Kirkinen kirjoitti:
Nykyinen maahantuoja ei varmaan korviaan hetkeuta? Onko kellään kokemusta, kuka viime kädessä vastaa tästä 5 vuoden takuusta? Maahantuoja, Delta vai tehdas?
Tehtaalla ja nykyisellä maahantuojalla ei ainakaan ole mitään tekemistä ko. Deltan myöntämän jatketun takuun kanssa, joten jäljelle jää vain Delta
Ystävällinen myyjä otti Konalasta yhteyttä "Sutevasti" ja homma alkaa olla pulkassa. Kotkassa tai siis Karhulassa on joskus aina niin vaikeaa kuten myös huollonvarauksessa
Osia ei maassa, joten mielenkiinnolla seuraan paljon aikaa menee
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Jahans, ilmaantui sitten joku outo ääni 159:iin (-08 2.4 JTDm ja 60tkm). Paikallistaminen on tietysti mahdollisimman hankalaa...
Kyseessä on melko "high pitch", hieman kuin hihnan vinkumisen kaltainen ääni. Ei kuulu jatkuvasti, vaan alkaa silloin tällöin ajossa, esim. motarilla alkaa yhtäkkiä kuulumaan kohtuu vaimeana. Puoliso ei ääntä aina edes kuule, minä kylläkin heti kun alkaa. Ihan siis kuin joku alkaisi pyörimään kesken ajamisen ja siitä sivuäänikin käynnistyy. Ikkunan avaamalla ajossa ääni ei voimistu, joten ei tule varmaankaan jarruista tms. Jarrutuskaan ei vaikuta sinällään asiaan. Ääni kuitenkin muuttuu ajonopeuden mukaan, eli vaimenee kun nopeus laskee. Kaupunkinopeuksilla ei kuulu juuri mitään. Ääni ei kuulu tyhjäkäynnillä eikä kierroksia nostaessa parkissa. Samoin ääni saattaa lakata yhtä nopeasti kuin tulikin, eli kesken ajon. Veikkauksia?
jukka22 kirjoitti:Maalauttamista olen itsekin harkinnut, mutta olisi ollut tonnin homma joten jätin toistaiseksi. Ne alkuperäiset muovit on liian pienet, eivät suojaa riittävästi.
Onneksi oman auton maalaus on huomattavasti huokeampi. Toivottavasti auttaa edes vähän nuo kiveniskuteipit kun aikaisemmin niitä ei ole edes ollut.
Kirkinen kirjoitti:Osia ei maassa, joten mielenkiinnolla seuraan paljon aikaa menee
Mä voin lohduttaa, itsellä Bosen vahvistin rikki ja sitä olen odottanut syyskuusta.. Olen sinne pariin otteeseen soitellut ja kysellyt, mutta eivät ole sitä saaneet.
Ens viikolla täytyy mennä kyselemään, että mikä maksaa.
Kirkinen kirjoitti:Osia ei maassa, joten mielenkiinnolla seuraan paljon aikaa menee
Mä voin lohduttaa, itsellä Bosen vahvistin rikki ja sitä olen odottanut syyskuusta.. Olen sinne pariin otteeseen soitellut ja kysellyt, mutta eivät ole sitä saaneet.
Ens viikolla täytyy mennä kyselemään, että mikä maksaa.
Onneksi Bose ei estä ajoa - ajat hiukka reilummin ja kuuntelet säveliä rintapellin takaa
Auton jättöreissulla meinasin saada muistutuksen rajoituksista koppalakeilta, kun toteutin edellistä neuvoa
Viimeksi muokannut Kirkinen, 16 Tammi 2011, 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
jukka22 kirjoitti:Maalauttamista olen itsekin harkinnut, mutta olisi ollut tonnin homma joten jätin toistaiseksi. Ne alkuperäiset muovit on liian pienet, eivät suojaa riittävästi.
Onneksi oman auton maalaus on huomattavasti huokeampi. Toivottavasti auttaa edes vähän nuo kiveniskuteipit kun aikaisemmin niitä ei ole edes ollut.
Täytyy itsekin vielä kysyä toisesta paikasta. Tuleehan siinä kuitenkin pinta-alaa (takaovet, helmat, takalokarit). Kyllähän ne tarrat suojaa jonkin verran, mutta saisivat nousta ylemmäs. Toisaalta korinmuoto nyt on vain sellainen että kulumista taitaa tulla väistämättä. Muoviset helmalevikkeet olisi kiva laittaa samalla, eilen katselin vierekkäin kahta autoa jossa toisessa helmat oli, no toisaalta olihan siinä isommat pyörätkin mutta hyvältä näytti noi helmat.
Kyselin itekkin viime syksynä tuota takuun siirtoa. Lopputulos oli, ei takuuta.
Delta aikoinaan ostanut Alfat jne. ilman tehdastakuuta(Saaneet autot halvemmalla). Nyt kun kaikki tietää mikä Deltan tilanne on, se siitä.
Jos joku saa Deltan takuun vielä pelittään pistäkää tietoa, minuakin kiinnostaa tällaiset HAISTA PASKA Deltan takuut. Ostakaa Kia siihen saa seitsämän vuotta takuuta
Mariia-tyttönen päätti sitten vissiin osoittaa että on mustis tai jotain.
Ajoin päivällä hakemaan naarasta ja kaveripariskuntaa ja ihmettelin pikkuisen auton savutusta. Moottori tuntui kuitenkin pelaavan OK, ei virhevaloja ja poislukien rikin hajua, niin kaikki oli OK. No pysäytin ja sammutin auton ja bongasin että pakoputki melkein paloi. Sieltä kuului ritinää ja rätinää ja lievää likaista savua.
Aattelin että perkele, hiukkas loukku varmaan paskana ja maanantaina sitten ajan sen wetterille. No huomasin myös että öljymittari näytti nollaa ja päätin lisätä sitä ennen uudelleen liikkeelle lähtöä. Lisäsin 0,5l ja annoin sen käydä hetken tyhjäkäynnilla.
Lähdettäessä liikkeelle auto sekosi täysin ja kaasu hirtti pohjaan. Jumalaton käry ja katku ja äkkiä auto vapaalle ja annoin sen rullata parkkipaikalle. Sammutin sen, mutta moottori jäi kaasu tapissa huutamaan. Hyppäsimme ulos autosta ja vähän matkan päähän ihmettelemään. Auto sammui noin 1min huutamisen jälkeen.
No ALD toimitti sijaisauton, mutta hinuri hieman piruili, että oli tullut minua vastaan aiemmin päivällä ja haistellut että saa tulla kohta hakemaan.
Ideoita mikä hajosi? Kaasun hirttäminen ei ollut kamalan kivaa.
^^ Eikös siinä ollut huohotin jäätynyt aiemminkin? Sama vika taitaa esiintyä edelleen.
Veikkaisin, että tuo alkoi käydä moottoriöljyllä ja sammui, kun polttokelpoista öljyä ei enää imupuolelle tullut tai sitten yläkerta "korkkasi".
Onko siinä ollut mitään viimasuojaa käytössä?
^^Ei oo viimasuojaa. En oo laittanu kun tuo on kuitenkin lämmenny ja toiminu ihan kivasti edelliset kaks talvea. Nyt vasta vimosena alkanu yskiä.
Tjoo, kyllä se jäsähti sillon kolme viikkoa sitten. Mutta sinällään ei haittais vaikka tuo nyt olis tuossa. Sais tilata uuden auton (Giulietta varmaan) kun kilsat alkaa olla aika tapissa.
Toki ulkonäköä tulee ikävä jos Giulietan hommaan. Jotenkin tuo pitkä ja ilikiän näkönen keula vaan sopii meitin silmään.
missä tuo huohotinputki sijaitsee? Voisiko joku viitsiä ottaa kuvan jos sellaisen ylipäätään mahtuu sinne ottamaan, siitä viimasuojasta? Tekis mieli itse tarkistaa ja jos mul ei sitä ole, niin ennaltaehkäistä laittamalla suojan.
Backstroker kirjoitti:missä tuo huohotinputki sijaitsee? Voisiko joku viitsiä ottaa kuvan jos sellaisen ylipäätään mahtuu sinne ottamaan, siitä viimasuojasta? Tekis mieli itse tarkistaa ja jos mul ei sitä ole, niin ennaltaehkäistä laittamalla suojan.
Huohotinputki liittyy imuputkeen juuri siinä pahimmassa paikassa, eli koneen edessä viimassa. Ongelmia on varmaan ollut, koska 2006 mallisissa se on selvästi suomessa eristetty mutta jo 2007 eristeen sisään on laitettu myös jatkuva vesikierto lämmittämään (näin ainakin omassa ja parissa muussa mitä olen nähnyt). Mulla on koko talven puskurin alaosan ritilät ummessa ja kovilla pakkasilla myös kolmio.
Eikö löydy minkään sortin hätäkatkasua ryntäysten varalle? Ainakin ammattikoulussa käskettiin aina varmistamaan mistä muualta Dieselin saa tapettua kuin virta-avaimesta... Eipä noita ikinään tullut pengottua kuitenkaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
jknracing kirjoitti:^ Jos diesel alkaa käymään moottoriöljyllä, niin sitä ei saa tapettua kuin isolla vaihteella ja jarrulla. Silläkin konstilla siinä on vähän tekemistä.