155156 kirjoitti:Eikös essiivimuoto sanasta VAG ole vagina?

Valvoja: Moderators
Onhan se kuitenkin totta, että Fiat-kaudella Alfan persoonallisuus on vähentynyt ja tekninen omaperäisyys vaihtunut konserniosiin. Vrt. 75 =>155.DaViega kirjoitti:Fiatia on arvosteltu Alfan imagon tärvelemisestä.
Ilman Fiatia Alfa olisi kadonnut todenäköisesti maalmankartalta, eikä minun mielestä Alfa ole mennyt taakse päin Fiatin alaisuudessa, päin vastoin, laatu on parantunnut koko ajan. Jos Fiat tärveli Alfan imagon, mitä tekee VW? En nyt vain näe miten tämä voisi viedä Alfaa eteenpäin
Eiks toi oo aika sama tilanne kun 159 GM lohkojen kanssa..V6 kirjoitti:http://www.lamborghini-tech.com/wiki/Lamborghini_V10
Mutta mitä eroa on seat leonilla ja vw golfilla tai skoda octavialla teknisesti? Ei yhtään mitään, kohta tuon rivin jatkeena voisi olla Giulietta, samalla 1.4 tsi:llä, samalla vaihteistolla jopa samoilla avaimilla... Miten sitten noista kolmesta pystyy erottamaan sen 'urheilullisemman' vaihtoehdon? Leon on sitä, mutta millä perusteilla? se on kuitenkin kuorensa alta samaa tavaraa kuin 2 muuta. Josta autosta tulee urheuilullinen vain pelkällä erillaisella ulkokuorella, niin sehän on silloin sitä oikein hyvää kunnon mielikuva mainontaa, joku voisi jopa sanoa potaskaksi...Jönsson kirjoitti: "Jos Fiat tärveli Alfan imagon, mitä tekee VW? En nyt vain näe miten tämä voisi viedä Alfaa eteenpäin."
- Tärvelikö VW Audin imagon? Eikö Audi ole noussut oudosta marginaalista premium-luokkaan juuri VW:n suunnitelmallisen työn tuloksena?
- Onko VW tuhonnut Skodan ja Seatin vai antanut niille uuden elämän?
nyt oli kyse Lambon Italialaisuudesta, onneksi noi GM koneet on jo kuopattu , tilalle tosin voi tulla Chryslerin kone.. jonka tosin pitäisi kai olla jonkin verran parempi.Mouho kirjoitti:Eiks toi oo aika sama tilanne kun 159 GM lohkojen kanssa..V6 kirjoitti:http://www.lamborghini-tech.com/wiki/Lamborghini_V10
Kato perkele...näinhän se on. Ei se kyllä tee sen enempää Lambosta saksalaista kuin PaganistakaanV6 kirjoitti:http://www.lamborghini-tech.com/wiki/Lamborghini_V10
Jönssonin kirjoitus on tosiaan täyttä asiaa.Jönsson kirjoitti:...Jos Volkkari noin kovasti tahtoo Alfan itselleen merkin voimakkaan imagon vuoksi, niin en epäile ollenkaan, etteivätkö he panostaisi merkkiin sen luonnetta kunnioittaen. Saksassa nähdään, että Fiat ei hyödynnä Alfan potentiaalia täysimääräisesti. Jos VW-group haluaisi nostaa sen lentoon, miksi sitä pitäisi vastustaa?
Lamborghinin neliveto oli tuotannossa 10-vuotta ennen Audin mukaantuloa.Jönsson kirjoitti: Lamborghini on ehkä vähän tylsästi nelivetoistunut Volkkarin komennossa, mutta ei siitä mitään tarratuningia ole tullut ja ihan se Italiassa kasataan edelleen. Kasattaisiinko missään ilman saksalaista isäntää?
Asia on yksinkertainen, Bugatti oli halpa!Jönsson kirjoitti:Bugattia ei ainakaan kasattaisi missään ilman Volkkaria. Eihän tällä nyky-Bugattilla ole tietenkään mitään tekemistä alkuperäisen kanssa. Sama kuin minä alkaisin tehdä autotallissani Hispano-Suizaa, mutta Volkkari teettää Bugatti-merkillä myytävät autonsa kuitenkin Ranskassa alkuperäisillä seuduilla. Eli kyllä sielläkin jotain historian tajua on.
Mikä on Alfa Romeon "luonne"? Kantaako se nykypäivänä? Ketä vastaan VW tarvitsee Alfan tuomaa "luonnetta"?Jönsson kirjoitti:Jos Volkkari noin kovasti tahtoo Alfan itselleen merkin voimakkaan imagon vuoksi, niin en epäile ollenkaan, etteivätkö he panostaisi merkkiin sen luonnetta kunnioittaen. Saksassa nähdään, että Fiat ei hyödynnä Alfan potentiaalia täysimääräisesti. Jos VW-group haluaisi nostaa sen lentoon, miksi sitä pitäisi vastustaa?
Pääasiassa tuo nokkimis järjästys ja erimielisyydet on pitkälti ollut varusteista kiinni,ei tsekkiläisten osaamisen.Ja alunperin merkin pelastus tehtiin täysin vagin tekniikalla,ja markkinoinilla.Vaaginan on pakko vetää naruista,säilyttääkseen baletin kasassa.mutt kirjoitti:Skoda pystyisi parempaankin tsekkien käsissä - onhan se jo nähtykin! Emoyhtiölle tämä ei vain sovi, vaan yrittävät väkisin pitää Skodan klonkswagenia alempana. Tsekeillä on osaaminen, innostus ja ylpeys autonvalmistuksessa. Aiemmin sitä piti hanskassa rautaesiripun itäinen puoli, nyttemmin entinen läntinen puoli:
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 0101030899
Skodalla oli aikoinaan vapaat kädet,ja huonosti kävi,wolsu pelasti uppoavan laivan,ja kattoi pöydän valmiiksi.Skoda pyörii täysin vagin varassa.mutt kirjoitti:Jos tsekkiläisille annettaisiin vapaammat kädet, ties mihin pystyisivät Skodansa kanssa.
mutta nykytilanne on toinen, jos Skoda saisi tehdä rauhassa Vagin tekniikalla mitä haluaa se voisi nostaa brandiaan vielä ylemmäs, mutta sitä ei sallita koska merkit on tiettyihin raameihin mietitty. Sama ongelma olisi myös varmasti Alfalla VAGIN leirissä....nykyinen ongelma on se ettei Fiatilla ole rahaa nostaa sitä ylemmäs tilaa olisi nostaa Maseratiin asti ja jopa hieman limittäin huippumallit...alfa164 kirjoitti:Skodalla oli aikoinaan vapaat kädet,ja huonosti kävi,wolsu pelasti uppoavan laivan,ja kattoi pöydän valmiiksi.Skoda pyörii täysin vagin varassa.mutt kirjoitti:Jos tsekkiläisille annettaisiin vapaammat kädet, ties mihin pystyisivät Skodansa kanssa.
Jos Alfa menee VAGlle, niin hyvä uutinen on se, että Porsche on päätetty ottavan premium mallien suunnitteluvastuu VAG leirissä. Jos se olisi Audi, niin Alfa jäisi takuulla aina hieman altavastaajaksi.V6 kirjoitti:mutta nykytilanne on toinen, jos Skoda saisi tehdä rauhassa Vagin tekniikalla mitä haluaa se voisi nostaa brandiaan vielä ylemmäs, mutta sitä ei sallita koska merkit on tiettyihin raameihin mietitty. Sama ongelma olisi myös varmasti Alfalla VAGIN leirissä....nykyinen ongelma on se ettei Fiatilla ole rahaa nostaa sitä ylemmäs tilaa olisi nostaa Maseratiin asti ja jopa hieman limittäin huippumallit...
ei varmaan huonommin mutta sitten voikin jo suoraan ostaan Audin....jos VAG leirin auton haluaa, Alfahan olisi vain VAG Alfa badgella...ei sillä olisi yhtään sen enempää omaa kuin nytkään, todennäköisesti ei edes omaa alustaa...nyt sentään on yritetty tehdä Alfalle jotain omaa tai ainakin esitelty Alfassa ensimmäisenä konsernin autoista. Eikä tuo Porschen suunnitteluvastuu muuta VAG konsernin merkki kategorointia mihinkään suuntaan....ei se auta Skodaa tai Alfaa mihinkään jos on päätetty missä luokassa autoa pidetään firman asteikolla.Kaalipata kirjoitti:Kauheesti huonommin asioita ei VAG pysty hoitamaan kuin Fiat. Alfalla ei ole enää omia koneita ja alustat lainassa. Ja voiko joku sanoa että volkkarilla ne olisivat huonommat kuin Fiatilla? Toivotavasti jotain tapahtuu ja pian...
No tietenkin tämä menee näin. Mitä järkeä olisi nostaa merkki suosta, luoda sille luotettavan ja edullisen auton imago, antaa sille osat ja tekniikka käyttöön, ja sen jälkeen antaa vapaat kädet kipailla konsernin muita merkkejä vastaan?Skoda on pelastettu ja lokeroitu omalle paikalleen ja näin sen kuuluu mennäkkin. Ei siellä nyt hyväntahdon vuoksi nosteta merkkiä jaloilleen ja sen jälkeen anneta materiaalia ja tekniikkaa vapaasti käyttöön ja luvata tehdä mitä lystää. Jos joku haluaa volkkarin tasoisen kulkineen, niin se ostaa volkkarin eikä skodaa, simppeliä.V6 kirjoitti:mutta nykytilanne on toinen, jos Skoda saisi tehdä rauhassa Vagin tekniikalla mitä haluaa se voisi nostaa brandiaan vielä ylemmäs, mutta sitä ei sallita koska merkit on tiettyihin raameihin mietitty. Sama ongelma olisi myös varmasti Alfalla VAGIN leirissä....nykyinen ongelma on se ettei Fiatilla ole rahaa nostaa sitä ylemmäs tilaa olisi nostaa Maseratiin asti ja jopa hieman limittäin huippumallit...alfa164 kirjoitti:Skodalla oli aikoinaan vapaat kädet,ja huonosti kävi,wolsu pelasti uppoavan laivan,ja kattoi pöydän valmiiksi.Skoda pyörii täysin vagin varassa.mutt kirjoitti:Jos tsekkiläisille annettaisiin vapaammat kädet, ties mihin pystyisivät Skodansa kanssa.
Tämä voisi olla jonkulainen mahdollisuus Alfalle. Ilmeisesti Seat ei ole onnistunut "latinalaisena sporttibrändinä" toivotusti ja sen linjan korvaaminen/vahvistaminen Alfalla voisi toimiakin. Mutta nimenomaan ehkä silloin jos Seat luovuttaa paikkansa.Jakke kirjoitti:VAG foorumilla on spekuloitu Seatin alasajolla/myymisellä. Sen tilalle Alfa voisi sopia erittäin hyvin VAG:n visioissa.
nostettiinhan Audikin tyhjästä,,,kyllä merkkiä voidaan kehittää kuinka ylös tahdotaan, mitä merkitystä sillä on emolle mikä merkki sitä rahaa tuo, jos Skodaan satsattaisiin lisää se voisi lisätä myyntiä.. tämähän se ongelma juuri on mikä tulisi olemaan Alfan lokero, siellä ei yksinkertaisesti ole tilaa missään lokerossa, 5 merkkiä samalla tekniikalla ei muutenkaan kuulosta hyvältä. Audi on ns. jo varannut Alfan paikan tuossa konsernissa. Alfalle olisi varmasti parempiakin ostajia olemassa, joissa noita lokeroita riittäisi...routasydän kirjoitti: No tietenkin tämä menee näin. Mitä järkeä olisi nostaa merkki suosta, luoda sille luotettavan ja edullisen auton imago, antaa sille osat ja tekniikka käyttöön, ja sen jälkeen antaa vapaat kädet kipailla konsernin muita merkkejä vastaan?
Alfan osalta olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, mikä sen lokero tulisi olemaan. Tuskin mentäisiin audin apajille,
Hispano Suizahan saattaa muuten tehdä paluun, ainakin Geneven autonäyttelyssä 2010 esiteltiin proto. Sikäli tämä liittyy keskusteluun, että tuo proto perustui Audi R8:aan.Jönsson kirjoitti: Sama kuin minä alkaisin tehdä autotallissani Hispano-Suizaa, mutta Volkkari teettää Bugatti-merkillä myytävät autonsa kuitenkin Ranskassa alkuperäisillä seuduilla. Eli kyllä sielläkin jotain historian tajua on.