Viime torstaina tuli käytyä Espoon Teltassa Kia Sportagen vip-esittelyssä. Tunnelma oli suorastaan sähköinen,kun Kia "fabut" odottivat pressun poistamista uutuuden päältä.Esittelijä kertoi varusteista,hinnoista ja uudesta dynaamisesta muotoilusta.Pressu pois ja hallin täytti raikuvat aplodit.Alta paljastui edelliseen verrattuna pyöreämpi,korkeampi ja leveämpi "kulkine".Oli kiva kuunnella Kia "fabujen" kommentteja.Kuullun perusteella suurin moka on,ettei takapenkin selkänoja käänny tarpeeksi,vaan jää n.75:n asteen kulmaan,niinkuin vanhassa mallissakin. No,kylmät tuli otettua.Ratin taakse sai hyvän ajoasennon 196cm:lle.Steriili muoviohjaamo,nahkapenkit,tavaratila normi farkku meininkiä.Dynaminen muotoilu?
Siinä lihapasteijaa syödessä myyjä kyseli mielipidettä dynaamisesta muotoilusta.Oli pakko sanoa,ettei tämän katon alta ei löydy dynamiikkaa kuin noista 3:sta 159:stä ja tosta jumalaisen hienosta mustasta -03 GTV:stä.
Kuka noilla möhköillä oikeesti haluaa ajaa?
Plussaa:
-paremman näköinen kuin edellinen
-hyvät syötävät
doublesix kirjoitti:Viime torstaina tuli käytyä Espoon Teltassa Kia Sportagen vip-esittelyssä.
Plussaa:
-paremman näköinen kuin edellinen
-hyvät syötävät
Käväsin itekki paikalla. Koomista kyllä kuunnella pappojen kysymyksiä polttoaineen kulutuksesta. Jos uuteen autoo paukauttaa 30-40k€ rahaa kiinni niin bensankulutus ei oo se asia mihin rahat häviää.
Plussana myös hyvä 2000kg vetokyky manuaali dieselillä. Muotoiluhan noissa nelivetoisissa omakotitaloissa harvemmin on mitään kaunista.
Turhan perus japanilainen... Jos linja jatkuisi sisällä, niin ehkä hinta olisi jotenkin selitettävissä. Toisaalta, tuo on varmana elämäntapaauto siinä missä minit, alfat jne. ainahan niistä on peri ylimääräistä tonttua otettu
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Todennäköisesti aivan liikaa, verrattuna siihen, mitä samalla rahalla saisi käytettynä.. Sama koskee tuota laatikkoa. Helevetin kallis Tilda (vaimikäsenytoli)...
Lisempää tietoa uudesta Lanciasta. On kuulemma tulossa Suomeenkin.
Toisen sukupolven uusi Chrysler 300C esitellään Detroitin autonäyttelyssä tammikuussa sekä Genevessä maaliskuussa 2011.
Ei siinä kai mitään sen kummempaa ole muuta kuin ne moottorivaihtoehdot: 3.0 dieseli ja 3.6 litran V6. Lisäksi lupaavat ehdottomasti ottaa mallin myyntiin myös Suomeen.
Tuli muuten lueskeltua vähän aika sitten mitä Chrysleristit ovat mieltä tästä uudesta merkkiraiskauksesta.. Eivät kovin tyytyväisiä Mikä on mun mielestä hyvä juttu, raiskaus ei ole hyväksyttävä teko.
Eipä tule tuo älytön sählääminen Chrysleria pelastamaan, eikä minua kiinnosta mitä Lancian merkillä varustetuille muun merkkisille autoille käy. Toivon että niin harva ostaa noita autoja että tajuavat edes asentaa autojen keulaemblemit oikein.
gYdEbUh kirjoitti:Toivon että niin harva ostaa noita autoja että tajuavat edes asentaa autojen keulaemblemit oikein.
Se keula on kyllä jokseenkin epäonnistuneen oloinen. Siinä on vähän kaikkea mersusta lähtien.
Moottorivaihtoehdoista se kolmosen dieseli kiinnostaisi eniten. Mikäli painoa on chryslerin tapaan yli 2000 kg, tarvitaan sinne keulalle kunnon mylly eikä mitään vajaan parin litran päristintä siihen kannata tunkea - vaikka olisi kaksikin turboa.
Odotan mielenkiinnolla, miten tuohon jenkkilaivaan saadaan italianmakua. Onkohan siinä vielä vanha mersun pohjalevy, jos on niin autossahan on monen miehen/naisen kädenjäljet. Tosin ei välttämättä hyvällä tavalla. Saksalainen herrainkulkine, johon paiskattu muutama tonni jenkkilaivaa, mistähän sitä italialaista sporttisuutta/keveyttä/tyyliä löytyy...?
astronautti kirjoitti:Odotan mielenkiinnolla, miten tuohon jenkkilaivaan saadaan italianmakua. Onkohan siinä vielä vanha mersun pohjalevy, jos on niin autossahan on monen miehen/naisen kädenjäljet. Tosin ei välttämättä hyvällä tavalla. Saksalainen herrainkulkine, johon paiskattu muutama tonni jenkkilaivaa, mistähän sitä italialaista sporttisuutta/keveyttä/tyyliä löytyy...?
no eipä tuo thesiskään mikään keijukainen ollut varsinaisesti....
En tiedä onko jo ollut, mutta tässäpä kokonaisedullinen autoiluratkaisu tuleville vuosille hyvännäköisessä paketissa eli Kia Optima 2011. Puree muhun ja on merkkinsä ainoa omistushalua herättävä laitos.
Mielenkiintoiset Fiat-uutuudet/muiden merkkien uutuudet:
1) Chrysler 300c (= Lancia Thema Euroopassa)
2) Chrysler 200c (mikälie Euroopassa)
3) Dodge Avenger 2011
4) Dodge Charger 2011 (kunpa tulisi Eurooppaan!)
Kaikki pesseet kasvonsa tai uudistuneet loistavasti - ulkoiset muutokset riittäviä mielenkiinnon nostattamiseksi, suurimmat muutokset pellin alla ja sisällä. Jenkkien Fiat-haara selkeästi on hyötynyt siitä että Daimler-Mese-mikälie hylkäsi ja sysäsi italialaisille. Vaan mitä hyötyy euroopan merkit, Fiat/Alfa/Lancia. Olen käsi liittämään kuvia noista, mutta Googlehan ne halukkaille etsii.
Kivijärvi kirjoitti:En tiedä onko jo ollut, mutta tässäpä kokonaisedullinen autoiluratkaisu tuleville vuosille hyvännäköisessä paketissa eli Kia Optima 2011. Puree muhun ja on merkkinsä ainoa omistushalua herättävä laitos.
3-sarjalainen Bemari törmännyt uuden VW Scirocon kanssa
Tuntuisi silti, että eurooppalaisessa versiossa pitäisi olla jotain lanciamaista, alcantaraa tms. italialaista edes hieman viittaamaan oikeaan merkkiin. Itse voisi hyvinkin ostaa tuollaisen Lancian. Eihän se uusi Deltakaan ole mikään Lancia aivan tiukassa mielessä ja houkutteleva sekin on.
Parempi olisi kuopata koko merkki. En voi ymmärtää mitä positiivista tuolla kuvitellaan saavutettavan. Tuleeko p*skasta hunajaa jos sen käärii kiiltävään paperiin?
mattijus kirjoitti:Parempi olisi kuopata koko merkki. En voi ymmärtää mitä positiivista tuolla kuvitellaan saavutettavan. Tuleeko p*skasta hunajaa jos sen käärii kiiltävään paperiin?
Eihän sitä merkkiä nyt voida kuopata, kun uudesta stratoksestakin on prototyyppi. Lancialla ei tosin asian kanssa ole ollut juuri tekemistä, mutta jospa ottaisivat projektin jatkossa edes jossain määrin siipiensä alle niin voisi lanciakin saada hieman uutta nostetta
Minusta on jotensakin järkeenkäypää, että Euroopassa hyödynnetään perinteisten merkkien vetovoimaa se mikä pystytään. Chrysler ja Lancia ovat periaatteessa kuitenkin olleet samoilla apajilla, "tyyliä ja yläluokkaa". Joku Dodgen ja Alfan naittaminen, josta joskus oli puhetta, olisi mielestäni paljon isomman mittakaavan raiskaus. Dodge sopii minun mielikuvissani niille, joiden mielestä on ainoastaan täysin oikein polttaa kaikki fossiilinen polttoaine mahdollisimman nopeasti ja hakata kaikki Brasilian sademetsät, sekä niille jotka kieltävät ilmastonmuutoksen ja ajattelevat peruskoulun riittäväksi sivistyksen tasoksi (PERSUjen perusliisari?). Alfassa tuollaista karskia tukkijätkää ei ole nimeksikään, joten Avenger Alfana myytynä olisi tosi paha moka.
Eihän jostain Seatistakaan ole mitään "omaa" jäljellä VW:n hoteissa, urheilullinen Skoda taitaa olla kaukana entisestä. Tyyliä on, mutta ilmeisesti tahallaan monet Seatit on viimeistelty lekalla ja muovit valittu alelaarista, jottei astuttaisi liikaa Volkkarin varpaille. Skoda on tsekkien muotoileva Volkkari, joka menestyy liian hyvin ja jota pitää köyhentää.
Mitkähän ne Lancian perinteet ovat ja miten kaukana ne ovat tästä Chrysler 200c/Lancia Fulvia mallista? Uuden mallin toteutus on kuitenkin tyylikäs ja mielenkiintoinen. Eihän joku 1980-luvun Delta ollut edes aikaistensa kriteerien suhteen ollenkaan yläluokkaa tai hienostunut. Ilman Integralea koko malli olisi unohdettu varmaan muutamassa vuodessa tai myyty Saabina paremman puutteessa.
Nyt voipi hardcorealfistit vetästä sen tunnetun herneen nenään, mutta näitä Lancia kuvioita katsellessa toivoo, että joku (örhhm... piech) ottaisi ja ostaisi Marchionnelta Alfan pois...
Se on 100 % varma että Fiatin ja Chryslerin liitosta syntyy pelkkää surua.
159 seuraaja rakennetaan varmaan 90-luvun Mersun pohjalevylle, ei kiitos. Painoa 2 tonnia, lehtijouset, sisusta halpaa Dodgemuovia ja mersun ohjaus, lähtee sitten loputkin Alfistit muiden merkkien pariin.
Lancian voisi jo poistaa historiankirjoihin jos tuollaista kuraa päästetään markkinoille. Ja vielä Chryslerin tai perusfiatin halpamuovisisustuksella, niin morjens vaan.
Bemari voisi ostaa mielellään Alfan pois kuleksimasta...
300:n Lancia-versio vielä menee, jos kunnolla tekevät, mutta tuosta 200:sta odottaisin Lancialle samaa, kuin Maseratille oli Quattroporte II... Tai täällä tutumpi Arna. Melkoisesti pitäisi 200:sta muokata, että siitä Lanciamainen saataisiin.
Mielestäni Seatilla ei ole "koskaan" mitään omaa ollutkaan joten siihen ei oikeastaan pitäisi verrata.
Nyt jos/kun jenkkipirssiin liimataan italotarrat, varmistetaan ettei valtaosa jenkkipirssiä harkitseva tuollaista osta ja vielä varmemmin italoautoa miettivä jättää nuo kauppaan. Toki tuo voisi tehdä sitä kautta Alfan myynnille hyvää...
Miksi noita ei voi myydä Chryslerinä, koska sellainen se on? Jos Lancialle ei ole resursseja, miksi merkiltä evätään ns. kunniakas loppu?
Jos kommenttini tuntuu jenkkiautoja väheksyvältä, se voi johtua siitä, etten juurikaan niitä arvosta. (Jotkut saattavat ajatella samoin italialaisista pirsseistä)
Viimeksi muokannut mattijus, 14 Tammi 2011, 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riccardo kirjoitti:Se on 100 % varma että Fiatin ja Chryslerin liitosta syntyy pelkkää surua.
159 seuraaja rakennetaan varmaan 90-luvun Mersun pohjalevylle, ei kiitos. Painoa 2 tonnia, lehtijouset, sisusta halpaa Dodgemuovia ja mersun ohjaus, lähtee sitten loputkin Alfistit muiden merkkien pariin.
Lancian voisi jo poistaa historiankirjoihin jos tuollaista kuraa päästetään markkinoille. Ja vielä Chryslerin tai perusfiatin halpamuovisisustuksella, niin morjens vaan.
Bemari voisi ostaa mielellään Alfan pois kuleksimasta...
Fiatin tarkoitus on kasvattaa osuutta chryslerista 35% ilman rahaa.
osuus nousi jo 5% koska 1,4 litrainen fire tulee usassa valmistukseen
seuraava etappi on chrysler-tuotteiden myynnin kasvattaminen nafta-alueen ulkopuolella. themat ja muut rebadget ovat osa tätä suunnitelmaa.
samalla lisätään lancian volyymiä.
159:n seuraaja ei tule 300:n rakenteelle (169 onkin sitten eri juttu), vaan kuten täällä on aikaisemminkin mainittu giuliettan pidennetylle pohjalevylle, ja se on kuten tiedämme, on aivan uusi rakenne.
Tuossahan yritetään kasvattaa Lancian markkinaosuutta sektorille, jossa sillä ei myyviä tuotteita ole ollut pitkiin aikoihin. Käsittääkseni pienempien kokoluokkien autot Ypsilonista Deltaan tulevat jatkossakin olemaan Fiat-pohjaisia.
Itse en kamalasti jaksa noista Chrysler-Lancioista innostua, mutta katsotaan sitten kun kauppoihin saapuvat. Aika isosti saavat retusoida, jos edes etäisesti italialaisia noista halutaan tehdä.
Taustalla lienee se, että toisin kuin Suomessa, aika monessa Euroopan maassa Hyrsler on tuntematon merkki ja Lanza tunnettu. Suomessa on toisin päin, joten hommassa ei tunnu olevan mieltä. Euroopan laajuinen mieli on siis siinä, että otetaan valmis automallisto ja annetaan sille valmiiksi tunnettu nimi. Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä (200) kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.
Varmaan näitä italialialaisiakin tullaan myymään Atlantin takana amerikkalaisilla tuotemerkeillä. Tuskin sinne Fiatia Fiatina kaupataan.
Viimeksi muokannut Jönsson, 17 Tammi 2011, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jönsson kirjoitti:Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.
Hyvin puhuttu, mutta en kyllä ainakaan jenkkiversion avengeria sanos toimivaksi millään tavalla. Surkein uus auto mitä olen eläissäni ajanut. Mutta tämä oli tosiaan jenkkimalli. Eurooppa-editiota en ole testannut. Mutta jos sen sisarmalli Caliber on mittatikkuna, niin ei se häävi voi olla.
Jönsson kirjoitti:Taustalla lienee se, että toisin kuin Suomessa, aika monessa Euroopan maassa Hyrsler on tuntematon merkki ja Lanza tunnettu. Suomessa on toisin päin, joten hommassa ei tunnu olevan mieltä. Euroopan laajuinen mieli on siis siinä, että otetaan valmis automallisto ja annetaan sille valmiiksi tunnettu nimi. Eikä tuo mallisto mikään huono ole. Itse olen koeajanut useampiakin kertoja niin 300:aa, Sebringiä (200) kuin Avengeriakin. Persoonallisia ja toimivia autoja, joissa halvoista sisustusmateriaaleista huolimatta on myös glamouria.
Varmaan näitä italialialaisiakin tullaan myymään Atlantin takana amerikkalaisilla tuotemerkeillä. Tuskin sinne Fiatia Fiatina kaupataan.
Fiat on jo myynnissä usassa 500-mallilla, ja mallisto laajenee vielä mm. L1-tila-autolla.