Pohjapanssarista
Valvoja: Moderators
Pohjapanssarista
Moro,
laitettiin juniorin madallettuun 156:een Ricambin teräspeltinen pohjapanssari. Nys sit konkoaa koko ajan pienimpäänkin lumikökkäreeseen ja jäätyneisiin raiteisiin ei oikein uskalla ajaa.
Tuo panssarimalli pienentää minusta aika paljon muutenkin pientä maavaraa. Oletteko te muut modanneet kiinnikkeitä tms ? Tai vaihtaneet jäykempiä etuiskareita tms. Painoahan lienee lisää about 12 kg, joten sekin kyllä vaikuttaa tuolla edessä.
Siis mikä neuvoksi...odottaa kesää vai vaihtaa kunnon etuiskarit ? Ja mitkähän olisi sitten ne hyvät ?
kyseleepi Jussi Transporteilla ajellen
laitettiin juniorin madallettuun 156:een Ricambin teräspeltinen pohjapanssari. Nys sit konkoaa koko ajan pienimpäänkin lumikökkäreeseen ja jäätyneisiin raiteisiin ei oikein uskalla ajaa.
Tuo panssarimalli pienentää minusta aika paljon muutenkin pientä maavaraa. Oletteko te muut modanneet kiinnikkeitä tms ? Tai vaihtaneet jäykempiä etuiskareita tms. Painoahan lienee lisää about 12 kg, joten sekin kyllä vaikuttaa tuolla edessä.
Siis mikä neuvoksi...odottaa kesää vai vaihtaa kunnon etuiskarit ? Ja mitkähän olisi sitten ne hyvät ?
kyseleepi Jussi Transporteilla ajellen
Kyl se painaa..
No enhän minä sitä punninnit, mutta Heikka sanoi, jotta 12 kg ja olihan se helevetin raskas laittaa paikalleen. Kestää joo, mutta ottaa pattiin väistellä koko ajan. Kyllä se satasen vauhdissa tuollainen autosta pudonnut jäinen isohko möykky jysähtää sen verran kovaa, että pahaa tekee...
Jotta muutakin helppiä kuin henkistä tukea..please
Tai ostakaa toi poijes, niin laitetaan alumiinihärpäke..
Jussi
Jotta muutakin helppiä kuin henkistä tukea..please
Tai ostakaa toi poijes, niin laitetaan alumiinihärpäke..
Jussi
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Kyl se painaa..
ai nytmä hokakasinpeljoppi kirjoitti:No enhän minä sitä punninnit, mutta Heikka sanoi, jotta 12 kg ja olihan se helevetin raskas laittaa paikalleen. Kestää joo, mutta ottaa pattiin väistellä koko ajan. Kyllä se satasen vauhdissa tuollainen autosta pudonnut jäinen isohko möykky jysähtää sen verran kovaa, että pahaa tekee...
Jotta muutakin helppiä kuin henkistä tukea..please
Tai ostakaa toi poijes, niin laitetaan alumiinihärpäke..
Jussi

- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Ei taida pelkkä iskarin vaihto kuitenkaan nostaa autoa..??odottaa kesää vai vaihtaa kunnon etuiskarit
Alfa kulkee vakionakin suht matalalla, mullakin on toi alumiini versio ja normikorkeudessa oleva auto esim. jokakesäisen jyskälä reissun aikanakin kyllä pikkuteitä reippaasti päästellessä ottaa jonkun verran osumaa. Hyvin on kyllä toi "olli" versio senkin kestänyt.
Madallettu versio varmasti ottaa osumaa talvella koska normikorkeudessakin oleva talvella sitä tekee kokoajan lumiurissa ajaessa joten ei kait auta kun kärsiä vaan tai palauttaa auto vakio korkeuteen...
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
Iskarit
En minä tiedä mitkä iskarit siellä on, olivat autossa, kun ostettin se viime kesänä. Eivät ne ainakaan mitkään kilpa-alustan ole, sen verran ovat pintapehmeät ja niiaa heitoissa. Mikähän olisi hyväksi havaittu merkki/tyyppi V6:een ?
Jussi
Jussi
Iskareista
Joo, näyttävät nuo olevan Saksan Ebayssa molemmat about 300 € pari Suomeen tuotuna eli ei paha. Tuo Koni Sport taitaa olla jopa huollettava, en tiedä sitten kannattaako sellainen yleensä.
Juniorin autohan tuo on, ettei minulla ole siihen muuta kuin, että opetusluvalla ollaan nyt menty ja jahka kortin saa, niin tuskin minä sillä ajelen. Kyllähän minusta tuon Alfan ajettavuus on hyvä ainakin kesäkelillä ja ohjaustuntuma tarkka, ihan kilpa-autoluokkaa.
Jussi
Juniorin autohan tuo on, ettei minulla ole siihen muuta kuin, että opetusluvalla ollaan nyt menty ja jahka kortin saa, niin tuskin minä sillä ajelen. Kyllähän minusta tuon Alfan ajettavuus on hyvä ainakin kesäkelillä ja ohjaustuntuma tarkka, ihan kilpa-autoluokkaa.
Jussi
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Iskareista on jo monta topiccia.
Mitä tulee pohjalevyyn niin ainoa järkevä taitaa olla se alumiininen. Muovinen ei kestä. Teräksinen painaa niin perkeleesti että on jo vähän liikaa heikoille kiinnityksille. Korjaamokin tykkää irrotella öljynvaihdossa.
Itsellä on 30mm madallettu, sekä roikkuva muovinen levy. Asun korvessa ja hyvin oon pärjännyt
Mitä tulee pohjalevyyn niin ainoa järkevä taitaa olla se alumiininen. Muovinen ei kestä. Teräksinen painaa niin perkeleesti että on jo vähän liikaa heikoille kiinnityksille. Korjaamokin tykkää irrotella öljynvaihdossa.
Itsellä on 30mm madallettu, sekä roikkuva muovinen levy. Asun korvessa ja hyvin oon pärjännyt
