Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa
Valvoja: Moderators
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa
Otsikkoon sisältyy tahatonta komiikkaa, mutta asia on vakava. Fiatin johto haluaa hajottaa museon kokoelman myymällä osan autoista ja sijoittamalla loput johonkin varastoon Torinoon. Ilmeisesti vanhan tehdaskiinteistön myynnillä on kiire, koska museolla ei näytä olevan mitään arvoa Fiatille. Todella häpeällistä, Centro Stilen lähtö Aresesta olikin vain lopun alkua ja nyt on Alfan perinteitä vaalinut museo menossa lahtipenkkiin.
Italian kulttuuriministeriö tekee asiassa jonkinlaisia ratkaisuja kuluvan kuun lopulla, joten Alfa-harrastajat ovat syystäkin huolissaan.
Jos haluaa sanoa mielipiteensä, sen voi kirjoittaa blogiin osoitteessa http://www.alfaromeoarese.com/
Kommentit englanniksi jos ei halua kommentoida italiaksi
Alkuperäisessä viestissä pyydettiin olla lähettämättä viestiä edelleen Alfan omistajien tai heitä lähellä oleville tahoille. Halutaan ilmeisesti vain Alfa-harrastajien kommentteja asiasta.
Tuon linkitetyn sivun alussa asia on esitetty tiivistetysti.
Nyt kannattaa ottaa kantaa museon puolesta. Itsekään en tuolla ole käynyt, mutta pitää kai alkaa varaamaan lentoa Milanoon pikapuolin, jos meinaa nähdä museon kokoelmat saman katon alla.
Italian kulttuuriministeriö tekee asiassa jonkinlaisia ratkaisuja kuluvan kuun lopulla, joten Alfa-harrastajat ovat syystäkin huolissaan.
Jos haluaa sanoa mielipiteensä, sen voi kirjoittaa blogiin osoitteessa http://www.alfaromeoarese.com/
Kommentit englanniksi jos ei halua kommentoida italiaksi
Alkuperäisessä viestissä pyydettiin olla lähettämättä viestiä edelleen Alfan omistajien tai heitä lähellä oleville tahoille. Halutaan ilmeisesti vain Alfa-harrastajien kommentteja asiasta.
Tuon linkitetyn sivun alussa asia on esitetty tiivistetysti.
Nyt kannattaa ottaa kantaa museon puolesta. Itsekään en tuolla ole käynyt, mutta pitää kai alkaa varaamaan lentoa Milanoon pikapuolin, jos meinaa nähdä museon kokoelmat saman katon alla.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Vaikka ei ole edes käynyt Aresen museossa niin silti olen sitä mieltä että museo kuuluu Milanoon. Toiseksi paras vaihtoehto olisi siirtää joka ikinen esine museosta saman katon alle jonnekin lähialueelle. Huonoin vaihtoehto on kokoelmien hajottaminen ympäri Italiaa/maailmaa.
Hiukan aihetta sivuten, tässä hyvä kilpa-Alfojakin käsittelevä sivusto: http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/c1.htm
Hiukan aihetta sivuten, tässä hyvä kilpa-Alfojakin käsittelevä sivusto: http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/c1.htm
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tuota blogisivua on vaikea lukea, kun pitää "maalata" se harmaa alue hiirellä että teksti tulee näkyviin
Mutta muutama sata kommenttia on tullut, lisä ei ole pahitteeksi.
Kirjoittakaa vaikka muutama sana, sekin ilmaisee mielipiteen.
Aika hyvin alfistien suhtautumista aiheeseen kuvaa eri puolilta maailmaa tulleet viestit: Bulgariasta (ei ihan ensimmäiseksi tule Alfat mieleen) useita viestejä, Japanista Alfa-harrastaja kirjoittaa italiaksi!, Suomestakin useita viestejä, myös italiaksi kirjoitettuna...Museon tuhoamissuunnitelma ei jätä ketään kylmäksi vaan moni tuntuu käyvän "kierroksilla". Marchionne saa täyslaidallisen usealta kirjoittajalta. Vaikka tämä on vain yksi blogi niin tällä on pakko olla jotakin merkitystä Italiassakin. Vai onko siellä niin hyvin lobbattu virkamiehet Fiatin toimesta että asia on enää sinettiä vailla?
Mutta muutama sata kommenttia on tullut, lisä ei ole pahitteeksi.
Kirjoittakaa vaikka muutama sana, sekin ilmaisee mielipiteen.
Aika hyvin alfistien suhtautumista aiheeseen kuvaa eri puolilta maailmaa tulleet viestit: Bulgariasta (ei ihan ensimmäiseksi tule Alfat mieleen) useita viestejä, Japanista Alfa-harrastaja kirjoittaa italiaksi!, Suomestakin useita viestejä, myös italiaksi kirjoitettuna...Museon tuhoamissuunnitelma ei jätä ketään kylmäksi vaan moni tuntuu käyvän "kierroksilla". Marchionne saa täyslaidallisen usealta kirjoittajalta. Vaikka tämä on vain yksi blogi niin tällä on pakko olla jotakin merkitystä Italiassakin. Vai onko siellä niin hyvin lobbattu virkamiehet Fiatin toimesta että asia on enää sinettiä vailla?
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Omat ohjeeni:V6 kirjoitti:löytyykö ko sivulta jotain meiliosoitetta että voisi lähettää sivujen korjauspyynnön tekijälle? voisi tulla hiukan enemmän nimiä sinne jos näkisi mistä klikataan ja minne kirjoitetaan...
1) Rullaa sivun loppupuolelle jossa näkyy tyhjä valkoinen ikkuna viestin kirjoittmiseksi
2) Valitse "Seleziona profilo..." kohdasta viimeinen eli Aninimo (nimetön/tuntematon käyttäjä)
3) Kirjoita viesti valkoiseen ikkunaan. Pistä nimesi, kaupunki ja maa jos vain mahdollista. Antaa viesteille enemmän uskottavuutta.
4) Klikkaa "Posta commento" eli "post comment"
5) Aukeaa (tai pitäisi) ikkuna jossa näkyy joukko epäselviä kirjaimia, kirjoita näkemäsi kirjaimet tyhjään ruutuun. Tämä vaihe varmistaa että olet ihminen etkä spämmibotti. Tässä vaiheessa pitää klikata jotain, mutta en muista mitä. Kokeile onneasi ja raportoi tänne mitä pitikään painaa.
6) Odottele hetken, ruutuun pitäisi ilmestyä viesti postauksen onnistumisesta.
Voit lopuksi vielä tarkistaa että viestisi löysi tiensä blogiin. Huomaa että tällä hetkellä viestejä on kaksi sivullista. Klikkaamalla kohtaa "Piu recenti" pitäisi päästä viimeiselle sivulle
Asia on tärkeä, joten olisi hyvä jos raportoisit huomaamistasi virheistä ohjeessani. Tuon saa vapaasti leikata/liimata/editoida ja pistää tänne uudelleen.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta. Fiat on ilmoittanut museon olevan toistaiseksi suljettu ja remontissa.
HYVÄ!
Sitäpaitsi...eihän Fiatilla olekaan ansiota Alfan historiaan kuin reilun parinkymmenen viime vuoden ajalta. Päätös rauhoittaa museo Italian kansalliseksi suojelukohteeksi liittyy ehkä tuleviin Italian yhdistymisen 150 vuotisjuhliin.
HYVÄ!
Sitäpaitsi...eihän Fiatilla olekaan ansiota Alfan historiaan kuin reilun parinkymmenen viime vuoden ajalta. Päätös rauhoittaa museo Italian kansalliseksi suojelukohteeksi liittyy ehkä tuleviin Italian yhdistymisen 150 vuotisjuhliin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Vaihteeksi hyviä uutisia tuolta suunnalta !AlfaTom kirjoitti:AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta. .
Ilmeisesti joku taho Italiassa on lähtenyt tosissaan ajamaan asiaa, ja hyvä näin.
Mieluummin tietysti vielä niin että museo saadaan auki yleisölle.
Olisikohan vielä tänäkin päivänä niin, ettei millään muulla automerkillä ole hallussaan yhtä täydellistä kokoelmaa valmistamistaan automalleista joitakin pikkuvalmistajia lukuunottamatta? Autoja alettiin aktiivisesti keräämään jo 1970-luvulla, jolloin ne olivat vielä halpoja. Ja joistakin jo tuhoutuneista kilpamalleista rakennettiin kopioita. Esimerkiksi kaikki saksalaismerkit taisivat herätä tähän museotouhuun paljon myöhemmin.AlfaTom kirjoitti:AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta.
Ja nyt Fiat haluaisi myydä kaiken ostaakseen lisää Chrysleriä.
Olisiko sittenkin parempi, jos Alfa siirtyisi Folkkarin omistukseen?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Peeveli
- Viestit: 276
- Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
- Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta
Hieno juttu että Italian valtiolla oli asiassa järkeä!Satta kirjoitti:Olisikohan vielä tänäkin päivänä niin, ettei millään muulla automerkillä ole hallussaan yhtä täydellistä kokoelmaa valmistamistaan automalleista joitakin pikkuvalmistajia lukuunottamatta? Autoja alettiin aktiivisesti keräämään jo 1970-luvulla, jolloin ne olivat vielä halpoja. Ja joistakin jo tuhoutuneista kilpamalleista rakennettiin kopioita. Esimerkiksi kaikki saksalaismerkit taisivat herätä tähän museotouhuun paljon myöhemmin.AlfaTom kirjoitti:AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta.
Ja nyt Fiat haluaisi myydä kaiken ostaakseen lisää Chrysleriä.
Olisiko sittenkin parempi, jos Alfa siirtyisi Folkkarin omistukseen?
Chrysler-yhdistymä kulminoituu karmeimmalla mahdollisella tavalla eli Eurooppaan rahdataan jenkkimalleja Lancioina. Voi Pyhä Jysäys mitä touhua!
Ja ei, ei missään nimessä Alfaa Volkkarille! Vaikka itselläni on ollut useita volkkareita, pysyköön jokainen pilttuussaan. Alfan kuuluu olla italialainen pääomistukseltaan, sunnittelultaan ja hengeltään. Kehittäköön VW mieluummin omia sporttimerkkejään kuten Seatia tai Audia mutta älkööt kajotko sormellakaan Alfaan!
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."
Tämä suorastaan pöyristyttävä Volkkari-ajatukseni tuli siitä, että niillä on jo Bugatti, Lamborghini ja 156:n muotoilusta vastannut Walter de'Silva. Toivottavasti Fiat kykenee hoitamaan asiansa kunnolla. En todellakaan haluaisi Alfasta mitään Seatin isoveljeä tai Audin serkkua.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa
Museoon suunnitellaan jopa jonkin sortin remonttia. Eli pyhiinvaelluspaikka lienee turvattu
http://www.autoedizione.com/alfa-romeo- ... tes-arese/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käymisen arvoinen paikka muuten, suosittelen lämpimästi kaikille siellä päin liikkuville.
http://www.autoedizione.com/alfa-romeo- ... tes-arese/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käymisen arvoinen paikka muuten, suosittelen lämpimästi kaikille siellä päin liikkuville.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa
^Hieno uutinen että museo näemmä kuitenkin säilyy. Pääsee vielä joskus käymään toisenkin kerran.
Täältä myös kaikille sillä suunnalla liikkuville suositus poiketa paikan päällä jahka ovet taas aukeavat.
Kokoelmassa on paljon sellaista mitä ei muuten pääse koskaan näkemään.
Täältä myös kaikille sillä suunnalla liikkuville suositus poiketa paikan päällä jahka ovet taas aukeavat.
Kokoelmassa on paljon sellaista mitä ei muuten pääse koskaan näkemään.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.