Ei kerran, vaan useasti - Liikaa, mutta seuraavaa taas odotellessa.Otsosmi kirjoitti:^Eli sun tuloilla kerran menty päiväsakoille?

Valvoja: Moderators
Harmittavan kalliita noi ABS-ohjausyksiköt (kuvauksesi perusteella olisi kaput). Seattiin vaihdoin justiinsa samojen ongelmien takia ja listahinta oli 1200 euroa. Korjausta voi toki yrittää, sillä jos onnistuu niin maksaa murto-osan uuden hinnasta. Omalla kohdalla korjauksesta ei ollut apua ja työn teki Vekatronics Oy.V-tyyli kirjoitti:Nopeusmittari poissa pelistä ja ABS-vikavalo helottaa. Samperi. Hyvää uutta vuotta Alfonssin suunnalta näissä merkeissä.
Pitää lyödä toi auto kiinni alfadiagiin kun ennätän, jos saisi vihiä, että mikä siellä kanittaa. Jos siitä ei saa apuja, niin käytän luetuttamassa jossain.. Toivon kipinää "vain" kosketushäiriöstä antaa se, että yhtäkkiä vikavalot katosivat, mutta tulivat takaisin heti kun painoin jarrua. Tämä ihme ei tosin toistunut. Toivottavasti ei ole kalliita yksiköitä säpäleinä.niki kirjoitti:Harmittavan kalliita noi ABS-ohjausyksiköt (kuvauksesi perusteella olisi kaput). Seattiin vaihdoin justiinsa samojen ongelmien takia ja listahinta oli 1200 euroa. Korjausta voi toki yrittää, sillä jos onnistuu niin maksaa murto-osan uuden hinnasta. Omalla kohdalla korjauksesta ei ollut apua ja työn teki Vekatronics Oy.V-tyyli kirjoitti:Nopeusmittari poissa pelistä ja ABS-vikavalo helottaa. Samperi. Hyvää uutta vuotta Alfonssin suunnalta näissä merkeissä.
Jos kaksi anturia on rikki niin nopeusmittari ei toimi, toivottavasti olis vain noin eikä olisi ohjausboksi joka on heittänyt lusikan nurkkaan!V-tyyli kirjoitti:Pitää lyödä toi auto kiinni alfadiagiin kun ennätän, jos saisi vihiä, että mikä siellä kanittaa. Jos siitä ei saa apuja, niin käytän luetuttamassa jossain.. Toivon kipinää "vain" kosketushäiriöstä antaa se, että yhtäkkiä vikavalot katosivat, mutta tulivat takaisin heti kun painoin jarrua. Tämä ihme ei tosin toistunut. Toivottavasti ei ole kalliita yksiköitä säpäleinä.niki kirjoitti:Harmittavan kalliita noi ABS-ohjausyksiköt (kuvauksesi perusteella olisi kaput). Seattiin vaihdoin justiinsa samojen ongelmien takia ja listahinta oli 1200 euroa. Korjausta voi toki yrittää, sillä jos onnistuu niin maksaa murto-osan uuden hinnasta. Omalla kohdalla korjauksesta ei ollut apua ja työn teki Vekatronics Oy.V-tyyli kirjoitti:Nopeusmittari poissa pelistä ja ABS-vikavalo helottaa. Samperi. Hyvää uutta vuotta Alfonssin suunnalta näissä merkeissä.
Otan osaa. Eteenkin jos oli kovinkin läheinen henkilö kyseessä...Kimble kirjoitti:http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/01/m ... 59295.html
R.I.P , parhaasta päästä vietiin mies.
...tai löydät vielä itseäsikin rikkaamman siipan.Alfissimo kirjoitti:Ainakin tässä on sen taas ihminen oppinut, että pitää asunnon, auton ja muun omaisuuden omissa nimissään, eikä vahingossakaan sano "tahdon" ilman avioehtoa. Tämähän pätee tietysti vain siihen asti, kun mies rakastuu ja taas viedään
No näkee taas hyvin että ei poliisilla resussipulaa ole ainakaanJakke kirjoitti:Peltipoliisi oli varsin nopea. Rikesakkolappu tiistaina otetun kuvan jäljiltä tuli jo perjantaina. Näköjään se tosiaan menee niin, että kolme kilsaa vähentävät. Kuten jo aiemmin sanoin, navigaattori näytti 92km/h ja sakkolapussa luki nyt sitten se 89. Ja sen "kaahailun" hinta oli 70€.
Mites kun täällä meillä ei ole lainkaan pysäköinninvalvontaa?Joonake kirjoitti:Nyt ymmärrän miksi Espoota pidetään niin rikkaana kaupunkina. Olen viikon asunut Espoossa ja saanut nyt 2 pysäköintisakkoa kun ovat ripustaneet noita "pysähtyminen kielletty"-merkkejä jopa niin että niiden vaikutus ulottuu parkkipaikoille. Osittain myös omaa kädettömyyttä kun ei osaa muualta paikkaa sitten etsiä, vaan toivoo vaan parasta
No ei se ainakaan paljoa voi maksaa, kun Spiderin täyskasko puolelta vuodelta on jotain kympin verran.routasydän kirjoitti:Tuli vaihettua vakuutusyhtiötä ja tuli nyt getvosen osakasko. Aloin funtsia mitä hyötyä on maksaa tuota osakaskoa liikennekäytöstä poistetusta tallissa seisovasta autosta? Valaiskaa hieman.
hjpp kirjoitti:No ei se ainakaan paljoa voi maksaa, kun Spiderin täyskasko puolelta vuodelta on jotain kympin verran.routasydän kirjoitti:Tuli vaihettua vakuutusyhtiötä ja tuli nyt getvosen osakasko. Aloin funtsia mitä hyötyä on maksaa tuota osakaskoa liikennekäytöstä poistetusta tallissa seisovasta autosta? Valaiskaa hieman.
Saattaahan siellä varastossa vaikka joku hiiri ryhtyä termiitiksi.
Valitusosoite on sen poliisilaitoksen osoite, josta lappu on lähetetty.-HH- kirjoitti: No näkee taas hyvin että ei poliisilla resussipulaa ole ainakaan. Mutta mä valittaisin ihan periaatteestakin - ja liitteeksi niitä uutisointeja että rikesakon saa 11km/h nopeudesta. Kun tuossa lapussa taitaa lukea niin että TODETTU nopeus 89km/h joka on siis vaan 9km/h yli - koska kuitenkin siitä mittaustuloksesta pitää ottaa mittausvirhe pois (kuten nyt tekivätkin). Eli uutisoivat silloin sen väärin (todellisuudessa taisi ahneus iskeä kuten aikoinaan tullillakin ja kuvitellaan että he saavat tehdä mitä itseään huvittaa), tai sitten tosiaan pitää paikkaansa että vain joka toinen poliisimies osaa lukea ja toinen kirjoittaa
.
Harmittelin kun huomatuksessa ei ollut valitusosoitetta. Vai pitäiskö laittaa sen allekirjoittaneelle komisariolle palautemailia?
Mistään yhtiöstä et kyllä täyskaskoa saa parilla kympillä vuodessa, vaikka hinta ja turvaeroja kaskoissa onkin.hjpp kirjoitti:No ei se ainakaan paljoa voi maksaa, kun Spiderin täyskasko puolelta vuodelta on jotain kympin verran.routasydän kirjoitti:Tuli vaihettua vakuutusyhtiötä ja tuli nyt getvosen osakasko. Aloin funtsia mitä hyötyä on maksaa tuota osakaskoa liikennekäytöstä poistetusta tallissa seisovasta autosta? Valaiskaa hieman.
Saattaahan siellä varastossa vaikka joku hiiri ryhtyä termiitiksi.
Sama huomattu myös täälläpäin - mittarit näyttä mitä sattuun tai sitten ei ole kunnossa. Parempi kun käyttää omaa paineilmakompuraa ja mittaria...niki kirjoitti:
ja se avautuminen...
Kaipasin ilmaa 166:n renkaisiin 3 Shelliltä, 1 Nesteeltä ja 3 ABC:ltä. Aina oli joko mittari rikki, letku rikki tai ei mittaria ollenkaan letkun päässä. Yli 60km tuli sitten ajoa ilmanhakureissusta. Mikä näitä nykyajan huoltoasemia oikein vaivaa?
Ei se täyskasko mulla ole yhtään ton kalliimpi ferkussa.niki kirjoitti:Mistään yhtiöstä et kyllä täyskaskoa saa parilla kympillä vuodessa, vaikka hinta ja turvaeroja kaskoissa onkin.hjpp kirjoitti:No ei se ainakaan paljoa voi maksaa, kun Spiderin täyskasko puolelta vuodelta on jotain kympin verran.routasydän kirjoitti:Tuli vaihettua vakuutusyhtiötä ja tuli nyt getvosen osakasko. Aloin funtsia mitä hyötyä on maksaa tuota osakaskoa liikennekäytöstä poistetusta tallissa seisovasta autosta? Valaiskaa hieman.
Saattaahan siellä varastossa vaikka joku hiiri ryhtyä termiitiksi.
ja se avautuminen...
Kaipasin ilmaa 166:n renkaisiin 3 Shelliltä, 1 Nesteeltä ja 3 ABC:ltä. Aina oli joko mittari rikki, letku rikki tai ei mittaria ollenkaan letkun päässä. Yli 60km tuli sitten ajoa ilmanhakureissusta. Mikä näitä nykyajan huoltoasemia oikein vaivaa?
Paljastettakoon, että myyn henkilöasiakkaiden vakuutuksia ko. yhtiössä (Tryg nykyään). Edelleen kyllä ihmettelen tuota henkilöauton kaskon hintaa, jos se turvataso todellakin on laaja ja auto on ollut samaisella kaskotuotteella vakuutettuna 1/2 vuotta putkeen ja hinta on tuolta ajalta. Jos näin on, niin hieno homma.hjpp kirjoitti:Vakuutuksesta:
Ihan piti asia tarkistaa verkkopankista. Muistin näköjään hiukan väärin, mutta pyöristyssääntöjen mukaan oikein. Summa on ollut 14,46€ (neljätoistaeuroaneljäkymmentäkuusisenttiä) eli pyöristettynä kymppi. Nordea on siis kyseessä.
Vakuutusyhtiön vaihtajille sitten pieni varoitus, että ko. yhtiö nosti Alfojen liikennevakuutusten hintoja syksyllä aika rajusti.
Nordealta (tryggiltä) vaihdoin pois. Autovakuutukset siellä oli suht edulliset, mutta kotivakuutukset kalliit, myös sisältö huomioiden. Lisäksi lainaturvaa korvaavaa kattavampaa henkivakuutusta sieltä ei saanut.niki kirjoitti:Paljastettakoon, että myyn henkilöasiakkaiden vakuutuksia ko. yhtiössä (Tryg nykyään). Edelleen kyllä ihmettelen tuota henkilöauton kaskon hintaa, jos se turvataso todellakin on laaja ja auto on ollut samaisella kaskotuotteella vakuutettuna 1/2 vuotta putkeen ja hinta on tuolta ajalta. Jos näin on, niin hieno homma.hjpp kirjoitti:Vakuutuksesta:
Ihan piti asia tarkistaa verkkopankista. Muistin näköjään hiukan väärin, mutta pyöristyssääntöjen mukaan oikein. Summa on ollut 14,46€ (neljätoistaeuroaneljäkymmentäkuusisenttiä) eli pyöristettynä kymppi. Nordea on siis kyseessä.
Vakuutusyhtiön vaihtajille sitten pieni varoitus, että ko. yhtiö nosti Alfojen liikennevakuutusten hintoja syksyllä aika rajusti.
Hintoja nostettiin 1.4 alkaen, mutta niin näytti nousevan muillakin yhtiöillä. Jostain syystä näyttää juuri ns. premium-merkkien korotukset olleet kaikkein kovimpia, vaikka alueellisia eroja näissäkin on. Yleisesti ottaen kannattaa kyllä yhtiöitä kilpailuttaa, sillä eroja on niin hinnassa kuin sisällössäkin.
Kannattaa myös ensin kokeilla, että letkusta tulee ilmaa, ennenkuin tööttää liittimen kiinni renkaaseen. Täälläpäin oli joskus yhdellä asemalla kompuran lämpösuoja helteellä lauennut ja joku oli tyhjentänyt renkaansa kompuran painesäiliöön.Smacket kirjoitti:Sama huomattu myös täälläpäin - mittarit näyttä mitä sattuun tai sitten ei ole kunnossa. Parempi kun käyttää omaa paineilmakompuraa ja mittaria...niki kirjoitti:
ja se avautuminen...
Kaipasin ilmaa 166:n renkaisiin 3 Shelliltä, 1 Nesteeltä ja 3 ABC:ltä. Aina oli joko mittari rikki, letku rikki tai ei mittaria ollenkaan letkun päässä. Yli 60km tuli sitten ajoa ilmanhakureissusta. Mikä näitä nykyajan huoltoasemia oikein vaivaa?
Alkuperäinen kysymyshän koski liikennnekäytöstä poistettua autoa. jolloin poistettuna on liikenteessä tapahtuvat vahingot: jäljelle jää palo, varkaus, ilkivalta ja ehkä joku muukin.liekki kirjoitti:En jaksa lainailla erikseen, kun tulisi melkoinen sekamelska. Tuli mieleen, ettei Hjpp:llä olisi GTV liikennekäytöstä poistettuna talven ajaksi? Jos on poistettuna niin silloin kolariturvan osuus putoaa maksusta pois. Mun korviin kuulostaa kanssa kovin pieneltä tuo 14,46e. Trygin henkilökuntaeduilla GTV:n täyskasko oli muistaakseni himpun yli 300 euroa. Nythän vaihdoin toiseen yhtiöön, eikä mulla sitä GTV:täkään ole niin en pysty tarkistamaan.
Routasydämelle vastaan, ettei ainakaan Trygissä vaikuttanut liikennekäytöstä poisto osakaskon hintaan. Sen voisi varmaankin ajatella niin, että osa riskeistä pienenee, osa taas suurenee kun sitä säilytetään tallissa -> maksu pysyy samana. (Esim. jos talli palaa niin palaa siinä kyllä autokin, kotivakuutushan ei korvaa liikennevakuuttamisvelvollisia ajoneuvoja)