156 lämmöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Handew
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:17
Car(s): 156 2.0 JTS -05
Nissan 350Z
Paikkakunta: Kerava

156 lämmöt

Viesti Kirjoittaja Handew »

Hommasin juuri ensimmäisen Alffani ja nyt kiinnittänyt huomiota lämpöihin. Lämmöt nousee nopeasti noin 60 asteeseen ja pysyy siinä tasaisesti. Eli onko termari jumissa vai onko nämä Alffan normaalit lämmöt?

Auto siis 156 2.0 JTS -05.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Normaalilämmöt pyörii siellä 80-90 asteen välillä.
Termarisi on luultavasti kaput.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Handew
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:17
Car(s): 156 2.0 JTS -05
Nissan 350Z
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Handew »

Nopean vastauksen ainakin sain täältä...

Uskaltaako muuta kuin alkuperäisosia hommata tähän? Kenelläkään mitään tietoa mitä tommonen vaihto osineen kustantaa?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hyvä perussääntö tuntuu olevan, että yli 70 rajan kun mittari kipuaa on termari ok, jos jää matkassa alle, niin vaihtoon.

Termari 55 euroa ja vaihtotyö päälle, ei pitäisi mennä pajalta kuin pajalta max tunti?!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Sellainen huomio vielä, että 156:n lämpömittarin näyttö seilaa normaalistikin paljon suuremmalla alueella kuin useimmissa muissa autoissa, mutta tämä on normaalia.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Handew
Viestit: 7
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:17
Car(s): 156 2.0 JTS -05
Nissan 350Z
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Handew »

Hyvä tietää tämäkin. Kiitoksia nopeista vastauksista. Pitää käydä vaihtamassa samalla kun muutakin pientä autoon tekee...

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Vaihdoin muutamaviikko sitten termarin (motonet),
Syystä että auto ei mielestäni lämpene, ei se mielestäni vieläkään lämpene tarpeeksi nopeaa.
Matka mitä ajelen, on noin 12km lähes koko matka nopeus 100/80 pakkasta noin -10c.
Letku lämmittimessä 1h ennen lähtöä.
mitä mieltä, pitäisikö lämpöjen nousta 88c misä termari aukee?
Ei ehdi nousta kuin vähäyli 70c viivan.
Kun termarin vaihdoin, toimi hyvin/oikein(ilmanollassa).

Olisko pahvi kovasana?

Niin, en ole tarkastanut koneella lämpötilaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuleeko autoon lämmintä sisään? se kai se on se tärkein, toi moottorin lämpöpömittari voi helposti heittää sen 5 astetta
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Onko kukaan tukkinut pahvilla keulaa kovilla pakkasilla? Aika hankalan mallinen maski peittämisen suhteen. Pahvi kai siihen kolmioon ja alaritilän peitoksi?
Toisaalta... menihän se viime talven pakkasetkin ilman. Mitä nyt öljynlauhdutin hajos. Siihen tosin ei saattanut olla pakasella osaa eikä arpaa.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

V6 kirjoitti:tuleeko autoon lämmintä sisään? se kai se on se tärkein, toi moottorin lämpöpömittari voi helposti heittää sen 5 astetta
Lämpöä tulee kyllä, mielestäni toi moottorinlämpö vaan sais olla korkeampi, voihan olla et sisälämppäri jäähdyttää moottoria niin paljon, että kone pysyy kylmänä.Vaatii testailua.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Se väliviiva lämpömittarissa tarkoittaa 80 astetta, mitattu testerillä. Aikoinaan itsekin tuota ihmettelin.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

En tiedä tarkkaa astetta, mut laskee vasta vähän yli 90c (termostaatti aukeaa). Luulisi moottorin lämpeävän sinneasti. Mutta ei, jää siihen viivan paremalle puolelle roikkuun. pitäälaittaa "vetmacin" kiinni ku jaksaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kaupungissa nurkka ajoa, lämpenee hitaahkosti, mutta sitten kiipeää välillä yli 90 ja sitten tulee alas siihen väliviivaan (eli noin 80) termari selvästi aukeaa, lämmön laskun huomaa ihan silmmissä mittarista. näin mulla mäkin vaihdoin termarin melkein saman tien kun ostin auton, mutta sitten selvisi, että taitaa olla hidas lämpiäminen ominaisuus.

156 saa pahvin hyvin puskurin ja jäähdyttimen väliin kun ottaa ne kolme ritilää pois jotka ovat siinä valojen välissä ja konepellin salvan ympärillä, 5-6 ruuvia, reunimmaiset ohjaimet klipsuilla kiinni NOSTA, ÄLÄ KÄÄNNÄ! äläkä auo kylmässä, varmana katkeaa, sitten pahvi jonka mitat noin 35 x 65 cm, Peittää melkein koko jäähdyttimen ja ennen kaikkea ei ole sika ruma :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Kiitti tiedoista, mutta ajattelin jotain pienempää.
Ainakin aluks.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Onko kukaan tukkinut pahvilla keulaa kovilla pakkasilla?
Tässä ketjussa taitaa olla kommentteja eri moottoriversioiden omistajilta mutta ainakaan minä en ole V6:een kaivannut pahvia syylarin eteen. Lämmintä on riittänyt vaikka lämmön nousunopeus ei ehkä ole markkinoiden nopeimpia... edellyttää kuitenkin sen että termari on kunnossa, siitäkin on kokemusta.
Mutta siis oikein toimiessaan V6 ei mielestäni pahvia kaipaa

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

Itsellä jts:n kanssa samoja ongelmia, nyt lämmöt keikkunut koko ajan sen 50 viivan ja siitä ylemmän viivan välillä. Kabiinikaan ei tunnu lämpeävän, mutta tuo johtuu ainakin osittain jollain lailla viallisesta puhaltimesta/aut. ilmastoinnista.

Niin, kannattaako motonetin termaria ostaa, vai mistä uusi tilalle näin ensihätään?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Motonetin termari on ihan hyvä.

^^ Eipä tuo 1.8:kaan mielestäni mitään pahvia kaipaa.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Mutta siis oikein toimiessaan V6 ei mielestäni pahvia kaipaa[/quote]

Joudun joka aamu ajamaan n.20 km "kahdeksaakymppiä" ;) ja kovassa pakkasessa on moottorin läpeäminen hidasta. Kabiiniin kumminkin tulee lämmintä ihan Saabimaisesti, joten kaikki ilmeisesti ihan ok. Lämpömittari asettuu n. 2/3 matkan jälkeen hiukan väliviivan oikealle puolelle.
Käytän letkulämmitystä ennen starttia n. 2 tuntia.

Olkoon siis pahviton tämäkin talvi. :)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, perustelen vielä hieman lisääkin.. mun mielestä sillä tarkkuudella mitä alfan omasta lämpömittarista voi kohtuudella seurata niin moottorin lämmöt eivät minulla juurikaan poikkea oli vuoden aika ja ulkolämpötila mitä tahansa. Toki tuon lämpötilan saavuttamisessa on eroa ulkolämpötilan mukaan. Mun mielestä jäähdytintä on syytä tukkia vasta siinä vaiheessa kun normaalia käyntilämpötilaa ei saavuteta ja kaikki muu on kunnossa. Termari ja puhallin hoitaa kyllä hommansa kunnossa ollessaan.
Mulla on alumiininen pohja levy mikä istuu aikas tiiviisti paikalleen, saattaa jotain vaikuttaa sekin moottorin lämpöihin. Tarkoitan siis sitä että jos ei ole levyä ollenkaan tai se on särki niin voi olla vaikutusta lämpiämis nopeuteen??

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

juuri eilen vaimolle totesin että 156 on erinomainen talviauto. lämmin ja hyvä ajaa. Q2 tietysti lisää nautintoa, sen huomaa kun gtvhen vertaa. Arvioisin että def max asennossa puhallin herää huutamaan noin 3-4km jälkeen. normaalilämmöt saavutetaan tietysti paljon myöhemmin.

edit. niin piti sanoa että ei pitäisi olla pahville tarvetta jos kaikki on kunnossa. en sitten tiedä miten yli -30 tai -40 lukemilla :!:
Ayrton Senna da Silva forever

Futuh
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 07:14
Car(s): Fiat Brava 1.6
Fiat Stilo 1.6
Fiat Barchetta 1.8
Alfa Romeo 156 2.4jtdm
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Bmw 530D

Viesti Kirjoittaja Futuh »

Vaihdoin eilen termostaatin kun lämmöt olivat mittarin mukaan hieman yli 50, nyt ne nousevat vain 50 ja 70 asteen puoliväliin, missä se vika mahtaa olla kun termarikin on uusi? :o autona 2.4 jtdm.. keulassa on pahvi peittämässä yli puolet jäähdyttimestä mutta ei silti vaan nouse. Vikakoodeja ei tarjoa

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

On aika harvinaista jos lämmöt ei nouse uudellakaan termarilla. Kannattaisi tarkistaa obd- liittimeltä että näyttääkö mittari lämmöt oikein. Vai tunteeko selvästi että lämmintä ei riitä sisälle?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
-HH-
Viestit: 659
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No paremminkin taitaa olla harvinaisuuksia tiisselit jotka lämpiää talvella kunnolla ilman lisälämmitintä.

Futuh
Viestit: 56
Liittynyt: 13 Tammi 2010, 07:14
Car(s): Fiat Brava 1.6
Fiat Stilo 1.6
Fiat Barchetta 1.8
Alfa Romeo 156 2.4jtdm
Alfa Romeo 159 2.4jtdm
Bmw 530D

Viesti Kirjoittaja Futuh »

ODB:sta mitattu 71-75 astetta nyt ruvennu nouseen siihe 70 viivan päälle

Avatar
Pomigliano
Viestit: 128
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

Ajattelin testata maskipeittoa aluksi sumareiden välisen alasäleikön peittämisellä. Lämmöt on ajossa sinä väliviivalla, onko se nyt sitten 70 vai 80 astetta. Sama tilanne kesät talvet. Hieman viisari seilaa riippuen ajovauhdista ja moottorin kuormituksesta. Nurkka ajossa moottorin normaali käyntilämpötilan saavuttaminen kestää pitkään, jonka takia alaritilän peittämistä haluan testata. Mikä mielestänne on diisselissä lämpötilan osalta yläraja minkä yli ei kannata lämpöjä päästää, siis tietty ennen punaista 130 viivaa... ?
Tuon 70/80 asteen viivan tienoilla kone tuntuu ainakin käyvän moitteetta ja kulutus on pieni.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ihan rohkeasti vedät sen sumarien välin umpeen, mulla on jo toista talvea. Tälle talvelle tukin lisäksi sen keulakolmion kokonaan. Yllättävän pieni vaikutus noilla on, eikä vaaraa ylikuumenemisesta ole. Ja tämä siis jts:lle joka ei varsinaisesti kai edes tarvitsisi mitään extra peitteitä, mutta lämpeneepähän ehkä nopeammin.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Alfred Romero
Viestit: 548
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Kunhan taas jankkaan.., mutta ilmasitteko järjestelmän, mikäli ilmaus mahdollisuus siis on..?
Eli ainakin 156 -00 mallissa se musta muoviruuvi. Sieltä kun neste ruikkas, niin lämmöt alkoi toimiin ok ja neste alkoi kiertämään kunnolla takaisin säiliöön.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

JTS:ässä ei ole ilmausruuveja, dieseleistä en tiedä.

Edit: niin ellei sitten jossain ole jotain ruuvia mitä huolto-cd ohjeissa ei mainita. Missä se on tuossa 1.8:ssa?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kyllä se JTSsäkin mahtaa olla syylärissä hanttarin puolen yläkulmassa.

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Mulla ei lämmöt perusajossa nouse juuri ollenkaan yli mainitun väliviivan (70-80 astetta). Lämpöä kuitenkin tulee muutaman kilometrin ajon jälkeen mainiosti, kun alfa on ollu tolpassa 1-2 tuntia. Tietenkin kylmiltää kadulta lähtiessä kestää kauemmin ja tänään kotimatkalla lämmöt olivat noin 60/65 astetta parhaimmillaan. Joten pitääkös tässä alkaa pahvittaa keulaa, kun pakkasta muutamana yönä ollut noin parikymmentä astetta?

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Jalamari kirjoitti:Kyllä se JTSsäkin mahtaa olla syylärissä hanttarin puolen yläkulmassa.
Näinhän siellä näköjään onkin. :oops:
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Itsellä on taas päinvastaista ongelmaa. Kyseessä 156 2.5 sw

Noin vuosi sitten vaihdatin termarin kun oli rikki mennyt. Hyvin meni pitkän aikaa, mutta nyt tekee ihme kikkailuja.

Taajama-ajossa kaikki pelittää ihan OK. Lämmöt nousee 90 paikkeille ja sitten jäähtyy siihen 70 viivaan (vai onko se kenties 80 viiva?) Mutta autas armias kun mennään 90km/h tienoille ja yli nopeuksissa niin eipä enää jäähdytä...
Mittari kipuaa 90 asteen ja seuraavan viivan väliin (oletettavasti siis 100 asteeseen) eikä tipu ennen kun vauhti tippuu 60km/h paikkeille.

Pahimmillaan käväisi kerran jo siinä 110 asteen viivan ylikin.

Nestettä on riittävästi.

Kaiken järjen mukaan 100km/h 25 asteen pakkasilla ei pitäis ainakaan nostaa koneen lämpöjä taajama-ajosta.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

paljon ajettu? onko vesipumppua vaihdettu vielä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Vesipumppu tai termari ei aukea kunnolla. Veikkaan vesipumppua minäkin mutta jos tuo ois oma, niin vaihtaisin toisen termarin ensin, se on nopea homma verrattuna jakopääremppaan!

Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Kilsoja on 103tkm. Jakopään remppa siihen on tehty ennen minun omistusta (n. 2,5v sitten). En kyllä muista oliko pumpun vaihdosta mainintaa huoltokirjassa.
Hihnan vaihtoa ei viitsisi aikaistaa kun on muutenkin niin usein ja maanantaina menossa jo muutenkin 1500€ maksaviin remppoihin/huoltoihin.

Täytyy testailla uutta termaria.

Toisaalta auto on todennäköisesti vaihtumassa MiTo QV malliin lähiaikoina mikäli koeajo miellyttää ja väliraha on sopiva! :)

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Tuomio kirjoitti:Kilsoja on 103tkm. Jakopään remppa siihen on tehty ennen minun omistusta (n. 2,5v sitten). En kyllä muista oliko pumpun vaihdosta mainintaa huoltokirjassa.
Hihnan vaihtoa ei viitsisi aikaistaa kun on muutenkin niin usein ja maanantaina menossa jo muutenkin 1500€ maksaviin remppoihin/huoltoihin.

Täytyy testailla uutta termaria.

Toisaalta auto on todennäköisesti vaihtumassa MiTo QV malliin lähiaikoina mikäli koeajo miellyttää ja väliraha on sopiva! :)
Jos et haluu ostaa turhaan? uutta termaria, niin multa saat ilmaiseksi vanhan termarin jossa ei takuulla nouse lämmöt missään vaiheessa yli 70-asteen :mrgreen:
Ja jos vika ei ole termarissa, niin sulla on edessä 2-2,5 k€ remontit (kytkin???, jakopää), siinä vois autonvaihto tosiaan olla yks vaihtoehto ?

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

eikai parin tonnin takia vielä kannata autoa vaihtaa, veikkaan että MiTo:n arvonalenema vuodessa on reippaasti enemmän :wink:

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Bones kirjoitti:eikai parin tonnin takia vielä kannata autoa vaihtaa, veikkaan että MiTo:n arvonalenema vuodessa on reippaasti enemmän :wink:
Totta, itsekin aion ajaa v6-bussolla niin kauan kuin bensaa myydään :) Mutta jos aikoo muutenkin vaihtaa, niin remonttiin laitettuja rahoja ei yleensä saa takaisin kokonaan parempana hyvityksenä vanhasta.

Tuomio
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Marras 2009, 15:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuomio »

Hieman OT mutta autokuume on senlainen ettei taida helpottaa kun auton hankinnalla :)

MiTossa nyt eniten houkuttaa tietenkin uuden auton viehätys sekä ajatus pienestä pippurisesta menopelistä joka on käyttökustannuksiltaan omilla kilsoilla 250-300€ kuukaudessa halvempi. Varsinkin kun laskee pidemmällä aikavälillä syntyviä mahdollisia korjauksia yms. ylläreitä (2,5v takuuta jäljellä esittely MiTossa). Ja tietty omaan silmään on erittäin komean näköinen + saa taas aikaan entistä enemmän kateutta naapureissa ja katseita kaupungilla :)

Ajatus olisi pitää MiTo kakkosautona hamaan loppuun kun joskus tulee oikeaa tarvetta isommalle autolle.

Mutta taidan kokeilla termarilla ongelman korjausta ja toivon ettei herra autokauppias koeajolenkillään ajele kuin taajamassa :)

Vastaa Viestiin