164 TS laatikon vaihto.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

164 TS laatikon vaihto.

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Onko oikotietä onneen vaihdossa vai pitääkö orjallisesti toimia manualiin mukaan eli purkaa puoli autoa etupäästä.

Kukaan vaihtanut ?

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Päivän homma autotallissa tehden jos välillä nautiskelee olutta...ylhäältä päin pois ilmanputsari, puolat irti yms pientä sälää et pääsee laatikon pultteihin käsiks, kuskinpuolen sisälokari pois, vetarit irti laatikosta joko kuusiokolot pultit avaten tai nykäsemällä päineen irti, iskarit irti alatukivarsista pallonivelistä et saa Phersonin sivuun pois laatikon tieltä...alakautta pari laatikon ja koneen välistä pulttia auki.

kaikkein ehdottomasti ilkein poistettava mun mielestä oli startti, sillä on todella ahdasta olla paikallaan ja viimenen startin pultti ihan sen takana on tosi viheliäinen avattava..se pitää myös laatikkoa kiinni koneessa!

koko pulttia ei edes näe muuten kuin peilillä yläkautta...

hommaa hyvät pukit ja kunnon tunkki et etupään saa kunnolla ylös ja pääsee askasteleen maha öljypohjaa vasten. sit kun kaikki on auki lähtee ite laatikko tosi mukavasti pois.

kauheesti ei pysty juuri oikaseen missään, itellä meni aikaa ehkä vähän enemmän kun vaihdoin kytkinpaketin ja kampuran takapään stefan, en ite laatikkoa.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Jep eli ihan manuskan mukaan tuokin on mennyt.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kannattaa varmaan vaihtaa kytkin samalla jos levyssä/asetelmassa on vähänkään sanomista.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
milano
Viestit: 109
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:58
Paikkakunta: Otaniemi / Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja milano »

Kaverin entiseen Lancia Themaan tuli vaihteisto ja kytkin vaihdettua vuosia sitten, kun ei vielä oltu kauhen kokeneita tuunaajia... Karmeaa vänkäämistä se oli, startin pultit olivat helpoimmasta päästä hankaluuksissa, joista en edes muista enää kaikkia. Sitten kun se uusi tarvikekytkin hajosi ja koko homma olisi pitänyt tehdä taas uudelleen, niin otimme suosiolla koko koneen yläkautta ulos vaihteistoineen. Tuntui paljon mukavammalta vaihtoehdolta varsinkin kun sai koneen helposti rempattua saman tien.

Ehkä olimme tumpeloita silloin, mutta suosittelen varmuuden vuoksi ekakertalaiselle vaihteiston/kytkimen vaihtamiseen ainakin kahden päivän aikabudjettia.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kannattaa varmaan vaihtaa kytkin samalla jos levyssä/asetelmassa on vähänkään sanomista.
Satuinkin ostamaan palstalaiselta uuden orkis levy ja paineasetelman 30€. et eiköhän tuo tule paikoilleen heivattua. Entisellä kyllä ajettu puheiten mukaan alle 35tkm. et kattoo nyt sitten mikä on kunto.

Avatar
HOTA
Viestit: 1292
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 19:13
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HOTA »

milano kirjoitti:Kaverin entiseen Lancia Themaan tuli vaihteisto ja kytkin vaihdettua vuosia sitten, kun ei vielä oltu kauhen kokeneita tuunaajia... Karmeaa vänkäämistä se oli, startin pultit olivat helpoimmasta päästä hankaluuksissa, joista en edes muista enää kaikkia. Sitten kun se uusi tarvikekytkin hajosi ja koko homma olisi pitänyt tehdä taas uudelleen, niin otimme suosiolla koko koneen yläkautta ulos vaihteistoineen. Tuntui paljon mukavammalta vaihtoehdolta varsinkin kun sai koneen helposti rempattua saman tien.

Ehkä olimme tumpeloita silloin, mutta suosittelen varmuuden vuoksi ekakertalaiselle vaihteiston/kytkimen vaihtamiseen ainakin kahden päivän aikabudjettia.
Takavetosten Alfojen lootia tullut puljattua monta kertaa. Tää olis eka etuvetosen paska missä joutuu testiin. No onneksi on kaveri apuna niin ei tarvii yksin itkeä :P

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Moi!
Kun pitäisi huomena pudottaa 164:n vaihteisto pois, niin jatkokysymys tähän vanhaan ketjuun: tuleeko vaihteisto apurunkon palkin yli pyörän pesään vai putoaako se alaspäin moottorin ja apurungon palkinvälistä kun on kytkinakseli vedetty irti pesästään?
Tiedosta kiitollinen nimim. "tiedän nyt missä se starttimoottorin viimeinen pultti sijaitsee".

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tulee pyörän "pesään", liikaa ei tilaa ole, varo lokasuojan reunoja... :wink:

Werneri
Viestit: 476
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Kiitos. Yritetään siis sivulle ei alas.

Vastaa Viestiin