Hjpp:n auton tilanteesta en huomannut, että olisi mainittu onko liikennekäytössä vai poistettuna liikennekäytöstä. Täyskaskollisessa autossa putoaa kolari/törmäysturva pois ja muut turvat ovat voimassa. En aivan ymmärtänyt mitä tarkoitit, mutta käsittääkseni puhumme kuitenkin samasta asiasta. Ehkä.kumimuumi kirjoitti:Alkuperäinen kysymyshän koski liikennnekäytöstä poistettua autoa. jolloin poistettuna on liikenteessä tapahtuvat vahingot: jäljelle jää palo, varkaus, ilkivalta ja ehkä joku muukin.
Yleinen avautumis-ketju
Valvoja: Moderators
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
^ Siis alkuperäisen avautumisen mukaisesti auto ei ole liikennekäytössä talvisin.
Ko. kulkineen vakuuttaminen oli muuten talven ajaksi huomattavasti kalliimpaa (useita satoja?), silloin kun se lojui tallissa ilman mitään rekistereitä. Ehtojakin oli saneltu oikein urakalla.
Tuo täys- ja osakaskon välinen hintaero on minimaalinen, kun ottaa huomioon kaikki bonus-, keskittämis-, "hyvä asiakas"-, tinkimis-, jne. etuudet. Suosittelen vertailemista.
Ko. kulkineen vakuuttaminen oli muuten talven ajaksi huomattavasti kalliimpaa (useita satoja?), silloin kun se lojui tallissa ilman mitään rekistereitä. Ehtojakin oli saneltu oikein urakalla.
Tuo täys- ja osakaskon välinen hintaero on minimaalinen, kun ottaa huomioon kaikki bonus-, keskittämis-, "hyvä asiakas"-, tinkimis-, jne. etuudet. Suosittelen vertailemista.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Hiivatin hiivatti kun taisi hiivatista katketa oikea etujousi. Siitä päätellen, että kulma on nelisen senttiä alempana kuin vasen. Olisi nyt kolme viikkoa kestänyt! Tai loppuikänsä...
Hinautin koko pas eikun auton Konalaan. Onneksi siellä oli maanantaille tilaa ja tuo alfa pelaa. Paitsi että poika taitaa tarvita sen karvakolmioralliin viikonlopuksi. Pakko olla päissään, siis minun.
Hinautin koko pas eikun auton Konalaan. Onneksi siellä oli maanantaille tilaa ja tuo alfa pelaa. Paitsi että poika taitaa tarvita sen karvakolmioralliin viikonlopuksi. Pakko olla päissään, siis minun.
Pitkän mietiskelyn jälkeen uskalsin alkaa avaamaan alfan konetta. Ensin meinasin ottaa öljypohjan pois ja tarkistaa kiertokankien laakerit mutta kun öljyä tutkiessa ei näkyny mitään ihmeellistä ja kaikki kultainen metalli oli kannessa öljyn seassa ni päätin nostaa hatun pois. Lisäksi konetta pyöritettäessä ilman tulppia kuului nelossylinterin tulpanreijästä "plop plop-ääni jota luulin venttiilien aiheuttamaksi ääneksi.
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070156.JPG
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070150.JPG
No niinhän se oli että olisi pitäny kattoa ne veivien laakerit ensin... nimittäin ykkösen ja nelosen männät on hakannu kanteen kiinni. Ykkönen tosin vaan lievästi. Nelosen palotila:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070152.JPG
ja mäntä:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070155.JPG
Kolmosen palotila (johon ei ole ottanut mäntä kiinni) ja nelosen palotila:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070154.JPG
Lisäksi ykkösen ja nelosen männät lotaa muutaman asteen itsensä ympäri sylinteriputkessa...ja nelosen mäntä liikkuu aikalailla ylös-alas moottorin ollessa paikallaan...
Huomenna se öljypohja pois ja kampuran tarkastus. Jos kampura sökö ni kai se tulee halvemmaks ostaa vaihtokone. (koska kaks pakonokkaakin oli kulunu aika hyvin (kuvia albumissa))
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070156.JPG
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070150.JPG
No niinhän se oli että olisi pitäny kattoa ne veivien laakerit ensin... nimittäin ykkösen ja nelosen männät on hakannu kanteen kiinni. Ykkönen tosin vaan lievästi. Nelosen palotila:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070152.JPG
ja mäntä:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070155.JPG
Kolmosen palotila (johon ei ole ottanut mäntä kiinni) ja nelosen palotila:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1070154.JPG
Lisäksi ykkösen ja nelosen männät lotaa muutaman asteen itsensä ympäri sylinteriputkessa...ja nelosen mäntä liikkuu aikalailla ylös-alas moottorin ollessa paikallaan...
Huomenna se öljypohja pois ja kampuran tarkastus. Jos kampura sökö ni kai se tulee halvemmaks ostaa vaihtokone. (koska kaks pakonokkaakin oli kulunu aika hyvin (kuvia albumissa))
http://kuvablogi.com/nayta/2905026/ siitäki puuttu hiukan peltii
^^joo olihan se ihan toiveajattelua... nelosen ja ykkösen kiertokangen laakerit:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1080025.JPG
Koko kone roskiin, kannen kyl säilytän! harmi ku noita JTS-moottoreita on niin harvoin kaupan
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1080025.JPG
Koko kone roskiin, kannen kyl säilytän! harmi ku noita JTS-moottoreita on niin harvoin kaupan
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Laiteaan nyt tänne, vaikka ei tuo nyt paljoa korpea. Eli getvosta kävin yrittämässä käyntiin ensimmäistä kertaa sitten lokakuun. No ensin ei lukot meinannu aueta ja antenni kävi hyppimään ylös alas. Virtoja ei edes saanu päälle.
No hyvä puoli oli, että tuli nyt selvitettyä samalla missä se akku luurailee ja otettua se jo esille latausta varten. Suunnitelma siis ladata akku ja käytellä sitä käynnissä vähän useammin
Oli tosiaan tarkotus käyttää käynnissä ja lisätä jarru/kytkinnestettä. Vaihattaa nuo kaikki nesteet sit ku ottaa taas keväällä ajoon niin öljynvaihdon yhteydessä.
No hyvä puoli oli, että tuli nyt selvitettyä samalla missä se akku luurailee ja otettua se jo esille latausta varten. Suunnitelma siis ladata akku ja käytellä sitä käynnissä vähän useammin
Oli tosiaan tarkotus käyttää käynnissä ja lisätä jarru/kytkinnestettä. Vaihattaa nuo kaikki nesteet sit ku ottaa taas keväällä ajoon niin öljynvaihdon yhteydessä.
http://cgi.ebay.de/Alfa-Romeo-Motor-2-0 ... 0512484741Vehje kirjoitti:^^joo olihan se ihan toiveajattelua... nelosen ja ykkösen kiertokangen laakerit:
http://vehje.kuvat.fi/kuvat/P1080025.JPG
Koko kone roskiin, kannen kyl säilytän! harmi ku noita JTS-moottoreita on niin harvoin kaupan
VMP
Voi ... ... ... ...
Ai mitäkö? No sitä vain, että auton sisävalossa on hassu katkaisin OFF/ON/DOORS, ja sitä ei todellakaan kannata jättää kohtaan DOORS, kun jätät auton lämpimään talliin ovet avoimina tuulettamaan kosteutta pois lattialta...
Eli akku totaalityhjä ja lopullisen perseensudin sai aikaan se huomio, etten omistakkaan (vaikka muistelin niin) akkulaturia tai starttikaapeleita. Saati, että Priuksesta tohtisi ottaa varavirtaa hyppylangoilla - palaa vielä elektroniikat.
Ai mitäkö? No sitä vain, että auton sisävalossa on hassu katkaisin OFF/ON/DOORS, ja sitä ei todellakaan kannata jättää kohtaan DOORS, kun jätät auton lämpimään talliin ovet avoimina tuulettamaan kosteutta pois lattialta...
Eli akku totaalityhjä ja lopullisen perseensudin sai aikaan se huomio, etten omistakkaan (vaikka muistelin niin) akkulaturia tai starttikaapeleita. Saati, että Priuksesta tohtisi ottaa varavirtaa hyppylangoilla - palaa vielä elektroniikat.
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Jeps. Noh, akkulaturi haettu ja akkuun tunkataan virtaa. Saa nähdä onko siitä mihinkään...jeQQ kirjoitti:2010 versosta tuli ainakin ihan nätisti lisävirtaa. Akun päällä siinä on muuten kaasuräjähdysvaaran merkki No, ehkä sitä vetyä sieltä sitten tullee vai mitähän töhnää se noissa uusissa on, mutta huhhuh..
Priuksessa on tuota eletroniikkaa niin, että en oikein tiedä mitä se tykkää "lainaamisesta", varsinkin kun "pidetään kierroksia virtaa antaessa" ei onnistu. Kaasun polkaisu paikallaan tuottaa lähinnä "ei mitään" efektin.
Ja toisaalta, en edes tiedä priuksen 12V akun paikkaa... etupellin alla se ei ole, olisiko jossain kontin pohjan alla hyvin paketoituna...
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
Priuksen saa jollain kombinaatio X:llä käymään tyhjäkäyntiäkinssulti kirjoitti:Jeps. Noh, akkulaturi haettu ja akkuun tunkataan virtaa. Saa nähdä onko siitä mihinkään...
Priuksessa on tuota eletroniikkaa niin, että en oikein tiedä mitä se tykkää "lainaamisesta", varsinkin kun "pidetään kierroksia virtaa antaessa" ei onnistu. Kaasun polkaisu paikallaan tuottaa lähinnä "ei mitään" efektin.
Ja toisaalta, en edes tiedä priuksen 12V akun paikkaa... etupellin alla se ei ole, olisiko jossain kontin pohjan alla hyvin paketoituna...
VMP
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Lumisotalaiset olivat rakentaneet lumiesteen: tuota äärimmäisen raskasta lunta oli tiivistetty kinos pihanreunaan. Moisen korkeus vaihteli 20:stä 40:een senttiin.
Kukaan tietäisi, mistä rauta- tai muusta kaupasta saisi Helsingin seudulla vielä kunnollisia kolia? Meni nimittäin yksi rimpula tuota siloitellessa.
Kukaan tietäisi, mistä rauta- tai muusta kaupasta saisi Helsingin seudulla vielä kunnollisia kolia? Meni nimittäin yksi rimpula tuota siloitellessa.
Saa. Sitä kutsutaan päästömittaustilaksi/huoltotilaksi. Missään manuskassa siitä ei kyl sitten kerrotakkaan, kun on kuulemani mukaan vaarallinen auton järjestelmille jos menee iskemään vaihteen sisään....mattijus kirjoitti:Priuksen saa jollain kombinaatio X:llä käymään tyhjäkäyntiäkin
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX
14.6.2010 -> EX
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Näin näppärästi lähtee lakka Alfan maalipinnasta. Auto oli viikonlopun yli pihalla ja lumipeitteen alla. Keli lauhtui ja ihmettelin että mitä punaista lastua on lumen päällä.
No lakkaahan se on. Kaunista. Eli lakka kuoriutui maalipinnasta ja irtoaa lastuina. Pari kuvaa todisteeksi:
Viisaammat kertokoon mistä moinen reaktio. Ei oikein vakuuta Alfan maalipinnan laatu. En ole vastaavaan törmännyt aikaisemmin.
No lakkaahan se on. Kaunista. Eli lakka kuoriutui maalipinnasta ja irtoaa lastuina. Pari kuvaa todisteeksi:
Viisaammat kertokoon mistä moinen reaktio. Ei oikein vakuuta Alfan maalipinnan laatu. En ole vastaavaan törmännyt aikaisemmin.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Sepä se siellä särki on. Lisäksi menee iskari ja 18.11. ostettu kitka uusiksi. Hinta töineen 850 eur (no voi ol et joku killinki tulee henkilöstöalennusta). Tuohon vuosihuolto ja katsastusmaksu lisäksi, niin maaliskuuhun saakka ollaan melko lailla ilman hilloa.h_lauri kirjoitti:Hiivatin hiivatti kun taisi hiivatista katketa oikea etujousi.
Auton saa pajalta aikaisintaan viikon päästä keskiviikkona. Jousi tulee joskus, mutta toivottavasti ei lentorahtina, sillä semmoinen kuljetus kestää makaronimaasta 8 viikkoa. Elleivät sitten ole nopeuttaneet moista 18 vuodessa.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Tarkalleen syytä en tiedä, mutta tuon ikäisistä (ja uudemmistakin) _punaisista_ alfoista lähtee tuo lakka ennemmin tai myöhemmin. Vähän kun jostain lähtee lohkeamaan ja kosteus pääsee alle niin jäätyessään lohkeilee isoina paloina. Itsellä 164 kuori lakat koko katosta ja konepellistä yhden talven aikana.Eero kirjoitti:Viisaammat kertokoon mistä moinen reaktio. Ei oikein vakuuta Alfan maalipinnan laatu. En ole vastaavaan törmännyt aikaisemmin.
EDIT: Muistui mieleen että tutun vw vento (punainen) kuori myös lakat alfamaiseen tapaan talvella.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Taitaa lakka sopia huonosti yhteen joidenkin pesuaineiden kanssa. Pesin joku vuosi sitten yhden punaisen 164:n laimennetulla Pinelinellä. Kun aloin huuhtelemaan autoa vesiletkulla, tunkeutui vesi lakan alle. Lähti sitten lakat puolesta katosta kerralla ja vähän muualtakin. Suosittelen näiden kokemusten perusteella Pinelineä kaikille vanhojen Alfojen, etenkin 80-90 lukujen taitteessa tehtyjen pesuun. Tulee syväpuhdasta.
Kimmo / alfatune.fi
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Kaikki pitäisi taas ite tehdä.
Kaksi kuukautta sitten tilasin rakennuslupakuvat pientalon yläkerrasta, en saanut. Vaihdoin tekijää, en saanut. Nyt meni hermot ja teen ne *erkele ite. Remontti on jo kohta valmis, ja lupaa ei vielä ole, kun ei ole kuvia.
Tässä nyt sitten yrittää opetella käyttämään erinäisiä ohjelmia että saa muutaman kuvan tehtyä, työ joka osaajalta tapahtuisi päivässä, vie multa varmaan monta viikkoa.
Ja kuinka vaikeeta on kaivaa pihaan monttu vesijohtoa varten. Kaivuri on ollut pihassa viikkoja mutta mitään ei tapahdu. Täytyykö tässä nyt seuraavaksi alkaa opettelemaan kaivurin käyttöä.
Saatana.
Kaksi kuukautta sitten tilasin rakennuslupakuvat pientalon yläkerrasta, en saanut. Vaihdoin tekijää, en saanut. Nyt meni hermot ja teen ne *erkele ite. Remontti on jo kohta valmis, ja lupaa ei vielä ole, kun ei ole kuvia.
Tässä nyt sitten yrittää opetella käyttämään erinäisiä ohjelmia että saa muutaman kuvan tehtyä, työ joka osaajalta tapahtuisi päivässä, vie multa varmaan monta viikkoa.
Ja kuinka vaikeeta on kaivaa pihaan monttu vesijohtoa varten. Kaivuri on ollut pihassa viikkoja mutta mitään ei tapahdu. Täytyykö tässä nyt seuraavaksi alkaa opettelemaan kaivurin käyttöä.
Saatana.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^^ ja ^Rakentajat...se evoluutiossa erkaatunut oma rotunsa.
Juu, mietippä miten pitkään itse tekisit töitä samalla asenteella. Itsehän yritin saada syksyllä lvi-kuvia soittamalla, sähköpostilla, ajamalla 50 km toimistolle... Lopuksi menin kyselemään kilpailijalta, niin sitten sain kuvat ensimmäiseltä. Aikaa oli kyllä varattu monta kuukautta.
Noh, onneksi talo on jo reilusti yli puolen välin...
Juu, mietippä miten pitkään itse tekisit töitä samalla asenteella. Itsehän yritin saada syksyllä lvi-kuvia soittamalla, sähköpostilla, ajamalla 50 km toimistolle... Lopuksi menin kyselemään kilpailijalta, niin sitten sain kuvat ensimmäiseltä. Aikaa oli kyllä varattu monta kuukautta.
Noh, onneksi talo on jo reilusti yli puolen välin...
Senza cuore saremmo solo macchine
Olis niiin huippua saada Alfa hienoon maaliin kesäksi... Isoveikalla on osaamista ja tilat jne., mutta ei näytä vahvalta ajan kanssa :'( Oman yrityksensä kanssa niin kiinni, että paiskoo töitä paljon viikonloppuisinkin ja tietty kun vapaata on, niin yleensä sitten reissussa. On se kumma, kun ei pikkusysterin Alfalle voi varata aikaa muutaman ruostepaikan laittoon ja pohjan hitsaukseen. Pöh!
^mä en nyt ihan välttämättä tarttis yhtään alfaa tohon pihaan. =)
Juuh mönkkäriä katsellu, mutta toi tupalaina ensin kuntoon ---> saan lämpöisen 70 neliön tallin + 2 autotallia, joista toinen montulla.
Tarttis vaan löytää niin iso sombrero, jotta kaikki rahat pankista mahtuis.
Juuh mönkkäriä katsellu, mutta toi tupalaina ensin kuntoon ---> saan lämpöisen 70 neliön tallin + 2 autotallia, joista toinen montulla.
Tarttis vaan löytää niin iso sombrero, jotta kaikki rahat pankista mahtuis.
..ammattina autoslalom..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Pitikin mennä Garrettille eilen kehumaan että omassa vessassa ei juuri ole Motor Control System Failureita näkynyt. Totta kai se tänään sitten hajosi. Keksi alkaa rykimään ja pätkimään, voimatkin katosivat johonkin.
Läppäriä sitten kiinni ja diagnosoimaan: Katkos kolmossylinterin ruiskusuuttimessa. Kyllä nuo liittimet näyttivät kiinni olevan ja kolmossuuttimen resistanssikin näytti samaa kuin naapurisuuttimen, eli kai se oli kunnossa. Ronkkimisen jälkeen näyttäisi taas käyvän nätisti, saas nähdä kuinka kauan.
Kyllä on pienikin homma työläs tehdä tienposkessa kun pimeää on kuin tontun perseessä ja nolla-asteinen kova tuulikaan ei tee projektista ainakaan miellyttävää. Eikö nämä voisi hajota vain kesäisin?
Läppäriä sitten kiinni ja diagnosoimaan: Katkos kolmossylinterin ruiskusuuttimessa. Kyllä nuo liittimet näyttivät kiinni olevan ja kolmossuuttimen resistanssikin näytti samaa kuin naapurisuuttimen, eli kai se oli kunnossa. Ronkkimisen jälkeen näyttäisi taas käyvän nätisti, saas nähdä kuinka kauan.
Kyllä on pienikin homma työläs tehdä tienposkessa kun pimeää on kuin tontun perseessä ja nolla-asteinen kova tuulikaan ei tee projektista ainakaan miellyttävää. Eikö nämä voisi hajota vain kesäisin?
- Epäkelpokeräilijä -
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Tuota ei tietääkseni (autolla kaksi pitkäaikaista omistajaa) ole ylimaalattu kertaakaan ja ne alueet joita on maalattu ovat vielä kunnossa. Ja olihan tuota lakkaa lähtenyt muualta jo ennen omistustani, joten ei tämä näky nyt varsinaisesti yllättänyt. Mutta tuo tapa jolla se lähti, viikonlopun seisotus ulkona, se oli uutta. Noh, tulipahan hyvä syy alkaa suunnittelemaan auton ensimmäistä ylimaalaustagYdEbUh kirjoitti:Sanoisin Eero että joku muu kuin Alfa corp. on kerinnyt tuon uudestaan lakata reilussa 21 vuodessa. Onhan sekin mahdollista että tuo 22v riitti alkuperäislakalle.
Saisi samalla kaikki osat suunilleen samaan sävyyn.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
- Car(s): 155,156, Maserati V6
- Paikkakunta: Nokia
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Voishan sitä kaikenlaisesta avautua. Mutta käväsin tänää Cittarissa ja ostin mm. pari Fazerin 'jumbo'(hemu)pussia kun oli alennuksessa. No kassalla alennus ei toiminut -> Mene infopisteeseen. Sitä ennen kävin tarkistamassa että alennuksen pienellä präntätty alennushinta-aika oli vielä voimassa jne. Infopisteellä soiteltiin puhelimella toiselle myyjälle että mikä on tilanne kun eihän mun sanaan ole luottaminen. Sitten sanottiin ettei mun pussissa lue jumbo vaan jotain muuta, vaikka hinta ja paino oli oikea ja kaikissa muissa lukuisissa samanlaisissa luki tuo teksti niin aika skarppina olis saanu olla että olis huomannu. No menin vaihtamaan pussia ja mulle valitettiin että 'olisin voinu avata ton portin minkä yli menit'. (en ollut sitä vääntämässä) Kun vaihdoin pussia huomasin että tuo minun 'väärä' pussini oli ainoa joka painaa tuon 325g mistä alkaen tarjous on voimassa, eli oikeastaan en ollut ottanut väärää pussia. vaihdoin sen silti ja palasin takaisin niin toinen myyjä huusi minulle että 'minnes olet menossa', kun menin portin yli infopisteelle takaisin, niinkuin olisin varas. Sitten kun edellinen myyjä palasi infotiskille niin olisi ensin palvellut jotain minun jälkeen tullutta asiakasta. Sitten kerroin vielä myyjälle että teillä on muuten väärä lappu kun siinä lukee 325-400g alennuksessa (pitäisi siis olla 350-400g) johon sain vastaukseksi hampaiden kiristelyä siitä että sen pitää olla jumbo pussi. Aika paskasti käytetty vartti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Riippuu värinumerosta mistä noi lakat lähtee. Maalatuissa pysyy ja massa + lakka väreissä lähtee. Oliskohan 530 mistä noi lakat irtoaa?Eero kirjoitti:Tuota ei tietääkseni (autolla kaksi pitkäaikaista omistajaa) ole ylimaalattu kertaakaan ja ne alueet joita on maalattu ovat vielä kunnossa. Ja olihan tuota lakkaa lähtenyt muualta jo ennen omistustani, joten ei tämä näky nyt varsinaisesti yllättänyt. Mutta tuo tapa jolla se lähti, viikonlopun seisotus ulkona, se oli uutta. Noh, tulipahan hyvä syy alkaa suunnittelemaan auton ensimmäistä ylimaalaustagYdEbUh kirjoitti:Sanoisin Eero että joku muu kuin Alfa corp. on kerinnyt tuon uudestaan lakata reilussa 21 vuodessa. Onhan sekin mahdollista että tuo 22v riitti alkuperäislakalle.
Saisi samalla kaikki osat suunilleen samaan sävyyn.
Edit. Onhan noi kuitenkin kestänyt pidempään kuin Opelin värit samaan aikaan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free