GTV - Saksan tulkku

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

GTV - Saksan tulkku

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Terveeks. GTAn mentyä täytyi jollain jatkaa ja Hampurista löytyi kiva GTV 2.0 ts. Tullikin nyt sitten jo muisti verolapulla. Ja taas tyhmää vähän kusaistiin kintulle :( . Mun auto on -01 joka on kaiketi sitten ekaa vuosikertaa jolloin verot lasketaan suoraan päästöistä. Ööh. Eli tässä se missi tuli (eikä mikään Lola). Olis pitäny mitata ensin ja sitten vasta sahata! Jos olisi ottanut jonkun -00 mallin niin vero olis pudonnu 500-1000 euroa :? . Autohan on vissiin phase 2 mallina tullut -98 markkinoille ja täysin sama 98-02. Mä olisin saanu 3 litrasen -00 mallin noilla veroilla :? Onkohan täällä kenelläkään parempaa tietoa asiasta? Lähinnä siis tosta veropuolesta? Se heppu siellä Tullissa oli kyllä ihan mukava ja kehotti vielä etsimään jostain vaatimuksenmuk.todistusta josko siinä ne päästöt olisi erilaiset...vaan kylä ne varmaan on 220 mikä on lyötynä sihin Saksan rekkariin? Eli ei auta kun pyyhkiä nilkat ja kassan kautta :oops:
PS. Kävi kyllä onneks tuuri ton GTVn kera kun tuntuu et se on liki :x-mas:

blacase
Viestit: 29
Liittynyt: 18 Touko 2007, 11:16

Viesti Kirjoittaja blacase »

Noo, oishan toi paremminkin voinu mennä mutta paistaa se aurinko joskus risukasaankin: Sulla on ilmesesti co2-päästöt ja muut herkut merkattu otteelle joten sun ei sentään tarvi enää vaatimustenmukaisuustodistuksesta maksaa erikseen. Se on satasen säästö ;)

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tätä minä oon just näissä verokiemuroissa peljännyt -01 autojen osalta. Eikös tuossa nollaykkösessä lienee vähäpäästöisempi (CF3) kone kuin nollanollassa (CF 2)? Ja silti joutuu maksaan enemmän...

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

blacase kirjoitti:Noo, oishan toi paremminkin voinu mennä mutta paistaa se aurinko joskus risukasaankin: Sulla on ilmesesti co2-päästöt ja muut herkut merkattu otteelle joten sun ei sentään tarvi enää vaatimustenmukaisuustodistuksesta maksaa erikseen. Se on satasen säästö ;)
Ei nykyään sellaista tarvita kait,näin on monet sanoneet,ja itse myös todennut,kun hommasin verovapaan166: vm:99

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

-99 mallisessa ei tarvitsekaan. Noissa uudemmissa tarvitsee, mikäli rekisteriotteessa ei ole merkintää hiilidioksideista.

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Leimalla käyty...ja nyt sitten kelpas Saksan katsastus maaliskuulle asti...Ja sitten vasta normikatsastus. Eli nyt mä maksoin 140 euroa siitä että se heppu luki auton tunnistekilvet ja siirsi Saksan otteen tiedot suomalaiseen versioon :) . Mukaanlukien co2 arvon 220. Et mä en aina tätä näitten ajatuskulkua ymmärrä? Ekaks luulin et "hei, 140, täähän on halpaa"...mut kyllähän senkin konttuurin kulmalta se haudattu koira löyty :evil: . Se olis ollu 180 koko setti jos ei sitä Saksan katsastusta olis huomioitu ja nyt sitten erikseen ehkä jotain 210...Jos ne vaan olis näistä kertonu etukäteen :roll: . Vaan ei kai niitten tarvi. Mutta onneks :x-mas: näkee ja kuulee kaiken!!!

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Itse tilasin 145:lle vaatimuksenmukaisuustodistuksen tuolta: http://www.tuv.fi/

Ja siinä näyttäisi lukevan päästöinä 220, joten sama varmaan olisi myös GTV:n kohdalla? Oli muuten huomattavasti halvempaa tilata tuolta kuin merkkiliikkeeltä. Noin 115 rahaa vs. 500 rahaa. Pdf tuli sähköpostiin samana päivänä ja postissa alkuperäinen 2 päivää.

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

Mut eikös 145 o aikas vanha malli??? Eikös noissa veroteta paino/käyttövoima - suhteen mukaan????

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

IlkkaL kirjoitti:Leimalla käyty...ja nyt sitten kelpas Saksan katsastus maaliskuulle asti...Ja sitten vasta normikatsastus. Eli nyt mä maksoin 140 euroa siitä että se heppu luki auton tunnistekilvet ja siirsi Saksan otteen tiedot suomalaiseen versioon :) . Mukaanlukien co2 arvon 220. Et mä en aina tätä näitten ajatuskulkua ymmärrä? Ekaks luulin et "hei, 140, täähän on halpaa"...mut kyllähän senkin konttuurin kulmalta se haudattu koira löyty :evil: . Se olis ollu 180 koko setti jos ei sitä Saksan katsastusta olis huomioitu ja nyt sitten erikseen ehkä jotain 210...Jos ne vaan olis näistä kertonu etukäteen :roll: . Vaan ei kai niitten tarvi. Mutta onneks :x-mas: näkee ja kuulee kaiken!!!

Ja jos olisit nyt teettänyt täyden rekisteröintikatsastuksen parikymppiä kalliimmalla, se olisi kattanut tuon maaliskuun normikatsastuksen eikä olisi tarvinnut ravata konttorilla kahta kertaa.
VMP

IlkkaL
Viestit: 217
Liittynyt: 03 Joulu 2009, 11:19
Car(s): Saabi (ex 147 GTA & GTV 2.0 & 166 3.0 & 166 2.5 & Spider 3.0 & Brera 3.2)
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja IlkkaL »

:2gunfire: :x-mas:

Vastaa Viestiin