Fiat Freemont
Valvoja: Moderators
Fiat Freemont
http://www.fiatpress.com/index.php?lng= ... om&id=4962
milloin on viimeksi ollut Fiatissa 3,6L V6-moottori?
milloin on viimeksi ollut Fiatissa 3,6L V6-moottori?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Fiat Freemont
Olisiko ollut lähimpänä 1970-77 fiat 130, 3.2 litraa?Mirafiori kirjoitti:http://www.fiatpress.com/index.php?lng= ... om&id=4962
milloin on viimeksi ollut Fiatissa 3,6L V6-moottori?
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Heh takaa jokseenkin järkyttävä "Mazda 626" -fiilis 90-luvun alusta. Mutta kai tuo kotimaanbrändi voi syödä Ssangyongin ja vastaavien markkinaosuutta Italiassa? Sisustassa jotain yhteistä linjaa edes Grande Punton kanssa. Mutta kuten Smacket jo totesikin niin ei oikein noudata muun malliston linjoja...
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Kieltämättä tämä ideologia tulee mieleen.jeQQ kirjoitti:Ehkä se tässä onkin vähän takaa-ajatuksena..Smacket kirjoitti:Aika väsyneesti uudistettu lookki, sisätilat sentään ovat ihan kivan näköiset. Tosin kummastakaan ei tulisi ensimmäisen Fiat mieleen..
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Lohduttautukaa nyt sillä, että nämä ovat sellaisia ylimenokauden laitteita. Fiatilla, Lancialla ja Alfalla on mallistossa aukkoja, joita näillä malleilla tukitaan. Eiväthän ne suoraan tule minkään Fiatin tai Alfan tilalle. Lancian mallistossa on käytännössä yksi malli eikä sekään sekään myyntimenestys. Voi olla, etteivät nämäkään mitään hittituotteita tule olemaan, mutta tutuilla eurooppalaisila merkeillä varustettuina myynevät Euroopan alueella paremmin kuin harvinaiset jenkkimerkit. Kun kansa joka tapauksessa ostaa maastureita, tilaautoja ja muita möhkäleitä, niin kai se on Fiatin kannalta parempi, että edes vähän katetta jaä konsernille, vaikka työ ja alihankinta matkaisivatkin rapakon taa. Ei kukaan ostaa Puntoa tai Giuliettaa, vaikka Dodge Journey jäisikin pois Suomen tuontiohjelmasta. Sitten ostettaisiin jokin toinen merkki ja kaikki hyöty valuisi sille.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Mun silmään Freemont on ok, mutta jo autolle annettu nimi vetää ajatukset pois Italiasta. Joku Fiat Lingotto (=harkko) olisi nimenä kuvannut autoa paremmin ja kertonut alkuperämaankin vähän paremmin.
Auto itsessään yhdistää oudon kiehtovalla tavalla jenkkipelit ja italialaiset. Minusta uusi sisusta on siisti ja tyylikäs, eikä sellainen ihmeellinen 1980-luvun muistelo kuin oli vielä Journeyssä hetki sitten. Harmi vaan kun ovat molemmat perinteisesti sieltä vikatilaston hänniltä. Ettei olisi saanut "vahingossa" Fiatiksi leivottua Toyotaa tm, "hyvää halvalla". Nyt taitaa vaan saada halpaa edullisesti. Ja jollei ole edes edullinen, taitaa olla pitkiin aikoihin kallein uusi Fiat... Jollain Pentastarilla varustetulla versiolla luulisi ainakin jo 45000 euron hinnan paukkuvan.
Missä luuraa Fiat Avanzo (=reliikki) eli Dodge Charger 2011 5.7 HEMI? Takaveto (1. kerran sitten Mirafiorin), V8... Aijaijai!
Toisaalta. Kun kerran autoa leivotaan erilaisiksi nimikylttiä vaihtaen, niin kumman itse ottaisit, Opel Corsan, Chevrolet Kalosin vai Punton? Kyllä Punto tässä minusta korjaa potin. Tai jos valita pitäis, ottaisin mieluummin Fiat-version Suzuki SX4:stä kuin Suskan. Näistä uusista Lancioista ja Fiateista tarttee ottaa vaan tyypit kun Suomeen tulevat.
Auto itsessään yhdistää oudon kiehtovalla tavalla jenkkipelit ja italialaiset. Minusta uusi sisusta on siisti ja tyylikäs, eikä sellainen ihmeellinen 1980-luvun muistelo kuin oli vielä Journeyssä hetki sitten. Harmi vaan kun ovat molemmat perinteisesti sieltä vikatilaston hänniltä. Ettei olisi saanut "vahingossa" Fiatiksi leivottua Toyotaa tm, "hyvää halvalla". Nyt taitaa vaan saada halpaa edullisesti. Ja jollei ole edes edullinen, taitaa olla pitkiin aikoihin kallein uusi Fiat... Jollain Pentastarilla varustetulla versiolla luulisi ainakin jo 45000 euron hinnan paukkuvan.
Missä luuraa Fiat Avanzo (=reliikki) eli Dodge Charger 2011 5.7 HEMI? Takaveto (1. kerran sitten Mirafiorin), V8... Aijaijai!

Toisaalta. Kun kerran autoa leivotaan erilaisiksi nimikylttiä vaihtaen, niin kumman itse ottaisit, Opel Corsan, Chevrolet Kalosin vai Punton? Kyllä Punto tässä minusta korjaa potin. Tai jos valita pitäis, ottaisin mieluummin Fiat-version Suzuki SX4:stä kuin Suskan. Näistä uusista Lancioista ja Fiateista tarttee ottaa vaan tyypit kun Suomeen tulevat.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Kotimaassaan Lancia kävi ainakin vielä viime vuonna kohtuullisesti kaupaksi, vaikka droppia olikin enemmän kuin markkinoilla keskimäärin. Tiedä sitten, kuinka luvut jakaantuivat Ypsilonin, Musan ja Deltan kesken.Jönsson kirjoitti:Lancian mallistossa on käytännössä yksi malli eikä sekään sekään myyntimenestys.
Mikäs oli Lanzan valmistusmäärä viime vuonna joko kappaleina tai verrattuna vaikkapa sellaisiin jättimerkkeihin kuin vaikkapa Volvo, Seat ja Subaru?Vittorio Jano kirjoitti:Kotimaassaan Lancia kävi ainakin vielä viime vuonna kohtuullisesti kaupaksi, vaikka droppia olikin enemmän kuin markkinoilla keskimäärin. Tiedä sitten, kuinka luvut jakaantuivat Ypsilonin, Musan ja Deltan kesken.Jönsson kirjoitti:Lancian mallistossa on käytännössä yksi malli eikä sekään sekään myyntimenestys.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Muistaisin jostain lukeneeni:V6 kirjoitti:2009
Alfa 103,687
Lancia 113,810
viime vuoden lukuja ei taida vielä oikein löytyä
Alfa Romeo 110 xxx
Lancia 99 xxx
Fiat 825 xxx
Euroopan kokonaismarkkina laski jonkun vajaa 5 pinnaa, Mamma Fiatin volamerkeistä suhteessa ainoa tätä paremmin pärjännyt oli Alfa Romeo joka myi tuon palttiarallaa 7 autoa enemmän kuin '09.
-Tazio
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Hyvä hyvä! Lisää rahaa emoyhtiölle ei voi olla huono asia.
Eikä tuo nyt niin kauhea ole, varsinkaan sisältä. Sitten alkaa ahistaa jos tulee joku rysleri alfan logolla. Mulle on loppujen lopuksi se ja sama jos vaikka Fiat konsernin tuotteista esim 95% on kauheita kötöstyksiä kunhan ne myy ja tuo yhtiölle rahaa. Jos vain Alfa Romeo merkkinä pysyy valikoimassa ja mieluusti mahdollisimman omintakeisena tyylikkäänä ajajan autona. Konsernin hierarkiassa ei oikein liikkumavaraa ole mutta 8c ja 4c tyyppisiä imagon nostattajia ehdottomasti tarvitaan, eikä vain harvoille ja valituille tai proto/konsepti osastoille.
Eikä tuo nyt niin kauhea ole, varsinkaan sisältä. Sitten alkaa ahistaa jos tulee joku rysleri alfan logolla. Mulle on loppujen lopuksi se ja sama jos vaikka Fiat konsernin tuotteista esim 95% on kauheita kötöstyksiä kunhan ne myy ja tuo yhtiölle rahaa. Jos vain Alfa Romeo merkkinä pysyy valikoimassa ja mieluusti mahdollisimman omintakeisena tyylikkäänä ajajan autona. Konsernin hierarkiassa ei oikein liikkumavaraa ole mutta 8c ja 4c tyyppisiä imagon nostattajia ehdottomasti tarvitaan, eikä vain harvoille ja valituille tai proto/konsepti osastoille.
Ayrton Senna da Silva forever