
Eihän sitä tosin tiedä, jos vaikka kirjoittaja on kypsemmällä iällä kortin hankkinut rouvashenkilö, joka hiljentää hyvissä ajoin ennen mutkaa, sipsuttaa sen läpi ja sen jälkeen lisää nopeutta raaahallisesti...

Valvoja: Moderators
KauGoH kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16031&highlight=
Tosta topicista alhaalta löytyy ohjearvoja!
156 V6ssa kulu kans noin, jos kiihdytteli reippaastiCuore Sportivo kirjoitti:Kyllä mulla kuluu renkaat ihan tasaisesti (madallettu alusta).
Ei takuulla ole normaalia noin reipas kuluminen reunoista. Ja vielä noin pienillä kilometreillä!
Täällä oli 156 V6 ensimmäiset kymppitonnit vakioalustalla, ja viimeiset KW:n säädettävällä tontissa kiinni. Sai koko uransa ajan tossua reippaasti, mutta tasaisesti aina renkaat kuluivat.MP kirjoitti:156 V6ssa kulu kans noin, jos kiihdytteli reippaastija on hiukka mutkasta tietä - toinen eturengas vähä kevenee.
Kahden viikon päästä mielipide muuttuu... Sano minun sanoneenKirkinen kirjoitti:Ensimmäiset liukkaat ja pettymys. Nokian 225 kitkat aivan surkeat sivuttaispidon ja "plaani-ominaisuuksien takia" Sohjossa jopa aivan kamalat. Jarrutuspito kohtalainen, mutta mukavasti poistuu. Tosin hervottomuus ei innosta laskemaan kunnolla mutkissa. Samalla ohjaus on aika eopämääräinen kanssa.
Ajonvakautus ei salli juurikaan poikkeamaan auton pystyakselin suhteen. Jos rattia hieman vinossa ja perä luistossa, alkaa välittömästi etupyörien jarrutus ja auton oikaisu suoraan - aika tylsä ominaisuus. Kiihdytyksissä taas sallii luistoa riittävästi (liikaakin), josta seuraa auton vaeltelu puolelta toiselle kaikilla 4 pyörällä = sivuttaispidon menetys.
Enpä nyt tiedä - aika kaksijakoiset fiilikset. Ajoasento ja pitkä kytkin eivät muuteskaan innosta räppää. Tähän verrattuna 156 oli kuin nahkahanska käteen
Tämä hammastankohan menee takuuseen. Nautit tälläkin kun on kunnossaBackstroker kirjoitti:auto on minulle sinänsä tuore, vajaa 2kk, etten tiedä onko vaihdettu, ehkä huoltokirjassa lue. Alettu muuten 120k. En tiennyt että tuo saattaisi olla yksi hammastangon oireista.. Kerran merkkiliikkeessä huollon yhteydessä sanoin hiljaisessa vauhdissa ratin kääntämisestä, että täristää ja ääntelee-vaihtoivat ohj.teh.öljyt. Mutta ohjaus on tosiaan ärsyttävän työlästä.. Voi niitä muistoja, kun 156lla ajo oli nautinnollista=(
Öljyn huoltovälinilmaisin jäänyt nollaamatta. 15tkm välein herjaa, ainakin niissä joissa softa päivitetty jossain vaiheessa.Backstroker kirjoitti:159 ilmoitti käynnistyksen jälkeen: CHANGE ENGINE OIL ja öljymerkki vilkkui.
Vaikka öljyntaso max ja viime öljynvaihdosta 6tkm. Vata fak!?!?
159:ssä on erillinen öljynvaihtovälin muistutin, joka pitää siis nollata huollon kuittaamisen lisäksi.einari kirjoitti:Minulla oli myös sama juttu ja jouduin käväisemään teltta-autossa öljynvaihdossa seuraavalla kerralla. Ilmeisesti siinä softassa on jokin päivitys, jolla sen saa nollattua ja sitä ohjelmaversiota ei ollut huollon tehneellä firmalla.
Juu, pitää paikkansa. Siellä huoltofirmassa vaan ei ollut siihen kykenevää ohjelmistoa (vaikka onkin valtuutettu fiat huolto) huoltoilmaisin kyllä hiljeni, mutta heti päästyäni autolla liikkeelle, alkoi se ilmoittelemaan tuosta öljynvaihdosta...Jevgen kirjoitti:159:ssä on erillinen öljynvaihtovälin muistutin, joka pitää siis nollata huollon kuittaamisen lisäksi.
Kuten jo todettua, nivelet tai raidetanko paskana. Mulla oli ratissa paljon vähemmän klappia, 1cm tai alle, meni ohjausvaihde vaihtoon, täällä vähä tarinaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=13724&start=50Backstroker kirjoitti:nyt ottaa päähän. Matka-ajo 159 lla on ihan syvältä . Ohjaus kusee. Onhan renkaat leveät juu, 225, mutta en ymmärrä. Ohjauspyörässä eli ratissa keskeltä katsottuna on noin 1.5cm tyhjää liiketilaa per puoli(vasen ja oikea), eli yhteensä 3cm joutuu rattia pyörittää ennen kuin saa ohjauksen vaikuttamaan. Eli erittäin epäherkkä ohjaus, todella huono verrattuna 156een, työläs sanoisinko. Muilla kokemuksia?
Pakko kysyä, sinäkö sen kävit Konalasta hakemassa pois nenän edestä?Lade kirjoitti:Uusi alfan (käytetyn) omistaja ilmoittautuu paikalle.
Jopa minulle uskomattoman pitkän arpomisen jälkeen sain viimein sovittua kaupat 159:stä.
Malli on 4-ov sedan (kai?) 2.4jtdm q-tronic 85tkm ajettuna, värinä punainen. Ikävä kyllä joudun odottamaan autoa maanantaille saakka, kun sovittujen huoltojen tekeminen viivästyy hiukan.
Voi tulla melkoisen pitkä vkl odottaessa...![]()
Ainakin on jotain hyvää mitä odottaa. Hyvinkäältä voi sitten bongata ensi viikon alusta lähtien.
Onpahan melkoisen turha viesti, mutta pakko oli avautua edes hiukan![]()
Mä iteasiassa veikkaisin, että sen pitkän ja vilkun vaihtaminen on iisimpi juttu kun tuon lyhyen. Niiden mekanismi on samanlainen ja molemmilla puolilla tuntu olevan tilaa.einari kirjoitti:Onneksi niitä pitkiä ei tarvitse kovin usein vaihtaa.