Sama testattiin myös kaverin V70 turbolla, jossa ilmastointi oli astetta tehokkaampi. Volvossa kuuteen asteeseen päästiin noin puolessa ajassa.
Kuuden asteen puhalluksella ei liene kauhea ihme jos vähän käy kurkun tai niskan päälle

Valvoja: Moderators
Näillä keleillä moni tekee sen virheen, että pistää puhaltamaan suoraan naamalle. Ei se mikään ihme ole jos flunssa tulee...Alfetta&156 kirjoitti: Kuuden asteen puhalluksella ei liene kauhea ihme jos vähän käy kurkun tai niskan päälle
Siitäkö korvien välimaastostaSeiska5mma kirjoitti: Otti kipeetä jostain niskan yläpuolelta.
Autoon kannattaa varmaan vaihdattaa aluksi ilmastoinnin nesteet jossain korjaamossa mikä osaa noita täyttää.Johnny kirjoitti:Ostin Alfa 156 V6 viime kuussa ja nyt epäilen että automaatti-ilmastointi on rikki. Tänään oli 23 astetta ulkona, ja oli ainakin yhtä kuuma auton sisätiloissa vaikka sisäänpuhallus oli asetettu alle 18 astetta. En huomannut suuri ero vaikka otin ilmastointi pois.
Miten tiedän että se on varmasti rikki, ja mihin kannatta viedä jos haluan korjata sitä?
Alfasta en tiedä, mutta Volkkariin tuli joskus kysyttyä. Hinta oli pari vuotta sitten noin 2000 ecua. Samoissa luokissa taitaa pyöriä. Kaikkiin autoihin asennus ei vaan käsittääkseni onnistu kovinkaan helposti.niki kirjoitti:Hieman asiaa sivuten:
Onko kukaan koskaan kysellyt, mitä ilmastointi maksaisi jälkiasennettuna 156:seen, jossa ei ilmastointia ole..
Vähän kummallista kun ilmastointi-järjestelmä on täytetty 2.7.2003 Delta-Autossa. Silloin tarkastettiin myös että ei ollut vuotoja.V6 kirjoitti:Autoon kannattaa varmaan vaihdattaa aluksi ilmastoinnin nesteet jossain korjaamossa mikä osaa noita täyttää.Johnny kirjoitti:Ostin Alfa 156 V6 viime kuussa ja nyt epäilen että automaatti-ilmastointi on rikki. Tänään oli 23 astetta ulkona, ja oli ainakin yhtä kuuma auton sisätiloissa vaikka sisäänpuhallus oli asetettu alle 18 astetta. En huomannut suuri ero vaikka otin ilmastointi pois.
Miten tiedän että se on varmasti rikki, ja mihin kannatta viedä jos haluan korjata sitä?
Kokeile nyt ihan käsituntumalla tuleeko kylmää ilmaa kun ilmastointi on päällä! Kuuntele myös lähteekö kompura käyntiin kun laitat ilmastoinnin päälle. Kuuluu semmoinen "naksahdus" kun se käynnistyy.Johnny kirjoitti:Ostin Alfa 156 V6 viime kuussa ja nyt epäilen että automaatti-ilmastointi on rikki. Tänään oli 23 astetta ulkona, ja oli ainakin yhtä kuuma auton sisätiloissa vaikka sisäänpuhallus oli asetettu alle 18 astetta. En huomannut suuri ero vaikka otin ilmastointi pois.
Miten tiedän että se on varmasti rikki, ja mihin kannatta viedä jos haluan korjata sitä?
GTV:ssä taitaa olla samanlainen ilmastointiautomatiikan pömpeli kuin 156:ssa? Jos GTV:n ilmastoinnissa on häikkää, vehje ilmoittelee siitä vilkuttelemalla lumihiutalenapin lediä jonkun aikaa virtojen kytkemisen jälkeen. 156 tekee varmaan samaa. Ainakin vähissä oleva kylmäaine ja rikkinäinen sisälämpöanturi ovat diagnostiikan piirissä, muistaakseni myös kaikki muut anturit.Johnny kirjoitti:Miten tiedän että se on varmasti rikki, ja mihin kannatta viedä jos haluan korjata sitä?
Kiitos linkistä, mutta minun Alfassani ei ole sisäänrakennettua lämpömittaria. Käytin tavallinen digitaalinen lämpömittari. Jos teen näin:tsxm kirjoitti:Koitappa auttaako tu, mitä kirjoitin tuolla Fiat-palstalla elikkä:
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t=1880
Tuliko lämpömittarinäyttöön minkäänlaista heksakoodia?
Nyt olen tarkistanut kaikki. Kyllä saa ulkolämpötila matkamittarinäyttöön, näytti 19 astetta. En nähnyt mittään vikakoodeja vaikka tein tuo virrat pois, lämpötila HI jne. juttu.tsxm kirjoitti:Siis matkamittarinäyttöön ei saa ulkolämpötilaa? Siinä näytössä se Fiiuissa näyttää sitten vikakoodit, jos niitä on muistiin kertynyt.
Huomasithan myös sen aloitusmetodin? (virrat aluksi pois, lämpötila HI, suuntaussäädin MAX/DEF jne...)?
Tarkoitatko, että manuaalisesti käyttäen ilmastointi toimii, mutta automatiikalla ei?
Kun käännät lämpötilavalitsinta, säätääkö se lämpötilaa (kuuluuko sellaista "knoks knoks knoks")
Muuttuvatko puhallinnopudet, kun lämpötilaa säädetään?
Tarkista myös oikeanpuolen peilinjalassa olevan ulkolämpötila-anturin johtoliitokset peilin sisäpuolen kolmiossa, yleensä jos johto poikki/anturi on rikki, niin normaali lämmityskin sekoilee pahemman kerran.
Paina kerran sitä matkamittarin nollausnappulaaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minusta kuulostaisi siltä, että ilmastoinnin paisuntaventtiilissä olisi vikaa. Kompurahan ei käynnistyisi jos kylmäaine olisi vähissä, mutta venttiilin jumittaessa kylmäaine ei pääse höyrystimelle asti kabiinia jäähdyttämään. Venttiili ei taida edes antaa mitään vikakoodia.
En kyllä oikeasti tiedä asiasta mitään, mutta joskus sokea kanakin kuulemma löytää jyvän![]()
Miten sen ulkolämpötilan saa matkamittarin näyttöön?
tuo on vain autoissa joissa on ilmastointiniki kirjoitti:Mullakaan ei kyllä mitään lämpömittaria tule näkyviin kun tota nappia näpäyttää... Auton hanskalokerossa oli kyllä joku lämpömittaritsydeemin ohje, jonka mukaan lämpötilan saisi radion kautta näkyviin. Ei toiminut kyllä sekään
Mulla ei lyhyt painallus tee mitään ja pitkä sitten nollaa tripin. Ei välttämättä hajalla, en tiedä pitäisikö GTV:ssä edes olla koko ominaisuutta. Olisi kyllä luullut että on kun ilmastointipurkkikin näyttää olevan sama ja sen ulkolämpöanturistahan tuo lämpötila kai ongitaan.puuha kirjoitti:156 piiiiiitkä painallus nollaa tripin. Lyhyt nopea vaihtaa trippi/lämpömittari.
Eli hajalla on ?
Pitäiskö 156:ssa sitten olla ulkolämpötilamittaria? Ei mulla ainakaanV6 kirjoitti: tuo on vain autoissa joissa on ilmastointiGTVsta en tiedä onko siinä edes ulkolämpömittaria
Auto oli käynnissä 7 minuuttia parkkipaikalla ja A/C päällä, ei yhtään kondensiovettä.tsxm kirjoitti:Vielä vähän lisää:
Tippuiko kondensiovettä autonalle? Parkissa ollessa sitä yleensä tulee kunnon lammikollinen.
Pähkäilin tässä muutamia vaihtoehtoja; liian vähän kylmäainetta, lauduttimen puhallin ei pyöri kaikilla nopeuksilla, Sekoitussäädin jumiutunut
Tarkista pyöriikö puhaltimen moottori, muistaakseni ainakin 2 eri nopeutta, ainakin fiiussa. ( sen takia tässä kertoilen, kun mitä olen 156:lla ajellut, missä on se kierrettävillä nupeilla tehty ilmastointi, niin se vaikuttaa täysin samanlaiselta järjestelmältä kuin fiiussa oleva, myös käyntiääniltään :ja se mielenkiinto kyseiseen härveliin
)
Lisäys: arvailuja nämäkin...
Saako epätietoinen kysyä miksi haluat viedä Deltaan, kun yksityinen kylmäkone pulju tekee samat temput ammattitaitoisemmin - nopeammin - ja mitä todennäköisimmin edullisemmin. Ei menisi puoli kesää odotellessa...Johnny kirjoitti:Soitin muuten Delta-autolle tänään, 150€ maksaa vuotojen tarkistus ja aineen lisäys. Odotusaika 3 viikkoa.
kuten sanoin ulkolämpötilamittari on vain autoissa joissa on ilmastointi.niki kirjoitti:Pitäiskö 156:ssa sitten olla ulkolämpötilamittaria? Ei mulla ainakaanV6 kirjoitti: tuo on vain autoissa joissa on ilmastointiGTVsta en tiedä onko siinä edes ulkolämpömittaria