159 2,4JTDm Olematon vääntö ja turbon myöhäinen mukaantulo..
Valvoja: Moderators
159 2,4JTDm Olematon vääntö ja turbon myöhäinen mukaantulo..
Auttakaas aloittelijaa, jos viitsitte. Eli vikana EGR vai jotain muuta?
Tyhjäkäynnillä kun lämää kierroksia, niin kierrokset nousee nihkeästi aina tuonne 3000 saakka ja turbo paineet lähtee nousemaan vasta 2000rpm ylityttyä. Motarilla 6-vaihteella 2000:lla kierroksella vauhtia about 120km/h, ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaisikin. Tuntuu mieluumminkin hyytyvän.Paikaltaanlähdöt tuskaisia ku kone ei väännä, vaan joutuu houkuttelemaan kaasulla turbon mukaan.
Kun kokemus Alfoista on luokkaa 5000km, niin voiko olla jotain muuta vaihtoehtoa kuin tukossa oleva EGR? Tää ongelma alkanut ilmenemään ihan lähipäivinä, ei se tälläinen ostettaessa ollut.
Kiitos avusta etukäteen
Tyhjäkäynnillä kun lämää kierroksia, niin kierrokset nousee nihkeästi aina tuonne 3000 saakka ja turbo paineet lähtee nousemaan vasta 2000rpm ylityttyä. Motarilla 6-vaihteella 2000:lla kierroksella vauhtia about 120km/h, ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaisikin. Tuntuu mieluumminkin hyytyvän.Paikaltaanlähdöt tuskaisia ku kone ei väännä, vaan joutuu houkuttelemaan kaasulla turbon mukaan.
Kun kokemus Alfoista on luokkaa 5000km, niin voiko olla jotain muuta vaihtoehtoa kuin tukossa oleva EGR? Tää ongelma alkanut ilmenemään ihan lähipäivinä, ei se tälläinen ostettaessa ollut.
Kiitos avusta etukäteen
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: 159 2,4JTDm Olematon vääntö ja turbon myöhäinen mukaantu
Käy suosiolla huollossa että ne putsaa ja pistää siihen sen kuristussysteemin. Se on kuitenkin kuulemma virallinen korjaussysteemi tuohon ongelmaan. Ja ainakin itellä on tuolta osin toiminu hienosti vuoden tuo ilman yskimisiä ja vielä normaalia isommalla märällä pätkäajoa.Kimble kirjoitti:Auttakaas aloittelijaa, jos viitsitte. Eli vikana EGR vai jotain muuta?
Tyhjäkäynnillä kun lämää kierroksia, niin kierrokset nousee nihkeästi aina tuonne 3000 saakka ja turbo paineet lähtee nousemaan vasta 2000rpm ylityttyä. Motarilla 6-vaihteella 2000:lla kierroksella vauhtia about 120km/h, ei tapahdu mitään vaikka kaasua painaisikin. Tuntuu mieluumminkin hyytyvän.Paikaltaanlähdöt tuskaisia ku kone ei väännä, vaan joutuu houkuttelemaan kaasulla turbon mukaan.
Kun kokemus Alfoista on luokkaa 5000km, niin voiko olla jotain muuta vaihtoehtoa kuin tukossa oleva EGR? Tää ongelma alkanut ilmenemään ihan lähipäivinä, ei se tälläinen ostettaessa ollut.
Kiitos avusta etukäteen
-Matti-
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Re: 159 2,4JTDm Olematon vääntö ja turbon myöhäinen mukaantu
Omassa autossa on tuo kuristin. Eka EGR kesti 32 tkm, seuraava vaihdettiin 64 tkm kohdalla. Eli kuristimen kanssakin pääsee sitä mokkulaa vaihtamaan. Lisää potkua tuo kuristin kyllä tuo.Matti_S kirjoitti:Käy suosiolla huollossa että ne putsaa ja pistää siihen sen kuristussysteemin. Se on kuitenkin kuulemma virallinen korjaussysteemi tuohon ongelmaan. Ja ainakin itellä on tuolta osin toiminu hienosti vuoden tuo ilman yskimisiä ja vielä normaalia isommalla märällä pätkäajoa.
Kaksi saastekikkailua saisi tästä autosta ratkoa irti, toinen on tuo EGR ja toinen se polttoainetalouden romuttava hiukkasloukku. Isossa maailmassa ovat tuota tehneet, onkos kukaan kokeillut noiden ohittamista täällä kotosuomessa?
900e taitaapi maksella hiukkasloukun tyhjäys, sekä uudelleen ohjelmointi..
kimppahinta kyselyä menemään ?
loukun tyhjäyshän ei näy katastuksessa, ja poltto poistetaan ohjelmasta.
tehoa tuntuvat ottavan garretti versiosta n. 20 hv enemmän, kun loukku poissa.
kumma juttu, jos EGR vieläkin temppuaa, vaikka kuristus välissä,
senkin kyllä saa ohjelmoinnilla pois pelistä ..
kimppahinta kyselyä menemään ?
loukun tyhjäyshän ei näy katastuksessa, ja poltto poistetaan ohjelmasta.
tehoa tuntuvat ottavan garretti versiosta n. 20 hv enemmän, kun loukku poissa.
kumma juttu, jos EGR vieläkin temppuaa, vaikka kuristus välissä,
senkin kyllä saa ohjelmoinnilla pois pelistä ..
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Hieman menee ketjun sivusta mutta jatkellaan. Tuo loukun poisto kyllä olisi kiinnostava juttu, mistä sait hinnan? Pelkkä DPF:n poisto siis tuo 20 hummaa lisää pellin alle?gfj-365 kirjoitti:900e taitaapi maksella hiukkasloukun tyhjäys, sekä uudelleen ohjelmointi..
kimppahinta kyselyä menemään ?
loukun tyhjäyshän ei näy katastuksessa, ja poltto poistetaan ohjelmasta.
tehoa tuntuvat ottavan garretti versiosta n. 20 hv enemmän, kun loukku poissa.
kumma juttu, jos EGR vieläkin temppuaa, vaikka kuristus välissä,
senkin kyllä saa ohjelmoinnilla pois pelistä ..