Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Miksi ei AlfaaVittorio Jano kirjoitti:^
Ihan mielenkiinnosta; mikä painoi vaakakupin baijerilaisen suuntaan?
-Halu vaihtaa uuteen autoon
-Ajoa ~45tkm vuodessa, johon 3.2 ei ollut "planeetan pihein vaihtoehto"

-Alfa oikutteli: kansiremppaa tiedossa?
-159 2.4 kävi mielessä, mutta iso ja painavahan se on ja tarpeettoman tilava mulle
Miksi BMW 120dA
-Kiva ajettava: 50/50 painojakauma, takaveto, ohjaustuntama hyvä
-Automaatti
-Kulutus pieni (4,5l/100km näytti tietokone äsken Tampereelta tullessa)
-Riittävän pirteän tuntuinen
-Kattava varustelu: Navia, p-tutkaa, xenonit yms.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tuli koeajettua lumituiskussa Giulietta 1.4 170 hv ja täytyy sanoa että yllätti positiivisesti.
+ ulkonäkö mainio
+ hyvä ohjaustuntuma (dynamic)
+ saa hyvän ajoasennon
+ moottori tuntui todella tehokkaalta ja vääntävältä (jäi suurelta osin testaamatta huonon kelin vuoksi)
+ nopea vaihteensiirto ja vaihteisto
- takapenkki melko ahdas
- käsijarru hieman oudossa paikassa ja jotenkin heikon oloinen
- kojelaudan paneeli hieman halvan oloinen
- etuoven kahva ei taida olla enää kromia kuten 156:ssa, halvemman oloinen
Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto 156:n ja 166:n jälkeen.
+ ulkonäkö mainio
+ hyvä ohjaustuntuma (dynamic)
+ saa hyvän ajoasennon
+ moottori tuntui todella tehokkaalta ja vääntävältä (jäi suurelta osin testaamatta huonon kelin vuoksi)
+ nopea vaihteensiirto ja vaihteisto
- takapenkki melko ahdas
- käsijarru hieman oudossa paikassa ja jotenkin heikon oloinen
- kojelaudan paneeli hieman halvan oloinen
- etuoven kahva ei taida olla enää kromia kuten 156:ssa, halvemman oloinen

Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto 156:n ja 166:n jälkeen.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Takapenkin ahtautta hieman kyselen ja kyseenalaistan!? Me mittailtiin että 185 kuski jos on niin takapenkille mahtuu samanmittainen matkustaja. Kuskin mieltymyksistä riippuen pidempikin voi kuski olla, takana pääntila alkaa loppua ensin. Ehkä minä olen sitten 181senttisenä persjalkainen mutta ihmettelenpä silti. Perusteita kehiin. Kuinka monessa tuon kokoluokan autossa on paremmat tilat?Jarama kirjoitti: - takapenkki melko ahdas
- kojelaudan paneeli hieman halvan oloinen
- etuoven kahva ei taida olla enää kromia kuten 156:ssa, halvemman oloinen![]()
Ensimmäinen varteenotettava vaihtoehto 156:n ja 166:n jälkeen.
Kojelaudan pinta ja oven ulkokahva ja muutama muu yksityiskohta on tuolla "satiinikromipinnalla" mikä on omaan makuun oikein onnistunut. Halvalta se ei mielestäni missään nimessä näytä. Eikä 156 kahva ole kromattu, vaan kiillotettua lakattua alumiinivalua. Tarkkuutta, tarkkuutta

Loppupäätelmästä aivan samaa mieltä. 156 ja 166 (ja gtn) jälkeen ensimmäiset Alfat jotka sytyttää todella (Mito ei ihan pärjää).
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Takatilat tuntuivat minustakin jonkin verran ahtaammilta kuin 156:ssa, ja siellä toisinaan ajon aikana istunut vaimokin oli samaa mieltä. Ilmeisesti parantunut kolariturvallisuus on saavutettu sillä, että tilaa on vähemmän käytössä. Giuliettahan on käsittääkseni noin viisi senttiä korkeampi ja leveämpi kuin 156, ja akseliväliäkin on enemmän. Kokonaispituus on tosin selvästi lyhyempi.
Oma 156 tuntui kotimatkalla entistä viihtyisämmältä, joten mitään kiirettä vaihtamiseen ei vielä ole. Ehkä odottelemme faceliftiä, sillä hiukan oudolta tuo keula vaikuttaa varsinkin suoraan edestäpäin katsottuna. Kaikesta huolimatta Giulietta on todennäköisin seuraava automme muutaman vuoden kuluttua, eli ensivaikutelma oli kaiken kaikkiaan selvästi positiivinen. Toki auto pitää ensin koeajaa, nyt otimme vasta ns. kylmät tyypit.
Oma 156 tuntui kotimatkalla entistä viihtyisämmältä, joten mitään kiirettä vaihtamiseen ei vielä ole. Ehkä odottelemme faceliftiä, sillä hiukan oudolta tuo keula vaikuttaa varsinkin suoraan edestäpäin katsottuna. Kaikesta huolimatta Giulietta on todennäköisin seuraava automme muutaman vuoden kuluttua, eli ensivaikutelma oli kaiken kaikkiaan selvästi positiivinen. Toki auto pitää ensin koeajaa, nyt otimme vasta ns. kylmät tyypit.
Viimeksi muokannut Compare Orso, 05 Joulu 2010, 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Erkka
- Viestit: 146
- Liittynyt: 30 Syys 2007, 21:28
- Car(s): Alfetta GT -76
käyttis Pösöö
ex:159 SW 3.2 Q4 -07
ex:156 FL 2.0 JTS -04
ex: 147 2.0 TS -01 - Paikkakunta: Jyväskylä
^^Samaa myöskin oottelen. Eipä ainakaan vielä oo näkyny
Pääsihän tuon jo juhannuksena koeistumaan milanossa, mutta ei noi neitoset päästäny koeajolle...

Pääsihän tuon jo juhannuksena koeistumaan milanossa, mutta ei noi neitoset päästäny koeajolle...
- Liitteet
-
- giulietta 085.jpg
- (176.34 KiB) Tiedosto ladattu 18922 kertaa
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 12 Helmi 2007, 22:09
- Car(s): 156 2.0 TS 1999
Joo eli vertailin 156:een joka minusta on selkeästi tilavampi takaa, penkki tosin on alempana mutta sekä jaloille että päälle on huomattavasti enemmän tilaa. Myöskin sivusuunnassa on enemmän väljyyttä. Ja kaikki nykyajan autot taitavat olla ahtaita.
En ole sen enempää perehtynyt kahvojen materiaaleihin mutta kyllä mielestäni 156:en kahva on hienompi ja esim. Mitossa on tyylikkäämpi kuin Giuliettassa.
Giuliettahan on hieno auto mutta ei siitä 156:n ja 166:n voittajaksi ole. Mutta nykyautoksi todella onnistunut.
En ole sen enempää perehtynyt kahvojen materiaaleihin mutta kyllä mielestäni 156:en kahva on hienompi ja esim. Mitossa on tyylikkäämpi kuin Giuliettassa.
Giuliettahan on hieno auto mutta ei siitä 156:n ja 166:n voittajaksi ole. Mutta nykyautoksi todella onnistunut.
Kun pelkkä teho ei riitä!
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Kävin viime keskiviikkona Lontoossa H.R. Owen nimisessä liikkeessä katsomassa miltä Giulietta näyttää. Siellä oli liuta eri värisiä yksilöitä ja useampi eri QV. Todellinen metallin punainen (olisiko värin nimi Competizione tai jotain sinne päin) on todella upea väri.
Giulietta sinänsä jätti ulkonäön ja kabiinin perstuntuman perusteella ristiriitaisen fiiliksen. Auto on hyvin korkea ja miksi ihmeessä myös QV:n penkit ovat sivutueltaan niin vaatimattomat..
Hallissa oli rajoitetun päinoksen mattapintainen Brera. Se on yksi hienoimpia Alfa Romeoita mitä olen koskaan nähnyt. Auto on matala, pinta on luonnossa uskomattoman hieno ja myös sisätilat olivat upeat. Sen "batmobilen" jälkeen Giulietta näytti tavikselta.
Vaikka sanoin kahdelle eri myyjälle että olen täällä vain turistina, silti he olivat ystävällisiä ja toinen kanssani puhunut gentleman kyseli nykyisestä autostani. Kun kerroin millä ajan, hän totesi tyyliin "Oh.. it has really fine engine. Shame it is't produced anymore".
En ole aikaisemmin käynyt autoliikkeessä kuten H.R. Owen. Viimeisen päälle tyylikkäästi pukeutuneiden myyjien ystävällisyys suorastaan "säikäytti" suomalaisen. Sellaisesta paikasta haluaa ostaa auton.
Laitan (ehkä) muutaman kuvan kaupasta näytille myöhemmin.
Giulietta sinänsä jätti ulkonäön ja kabiinin perstuntuman perusteella ristiriitaisen fiiliksen. Auto on hyvin korkea ja miksi ihmeessä myös QV:n penkit ovat sivutueltaan niin vaatimattomat..
Hallissa oli rajoitetun päinoksen mattapintainen Brera. Se on yksi hienoimpia Alfa Romeoita mitä olen koskaan nähnyt. Auto on matala, pinta on luonnossa uskomattoman hieno ja myös sisätilat olivat upeat. Sen "batmobilen" jälkeen Giulietta näytti tavikselta.
Vaikka sanoin kahdelle eri myyjälle että olen täällä vain turistina, silti he olivat ystävällisiä ja toinen kanssani puhunut gentleman kyseli nykyisestä autostani. Kun kerroin millä ajan, hän totesi tyyliin "Oh.. it has really fine engine. Shame it is't produced anymore".
En ole aikaisemmin käynyt autoliikkeessä kuten H.R. Owen. Viimeisen päälle tyylikkäästi pukeutuneiden myyjien ystävällisyys suorastaan "säikäytti" suomalaisen. Sellaisesta paikasta haluaa ostaa auton.
Laitan (ehkä) muutaman kuvan kaupasta näytille myöhemmin.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Tulipa ajettua hetken mielijohteesta Giulietta. "kumimuumin" kanssa poikettiin Treella hatanpäällä ja alle sattui 1,4 multiair 170 hv bensa.....On muuten luonnossa hyvän näköinen, vaikka perän muodoissa voisi olla ehkä hiukan viilattavaa....Koeajokeli paras mahdollinen, eli lumipöpperöä höystettynä lipiliukkailla ajourilla!
Ajoasento ei ihan taivu täydelliseksi normaalimittaisella(196cm...), vaan ainakin reisitukea kaipasin lisää ja ratti saisi tulla hitusen lähemmäksi. No aika hyvä kumminkin. Noista "down sizing" koneista en kyllä itse liiemmin välitä. Lukuarvot paperilla hyvät, mutta ainakin omasta mielestä alavääntö oli onneton autolle, jolle luvattiin jotain 250nM....vaimitäsenyoli....Pääasia ne pirun päästöt kai sitten
No kierroksilla ilostui ja meno alkoi maistua....Niitä koneen ääniä vaan.....missä missä MISSÄ ja sitten se jo huutaa!! Ohjaus yllätti positiivisesti. Saattaapi olla kesätassuilla vieläkin parempi. Juu ja se "mielialakytkin" siinä keskikonsolissa.....mitä ihmettä tekee niillä kahdella muulla asennolla kun vertaa siihen Dynamiciin
Dynamicilla melko uskomaton vaikutus siihen auton "alfamaisuuteen" , muilla asetuksilla kaasu on kuin kuminauha, tehoa saa houkutella sokeripalalla ulos, puutuu lumipöperöiseen mäkeen ja kaiken aikaa vilkuttelee jotain VaihdaYlös/Vaihda Alas/ Varo on liukasta- valoja.....No kai ne tuollaiset tulleet jäädäkseen....Kaikkiaan kuitenkin Giulietasta jäi jotenkin piilopositiivinen kuva. Eikä ne hinnatkaan nyt ihan niin kammottavia ole...koeauto jotain 28 rahaa kuulemma. No köyhän ei tarvi ees harkita, paitsi ehkä parin kolmen vuoden päästä! 




"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
Tänään myös kylmät tyypit.
Muistuttaa tosi paljon 147:aa.
Keulan ilme parempi kuin Mitossa.
Penkit on järkiään näissä uusissa Alfoissa mennyt huonoompaan suuntaan - reisituki yms istuttavuus ei ole 2 ovisen 147:n ja vanhan 159 tasoa.
Vilkaisin etulokasuojan sisään konehuoneesta - siellä ei ole muuta kuin muovinen sisälokari - paino varmaan näin putoaa.
Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja n. 240 € - oikea suunta.
170 hv versio tulee varmaan oleen myyntikamaa, QV on mielestäni ylihintainen, 4 - 5000 pois ja vois alkaa kiinnostaa.
Muistuttaa tosi paljon 147:aa.
Keulan ilme parempi kuin Mitossa.
Penkit on järkiään näissä uusissa Alfoissa mennyt huonoompaan suuntaan - reisituki yms istuttavuus ei ole 2 ovisen 147:n ja vanhan 159 tasoa.
Vilkaisin etulokasuojan sisään konehuoneesta - siellä ei ole muuta kuin muovinen sisälokari - paino varmaan näin putoaa.
Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja n. 240 € - oikea suunta.
170 hv versio tulee varmaan oleen myyntikamaa, QV on mielestäni ylihintainen, 4 - 5000 pois ja vois alkaa kiinnostaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Tuohan muuttui vanhemmissakin V6:ssa maahantuojan vaihtumisen myötä 120tkm (aikarajasta en ole varma). Kuka sitten uskaltaa ajella on eri asia.Laku kirjoitti:Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja n. 240 € - oikea suunta.
170 hv versio tulee varmaan oleen myyntikamaa, QV on mielestäni ylihintainen, 4 - 5000 pois ja vois alkaa kiinnostaa.

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Jos se noin edullinen todella on niin vaihtaahan sen vaikka puolivälissä jos ahistaa. Tosin eiköhän jos korkkauksia tulisi niin maahantuojahan sitten maksaa oman osansa. Mutta tuskin sitä nyt tässä vaiheessa kannattaa piruja seinälle vielä maalata.Laku kirjoitti:Hihnan vaihtoväli 120.000 / 4 vuotta ja n. 240 € - oikea suunta
Ayrton Senna da Silva forever
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
On se nyt hemmetti jos Alfalla ei ole saatu tätä jakohihnaongelmaa poistettua...tuskin näissä sorrutaan enää samaan virheeseen kuin TS-koneessa.
OT mutta työkaveri kehui just '08 Volvoa että hihnan vaihtoväli on 120tkm.
Pakkohan sen on sitten kestää muissakin autoissa enemmän kuin joku 30tkm....
OT mutta työkaveri kehui just '08 Volvoa että hihnan vaihtoväli on 120tkm.
Pakkohan sen on sitten kestää muissakin autoissa enemmän kuin joku 30tkm....
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Nyt on http://www.alfaromeo.fi sivustolla suomenkielinen versio tuosta Uma Thurmanin mainoksesta. Saa nähdä, eksyykö se vielä televisioon.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Ihan kiva. Catherine Zeta-Jones säväytti kyllä enemmän luikerrellessaan sisään Sportwagoniin takaluukun kautta... 
http://wn.com/Catherine_Zeta_Jones__Com ... Alfa_Romeo

http://wn.com/Catherine_Zeta_Jones__Com ... Alfa_Romeo
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Vähän sama ongelma tuon naisen äänensävyn kanssa kuin ruotsinkielisessäkin versiossa, en pidä.Cloverleaf kirjoitti:Nyt on http://www.alfaromeo.fi sivustolla suomenkielinen versio tuosta Uma Thurmanin mainoksesta. Saa nähdä, eksyykö se vielä televisioon.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Käsittääkseni nämä uudetkin moottorit perustuvat Fiatin ikivanhaan FIRE-lohkoon tai -"moottoriarkkitehtuuriin". En ole kuullut että FIRE-pohjaisissa moottoreissa olisi jakohihnan kanssa ongelmia ollut.Raimo Miettinen kirjoitti:Tuohan muuttui vanhemmissakin V6:ssa maahantuojan vaihtumisen myötä 120tkm (aikarajasta en ole varma). Kuka sitten uskaltaa ajella on eri asia.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Aivan naurettavan överi sävy akalla äänessään...Ottimo kirjoitti:Vähän sama ongelma tuon naisen äänensävyn kanssa kuin ruotsinkielisessäkin versiossa, en pidä.Cloverleaf kirjoitti:Nyt on http://www.alfaromeo.fi sivustolla suomenkielinen versio tuosta Uma Thurmanin mainoksesta. Saa nähdä, eksyykö se vielä televisioon.

Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
Tuli tänään koeistuttua mokoma härveli. Ajolle ei vielä päässyt, mutta tammikuussa sitten.
Tummat puolinahkaiset istuimet tarjosi nopeasti hyvän asennon tämmöiselle keskenkasvuiselle (166cm) ja muutenkin kaikki oli soppelisti ulottuvilla. Tilat on mielestäni todella lähellä 156:sen tiloja. Turvakaukalon kanssa, kun niitä zoomaili. Ohjauspyörästä täytyy sanoa, että tuntui omaan käteen todella hyvältä! Konehuoneesta ei kyllä uskoisi nykypäivän autoksi. On siellä sen verran avaraa (multiair).
On luigi sentään takapaksiin saanut kahvat laitettua, ettei tartte kattella räpylänjälkiä luukussa.
Kaiken kaikkiaan kivan näköinen ja oloinen auto.
En tiedä uskaltaako käydä koeajolla...
Edit: typo.
Tummat puolinahkaiset istuimet tarjosi nopeasti hyvän asennon tämmöiselle keskenkasvuiselle (166cm) ja muutenkin kaikki oli soppelisti ulottuvilla. Tilat on mielestäni todella lähellä 156:sen tiloja. Turvakaukalon kanssa, kun niitä zoomaili. Ohjauspyörästä täytyy sanoa, että tuntui omaan käteen todella hyvältä! Konehuoneesta ei kyllä uskoisi nykypäivän autoksi. On siellä sen verran avaraa (multiair).


En tiedä uskaltaako käydä koeajolla...

Edit: typo.
Viimeksi muokannut Jarsan, 09 Joulu 2010, 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Kävin kylmätyyppäämässä laitteen, virallinen tilaisuus on 16.12 ainakin Raisiossa. Olin jo "tilaamassa" konetta kuvien perusteella, mutta omaan silmääni auto etenkin ulkoa oli vaisumpi kuin odotin kuvien perusteella. Olihan se paljon hienompi kuin mikään golf tai vastaava, mutta jotain Alfamaista siitä puuttui. Sisältä oli taas hienompi mitä kuvittelin kuvista ja todellakin oli nykyaikaisen ja samalla tyylikkään näköinen ja hyväntuntuinen penkki ainakin tällaiselle tapille. Auton sisällä oli järkyttävä pistävä haju - uusi auto, mutta päätä alkoi jomottamaan minuutin päästä eli piiitkä tuuletus on ainakin paikallaan. No nyt ei tarvii tilata kun tuli hankittua toinen ja näähän on subjektiivisia juttuja.
On kokonaisuus kuitenkin niin vakuuttava, että kohtuu sokea pitää olla jos esim. joku kokee 1 bemarin, A3, C30 ym. "premium" auton hienommaksi/tyylikkäämmäksi eikä hintakaan ole ihan hirmu paha.
On kokonaisuus kuitenkin niin vakuuttava, että kohtuu sokea pitää olla jos esim. joku kokee 1 bemarin, A3, C30 ym. "premium" auton hienommaksi/tyylikkäämmäksi eikä hintakaan ole ihan hirmu paha.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eilen poikkesin Hatanpäällä Giuliettassa istuskelemassa. Koeajolle en kerinnyt, mutta sisällä tuli hetki fiilisteltyä. Takatiloihin tuo meidän perheen osalta taitaa kyllä kaatua - Lankisen polvitilat ovat ihan toiselta planeetalta ja persdynolla heitettynä myös 156 oli näiltä osin pykälää laveampi.
Mutta hieno oli auto ja myyjät mukavia.
Mutta hieno oli auto ja myyjät mukavia.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Giulietta QV:lla tuli pyörähdettyä lyhyehkö koeajolenkki Lahden Giulietta-illan yhteydessä.
Havaintoja:
- Ajoasennon sai passeliksi aika vähällä vaivalla ja QV:n penkit tuntuivat mukavan jämäkiltä. Ainoa puute, jonka keksin oli reisituen vähäisyys pitkäjalkaisella. Lyhyellä lenkillä tuosta ei ollut haittaa, mutta saa nähdä aiheuttaisiko tuo ongelmia pidemmillä reissuilla. Muuten hyvän oloiset penkit.
- Suorituskyvystä ei ihan tarkkaa kuvaa pystynyt saamaan kun keli oli aika liukas. Ihan mukavasti tehoreserviä tuntui kuitenkin löytyvän. Ei downsizing kuitenkaan ihan kaikkeen pysty kun ei tuo 1,75l turbo samalla tavalla lähde hyvin alhaisilta kierroksilta kuin 147 GTA:n 3.2l V6.
- Ohjaus tuntui minun käteen hyvältä ja tunnokkaalta. Huomattavasti parempi fiilis jäi kuin kesällä ajamani Mito QV:n ohjauksesta.
- DNA-valitsimen D- ja N-asentojen välillä oli varsin selkeä ero. D-asennossa esim. kaasuun vastaavuus oli selvästi ärhäkämmän oloinen. Tuo on aika kiva kun tarvittaessa saa erilaista luonnetta autoon. Tosin systeemi saisi olla sellainen, että myös D-asennon saisi jäämään oletusarvoisesti päälle autoa uudelleen käynnistettäessä.
- Äänet oli aika vaisut. Jotain epämääräistä vinkunaa välillä kuului - ehkä se oli turbo, ehkä jotain muuta.
Kaiken kaikkiaan hyvin eri luonteinen auto kuin aiemmin omistamani 147 GTA. Semmoinen sähäkkä perheautohan tuo on. Hyvin helposti tuonne kotiutui ja auto tuntui mukavan luontevalta heti ensimetreiltä alkaen. Kyllä tuon QV:n kanssa pystyisi elämään.
170 MA täytyy käydä ajamassa myöhemmin.
Havaintoja:
- Ajoasennon sai passeliksi aika vähällä vaivalla ja QV:n penkit tuntuivat mukavan jämäkiltä. Ainoa puute, jonka keksin oli reisituen vähäisyys pitkäjalkaisella. Lyhyellä lenkillä tuosta ei ollut haittaa, mutta saa nähdä aiheuttaisiko tuo ongelmia pidemmillä reissuilla. Muuten hyvän oloiset penkit.
- Suorituskyvystä ei ihan tarkkaa kuvaa pystynyt saamaan kun keli oli aika liukas. Ihan mukavasti tehoreserviä tuntui kuitenkin löytyvän. Ei downsizing kuitenkaan ihan kaikkeen pysty kun ei tuo 1,75l turbo samalla tavalla lähde hyvin alhaisilta kierroksilta kuin 147 GTA:n 3.2l V6.
- Ohjaus tuntui minun käteen hyvältä ja tunnokkaalta. Huomattavasti parempi fiilis jäi kuin kesällä ajamani Mito QV:n ohjauksesta.
- DNA-valitsimen D- ja N-asentojen välillä oli varsin selkeä ero. D-asennossa esim. kaasuun vastaavuus oli selvästi ärhäkämmän oloinen. Tuo on aika kiva kun tarvittaessa saa erilaista luonnetta autoon. Tosin systeemi saisi olla sellainen, että myös D-asennon saisi jäämään oletusarvoisesti päälle autoa uudelleen käynnistettäessä.
- Äänet oli aika vaisut. Jotain epämääräistä vinkunaa välillä kuului - ehkä se oli turbo, ehkä jotain muuta.
Kaiken kaikkiaan hyvin eri luonteinen auto kuin aiemmin omistamani 147 GTA. Semmoinen sähäkkä perheautohan tuo on. Hyvin helposti tuonne kotiutui ja auto tuntui mukavan luontevalta heti ensimetreiltä alkaen. Kyllä tuon QV:n kanssa pystyisi elämään.
170 MA täytyy käydä ajamassa myöhemmin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Jouluvalmistelujen sijasta kävin pyöräyttämässä lenkin Giuliettalla (170hv bensa).
Kiitämme
+ tyyliä sisällä ja ulkona
+ ehkä parasta sähköisellä tehostuksella varustettua ohjausta, mitä minä olen kokeillut
+ yleinen laadun tuntu & hienot nahkapenkit
+ liukasta oli, mutta meno tuntui maistuvan ihan riittävästi tällaiselle vanhemmalle miehelle
Moitimme
- tukalia takatiloja verrattuna Lancia Deltaan
- muutamia halpismuovisiivuja ohjaamossa (mm. ikkunoiden käyttökytkinten ympärillä)
Onneksi ei kuitenkaan -tuttanut lähteä Deltalla kotiin. Tuntuu, ettei auto ole kolmessa vuodessa vanhentunut yhtään. Varmaan auttaa, ettei tule ihan joka vuosi samanlaista vastaan.
Kiitämme
+ tyyliä sisällä ja ulkona
+ ehkä parasta sähköisellä tehostuksella varustettua ohjausta, mitä minä olen kokeillut
+ yleinen laadun tuntu & hienot nahkapenkit
+ liukasta oli, mutta meno tuntui maistuvan ihan riittävästi tällaiselle vanhemmalle miehelle
Moitimme
- tukalia takatiloja verrattuna Lancia Deltaan
- muutamia halpismuovisiivuja ohjaamossa (mm. ikkunoiden käyttökytkinten ympärillä)
Onneksi ei kuitenkaan -tuttanut lähteä Deltalla kotiin. Tuntuu, ettei auto ole kolmessa vuodessa vanhentunut yhtään. Varmaan auttaa, ettei tule ihan joka vuosi samanlaista vastaan.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Hemmetti, Oulussa menee tuonne uuden vuoden puolelle ennenkuin Giulietan rattiin pääseepi. Mutta hyvänä puolena kuun puolivälissä on kuulemma tulossa jonkinlainen isompi happeninki Alfan puolelta.
Kävin itekkin potkimassa lauantaina Giulietan renkaita ja koeistumassa kun 159:siin vaihdettiin pikahuollossa kuollut akku. Itelle jäi pikkasen ristiriitainen fiilis.
Ulkonäkö on varsin maukas, mutta auton vieressä oli musta 159 ja sen vieressä Giulietta näyttää aika kapealta ja korkealta. Hieman myös harmittaa, että kylkilinja on pikkasen tylsä, eikä rengasvallit oo yhtään korostettuna. Kahdesta Giulietasta (punainen ja valkoinen) valkoinen oli aika namu. Voi kun vielä olisi saatavilla joku helmiäisvalkoinen tuomaan pikkusen eloa maalipintaan.
Sisällä oli asiat aika hyvin. 159:sin (varsinkin TI:n sporttijakkarat) näyttää todella paljon paremmilta kuin Giulietan, mutta perstessissä ne osoittautuvat mainioiksi. Muutenkin sisusta näyttää varsin hyvältä. Myös ajoasento oli varsin mainio.
Vielä kun hommaan liittää juuri ja juuri soppelin kokoisen takakontin, niin tässä olisi aika vakava kilpailija Bimmerin 1-sarjalaiselle ensi syksyn autonvaihtorumbassa. Voi kun tämä olisi takatuuppari niin ei tarvitsisi miettiä.
Offtopic: Wetterillä oli vaihtoautohallissa Bimmerin 130i M alustalla ja ratilla. En päässyt vielä tyyppaan, mutta tässä oli mallia millainen ratin pitää olla. Halkaisija oli soppelin pieni, mutta ratti oikeasti paksu, eikä mikään helevetin rimpula. Saapa nähdä, siinä voisi olla meitin seuraava biili...
Kävin itekkin potkimassa lauantaina Giulietan renkaita ja koeistumassa kun 159:siin vaihdettiin pikahuollossa kuollut akku. Itelle jäi pikkasen ristiriitainen fiilis.
Ulkonäkö on varsin maukas, mutta auton vieressä oli musta 159 ja sen vieressä Giulietta näyttää aika kapealta ja korkealta. Hieman myös harmittaa, että kylkilinja on pikkasen tylsä, eikä rengasvallit oo yhtään korostettuna. Kahdesta Giulietasta (punainen ja valkoinen) valkoinen oli aika namu. Voi kun vielä olisi saatavilla joku helmiäisvalkoinen tuomaan pikkusen eloa maalipintaan.
Sisällä oli asiat aika hyvin. 159:sin (varsinkin TI:n sporttijakkarat) näyttää todella paljon paremmilta kuin Giulietan, mutta perstessissä ne osoittautuvat mainioiksi. Muutenkin sisusta näyttää varsin hyvältä. Myös ajoasento oli varsin mainio.
Vielä kun hommaan liittää juuri ja juuri soppelin kokoisen takakontin, niin tässä olisi aika vakava kilpailija Bimmerin 1-sarjalaiselle ensi syksyn autonvaihtorumbassa. Voi kun tämä olisi takatuuppari niin ei tarvitsisi miettiä.
Offtopic: Wetterillä oli vaihtoautohallissa Bimmerin 130i M alustalla ja ratilla. En päässyt vielä tyyppaan, mutta tässä oli mallia millainen ratin pitää olla. Halkaisija oli soppelin pieni, mutta ratti oikeasti paksu, eikä mikään helevetin rimpula. Saapa nähdä, siinä voisi olla meitin seuraava biili...
-Matti-
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Jep, aika lailla samoja havaintoja itelläkin, kun kävin giuliettaa wetterillä ihmettelemässä. Mito Qv oli ihan hauska tapaus ajaa. Tuo 130i bimmeri on varmaan mukava, mutta ei oikein verrannollinen giuliettaan. 1-sarjalaisten hinnat on kuitenkin eri maailmoissa kuin giulietan, etenkin jos tommosista koneista aletaan puhua. Ja se ulkonäkö... toki tietenkin coupena on jo ihan maukkaan oloinen laitos, ja se 135 coupe oliskin varmaan sitten jo kohtuu unelma autoksiMatti_S kirjoitti:Hemmetti, Oulussa menee tuonne uuden vuoden puolelle ennenkuin Giulietan rattiin pääseepi. Mutta hyvänä puolena kuun puolivälissä on kuulemma tulossa jonkinlainen isompi happeninki Alfan puolelta.
Kävin itekkin potkimassa lauantaina Giulietan renkaita ja koeistumassa kun 159:siin vaihdettiin pikahuollossa kuollut akku. Itelle jäi pikkasen ristiriitainen fiilis.
Ulkonäkö on varsin maukas, mutta auton vieressä oli musta 159 ja sen vieressä Giulietta näyttää aika kapealta ja korkealta. Hieman myös harmittaa, että kylkilinja on pikkasen tylsä, eikä rengasvallit oo yhtään korostettuna. Kahdesta Giulietasta (punainen ja valkoinen) valkoinen oli aika namu. Voi kun vielä olisi saatavilla joku helmiäisvalkoinen tuomaan pikkusen eloa maalipintaan.
Sisällä oli asiat aika hyvin. 159:sin (varsinkin TI:n sporttijakkarat) näyttää todella paljon paremmilta kuin Giulietan, mutta perstessissä ne osoittautuvat mainioiksi. Muutenkin sisusta näyttää varsin hyvältä. Myös ajoasento oli varsin mainio.
Vielä kun hommaan liittää juuri ja juuri soppelin kokoisen takakontin, niin tässä olisi aika vakava kilpailija Bimmerin 1-sarjalaiselle ensi syksyn autonvaihtorumbassa. Voi kun tämä olisi takatuuppari niin ei tarvitsisi miettiä.
Offtopic: Wetterillä oli vaihtoautohallissa Bimmerin 130i M alustalla ja ratilla. En päässyt vielä tyyppaan, mutta tässä oli mallia millainen ratin pitää olla. Halkaisija oli soppelin pieni, mutta ratti oikeasti paksu, eikä mikään helevetin rimpula. Saapa nähdä, siinä voisi olla meitin seuraava biili...

- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Haukuin jossain tämän ketjun alkupuolella Giuliettan ulkonäköä. Tämän uutuuden nähtyäni suhteellisuudentajuni palasi ja myönnän nyt että Giulietta on kuitenkin auto siitä nätimmästä päästä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100