156 2.5 V6 kytkin vai vaihteisto
Valvoja: Moderators
156 2.5 V6 kytkin vai vaihteisto
Moikka
Pari viikkoa ehdin olla uusi Alfan onnellinen omistaja ja nythän se temput teki.
Aamulla heitin n. 20km lenkin ja takaisin tullessa pihalle pysäköidessä sai ykköstä työntää hieman kovemmin sisään. En kiinnittänyt tähän enempää huomiota. Muutaman tunnin päästä uudelleen lähtiessä ei mennytkään pakki päälle, eikä mikään muukaan vaihde. Huoltoasemalta DOT4 nestettä jota lisäsin hiukan, neste oli kyllä rajoissa ennestäänkin, ei vaikutusta.
Kytkin ylhäällä kuuluu koneen suunnalta outoa rallatusta, hieman dieselmäinen ääni, poljin pohjassa ääni katoaa.
Poljinta painaessa poljin tärisee selvästi, poljin ylhäällä tai pohjassa tärinää ei huomaa.
Autolla ajettu 200 000, pitäisi nyt saada johonkin hinatuksi huoltoon.
Pari viikkoa ehdin olla uusi Alfan onnellinen omistaja ja nythän se temput teki.
Aamulla heitin n. 20km lenkin ja takaisin tullessa pihalle pysäköidessä sai ykköstä työntää hieman kovemmin sisään. En kiinnittänyt tähän enempää huomiota. Muutaman tunnin päästä uudelleen lähtiessä ei mennytkään pakki päälle, eikä mikään muukaan vaihde. Huoltoasemalta DOT4 nestettä jota lisäsin hiukan, neste oli kyllä rajoissa ennestäänkin, ei vaikutusta.
Kytkin ylhäällä kuuluu koneen suunnalta outoa rallatusta, hieman dieselmäinen ääni, poljin pohjassa ääni katoaa.
Poljinta painaessa poljin tärisee selvästi, poljin ylhäällä tai pohjassa tärinää ei huomaa.
Autolla ajettu 200 000, pitäisi nyt saada johonkin hinatuksi huoltoon.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kytkin korkkasi. 200tkm on jo ihan hyvin rullattu 156 V6:sen kytkimellä.
Tosin mikä aiheuttaa rallatuksen...joku viisaampi varmaan tietää.
Tosin mikä aiheuttaa rallatuksen...joku viisaampi varmaan tietää.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
No ei se kyllä ihan siltä kuulosta että "kytkin" olisi mennyt.
Jos näin olisi, vaihteet menisi kivasti päälle ja pois mutta auto ei liikkuisi mihinkään.
Se on nyt sitten työ tai pääsylinteri väsähtänyt (tai joku tiiviste).
Siksipä kun kytkytintä poljetaan se ei irroita...
Kyllä autolla pystyy ilman kytkytinkäkin ajamaan, sopivasti vaan välikaasua vaihdettaessa. Liikkeelle lähtö onki oma lukunsa.
Itse lähtisin yrittämään sitä auton siirtoa silloin kun ei tuota muuta liikennettä ole, tai hinaamalla mieluummin. Hinaaminenkin voi olla kivempaa kone käynnissä niin jarrut ja ohjaus pelaa kevyemmin.
Ykkösen voisit saada päälle helpommin kun polkaiset kytkimen pohjaan ja samalla kiskaiset vaihteen silmään...
Jos näin olisi, vaihteet menisi kivasti päälle ja pois mutta auto ei liikkuisi mihinkään.
Se on nyt sitten työ tai pääsylinteri väsähtänyt (tai joku tiiviste).
Siksipä kun kytkytintä poljetaan se ei irroita...
Kyllä autolla pystyy ilman kytkytinkäkin ajamaan, sopivasti vaan välikaasua vaihdettaessa. Liikkeelle lähtö onki oma lukunsa.
Itse lähtisin yrittämään sitä auton siirtoa silloin kun ei tuota muuta liikennettä ole, tai hinaamalla mieluummin. Hinaaminenkin voi olla kivempaa kone käynnissä niin jarrut ja ohjaus pelaa kevyemmin.
Ykkösen voisit saada päälle helpommin kun polkaiset kytkimen pohjaan ja samalla kiskaiset vaihteen silmään...
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Kun mulla työsylinteri levis niin nesteitä hävisi kun tiiviste falskasi, kytkin putosi lähes pohjaan -> toimivaa liikerataa muutama sentti mutta ajaa pystyi ja vaihteetkin menivät silmään.pjotrthegreat kirjoitti:No ei se kyllä ihan siltä kuulosta että "kytkin" olisi mennyt.
Jos näin olisi, vaihteet menisi kivasti päälle ja pois mutta auto ei liikkuisi mihinkään.
Se on nyt sitten työ tai pääsylinteri väsähtänyt (tai joku tiiviste).
Siksipä kun kytkytintä poljetaan se ei irroita...
Minkäännäköisiä rallatuksia tai kytkimen tärinöitä ei ilmennyt.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Tosiaan, joku kynsi oli murtunut ja painelaakeri muljusi miten sattui. Uusi Sachsin kytkin motonetistä 230e. Nyt vain odotellaan että saisi auton takaisin ajoon. Ja olihan se alkuperäinen levykin kulunut melkein loppuun noilla kilsoilla (200tkm). Sinne humahti veronpalautuksetRasvis kirjoitti:156 V6:ssa on vetotyypin kytkin. Kuulostaa siltä että osa paineasetelman kynsistä on katkennut ja irronnut "painelaakerista". Se laakerihan ei tässä tapauksessa paina vaan vetää kynsiä.

-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
sviddu....
Jahas, sit meni ilmesesti kytkin täälläkin. Jumalaton rallatus vas. Etupyörän luota ja poljin ravistaa aikaajoin.... Laatikon lämmitessä rallattelu senkun voimistuu....
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Täällä tosiaan kytkin ja sitten vaihdelaatikko perään <3 Tai noh, oikeastaan vaihdelaatikko alko rutisemaan ykkösellä ja pakilla ja sitten alko kytkin rallattelemaan. Kyllä se kesti melkein 20tkm, sitten jysähti lopullisesti.
Auto tosiaan on 142tkm ajettu 156 2.0 TS, vm99. Ajaa kyllä pystyy vieläkin, jos uskaltaa... Kytkimen stefa vuotanut jo vaikka kuinka kauan ja laatikko pääsi tuossa talvella kuivumaan (oli n. 1.5desiä tavaraa jäljellä kun huollossa käytiin ihmettelemässä mekkalaa). Noh, tänään auto hinautuu huoltoon ja uusi kytkin + kumimuumin vaihdelaatikko odottelee siellä :p Meni sitten kahden ihmisen veronpalautukset tuohonkin...
PS.
Jos autossa on hinausturva/tms. vakuutuksien kanssa niin saapi sen hinauksen ihan vakuutuksen piikkiin tarvittaessa, niin meilläkin - vaikka auton sai omin voimin siirrettyä parkkipaikalle, eivätkä edes tarkempia speksejä kaipailleet.
Auto tosiaan on 142tkm ajettu 156 2.0 TS, vm99. Ajaa kyllä pystyy vieläkin, jos uskaltaa... Kytkimen stefa vuotanut jo vaikka kuinka kauan ja laatikko pääsi tuossa talvella kuivumaan (oli n. 1.5desiä tavaraa jäljellä kun huollossa käytiin ihmettelemässä mekkalaa). Noh, tänään auto hinautuu huoltoon ja uusi kytkin + kumimuumin vaihdelaatikko odottelee siellä :p Meni sitten kahden ihmisen veronpalautukset tuohonkin...
PS.
Jos autossa on hinausturva/tms. vakuutuksien kanssa niin saapi sen hinauksen ihan vakuutuksen piikkiin tarvittaessa, niin meilläkin - vaikka auton sai omin voimin siirrettyä parkkipaikalle, eivätkä edes tarkempia speksejä kaipailleet.
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
hintaa
Nonni.... Autokeskuksen päivän hinta GTA:n kytkäimen vaihdolle osineen 1090€, mikä tarkoittanee että Osat tulee Heikalta ja vaihto suoritetaan itse tutulla verstaalla. Onko operaatiossa mitään ihmeellistä mitä pitäis tietää. Mitä ylläreitä mahdollisesti? Entä kannattaako vaihtaa jotain muuta samalla kun hilut on irti.....
Painelaakeri kuuluu tohon kytkinpakettiin ilmesesti? siis Heikan.
Painelaakeri kuuluu tohon kytkinpakettiin ilmesesti? siis Heikan.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Juu kyllä kuuluu, hommassa ei sinällään mitään ihmeellistä muuta kuin paljon työtä. Apurunkoa pitää löysätä, ja kiinnilaiton jälkeen pyöräkulmat pitää säätää.Painelaakeri kuuluu tohon kytkinpakettiin ilmesesti? siis Heikan.
Dilledongin V6:sessa taitaa työsylinteri olla vaihteiston ulkopuolista(perinteistä) mallia, kun taas sinun TS:ssä taitaa olla painelaakerin yhteyteen rakennettu työsylinteri joka täytyy toki vaihtaa kytkimen kanssa.Mites se työsylinteri?
- dilledong
- Viestit: 428
- Liittynyt: 04 Syys 2008, 21:49
- Car(s): ex. 156 GTA Q2 -02
- Paikkakunta: Tampere
jeps
näin olin ymmärtänytkin että työtätyötä... pyöränkulmasysteemitkin verstaalta löytyvä ni menee siin samalla. kandeisko jotain muuta vaihtaa samalla kun on osat levällään? vaikkei mitään särki oiskaan mut ihan varmuudeks ettei tarvii sit taas jumalatonta jumppaa tehä heti jos joku spragaa.