156 JTS öljynkulutus kuriin
Valvoja: Moderators
156 JTS öljynkulutus kuriin
Onko kokemuksia 156 JTS kovasta öljynkulutuksesta? Itselläni on -04 mallinen JTS, joka kuluttaa öljyä jonkin verran.
Kysyin asiasta DA:sta ja vastaus oli, että 5W40 sijaan olisi syytä käyttää Selenia Racing 10W60, jos halutaan öljynkulutusta tiputtaa.
Mitenköhän näin 'jäykkä' öljy toimii näissä Suomen arktisissa olosuhteissa, joissa lämpötila saattaa aika-ajoin tipahtaa jopa nollan alle?
Kysyin asiasta DA:sta ja vastaus oli, että 5W40 sijaan olisi syytä käyttää Selenia Racing 10W60, jos halutaan öljynkulutusta tiputtaa.
Mitenköhän näin 'jäykkä' öljy toimii näissä Suomen arktisissa olosuhteissa, joissa lämpötila saattaa aika-ajoin tipahtaa jopa nollan alle?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Tuli itsellekin yllätyksenä tuo reipas öljyn kulutus. Autolla on tullut nyt ajeltua noin 5000km ja laiska kun on niin kaitsoin tikun auton ostetuani. Silloin öljyä oli hiukan yli alarajan. Ajattelin että ajellaan nyt muutama tuhat ja vaihdetaa sitten öljyt. Tänään sitten kun piti lähteä liikenteeseen, auto oli vähän huonossa asennossa, tietokoneen näyttössä vihalti teksti oil pressure low. Kone välittömästi sammuksiin ja katsomaan tikkua. Se edes kastunut enää. Kaksi litraa hätävara mobilia koneeseen jonka jälkeen tikku ylämerkissä.
Seuraavaksi seleniaa tilaukseen ja kunnon öljyt sisään. Tarvii vielä muistaa katsoa tikku vähintään 3 tkm välein.
Seuraavaksi seleniaa tilaukseen ja kunnon öljyt sisään. Tarvii vielä muistaa katsoa tikku vähintään 3 tkm välein.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- RICCHI&POVERI
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11 Heinä 2007, 17:38
- Paikkakunta: Pori
- Mozzarella
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Huhti 2007, 21:42
Tuo on aika normaali kulutus. Eikös sen mittatikun ylä ja alarajan väli ollut 1 litra. Eli sun autosi veisi litran 5tkm matkalla, mikä on tuolle koneelle ihan normaalia. Jos menisi litra/1tkm niin sitten kyllä epäilisin jotain vikaa. Ajotapa tietysti vaikuttaa jonkin verran myös ja samoin tuo öljyn laatu. Älkää hyvät ihmiset päästäkö sitä öljytasoa tippumaan kovin alas! Tarkistakaa öljyt useammin ja lisätkää sitä jo paljon ennen kuin tikku ei enää kastu.Valvolinen 10w 60 ei kestä sisällä. 5tkm ja kuivaksi!
- Mozzarella
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Huhti 2007, 21:42
Lisätään vielä minunkin kokemukset:
Oma JTS vei aiemmin DA:n 5W40 vakioöljyä 2-3dl / 1000km. Viimeksi laittoivat pyynnöstä Castrolin 10W60 öljyt ja kulutus putosi selvästi, ehkä jopa 0,5dl / 1000km tasolle. Nyt on jo vaikea arvioida öljyn hävikkiä pelkästään tikusta katsomalla.
(Tässä asiassa) kannattaa uskoa ohjekirjaa ja käyttää 10W60 -öljyä!
Oma JTS vei aiemmin DA:n 5W40 vakioöljyä 2-3dl / 1000km. Viimeksi laittoivat pyynnöstä Castrolin 10W60 öljyt ja kulutus putosi selvästi, ehkä jopa 0,5dl / 1000km tasolle. Nyt on jo vaikea arvioida öljyn hävikkiä pelkästään tikusta katsomalla.
(Tässä asiassa) kannattaa uskoa ohjekirjaa ja käyttää 10W60 -öljyä!
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Pienempi kulutus kylmällä voi osittain johtua myös siitä että öljy pysyy kylmempänä eikä mene niin liruksi kuin kesällä. Paineissa ainakin on pieni ero talvi vs. kesä. Ja onhan ts:n öljypohjassa rivoitus joka luulisi jäähdyttävän öljyä pakkasessa ajoviiman vaikutuksesta.Epezi kirjoitti:^niin, kyllä se metalli supistuu kylmetessään, mutta itsellä on sama juttu tuon TS:n kanssa eli kylmemmillä ilmoilla kuluu öljyä vähemmän kuin kuumilla. Mutta jäähdytysnestettä taaseen kuluu talvella enemmän kuin kesällä. Kokemusta on kahdesta koneesta.
Ihan samat havainnot itselläkin talvellä menee öljyä vähemmän, mutta jääd.nestettä enemmän. Sitä näyttää tihkuvan kovilla pakkasilla ainakin termarilta lähtevästä liitoksesta.


Vatvotaanpa nyt tästä aiheesta taas
Nyt olen reilun vuoden ajellu tuolla 156 jts:llä, ja mittariin on kertyny 20tkm. Öljynä oon käyttänyt mobilin rf 5W-50 ja ne on tullu nyt vaihdettua kahdesti, 10tkm välein. Kummallakin välillä on saanut lisätä suunnilleen sen 4l kanisterin verran, talvella vähän vähemmän. Eihän tuo mitenkään huolestuttavan paljoa vie, mutta kiinnostaisi silti saada kulutus vähä tippumaan, kun melkeen koko öljytilavuus pitää vaihtovälillä lisätä... Minkä merkkistä 10W-60 kannattaisi kokeilla? Haluaisi käyttää kuitenki edes jollain lailla urheilulliseen ajoon tarkoitettuja öljyjä, eli max life ja vastaavat ei hirveästi innostais. Padalla on nyt ajettu n. 140 tkm.
Eihän tuo muuten niin pahalta tuntuskaan, vaan ku aikasempana autona ja kakkosautona ennen tuota 147:aa oli tuollanen b-omega pienemmällä 2,5 v6 koneella. Tuossa käytin samaa öljyä ja pidin välinä 20tkm, ja koko välillä pinta ei laskenu puolta senttiä tikussa, enkä koskaan muista siihen lisänneeni öljyä. Vehkeellä oli kuitenki ajettu se 350 tkm, eikä mitenkään hellästi

Nyt olen reilun vuoden ajellu tuolla 156 jts:llä, ja mittariin on kertyny 20tkm. Öljynä oon käyttänyt mobilin rf 5W-50 ja ne on tullu nyt vaihdettua kahdesti, 10tkm välein. Kummallakin välillä on saanut lisätä suunnilleen sen 4l kanisterin verran, talvella vähän vähemmän. Eihän tuo mitenkään huolestuttavan paljoa vie, mutta kiinnostaisi silti saada kulutus vähä tippumaan, kun melkeen koko öljytilavuus pitää vaihtovälillä lisätä... Minkä merkkistä 10W-60 kannattaisi kokeilla? Haluaisi käyttää kuitenki edes jollain lailla urheilulliseen ajoon tarkoitettuja öljyjä, eli max life ja vastaavat ei hirveästi innostais. Padalla on nyt ajettu n. 140 tkm.
Eihän tuo muuten niin pahalta tuntuskaan, vaan ku aikasempana autona ja kakkosautona ennen tuota 147:aa oli tuollanen b-omega pienemmällä 2,5 v6 koneella. Tuossa käytin samaa öljyä ja pidin välinä 20tkm, ja koko välillä pinta ei laskenu puolta senttiä tikussa, enkä koskaan muista siihen lisänneeni öljyä. Vehkeellä oli kuitenki ajettu se 350 tkm, eikä mitenkään hellästi

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Jos JTS kone on tehty "luontoa ajatellen" , toleranssit väljemmät ettei tule turhaa kitkaa mäntien ja syinterien väliin ym. niin hörppää enemmän öljyä.veskuk kirjoitti:Onkos kellään "tietoa" mistä JTS koneitten reilu öljynkulutus oikein johtuu? Joskus puhuttu soikeista sylintereistä tms. Onko kukaan rempannut konetta ja saanut asiaan muutosta vai viekö porautuksen ja uusien mäntienkin kanssa samalla tavalla?
Lukeehan uuden VW:n ohjekirjassakin että "tarkista öljymäärä jokaisen tankkauksen yhteydessä (n.500-700km)" ja ne voi viedä 1l/1500km.
Sen takia 1.8T koneen öljynvaihtoväli lyhennettiin 15tkm entisen 30tkm "longlife" sijaan kun saksassa koneita paukkui huoltojen välissä.
Tuohon liittyy myös se että longlife öljy (ESP) ei kestä 30tkm vaan muuttuu lähes vedeksi.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Eikös ennen kirjoissa ollut lähtöönotto tarkastus (onko vielä), jossa tarkastettiin öljyt joka kerta kun autolla lähdettiin.
Olisiko yksi syy öljyn kulutukseen se, ettei käytetä oikeita öljyjä?
Kun kone rupeaa nakuttamaan kylmänä vaihdetaan hienompiin öljyihin, jolloin ne tulee ulos helpommin.
Käynnistyksessä kun nakuttaa, vika kai ajoituksen muuntimen jousessa.
Edit: Jos öljyä tulee kytkinkoppaan, kytkin on kovilla.
Olisiko yksi syy öljyn kulutukseen se, ettei käytetä oikeita öljyjä?
Kun kone rupeaa nakuttamaan kylmänä vaihdetaan hienompiin öljyihin, jolloin ne tulee ulos helpommin.
Käynnistyksessä kun nakuttaa, vika kai ajoituksen muuntimen jousessa.
Edit: Jos öljyä tulee kytkinkoppaan, kytkin on kovilla.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Castrol edge (taisi vielä olla sport...) 10w-60 eikä ongelmaa kulutuksen kanssa. mutta ei ole ollut muillakaan öljyillä kulutusongelmia.
kun ostin auton, ajoin puolivuotta kun huolto sitten paukahti päälle, silloinkaan ei tarvinnut lisätä öljyä, mutta noista öljyistä ei ollut tietoa (tai muutenkaan mitä öljyjä ennen käytetty...), saattoivat olla jotain 5w-30, kun on syönnyt kiertokangen laakerit 85tkm:ssä
kun ostin auton, ajoin puolivuotta kun huolto sitten paukahti päälle, silloinkaan ei tarvinnut lisätä öljyä, mutta noista öljyistä ei ollut tietoa (tai muutenkaan mitä öljyjä ennen käytetty...), saattoivat olla jotain 5w-30, kun on syönnyt kiertokangen laakerit 85tkm:ssä

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
JTS-koneesta kun puhutaan niin tehtaan oma öljysuositushan on 10/60. Miksi sinne pataan on niin monien pakko tunkea jotain muuta?
Kannattaa varmasti ensimmäisenä laittaa koneeseen suosituksen mukaiset öljyt, seurata sitten tilannetta että kuinka paljon sitä vielä kuluu. Omassa ei aikanaan joutunut suuremmin öljyä lisäilemään.

-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Semisynteettistä 10/60 öljyä joo, samat suositukset taitaa olla 2.0ts moottorissa.salot kirjoitti:JTS-koneesta kun puhutaan niin tehtaan oma öljysuositushan on 10/60. Miksi sinne pataan on niin monien pakko tunkea jotain muuta?Kannattaa varmasti ensimmäisenä laittaa koneeseen suosituksen mukaiset öljyt, seurata sitten tilannetta että kuinka paljon sitä vielä kuluu. Omassa ei aikanaan joutunut suuremmin öljyä lisäilemään.
Muistaakseni kun tarkemmin lukee ohjekirjaa niin kyseinen suositus on "kowaan ajoon lämpissä olosuhteissa" ja meille pohjolaan suositellaan sitten jotain 10w40 täyssynteettistä.
Ei muuten ne vakio ohjekirjan suosittelemat ohjaustehostimen öljytkään toimi enää kahdenkymmenen asteen pakkasessa, joten miksi ihmeessä niitä sinne tehostimeen laittaisin?
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
^ Joo se suositustaulukko oli muistaakseni pikkusen hämäävä joltain osin, pitää aika tarkasti tavata. JTS:n suositus on kuitenkin kaikissa olosuhteissa täyssynteettinen 10W-60, TS:lle taisi tosiaan olla olosuhteiden ja ajotavan mukaan vaihtelevampia suosituksia.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Onkos nyt niin, ettei tietoa yleisen öljynkulutuksen juurisyystä ole? Eikä kukaan foorumilaisista ole 2.0 JTS moottoria rempannut? Minusta 10w40 vai 10w60 ei ole ratkaisevaa merkitystä, ei ainakaan omassa autossani.veskuk kirjoitti:Onkos kellään "tietoa" mistä JTS koneitten reilu öljynkulutus oikein johtuu? Joskus puhuttu soikeista sylintereistä tms. Onko kukaan rempannut konetta ja saanut asiaan muutosta vai viekö porautuksen ja uusien mäntienkin kanssa samalla tavalla?
vesku
^joo sama juttu, kaikki viskositeetit tuntuu maistuvan JTS:lle. Sen lisäksi öljyt muuttuu muuten melkein saman tien mustaksi. Sama laulu aikanaan 155 ts 16v:n kanssa. Sen sijaan edellinen 156 V6 meni koko 10 tonnin öljynvaihtovälin ilman että tarvitsi yhtään lisätä.
Ja sitten aina kun olen tuota öljynkulutusta huollossa ihmetellyt on sanottu että ei ole mitään vikaa, se on ihan normaalia..
Ja sitten aina kun olen tuota öljynkulutusta huollossa ihmetellyt on sanottu että ei ole mitään vikaa, se on ihan normaalia..
Citroen DS5 + Victory Hammer S
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Keskutelin tässä taannoin entisen konel.. delta-auton alfa romeo asentajan kanssa aiheesta, hän kertoi että silloin kun jts tuli niin useampaan tehtiin koneistus + männät ja muut tarvittavat tehtaan toleransseilla ja silti meni öljyä. On kuulemma niin matalat männät ja nykytyyliin männänrenkaat niin kevyesti sylintereitä päin, että tahtoo öljy maistua. Lisäksi kuulemma (muualta kuultu) jos uutena ns sisäänajovaiheessa käytetään vääntöä siis ajellaan piehehköillä kierroksilla isolla vaihteella niin käy köpelösti.
Tuo entinen deltan mies tyrmäsi tai siis kannattamattoma ei suositellut suunnitelmaani hoonata+ rengastaa oma jts kun se öljy tosiaan maistuu.
No saatan sen kyllä silti tehdä. Ohjekirjassa muuten mainitaan max kulutukseksi 0.4l ja siinä mennään, kesällä ehkä hiukan päälle öljyn merkistä riippumatta. 10w-60 on se oikea, minkä vain öljyvalmistan taulukoista kun katsoo niin muita vaihtoehtoja ei ole paitsi mobil sallii 5w-50 käytön. Nesteen taulukosta jts:lle ei löydy öljyä koska heidän 5w-50 kuumapää ei riitä.
Tuo entinen deltan mies tyrmäsi tai siis kannattamattoma ei suositellut suunnitelmaani hoonata+ rengastaa oma jts kun se öljy tosiaan maistuu.
No saatan sen kyllä silti tehdä. Ohjekirjassa muuten mainitaan max kulutukseksi 0.4l ja siinä mennään, kesällä ehkä hiukan päälle öljyn merkistä riippumatta. 10w-60 on se oikea, minkä vain öljyvalmistan taulukoista kun katsoo niin muita vaihtoehtoja ei ole paitsi mobil sallii 5w-50 käytön. Nesteen taulukosta jts:lle ei löydy öljyä koska heidän 5w-50 kuumapää ei riitä.
Ok, kiitoksia. Tuntuu kuitenkin, että tuon oman kulutus on yli tuosta JTS:n "normaalista" öljynkulutuksesta, kun ei yksi neljän litran tonkka riitä vaihtovälille lisäysvaraksi. Tilaan nyt heikalta tuota seleniaa ja vaihtelen välipäivien aikaan, kun alkaa 150tkm olla lähellä, täytyy seurata tuota kulutusta kevättalvi tarkkaan. Sama homma itsellä, että ei montaa päivää tarvi vaihdon jälkeen ajella, kun uudetkin öljyt on jo aivan mustat. Jotakin tuossa tuntuu että voisi olla pielessäkin, kun alavääntöäkään koneessa ei niin paljoa ole (ei sitä kyllä paljoa kuulukkaan olla, mutta kun tässä on vähemmän kuin tuossa 147:n 1,6:ssa
) kuin pitäisi. Seurataan tilannetta. Olisi vaan tarkotus kesällä saada autoa kaupaksi, ja siitä jotain saadakkin, mutta luonto ei anna periksi ainakaan yhdellekään alfistille myydä romua.
Ot: Ps. Mikä on tehtaan öljysuositus 147 1.6 ts:ään (77kW), en satu tuota ohjekirjaa omistamaan, ja onko siinä ollu öljynkulutusongelmaa

Ot: Ps. Mikä on tehtaan öljysuositus 147 1.6 ts:ään (77kW), en satu tuota ohjekirjaa omistamaan, ja onko siinä ollu öljynkulutusongelmaa
Minä sain joskus täältä vinkin käyttää Liqui Moly 10W60. Sitä myydään 5l kanistereissa ja hintakaan ei ollut mitenkään paha. Olen ajellut sen verran yksillä öljyillä kun toin 5 litran kanisteri riittää eli kerran siitä saa lisättyä alamerkistä ylämerkkiin. Kun ulkolämmöt on alle 15 asteen niin öljyä ei kulu oikeastaan yhtään, mutta kesäkuumilla menee jonkin verran. Näillä kuviolla öljynvaihtoväliksi on tullut noin 12 tkm mikä vastaa mulla noin 10kk ajoja. Varauksetta voin näitä litkuja suositella ellei ihan siperiassa asu. Jähmettymispiste on jotain -30 astetta eli kovimmilla pakkasilla voi olla aika kankeeta ilman lohkolämppäriä.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Kun ostin JTS:n tuossa kesällä, meni tonnilla litra. Sitten vaihtui vähän osaa (nokka-akseli, paininkuppi jne.) ja lisäksi laitoin XADO-moottoriöljyaineet sisään ja nyt on mennyt kohta 4000 eikä ole vielä litraa kulunut.
Vähän aikaa sitten havahduin, että miksiköhän pidän sitä öljyntasoa siellä 1/3 minimirajan yläpuolella (n. 7 dl vajaana) ja ootan, että se laskisi minimirajalle: kyllähän se öljynkulutus näyttää jo tasaantuneen, joten täyteen vaan ja paremmat voitelut kehiin!
Eli olisikohan tuon XADO:n ansiosta tilanne parantunut?
Mene ja tiedä - kokeilu voi kannattaa. Hinta n. 60e. Muukkonenkin suositteli.
Vähän aikaa sitten havahduin, että miksiköhän pidän sitä öljyntasoa siellä 1/3 minimirajan yläpuolella (n. 7 dl vajaana) ja ootan, että se laskisi minimirajalle: kyllähän se öljynkulutus näyttää jo tasaantuneen, joten täyteen vaan ja paremmat voitelut kehiin!
Eli olisikohan tuon XADO:n ansiosta tilanne parantunut?
Mene ja tiedä - kokeilu voi kannattaa. Hinta n. 60e. Muukkonenkin suositteli.
- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
Kelitkin on kylmentyneet, mikä vähentää myös kulutusta kesään verrattuna...zzs kirjoitti:Kun ostin JTS:n tuossa kesällä, meni tonnilla litra. Sitten vaihtui vähän osaa (nokka-akseli, paininkuppi jne.) ja lisäksi laitoin XADO-moottoriöljyaineet sisään ja nyt on mennyt kohta 4000 eikä ole vielä litraa kulunut.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: 156 JTS öljynkulutus kuriin
Mitäs tälle keskustelulle/aiheelle kuuluu? Oman auto öljynkulutus on 1l/1000km. Olen käyttänyt tuota suositeltua Seleniaa 10w-60, ei mitään vaikutusta kulutuksen muuttumiseen. Oli niin kallista öljyäkin että nyt on viimeiset pari öljynvaihtoväliä ollut 5w-40 MobilSuper3000, ja kulutus sama.
Nyt olisi öljynvaihdon aika ja tekisi mieli kokeilla Valvolinea Maxlife 10w-40. Tuo ei nyt ihan taida täyttää ohjekirjan vaatimuksia, mutta kun tätä merkkiä on täällä kehuttu. Jäykkäähän tuo talvella saattaa olla, mutta jos sais jotain rotia tuohon kulutukseen.
Oletteko tehneet remontteja koneisiin, venttiilin ohjurinkumien vaihtoa kenties? Tällaista on ehdotettu...
Nyt olisi öljynvaihdon aika ja tekisi mieli kokeilla Valvolinea Maxlife 10w-40. Tuo ei nyt ihan taida täyttää ohjekirjan vaatimuksia, mutta kun tätä merkkiä on täällä kehuttu. Jäykkäähän tuo talvella saattaa olla, mutta jos sais jotain rotia tuohon kulutukseen.
Oletteko tehneet remontteja koneisiin, venttiilin ohjurinkumien vaihtoa kenties? Tällaista on ehdotettu...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 JTS öljynkulutus kuriin
Kyllä 1l / 1000km kertoo rikkinäisestä koneesta.. Vanha tessu vie 1l / 2700-3200km ja oli "v*ttumaista" lisäillä "koko ajan" .. Busso ei vie tippaakaan..
Re: 156 JTS öljynkulutus kuriin
Se mitä olen näitä keskusteluja lueskellut, tekisi mieli sanoa että tuo litra tonnia kohden JTS:llä on ominaisuus. Onhan se paljon, mutta silti..
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: 156 JTS öljynkulutus kuriin
Laittakaa öljysyöppöön JTS:än Xado gelit (3 tuubia 59e), niin vähenee reilusti.
http://www.xado-finland.fi/shop/bensomo ... -p-28.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla väheni kulutus muistaakseni viidesosaan.
http://www.xado-finland.fi/shop/bensomo ... -p-28.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla väheni kulutus muistaakseni viidesosaan.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 JTS öljynkulutus kuriin
Aikanani laitoin omaani samat mössöt, mutta mulla kulutus oli nolla, Castrol Edge sport 10w-60, talvella oli myös hyvä, ei ollut kankeutta esim. käynnistettäessä, ellei ollut kylmempi kuin -25
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean