164 TS laatikon vaihto.
Valvoja: Moderators
164 TS laatikon vaihto.
Onko oikotietä onneen vaihdossa vai pitääkö orjallisesti toimia manualiin mukaan eli purkaa puoli autoa etupäästä.
Kukaan vaihtanut ?
Kukaan vaihtanut ?
Päivän homma autotallissa tehden jos välillä nautiskelee olutta...ylhäältä päin pois ilmanputsari, puolat irti yms pientä sälää et pääsee laatikon pultteihin käsiks, kuskinpuolen sisälokari pois, vetarit irti laatikosta joko kuusiokolot pultit avaten tai nykäsemällä päineen irti, iskarit irti alatukivarsista pallonivelistä et saa Phersonin sivuun pois laatikon tieltä...alakautta pari laatikon ja koneen välistä pulttia auki.
kaikkein ehdottomasti ilkein poistettava mun mielestä oli startti, sillä on todella ahdasta olla paikallaan ja viimenen startin pultti ihan sen takana on tosi viheliäinen avattava..se pitää myös laatikkoa kiinni koneessa!
koko pulttia ei edes näe muuten kuin peilillä yläkautta...
hommaa hyvät pukit ja kunnon tunkki et etupään saa kunnolla ylös ja pääsee askasteleen maha öljypohjaa vasten. sit kun kaikki on auki lähtee ite laatikko tosi mukavasti pois.
kauheesti ei pysty juuri oikaseen missään, itellä meni aikaa ehkä vähän enemmän kun vaihdoin kytkinpaketin ja kampuran takapään stefan, en ite laatikkoa.
kaikkein ehdottomasti ilkein poistettava mun mielestä oli startti, sillä on todella ahdasta olla paikallaan ja viimenen startin pultti ihan sen takana on tosi viheliäinen avattava..se pitää myös laatikkoa kiinni koneessa!
koko pulttia ei edes näe muuten kuin peilillä yläkautta...
hommaa hyvät pukit ja kunnon tunkki et etupään saa kunnolla ylös ja pääsee askasteleen maha öljypohjaa vasten. sit kun kaikki on auki lähtee ite laatikko tosi mukavasti pois.
kauheesti ei pysty juuri oikaseen missään, itellä meni aikaa ehkä vähän enemmän kun vaihdoin kytkinpaketin ja kampuran takapään stefan, en ite laatikkoa.
Kaverin entiseen Lancia Themaan tuli vaihteisto ja kytkin vaihdettua vuosia sitten, kun ei vielä oltu kauhen kokeneita tuunaajia... Karmeaa vänkäämistä se oli, startin pultit olivat helpoimmasta päästä hankaluuksissa, joista en edes muista enää kaikkia. Sitten kun se uusi tarvikekytkin hajosi ja koko homma olisi pitänyt tehdä taas uudelleen, niin otimme suosiolla koko koneen yläkautta ulos vaihteistoineen. Tuntui paljon mukavammalta vaihtoehdolta varsinkin kun sai koneen helposti rempattua saman tien.
Ehkä olimme tumpeloita silloin, mutta suosittelen varmuuden vuoksi ekakertalaiselle vaihteiston/kytkimen vaihtamiseen ainakin kahden päivän aikabudjettia.
Ehkä olimme tumpeloita silloin, mutta suosittelen varmuuden vuoksi ekakertalaiselle vaihteiston/kytkimen vaihtamiseen ainakin kahden päivän aikabudjettia.
Satuinkin ostamaan palstalaiselta uuden orkis levy ja paineasetelman 30€. et eiköhän tuo tule paikoilleen heivattua. Entisellä kyllä ajettu puheiten mukaan alle 35tkm. et kattoo nyt sitten mikä on kunto.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kannattaa varmaan vaihtaa kytkin samalla jos levyssä/asetelmassa on vähänkään sanomista.
Takavetosten Alfojen lootia tullut puljattua monta kertaa. Tää olis eka etuvetosen paska missä joutuu testiin. No onneksi on kaveri apuna niin ei tarvii yksin itkeämilano kirjoitti:Kaverin entiseen Lancia Themaan tuli vaihteisto ja kytkin vaihdettua vuosia sitten, kun ei vielä oltu kauhen kokeneita tuunaajia... Karmeaa vänkäämistä se oli, startin pultit olivat helpoimmasta päästä hankaluuksissa, joista en edes muista enää kaikkia. Sitten kun se uusi tarvikekytkin hajosi ja koko homma olisi pitänyt tehdä taas uudelleen, niin otimme suosiolla koko koneen yläkautta ulos vaihteistoineen. Tuntui paljon mukavammalta vaihtoehdolta varsinkin kun sai koneen helposti rempattua saman tien.
Ehkä olimme tumpeloita silloin, mutta suosittelen varmuuden vuoksi ekakertalaiselle vaihteiston/kytkimen vaihtamiseen ainakin kahden päivän aikabudjettia.

Moi!
Kun pitäisi huomena pudottaa 164:n vaihteisto pois, niin jatkokysymys tähän vanhaan ketjuun: tuleeko vaihteisto apurunkon palkin yli pyörän pesään vai putoaako se alaspäin moottorin ja apurungon palkinvälistä kun on kytkinakseli vedetty irti pesästään?
Tiedosta kiitollinen nimim. "tiedän nyt missä se starttimoottorin viimeinen pultti sijaitsee".
Kun pitäisi huomena pudottaa 164:n vaihteisto pois, niin jatkokysymys tähän vanhaan ketjuun: tuleeko vaihteisto apurunkon palkin yli pyörän pesään vai putoaako se alaspäin moottorin ja apurungon palkinvälistä kun on kytkinakseli vedetty irti pesästään?
Tiedosta kiitollinen nimim. "tiedän nyt missä se starttimoottorin viimeinen pultti sijaitsee".