Nopeusvaihtelut

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Nopeusvaihtelut

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Ajelin moottoritietä GTA:lla Lahdesta Vantaalle vakionopeussäädin 130 kohdalla.

Ensin Volvo T5 painaa vauhdilla ohi ja hidastaa eteen jääden ajamaan reilua 120:ntä. Hiljensin ja ajoin aika lähellä perässä, jonka jälkeen se sitten hitaasti kiihdytteli pois alta.

Matka jatkui, Toyotan citymaasturi painoi yli 150:ntä ohi, mutta viiden minuutin päästä olin sen perässä. No, pistin vilkun vasemmalle ja ajoin ohi (vakionopeus siis päällä). Toyota jäi kaus taakse. 10 minuutin päästä tuli tietyömaan 80 rajoitus. Toyota painoi 150:iä ohi. No onneksi sitä ei sitten enää näkynyt.

Sitten tuli Seatin "tila-auto", joka ajoi hieman kovempaa ohi ja jäi jurraamaan alle 120:ntä eteen. Taas vilkku vasemmalle ja ohittelin sitä "hitaasti", mutta Seatpa lähti kiihdyttämään ja ajoi muutaman kilometrin tasan rinnalla. Sitten tuli perä edellä vastaan auto oikealla kaistalla ja Seat joutui jäämään taakse. Siinä se roikkui 10 km puskurissa kiinni, kunnes toisella tietyömaalla painoi kaasun pohjaan, kun hiljensin alle sataseen (80 rajoitus). 15 min. myöhemmin Seatin perä taas lähestyi, mutta setäpä painoi taas kaasua ja hävisi näköpiiristä.

Mikä idea näissä ohituksissa ja nopeusvaihteluissa on, tietääköhän kukaan, edes ko. autojen kuskit :shock:

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Voiskohan taikasana olla tuo GTA :wink:

Eilen ajelin alfalla joitain kilometrejä Opel Calibran perässä. Näyttelivät koko ajan peukkua ja kun lähdin ohittamaan, vaihtui se keskariin. Pointtia en ole vielä käsittänyt mutta kyllä se siitä..

Perjantaina Helsingistä tullessani oli mielenkiintoista seurata, kun 100 alueella Primera ajaa edellä 80km/h. Kun sitten ohituskaista alkaa, painaa Primera kaasun pohjaan ja lähtee ohittamaan edessä satasta ajavaa- kiilaa vielä eteeni, vaikka olin juuri ohittamassa ko. primeraa. Tämän jälkeen Nipponi palaa taas omalle kaistalleen ja hidastaa normaaliin 80km/h vauhtiinsa. Piti siinä sitten taas jäädä Primeran perään, kun ei 600 metrin ohituspätkän puolivälissä enää paukut riittänyt ohituskiihdytykseen ylämäessä, saatika turvalliseen kaistallepalaamiseen... :roll:
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin