alfa 156 2,5 v6 ei käynnisty

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
rmc x
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 11:02
Car(s): alfa romeo 156 2,5 v6 1999

alfa 156 2,5 v6 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja rmc x »

toisena kertana kun jätti tielle sain sen käyntiin kaapeleilla,ja pääsin kotiin asti noin 10km sillä..kuulu vain nakutusta ku yritti käynnistää ja moottori ei lupaillut mitään
Viimeksi muokannut rmc x, 23 Tammi 2011, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

pyöriikö startti?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

rmc x
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 11:02
Car(s): alfa romeo 156 2,5 v6 1999

Viesti Kirjoittaja rmc x »

terve!tarvitsisin neuvoja tähän:
lähdin alfalla liikkeelle ja pääsin noin 20 metriä eteenpäin niin moottorista katosi kokonaan virta ja valot välkkyivät sen jälkeen moottori ei käynnistynyt enää millään,hinautin autoni auto milanoon sanoivat että vika on akussa jonk jälkeen he vaihtoivat uuden akun ja seuraavana päivänä teki saman minulle(jätti tielle)osaako kukaan neuvoa mikä voisi olla vikana?

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Maadoitusvialta vähän kuullostaisi. Oletko mitannut resistanssia miinusnavan ja esimerkiksi koneen väliltä?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Maunu kirjoitti:Maadoitusvialta vähän kuullostaisi. Oletko mitannut resistanssia miinusnavan ja esimerkiksi koneen väliltä?
Samaa mieltä, kai ne sentään Milanossakin on viitsineet akun navat puhdistaa? :roll:
Kaveri katselemaan/kuuntelemaan missä päin kipinöi kun itse koittaa startata!!

rmc x
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 11:02
Car(s): alfa romeo 156 2,5 v6 1999

Viesti Kirjoittaja rmc x »

auto milanost sanottiin että laturi ei lataa ja uuden vaihto maksais noin 1000e mutta mitään takuuta ei kumminkaan antanut että toimis senkään jälkeen.eli ei viittsis turhaan maksaa 1000 e jos ei olekkaan siitä kiinni..

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

rmc x kirjoitti:auto milanost sanottiin että laturi ei lataa ja uuden vaihto maksais noin 1000e mutta mitään takuuta ei kumminkaan antanut että toimis senkään jälkeen.eli ei viittsis turhaan maksaa 1000 e jos ei olekkaan siitä kiinni..
Isoisän aikaan eli 1987 Espoossa vaikutti AutoAmpperi tjs. -niminen autosähköfirma. Korjautin siellä Datsun 120 A FII:n laturin, kun uusi oli raksajätkän palkkaan verrattuna kallis ja tehdaskunnostettuja ei löytynyt toimivina. Kolmea kokeilin ennen kuin harakirin jätkä luovutti myyntiyritykset. Sanoi kyllä palauttavansa koko erän korjaajalle...

Kuinka päteviä kipinöitä noi milanolaiset on? Meinaan, kai joku sähkäri pystyisi tarkistamaan, onko vika laturissa vai ei.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Tarkista moottorin maadoitus.
(kaapeli joka tulee kiinni muistaakseni vaihdelaatikkoon, näkyy kun ottaa kuskin puolen renkaan irti)
Itselläni oli 1999vm 166:sessa jo niin hapettunut että pultti katkesi kuin olki kun kevyesti sitä yritin räikällä avata.

Jos tuo maadoitus ei ole kunnossa, ei taatusti toimi kuin satunnaisesti.
Voi olla että näillä suolakeleillä korroosio on edennyt ne viimeiset millit...

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Joo ja sen latauksen voi kyllä todeta helposti yleismittarilla, kun auto ei ole käynnissä jännite on alle 14v. Kun auto on käynnissä ja se lataa normaalisti, jännite on hiukan yli 14v...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kokeile apukaapeli Akun negatiiviselta navalta moottoriin tai vaihteistoon kiinni, jos sitten herähtää, niin vika on maa pisteessä...

Mikäköhän Milanossa kävi? sehän ihan peruskauraa tarkistaa lataako laturi ja onko yhteydet kunnossa, niin peruskauraa, että uskaltaa antaa takuun
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

rmc x
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 11:02
Car(s): alfa romeo 156 2,5 v6 1999

Viesti Kirjoittaja rmc x »

nyt on resistanssi mitattu akku saa virtaa noin 14,3-14,5 kun käynnissä,pois käynnistä akussa oli virtaa noin 12.eli mistäs nyt kannattais lähtee etsiä vikaa?

rmc x
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 11:02
Car(s): alfa romeo 156 2,5 v6 1999

Viesti Kirjoittaja rmc x »

ja ennen ku se sammuu ni siinä palaa abs valo sekä jarruvalo??

Vastaa Viestiin