kiitos
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Uusi alfan (käytetyn) omistaja ilmoittautuu paikalle.
Jopa minulle uskomattoman pitkän arpomisen jälkeen sain viimein sovittua kaupat 159:stä.
Malli on 4-ov sedan (kai?) 2.4jtdm q-tronic 85tkm ajettuna, värinä punainen. Ikävä kyllä joudun odottamaan autoa maanantaille saakka, kun sovittujen huoltojen tekeminen viivästyy hiukan.
Voi tulla melkoisen pitkä vkl odottaessa...
Ainakin on jotain hyvää mitä odottaa. Hyvinkäältä voi sitten bongata ensi viikon alusta lähtien.
Onpahan melkoisen turha viesti, mutta pakko oli avautua edes hiukan
Jopa minulle uskomattoman pitkän arpomisen jälkeen sain viimein sovittua kaupat 159:stä.
Malli on 4-ov sedan (kai?) 2.4jtdm q-tronic 85tkm ajettuna, värinä punainen. Ikävä kyllä joudun odottamaan autoa maanantaille saakka, kun sovittujen huoltojen tekeminen viivästyy hiukan.
Voi tulla melkoisen pitkä vkl odottaessa...
Ainakin on jotain hyvää mitä odottaa. Hyvinkäältä voi sitten bongata ensi viikon alusta lähtien.
Onpahan melkoisen turha viesti, mutta pakko oli avautua edes hiukan
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
kesärengas
Eturengas, Hankook ventus prime, 225/50x17, ajettu 15533km, kauttaaltaan 4,5mm jäljellä, tällä vauhdilla vaihtokunnossa 25-30tkm välillä, enemmänkin saisi kestää. Haritusta olen hieman pienentänyt ettei sisäreunat (vasemmalla) kuluisi liian nopeasti. Paineet olleet 2,5bar.
- Liitteet
-
- hankook 15533km.jpg
- (130.33 KiB) Tiedosto ladattu 5697 kertaa
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
- Paikkakunta: Sawo
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
156 V6ssa kulu kans noin, jos kiihdytteli reippaasti ja on hiukka mutkasta tietä - toinen eturengas vähä kevenee. 4-vetosissa varmasti kuluu tasasemmin.Cuore Sportivo kirjoitti:Kyllä mulla kuluu renkaat ihan tasaisesti (madallettu alusta).
Ei takuulla ole normaalia noin reipas kuluminen reunoista. Ja vielä noin pienillä kilometreillä!
MP
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Täällä oli 156 V6 ensimmäiset kymppitonnit vakioalustalla, ja viimeiset KW:n säädettävällä tontissa kiinni. Sai koko uransa ajan tossua reippaasti, mutta tasaisesti aina renkaat kuluivat.MP kirjoitti:156 V6ssa kulu kans noin, jos kiihdytteli reippaasti ja on hiukka mutkasta tietä - toinen eturengas vähä kevenee.
En mä mistään mitään tiedä, mutta ei kai tuollainen kuluminen 5k ajetuilla renkailla voi mitenkään olla normaalia?
Laitoinpa tuon kuvan kuluneesta renkaasta tutulle kaverille Continentaliin ja Alfan maahantuojalle.
Kaveri jo vastasi että selvästi kulmat pielessä. On kuulemma tänäpäivänä erittäin yleistä uusissa autossa. Pyysi samalla lähettämään pöytäkirjan tuosta pyöränkulmien säädöstä mikä Autosalvassa tehtiin että voi perehtyä tuohon paremmin. Saa nähdä mitä Arolta vastaavat
Kaveri jo vastasi että selvästi kulmat pielessä. On kuulemma tänäpäivänä erittäin yleistä uusissa autossa. Pyysi samalla lähettämään pöytäkirjan tuosta pyöränkulmien säädöstä mikä Autosalvassa tehtiin että voi perehtyä tuohon paremmin. Saa nähdä mitä Arolta vastaavat
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Ensimmäiset liukkaat ja pettymys. Nokian 225 kitkat aivan surkeat sivuttaispidon ja "plaani-ominaisuuksien takia" Sohjossa jopa aivan kamalat. Jarrutuspito kohtalainen, mutta mukavasti poistuu. Tosin hervottomuus ei innosta laskemaan kunnolla mutkissa. Samalla ohjaus on myös aika epämääräinen.
Ajonvakautus ei salli juurikaan poikkeamaan auton pystyakselin suhteen. Jos rattia hieman vinossa ja perä luistossa, alkaa välittömästi etupyörien jarrutus ja auton oikaisu suoraan - aika tylsä ominaisuus. Kiihdytyksissä taas sallii luistoa riittävästi (liikaakin), josta seuraa auton vaeltelu puolelta toiselle kaikilla 4 pyörällä = sivuttaispidon menetys.
Enpä nyt tiedä - aika kaksijakoiset fiilikset. Ajoasento ja pitkä kytkin eivät muuteskaan innosta räppää. Tähän verrattuna 156 oli kuin nahkahanska käteen
Ajonvakautus ei salli juurikaan poikkeamaan auton pystyakselin suhteen. Jos rattia hieman vinossa ja perä luistossa, alkaa välittömästi etupyörien jarrutus ja auton oikaisu suoraan - aika tylsä ominaisuus. Kiihdytyksissä taas sallii luistoa riittävästi (liikaakin), josta seuraa auton vaeltelu puolelta toiselle kaikilla 4 pyörällä = sivuttaispidon menetys.
Enpä nyt tiedä - aika kaksijakoiset fiilikset. Ajoasento ja pitkä kytkin eivät muuteskaan innosta räppää. Tähän verrattuna 156 oli kuin nahkahanska käteen
Viimeksi muokannut Kirkinen, 18 Marras 2010, 10:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kahden viikon päästä mielipide muuttuu... Sano minun sanoneenKirkinen kirjoitti:Ensimmäiset liukkaat ja pettymys. Nokian 225 kitkat aivan surkeat sivuttaispidon ja "plaani-ominaisuuksien takia" Sohjossa jopa aivan kamalat. Jarrutuspito kohtalainen, mutta mukavasti poistuu. Tosin hervottomuus ei innosta laskemaan kunnolla mutkissa. Samalla ohjaus on aika eopämääräinen kanssa.
Ajonvakautus ei salli juurikaan poikkeamaan auton pystyakselin suhteen. Jos rattia hieman vinossa ja perä luistossa, alkaa välittömästi etupyörien jarrutus ja auton oikaisu suoraan - aika tylsä ominaisuus. Kiihdytyksissä taas sallii luistoa riittävästi (liikaakin), josta seuraa auton vaeltelu puolelta toiselle kaikilla 4 pyörällä = sivuttaispidon menetys.
Enpä nyt tiedä - aika kaksijakoiset fiilikset. Ajoasento ja pitkä kytkin eivät muuteskaan innosta räppää. Tähän verrattuna 156 oli kuin nahkahanska käteen
Se on ihan kiva peli vedellä... Ja miksi se luistonesto pitää olla päällä jos meinaa ajella luistossa? Eikös luistoneston terhtävänä ole estää sitä luistoa? Vai olenko ymmärtänyt väärin
Itse huomasin että ajaminen koko ajan ilman luistonestoa säästää jarruja varmaankin melko paljon? Se jarrutus kun se oikasee autoa on melko voimakas, ja sitä kun tapahtuu vähän väliä alkaa levyt ja palat olemaan tiukilla.
Life is too short to drive boring cars.
Jännä juttu muuten. Omasta mielestä nyt jo tosi kuluneilla nastoilla tuo luistonesto ei tunnu pelittävän enää niin mukavasti. Ehkäpä tuolla on jotain tekemistä pidon menettämisen alueen kaventumisen kanssa ja muutoksissa noissa sivuttaiskiihtyvyyksissä.
Eivät muuten ole deltalla onnistuneet saamaan apulaitehihnaa vinkumattomaksi. Kuukausi maksimissaan pysyy hiljaisena. Ei näytä vaihtamallakaan paranevan. Naapurit kiittää!
Eivät muuten ole deltalla onnistuneet saamaan apulaitehihnaa vinkumattomaksi. Kuukausi maksimissaan pysyy hiljaisena. Ei näytä vaihtamallakaan paranevan. Naapurit kiittää!
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
nyt ottaa päähän. Matka-ajo 159 lla on ihan syvältä . Ohjaus kusee. Onhan renkaat leveät juu, 225, mutta en ymmärrä. Ohjauspyörässä eli ratissa keskeltä katsottuna on noin 1.5cm tyhjää liiketilaa per puoli(vasen ja oikea), eli yhteensä 3cm joutuu rattia pyörittää ennen kuin saa ohjauksen vaikuttamaan. Eli erittäin epäherkkä ohjaus, todella huono verrattuna 156een, työläs sanoisinko. Muilla kokemuksia?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
auto on minulle sinänsä tuore, vajaa 2kk, etten tiedä onko vaihdettu, ehkä huoltokirjassa lue. Alettu muuten 120k. En tiennyt että tuo saattaisi olla yksi hammastangon oireista.. Kerran merkkiliikkeessä huollon yhteydessä sanoin hiljaisessa vauhdissa ratin kääntämisestä, että täristää ja ääntelee-vaihtoivat ohj.teh.öljyt. Mutta ohjaus on tosiaan ärsyttävän työlästä.. Voi niitä muistoja, kun 156lla ajo oli nautinnollista=(
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä hammastankohan menee takuuseen. Nautit tälläkin kun on kunnossaBackstroker kirjoitti:auto on minulle sinänsä tuore, vajaa 2kk, etten tiedä onko vaihdettu, ehkä huoltokirjassa lue. Alettu muuten 120k. En tiennyt että tuo saattaisi olla yksi hammastangon oireista.. Kerran merkkiliikkeessä huollon yhteydessä sanoin hiljaisessa vauhdissa ratin kääntämisestä, että täristää ja ääntelee-vaihtoivat ohj.teh.öljyt. Mutta ohjaus on tosiaan ärsyttävän työlästä.. Voi niitä muistoja, kun 156lla ajo oli nautinnollista=(
- Alfaholic -
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mut mikä laittaa sen menemään takuuseen? minkä vian pitää olla siis selvä, mitä pitää löytyä jotta se menisi vaihtoon kokonaan mokoma pska?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
159 ilmoitti käynnistyksen jälkeen: CHANGE ENGINE OIL ja öljymerkki vilkkui.
Vaikka öljyntaso max ja viime öljynvaihdosta 6tkm. Vata fak!?!?
Vaikka öljyntaso max ja viime öljynvaihdosta 6tkm. Vata fak!?!?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
niin, tiedä sitten.. Kävi minullakin mielessä. Täytyy soittaa automilanoon kysyä nollasivatko
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Öljyn huoltovälinilmaisin jäänyt nollaamatta. 15tkm välein herjaa, ainakin niissä joissa softa päivitetty jossain vaiheessa.Backstroker kirjoitti:159 ilmoitti käynnistyksen jälkeen: CHANGE ENGINE OIL ja öljymerkki vilkkui.
Vaikka öljyntaso max ja viime öljynvaihdosta 6tkm. Vata fak!?!?
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Vaikka huoltoilmaisin on nollattu, ei se oljynvaihdon varoitusvalo siitä aina tokene. Minulla oli myös sama juttu ja jouduin käväisemään teltta-autossa öljynvaihdossa seuraavalla kerralla. Ilmeisesti siinä softassa on jokin päivitys, jolla sen saa nollattua ja sitä ohjelmaversiota ei ollut huollon tehneellä firmalla.
-
- Viestit: 384
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
- Car(s): Isolohko Ducato + V70
- Paikkakunta: Savitaipale
159:ssä on erillinen öljynvaihtovälin muistutin, joka pitää siis nollata huollon kuittaamisen lisäksi.einari kirjoitti:Minulla oli myös sama juttu ja jouduin käväisemään teltta-autossa öljynvaihdossa seuraavalla kerralla. Ilmeisesti siinä softassa on jokin päivitys, jolla sen saa nollattua ja sitä ohjelmaversiota ei ollut huollon tehneellä firmalla.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Juu, pitää paikkansa. Siellä huoltofirmassa vaan ei ollut siihen kykenevää ohjelmistoa (vaikka onkin valtuutettu fiat huolto) huoltoilmaisin kyllä hiljeni, mutta heti päästyäni autolla liikkeelle, alkoi se ilmoittelemaan tuosta öljynvaihdosta...Jevgen kirjoitti:159:ssä on erillinen öljynvaihtovälin muistutin, joka pitää siis nollata huollon kuittaamisen lisäksi.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
häiriövalo poistui, ainakin toistaiseksi. Kävin öljynvaihdon suorittaneen saman ketjun korjaamolla kuittaamassa valon pois firman piikkiin, nyt kaikki ok, toistaiseksi kop kop puuta
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Kuten jo todettua, nivelet tai raidetanko paskana. Mulla oli ratissa paljon vähemmän klappia, 1cm tai alle, meni ohjausvaihde vaihtoon, täällä vähä tarinaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13724&start=50Backstroker kirjoitti:nyt ottaa päähän. Matka-ajo 159 lla on ihan syvältä . Ohjaus kusee. Onhan renkaat leveät juu, 225, mutta en ymmärrä. Ohjauspyörässä eli ratissa keskeltä katsottuna on noin 1.5cm tyhjää liiketilaa per puoli(vasen ja oikea), eli yhteensä 3cm joutuu rattia pyörittää ennen kuin saa ohjauksen vaikuttamaan. Eli erittäin epäherkkä ohjaus, todella huono verrattuna 156een, työläs sanoisinko. Muilla kokemuksia?
Ei ku tunkkaamaan auto ylös ja kokeilee klapit ja tarvittavat osat tilaukseen - ei se siitä muuten parane. Mun koslassa nyt menossa jo ainakin kolmas ohjausvaihde. Edellinen oli valmistettu pari vuotta sitten...
Kokemuksieni mukaan timmissä ohjausvaihteessa on n. 3mm klappia ratin ulkokehällä (siis klappi tapista tappiin).
Mihinkäs arvoihin porukoilla kulmat säädetty, nominaaliin vai onko joku kokeillut enemmän/vähemmän haritusta/aurausta? Mulla on nyt nominaaleissa, mutta pitänee kokeilla etupäähän vähemmän haritusta, joskos suuntavakavuus paranisi. Kuis peräpään auraus vaikuttaa suuntavakavuuteen? Nyt kottero tuntuu hiukan liian "kiikkerältä" pikku urissa/kallistuksissa/pateissa...
-
- Viestit: 318
- Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
- Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super - Paikkakunta: Hollola
Toissapäivänä laitettiin pyöräkulmat ohjearvoihin. Nyt kulkee paremmin suoraan, alla on tosin myös uudet hakka seiskat. Ohjausvaihteesta ei ole klappia löydetty huollossa. Ohjausvaihteen saattaa ulkomaanforumeiden mukaan tuhota vääränlainen nestesäiliö, siellä on jokin putki mikä menee letkuun sisään ja häiritsee nesteen kiertoa. Tästä pitäisi löytyä huoltotiedote.
Myös nesteen pitäisi olla vihreää, mulla ainakin on punaista eli viskositeetti voi sekin olla eri.
Myös nesteen pitäisi olla vihreää, mulla ainakin on punaista eli viskositeetti voi sekin olla eri.
Pakko kysyä, sinäkö sen kävit Konalasta hakemassa pois nenän edestä?Lade kirjoitti:Uusi alfan (käytetyn) omistaja ilmoittautuu paikalle.
Jopa minulle uskomattoman pitkän arpomisen jälkeen sain viimein sovittua kaupat 159:stä.
Malli on 4-ov sedan (kai?) 2.4jtdm q-tronic 85tkm ajettuna, värinä punainen. Ikävä kyllä joudun odottamaan autoa maanantaille saakka, kun sovittujen huoltojen tekeminen viivästyy hiukan.
Voi tulla melkoisen pitkä vkl odottaessa...
Ainakin on jotain hyvää mitä odottaa. Hyvinkäältä voi sitten bongata ensi viikon alusta lähtien.
Onpahan melkoisen turha viesti, mutta pakko oli avautua edes hiukan
Mitä tulee itse otsikon mukaiseen asiaan, eli 159:n niin olen yrittänyt imeä kaiken asiatiedon mutta tuntuu että tää hankinta kumminkin menee ihan täysin tunnepuolella. Auto sopi käteen kuin hansikas käytyäni koeajolla ja ulkonäkö oli parempi kuin keskiverrolla 16-kesäisellä ruotsalaistytöllä.
Joten kuinkas usein tuohon hammastangon uusintaan tulee varautua, käytännön kannalta. Onko jollain oli 200tkm ajettu 159 esimerkiksi? Hihnan vaihto kilkkeineen ei oo yhtään kalliimpi kuin nykyisessä nokivasarassa (Vaaginan 2.0 Tdi), joten se ei huoleta vaihdossa Alfaan. Kilometrejä tulee itelle joku 50tkm vuodessa, joten mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon (hammastanko,EGR, muuta?) kun alkaa ynnäilemään vuosittaisia huoltokustannuksia? En ole vielä siinä onnekkaassa joukossa jossa auto tulisi firman kautta, joten nämä hiukan mietityttää.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Yksilöitä
Jotain satunnaisvaihtelua on noissa raidetangon sisemmissä nivelissä. On katottu kahdesta yli 80tkm ajetusta sisemmät nivelet, yksi neljästä oli aivan umpiruosteessa, muut 3 virheettömiä. Joko jäänyt tehtaalta kuivaksi tai sisään pääsee jostain vettä, tai molempia. Oikean puolen haitarikumi on epäilyttävästi suoraan tuulilasin etupuolella olevan kaukalon vedenpoistoaukon alapuolella...
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Alfan kävin hakemassa Herttoniemen Delta-autosta. Saattaa tosin olla, että tämäkin yksilö oli Konalassa myynnissä, koska vara-avaimet ovat kuulemma vielä Konalan liikkeessa.
Tunne puolen hankinta tämä ainakin minulle oli. Toivottavasti en enään koskaan joudu hankkimaan ns. järkiautoa (<- tylsiä) Muihin kysymiisi asioihin en osaa ottaa kantaa. Ainut asia mitä harmittelen on, että miksi en hankkinut alfaa jo vuosia sitten.
Ainakin tuli taivaspaikka varmistettua, kun perä perää oli 5 eri Voorttia.
*edit* Vastaus nim. Kimblelle. Ei lainaus menny oikein niinkuin piti.
Tunne puolen hankinta tämä ainakin minulle oli. Toivottavasti en enään koskaan joudu hankkimaan ns. järkiautoa (<- tylsiä) Muihin kysymiisi asioihin en osaa ottaa kantaa. Ainut asia mitä harmittelen on, että miksi en hankkinut alfaa jo vuosia sitten.
Ainakin tuli taivaspaikka varmistettua, kun perä perää oli 5 eri Voorttia.
*edit* Vastaus nim. Kimblelle. Ei lainaus menny oikein niinkuin piti.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Olipas massiivisen vittumainen juttu vaihtaa oikean lyhyen valon polttimo. Joku kyrvänpaksunen nippu johtoja oli sitä termarimaista kantta vasten ja pienempi nippu avitti. Piti myös varoa ettei hajottanu koko lamppuhässäkkää kun teki hellää väkivaltaa.
Jotain osviittaa antanee se, että vaihoin eka vasemman ja siinä meni n 2 min vaikken tuntenut mekanismia muuta kuin ohjekirjaa vilkasemalla. Oikelle meni 20 minuuttia ja yks extra polttimo (yks tippu jonnekkin moottoritilan syövereihin). Oli hieman kyrpä ottassa.
Jotain osviittaa antanee se, että vaihoin eka vasemman ja siinä meni n 2 min vaikken tuntenut mekanismia muuta kuin ohjekirjaa vilkasemalla. Oikelle meni 20 minuuttia ja yks extra polttimo (yks tippu jonnekkin moottoritilan syövereihin). Oli hieman kyrpä ottassa.
-Matti-
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
heh heh, muija soitti mulle töihin, sanoi et auto ei käynnisty, mut valot kuitenkin menee päälle ja ei kai edes lupaa. Katsotaan mitä on tapahtunut kun tulen kotiin
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Mä iteasiassa veikkaisin, että sen pitkän ja vilkun vaihtaminen on iisimpi juttu kun tuon lyhyen. Niiden mekanismi on samanlainen ja molemmilla puolilla tuntu olevan tilaa.einari kirjoitti:Onneksi niitä pitkiä ei tarvitse kovin usein vaihtaa.
Ite mekanismihan oli todella helppo: termospullomainen korkki irti, johto irti ja jousimainen kiinnitin puristetaan auki. Vanha pois ja uus sisään.
Itellä meni suurin osa ajasta tuon perkeleen korkin kans + moottoritilan syövereistä pudonnutta polttimoa (turhaa) ettiessä.
-Matti-