boksereita käyttävät alfistit, kysymyksiä päästöistä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
boksereita käyttävät alfistit, kysymyksiä päästöistä
Kävi sitten jälleen niin, että boksereideni uumenistaan suoltama savu on liiankin kitkerätä.. Ei siis asiaa konttorille ennen pakoventtiilipäivitystä..
Ja sama siis kaikissa (!) boksereissani, käyttiksen (alfasud sprint) eka pytyn pakovena vuotaa, varaosiksi hommatun 33.sen 1.7 bokserissa sama homma.
Myös viimekesäinen kolmekolme röpötti ja yski, syypäänä jälleen ekapytyn pakovena.
Onko tämä joku ominaisuus, vai onko mulla vaan helvetin paska mäihä?
Tuosta sudista on kannet käytetty irti sadan tonnin kohdalla, jolloin tehtiin, yllätys yllätys, venttiiliremontti! Nyt on taulussa 196tkm, ja kansiremonttia pukkaa..
Ja onpa noita ventiilivikaisia / päästöistä läpi menemättömiä bokserialffoja suhteellisen usein tuolla nettiautossakin.
Eli mites muilla?
Käryääkö boksereiden uumenista myrkkykaasuja röpötyksen säestyksellä katsastusmiehen kiusaksi, vai olenko yksin näiden kaasuvaivojeni kanssa?
Nooh, onneksi on tallilla varaosa autona alfa romeo sprint. Se sai kantensa luovuttaa ja kannet ovatkin jo koneistamolla...
Siinä mottia purkaessa rupesi kansien sopivuus mietityttämään.
Tuossa alffassa (vm -87) kaasarit on weberit, sudissa ne on dellortot. Autossa oli myös joku ihme pakokaasujen takaisinkierrätys viritys. Eihän nuo asiat itse kanteen vaikuta, mutta mielessä kävi, että onko tuohon 8v 1.5 bokseriin tullut jossain välissä päivityksiä, jotka tuon kansien päikseenvaihtamisen estäisi?
Ja sama siis kaikissa (!) boksereissani, käyttiksen (alfasud sprint) eka pytyn pakovena vuotaa, varaosiksi hommatun 33.sen 1.7 bokserissa sama homma.
Myös viimekesäinen kolmekolme röpötti ja yski, syypäänä jälleen ekapytyn pakovena.
Onko tämä joku ominaisuus, vai onko mulla vaan helvetin paska mäihä?
Tuosta sudista on kannet käytetty irti sadan tonnin kohdalla, jolloin tehtiin, yllätys yllätys, venttiiliremontti! Nyt on taulussa 196tkm, ja kansiremonttia pukkaa..
Ja onpa noita ventiilivikaisia / päästöistä läpi menemättömiä bokserialffoja suhteellisen usein tuolla nettiautossakin.
Eli mites muilla?
Käryääkö boksereiden uumenista myrkkykaasuja röpötyksen säestyksellä katsastusmiehen kiusaksi, vai olenko yksin näiden kaasuvaivojeni kanssa?
Nooh, onneksi on tallilla varaosa autona alfa romeo sprint. Se sai kantensa luovuttaa ja kannet ovatkin jo koneistamolla...
Siinä mottia purkaessa rupesi kansien sopivuus mietityttämään.
Tuossa alffassa (vm -87) kaasarit on weberit, sudissa ne on dellortot. Autossa oli myös joku ihme pakokaasujen takaisinkierrätys viritys. Eihän nuo asiat itse kanteen vaikuta, mutta mielessä kävi, että onko tuohon 8v 1.5 bokseriin tullut jossain välissä päivityksiä, jotka tuon kansien päikseenvaihtamisen estäisi?
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
Itselleni vastaten: ainakin tuolla näyttäisi olevan kannentiiviste:
http://www.atarvike.com/tuote/14726/94/ ... sitiiviste
Tuo tiipparin merkki vain epäilyttää
Ei ainakaan tuolla fiatforumilla kovin mairittelevia lausuntoja tuosta pahvista ole..
Sattuisiko joku tosiaan tietämään mistä saisi jonkun hieman laadukkaamman pahvin tuonne kannen ja lohkon väliin?
http://www.atarvike.com/tuote/14726/94/ ... sitiiviste
Tuo tiipparin merkki vain epäilyttää

Sattuisiko joku tosiaan tietämään mistä saisi jonkun hieman laadukkaamman pahvin tuonne kannen ja lohkon väliin?
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
Noniin!!
Ton kun ois tiänny, et soija & alfan bokserit aiheuttaa röpötystä...
Soijasta kun tykkään kokkailla, perskeles... Mites chili? Sitäkin menee eri muodoissaan vähän joka paikkaan..
Eli siis "soijaproof" bokserit tilaukseen, josko alkais pakopuoli pitämään ja putken pauke hellittämään. Löytyykö alfan mallistosta?
Joop. Ja asiaan; näköjään Heikaltakin tuota tiipparisarjaa saa, täytyypi maanantaina soitella sinnepäin..

Ton kun ois tiänny, et soija & alfan bokserit aiheuttaa röpötystä...
Soijasta kun tykkään kokkailla, perskeles... Mites chili? Sitäkin menee eri muodoissaan vähän joka paikkaan..

Eli siis "soijaproof" bokserit tilaukseen, josko alkais pakopuoli pitämään ja putken pauke hellittämään. Löytyykö alfan mallistosta?

Joop. Ja asiaan; näköjään Heikaltakin tuota tiipparisarjaa saa, täytyypi maanantaina soitella sinnepäin..
Sanoisin, että on erittäin harvinaista tuollainen ventiillien palaminen. Meillä on kokemusta paristakymmenestä eri autosta kaikkina mallivariaatioina, mutta lähes kaikki ovat olleet ruiskukoneisia. Kaasareitakin aikoinaan oli, mutta niitä ei ajettu niin vanhaksi, että olisi koneongelmia tullut. Kaikkea muita ongelmia kyllä
Yhdestäkkän autosta eivät ole venttiilit palaneet, vaikka kilometrejä on kelattu satoja tuhansia autolla kuin autolla.
Ruiskukoneisten päästöongelmat johtuvat yleensä lambdasta, joita 33:sten kanssa menee joskus paljonkin, tietty lambdan laadusta riippuen. Toinen tunnettu ongelma on katin sijainti pitkällä putkessa, jolloin vaatii kunnon lämmityksen ennen mittausta.
Mutta asiaan: olisiko tässä venttiilien palamisessa kyse laihasta seoksesta?
Sattumaa toki, jos kaikissa etummaisissa sylintereissä, mutta voisi johtua kaasareiden rakenteesta, ettei seos muodostu kuten pitäisi ja siksi polttaa venttilit?

Ruiskukoneisten päästöongelmat johtuvat yleensä lambdasta, joita 33:sten kanssa menee joskus paljonkin, tietty lambdan laadusta riippuen. Toinen tunnettu ongelma on katin sijainti pitkällä putkessa, jolloin vaatii kunnon lämmityksen ennen mittausta.
Mutta asiaan: olisiko tässä venttiilien palamisessa kyse laihasta seoksesta?
Sattumaa toki, jos kaikissa etummaisissa sylintereissä, mutta voisi johtua kaasareiden rakenteesta, ettei seos muodostu kuten pitäisi ja siksi polttaa venttilit?
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
No tulihan sieltä asiaakinXJ-JJJ kirjoitti:Sanoisin, että on erittäin harvinaista tuollainen ventiillien palaminen. Meillä on kokemusta paristakymmenestä eri autosta kaikkina mallivariaatioina, mutta lähes kaikki ovat olleet ruiskukoneisia. Kaasareitakin aikoinaan oli, mutta niitä ei ajettu niin vanhaksi, että olisi koneongelmia tullut. Kaikkea muita ongelmia kylläYhdestäkkän autosta eivät ole venttiilit palaneet, vaikka kilometrejä on kelattu satoja tuhansia autolla kuin autolla.
Ruiskukoneisten päästöongelmat johtuvat yleensä lambdasta, joita 33:sten kanssa menee joskus paljonkin, tietty lambdan laadusta riippuen. Toinen tunnettu ongelma on katin sijainti pitkällä putkessa, jolloin vaatii kunnon lämmityksen ennen mittausta.
Mutta asiaan: olisiko tässä venttiilien palamisessa kyse laihasta seoksesta?
Sattumaa toki, jos kaikissa etummaisissa sylintereissä, mutta voisi johtua kaasareiden rakenteesta, ettei seos muodostu kuten pitäisi ja siksi polttaa venttilit?

Juurikin tämän suuntaisesti olen itsekkin pähkäillyt. Pakoventtiileitä, tai ylipäätään venttiilivikoja ei ole ollut missään laitteessa mulla koskaan, ja kaikenmaailman kiikuilla ja pommeilla on vedelty päin persettä säädöillä raskaalla kaasujalalla. Ja nyt on tämä moottorityyppi, jossa jokainen omistamani kärsii tuosta pakovenavauriosta. Tiedän nuo lambdamurheet, niitä on tuossa yhdessä kolmekolmosessa (tai sitten ilmamäärämittari), mutta sekin röpöttää ja paukuttaa putkessa varsinkin kylmänä senverran, että homma on mielestäni aika selvä. Kilometrejä siinä on muistaakseni 250tkm eli ei mahottomasti.
Ja tuo sudi; sata tonnia ja kannet auki. Diagnoosi varma puristuspaineiden mittauksen myötä: ne oli 7,5 7 6,5 ja 3. ajettu nyt se 196tkm ja toinen remppa edessä.. On muuten aika tikissä, esim. öljyä ei kymppitonnin välillä juurikaan häviä. Sitten se kolmas, sillä oli rullattu joku 300tkm ja pakovena pas2.
Yksi rassi oli, josta antautui kaksi pakovenaa 300km matkalla takas kotiin. Se oli MG metro, eikä ollu oma

Seokset ainakin sudissa ovat käynnin, tulppien ja päästömittarin mukaan kohdillaan. Tiedä sitten, meneekö laihalle esim. kierroksilla. Uskoakseni ei ainakaan fataalisti, enkä tuota nyt kokoaikaa punarajalle vedä... Käyttöpirssi nääs

Enivei, varaosakaupoille tästä olenkin lähdössä ja eiköhän tuo taas kohta kehrää niinkuin pitääkin.
Ilmiönä vain mielestäni julkisen pohtimisen arvoinen tämä hommeli.
Mielenkiinnolla odotan, minkänäköinen palotila / venat sieltä röpöttävästä kannesta löytyypi...
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
Päästöt ja bokseri
Moikka
Muista tarkistaa ettei jää imuvuotoja, huomaa myös kaasareiden tyhjäkäyntisuuttimet. Jos on kakkaa suuttimessa, menee laihalla 4k kierrokseen asti kunnes pääsuuttimet antaa soosia. Seosruuvista drla perussäätö 2 1/2 kierrosta auki katsastukseen, 1/2 kierrosta lisää auki kun pääsee kulman taakse leima paperissa
Ruiskun päästöt menee imuvuodoista kanssa åt helvet. Tarkista kaikki alipaineletkut vuotojen varalta. Katille voi antaa lämpöä laittamalla lasikuitunauhaa putken ympärille katista eteenpäin, ei kuitenkaan koko sarjaa koska voi sitten tulla sulamisongelmia.
En ole itse törmännyt palaneisiin venttileihin boxerissa, vaikka niillä tuli jonkin verran ajeltua. Vieläkin on yksi 33 tallessa jos vaikka jonain päivänä pääsisi...
33 S1 ja S2 osia on joutenkin.
2c TimoJ
Muista tarkistaa ettei jää imuvuotoja, huomaa myös kaasareiden tyhjäkäyntisuuttimet. Jos on kakkaa suuttimessa, menee laihalla 4k kierrokseen asti kunnes pääsuuttimet antaa soosia. Seosruuvista drla perussäätö 2 1/2 kierrosta auki katsastukseen, 1/2 kierrosta lisää auki kun pääsee kulman taakse leima paperissa

Ruiskun päästöt menee imuvuodoista kanssa åt helvet. Tarkista kaikki alipaineletkut vuotojen varalta. Katille voi antaa lämpöä laittamalla lasikuitunauhaa putken ympärille katista eteenpäin, ei kuitenkaan koko sarjaa koska voi sitten tulla sulamisongelmia.
En ole itse törmännyt palaneisiin venttileihin boxerissa, vaikka niillä tuli jonkin verran ajeltua. Vieläkin on yksi 33 tallessa jos vaikka jonain päivänä pääsisi...
33 S1 ja S2 osia on joutenkin.
2c TimoJ
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
-
- Viestit: 57
- Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01
Re: Päästöt ja bokseri
Homma alkaa näemmä valjeta..TimoJ kirjoitti:Moikka
Muista tarkistaa ettei jää imuvuotoja, huomaa myös kaasareiden tyhjäkäyntisuuttimet. Jos on kakkaa suuttimessa, menee laihalla 4k kierrokseen asti kunnes pääsuuttimet antaa soosia. Seosruuvista drla perussäätö 2 1/2 kierrosta auki katsastukseen, 1/2 kierrosta lisää auki kun pääsee kulman taakse leima paperissa
Ruiskun päästöt menee imuvuodoista kanssa åt helvet. Tarkista kaikki alipaineletkut vuotojen varalta. Katille voi antaa lämpöä laittamalla lasikuitunauhaa putken ympärille katista eteenpäin, ei kuitenkaan koko sarjaa koska voi sitten tulla sulamisongelmia.
2c TimoJ
Kiitos ja kumarrus vastanneille, jatkakaamme aiheesta rojektipuolella!
