Lauantain vastaisena yönä starttasi työpaikan pihasta toisella painalluksella, melko vaivattomasti kuitenkin. Illalla kun yritin lähteä liikenteeseen, niin eipä enää onnistunut. Ulkona -20-astetta - aiemmin ei ole ongelmaa ollut näilläkään pakkasilla. Äsken kävin sitten yrittämässä (-5.5), mutta ei onnannut. Moottorihäiriövalo palaa startatessa (pyörittää kyllä), välillä lupaa, mutta sammuu samantien.
Bensaa pitäisi olla tankissa (bensavalo juuri syttynyt). Mitään lämppäriä ei ole. Auttakaa - auto pitäisi saada tienpäälle.
En haluaisi olla pahanilman lintu, mutta oma exä oireili juuri noin, kun siitä ketju hyppäsi. Mutta noissa kuutoskoneisissa ei tietääkseni ole ollut ongelmia nokkaketjun suhteen eli eiköhän kyseessä ole jokin vähäisempi ongelma.
Toivottavasti ongelma selviää ja viisysi käynnistyy.
Ei kai auta muu, kuin hinauttaa auto lääkäriin huomenna, ja toivoa parasta. Micrasta porsi jakoketju (2500e) runsas vuosi sitten, ei nyt jumalauta voi enää tästä..
Vakuutusyhtiöt korvaa sitten aika heikosti kotipihalta hinaukset, joten kannattaa tuupata hiukan matkaa pihalta niin on "matka keskeytynyt". Tai sopii hinurin kanssa asian...
T. kahdesti hinurilla pajalle tänä talvena ja torstaina webaston asennus
Maunu kaikessa ystävällisyydessään soitti, että voisi tulla läppäreineen käymään kylässä. Mitään jännittävää ei tietokoneesta saatu irti, joten lähdettiin Maunun ehdotuksesta hakemaan huoltamolta 10-litran kanisteri bensalla täytettynä - ja kappas - viisysi hörähti käymään. Fiilikset on korkealla. Nyt on vielä piuhat kiinni akussa yön yli.
Mitä tulee bensaan, niin Viisysi ei ole E10:n tutustunut. Auto oli seissyt koko ajan tasaisella, ja mittarin sekä oman excel-taulukon mukaan tavaraa olisi pitänyt olla riittävästi.
Kiitos kaikille vastanneille. Ja Maunulle vielä erityisesti.
Raimo Miettinen kirjoitti:Vakuutusyhtiöt korvaa sitten aika heikosti kotipihalta hinaukset, joten kannattaa tuupata hiukan matkaa pihalta niin on "matka keskeytynyt". Tai sopii hinurin kanssa asian...
T. kahdesti hinurilla pajalle tänä talvena ja torstaina webaston asennus
Itselläni ei vähän aikaa sitten, 159 2.2 lähtenyt käyntiin. Pakkasta oli varmaan reilu -20. Vedettiin auto lämpimään talliini. Jonkin ajan kuluttua lähti käyntiin, vähän yskien. Olen ajellut turhan tyhjällä tankilla ja epäilen että kosteutta kertynyt.
Meillä kävi muuten samoin emännän autossa. OBD ilmoitti öljynpaineanturista, josta päätellen oljyssä saattoi olla kondensoitunutta vettä. Tai sitten vain ei saanut paineita pitkään käyntiin sahattaessa. Oljyjen vaihto, eikä uusia vikoja. Toinen mahdollisuus oli huonot tulpat, jotka oli korjaajan mukaan pahassa kunnossa (60tkm) ja vaihdettiin samalla.
Raimo Miettinen kirjoitti:Vakuutusyhtiöt korvaa sitten aika heikosti kotipihalta hinaukset, joten kannattaa tuupata hiukan matkaa pihalta niin on "matka keskeytynyt". Tai sopii hinurin kanssa asian...
T. kahdesti hinurilla pajalle tänä talvena ja torstaina webaston asennus
Mukavaa että me muut maksamme hinauksista jotka eivät kuulu vakuutuksesta korvattaviksi
Raimo Miettinen kirjoitti:Vakuutusyhtiöt korvaa sitten aika heikosti kotipihalta hinaukset, joten kannattaa tuupata hiukan matkaa pihalta niin on "matka keskeytynyt". Tai sopii hinurin kanssa asian...
T. kahdesti hinurilla pajalle tänä talvena ja torstaina webaston asennus
Tjaa-a. Soitin wetterille ja kyselin että mitäs Mariaalle kuuluu kun se sangen dramaattisesti päätti touhunsa sunnuntaina (tämä tarina jo suljetussa 159-ketjussa loppupuolella).
Ilmeisesti ei ole mikään kiire kun ADL maksaa meitille vuokra-auton ja kuulemma ruuhkaa on. Olivat pikasesti vilkaisseet konepellin alle (pääsee huoltoon alkuviikosta) ja alustava tuomio oli, että huohotin putki jäässä ja välijäähdyttimen kautta öljyä moottoriin. Ite mahollisista vaurioista ei tietoa.