
niin ja mottina 1.9jtdm
Valvoja: Moderators
tää on se ostorapulajannejm kirjoitti:niin no... tänään kun ajattelin asiaa hutkia eiku tutkia... niin nyt sitä "klappia" ei ollutkaan kytkimessä. liekö johtui kylmistä keleistä vai mistä... vaimikäseoli...
Tuollakaan ei ole kuviaRasvis kirjoitti:Tänään sitten lopulta harmituskäyrä ylitti ryhtymiskynnyksen ja tein jotain tuolle kytkimelle.
Työsylinteri käyttää käpälää, joka on kiinnitetty kytkinkoppaan menevään, painelaakeria painavaan akseliin. Akselin (ainakin ylä-)päässä on hela, jonka ulkokehä on beessiä muovia ja sisäkehä jonkin sortin metallia. Ala- ja yläreunoissa on vielä stefatyyppiset kumihuulet. Tehdas on jostain syystä katsonut tarpeettomaksi voidella tätä helaa, joten paikkasin tilannetta rasvaamalla sisäpinnan vaseliinilla ja kaupan päälle uitin CRC:tä akselia pitkin. Jospa siitä osa löytäisi tiensä alemman helan sisään.
Nyt se kytkinpoljin on melkein kevyempi kuin kaasuToivottavasti vielä huomennakin.
Homma ei ole varsin kummoinen; Akku ja akkuteline irti, kytkimen käyttökäpälän lukkorengas irti ja käpälä pois, jonka jälkeen helan saa puukolla kammettua ylös ja rasvattavaksi.
Krediitit menevät Alfaownerin nimimerkille Blacksheep jolta apinoin menetelmät.
Seison korjattuna. Ja kyllähän ainakin 2.4 10v:n vaihteensiirto onkin tuntumaltaan lähempänä kuusipykäläistä kuin neloskoneiden viisivaihteista.V6 kirjoitti:The 31 kgm, available in 5 and 6-speed versions, equips the range's most powerful engines: 5-speed on the 1.9 and 2.4 JTD diesels; 6-speed on the 2.5 V6 24V petrol version."
Joo ei oo. Mutta akkuteline on neljällä pultilla kiinni, ja sen kun purat veks niin homma lienee aika selvä. Kytkimen työsylinteri lykkii laatikon päällä olevaa "käpälää", joka on kiinni akselissa, joka taas menee kytkinkoppaan. Kanittava hela on siinä missä akseli menee kytkinkopan yläpinnasta läpi, heti käpälän alla. Kun käpälän ottaa veks niin helan mahtuu nostamaan ylös rasvattavaksi.Finest kirjoitti:Tuollakaan ei ole kuvia