Yleiset hyvät ja huonot puolet Alfa GTV spiderista
Valvoja: Moderators
Yleiset hyvät ja huonot puolet Alfa GTV spiderista
Hei
olen uusi jäsen tällä foorumilla ja minuun on iskenyt valtava auton vaihto kuume turboahdetun volvoni tilalle. Olen kiinnostunut Alfa GTV spiderista/coupesta vm.2000 tai uudempi eli kysymykseni kuuluu Teille ammattilaisille; mitä vikoja näissä on ja mitä on tulossa sekä odotettavissa, mitä kannattaa ottaa huomioon autoa tutkiessa, onko huollot sekä varosat kalliit, syökö öljyä, onko sähkövikoja, kestääkö kone ja voimansiirto ja onko tämä auto toimiva sekä luotettava auto ympärivuotiseksi käyttöautoksi. V6 koneinen kiinnostaa ei muut.
Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista
olen uusi jäsen tällä foorumilla ja minuun on iskenyt valtava auton vaihto kuume turboahdetun volvoni tilalle. Olen kiinnostunut Alfa GTV spiderista/coupesta vm.2000 tai uudempi eli kysymykseni kuuluu Teille ammattilaisille; mitä vikoja näissä on ja mitä on tulossa sekä odotettavissa, mitä kannattaa ottaa huomioon autoa tutkiessa, onko huollot sekä varosat kalliit, syökö öljyä, onko sähkövikoja, kestääkö kone ja voimansiirto ja onko tämä auto toimiva sekä luotettava auto ympärivuotiseksi käyttöautoksi. V6 koneinen kiinnostaa ei muut.
Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ajelin juuri pari ensimmäistä päivää (puolikuntoisella) GTV:lläni. Havaintoja:
-kova ja meluisa (alusta ei ole ihan vakio)
-kahden auton väliin pysäköidystä GTV:stä ulostautuminen on tarkkaa hommaa, isoilla ovilla kolhii helposti naapuria mutta ovenraosta ei tahdo mahtua ulos
-225/45-17 renkailla yllättävän tunteeton urille
-(TS:n) vaihteisto pitkäliikkeinen
-sisustan viimeistely joltain menneeltä vuosikymmeneltä
-kori tukevan tuntuinen
-kanssakansalaisten päät pyörivät
-kaikenlaista höpöttäjää pyrkii juttusille
-Suomen teillä on aivan liian vähän mutkia, ramppeja ja liikenneympyröitä
Tyyppivikoja kyllä löytyy, parhaiten ne selviävät täältä:
http://www.gtvv6.com/
-kova ja meluisa (alusta ei ole ihan vakio)
-kahden auton väliin pysäköidystä GTV:stä ulostautuminen on tarkkaa hommaa, isoilla ovilla kolhii helposti naapuria mutta ovenraosta ei tahdo mahtua ulos
-225/45-17 renkailla yllättävän tunteeton urille
-(TS:n) vaihteisto pitkäliikkeinen
-sisustan viimeistely joltain menneeltä vuosikymmeneltä
-kori tukevan tuntuinen
-kanssakansalaisten päät pyörivät
-kaikenlaista höpöttäjää pyrkii juttusille
-Suomen teillä on aivan liian vähän mutkia, ramppeja ja liikenneympyröitä
Tyyppivikoja kyllä löytyy, parhaiten ne selviävät täältä:
http://www.gtvv6.com/
- Epäkelpokeräilijä -
Volvo,
Ostin viime syksyllä gtv V6 tb:n olen yhtä tyytyväinen joka aamu kun italialainen kaunotar hymyilee minulle autotallissa . Volvo T-neloseen verrattuna turbo gtv on ihan toista luokkaa. Positiivisessä mielessä siis
Muutama havainto,
Miinukset:
-kääntyy suurin piirtein yhtä hyvin kuin öljytankkeri
-bensakulutus kaupungissa aika korkea (~15l/100km)
-huoltohinnat älyttömän korkeat
-takapenkille ei käytännössä mahdu ketään
-Vakiona yllättävän laiska 0-30km/h
Plussat
-Uskomattoman kaunis (IMHO)
-Älyttömän mukava ajaa
-Takapenkille ei mahdu kuin pienet sievät tytöt
-50-100km/h ja 100-200km/h
-Tavaratila on itse asiassa ihan tarpeeksi iso (kahdelle siis...)
Jos olet ostamassa, katso että huoltohistoria on kunnossa, hihnat vaihdettu ja että AC toimii!
Tutustu tähän,
http://www.gtvv6.com/buying.htm
Jos sinulla on kysymyksiä, kysy ihmeessä!
Ostin viime syksyllä gtv V6 tb:n olen yhtä tyytyväinen joka aamu kun italialainen kaunotar hymyilee minulle autotallissa . Volvo T-neloseen verrattuna turbo gtv on ihan toista luokkaa. Positiivisessä mielessä siis
Muutama havainto,
Miinukset:
-kääntyy suurin piirtein yhtä hyvin kuin öljytankkeri
-bensakulutus kaupungissa aika korkea (~15l/100km)
-huoltohinnat älyttömän korkeat
-takapenkille ei käytännössä mahdu ketään
-Vakiona yllättävän laiska 0-30km/h
Plussat
-Uskomattoman kaunis (IMHO)
-Älyttömän mukava ajaa
-Takapenkille ei mahdu kuin pienet sievät tytöt
-50-100km/h ja 100-200km/h
-Tavaratila on itse asiassa ihan tarpeeksi iso (kahdelle siis...)
Jos olet ostamassa, katso että huoltohistoria on kunnossa, hihnat vaihdettu ja että AC toimii!
Tutustu tähän,
http://www.gtvv6.com/buying.htm
Jos sinulla on kysymyksiä, kysy ihmeessä!
______________________________________
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, tuon unohdin mainita. Vielä selvästi kankeampi kuin 164joaweste kirjoitti:-kääntyy suurin piirtein yhtä hyvin kuin öljytankkeri
Samaa asiaa sivuten, nokan ulkomittojen arviointi on melkoisen hankalaa. Odotan kauhulla sitä päivää jolloin hieraisen puskurin lämpötolppaan. Yleisesti ottaen näkyvyys autosta ulos on aika rajallinen, taakse kylläkin näkee takalasista kurkkimalla ihan kohtuullisesti.
- Epäkelpokeräilijä -
joaweste kirjoitti:Volvo,
Ostin viime syksyllä gtv V6 tb:n olen yhtä tyytyväinen joka aamu kun italialainen kaunotar hymyilee minulle autotallissa . Volvo T-neloseen verrattuna turbo gtv on ihan toista luokkaa. Positiivisessä mielessä siis
Muutama havainto,
Miinukset:
-kääntyy suurin piirtein yhtä hyvin kuin öljytankkeri
-bensakulutus kaupungissa aika korkea (~15l/100km)
-huoltohinnat älyttömän korkeat
-takapenkille ei käytännössä mahdu ketään
-Vakiona yllättävän laiska 0-30km/h
Plussat
-Uskomattoman kaunis (IMHO)
-Älyttömän mukava ajaa
-Takapenkille ei mahdu kuin pienet sievät tytöt
-50-100km/h ja 100-200km/h
-Tavaratila on itse asiassa ihan tarpeeksi iso (kahdelle siis...)
Jos olet ostamassa, katso että huoltohistoria on kunnossa, hihnat vaihdettu ja että AC toimii!
Tutustu tähän,
http://www.gtvv6.com/buying.htm
Jos sinulla on kysymyksiä, kysy ihmeessä!
Kiitoksia erittäin hyvästä käytännön spekseistä omistajana. Minulla olisi muutama kysymys sillä auto tulisi jokapäiväiväiseen käyttöön kun köyhällä ei ole varaa omistaa/ajella kahdella autolla Mielessä on myös tuon umpikattoisen hankinta sillä rätti kattoinen kumminkin hieman arveluttaa ympärivuotisessa käytössä.
-Minkähintaisia ovat huollot, eroaako esim. volvon huoltojen hinnoista sekä palvelutasosta paljon
-onko ollut jotain tyypillistä pikkuvikaa ja jos on, niin mitä ne ovat olleet esim. syökö öljyä, kestääkö laatikko ja vetarit sekä alustan komponetit jne.
-onko viimeistelyn laatu ja sähköjärjestelmän toiminta suomi olosuhteissa
hyvällä mallilla
-jos vertaat yleistä laatus 40-sarjan volvoihin tai volvoihin yleensä niin tästä rehellinen mielipide.
Kiitos etukäteen paljon sinulle. Tuo GTV6 tbo on laite joka saa minut herkäksi..nam..sillä toinen vaihtoehto autoksi on Volvo C70, mutta Alfan olemus ja v6 kiinnostaa sekä tietty sillä saa huomattavasti helpommin poikamiehelle matkaseuraa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Mullahan ei GTV:tä ole, mutta täytyy sen verran osallistua keskusteluun, että huollot nyt ei mitään edullisimpia ole (ainakaan Delta-Autossa teetettynä). Henkilökohtaiset kokemukseni Volvon asiakaspalvelusta ei ole kovin kehuttavia, mutta en kyllä Deltaakaan noteeraa kovin korkealle. Kyllä minun mielipide on se, että Alfa kannattaa viimeistään takuun jälkeen huollattaa jossain muualla kuin Deltalla, jos sitä Deltan leimaa ei niin ylettömästi arvosta.
Tyypillisiä pikkuvikoja? Rasvis ja Joaweste tietää varmaan paremmin, mutta eiköhän ne ole pitkälti samat mitä muissakin nyky-alfoissa. Eli Ilmiä, öljyä kuluu jonkin verran... Vetareissa ei varmaan mitään ongelmia ole, joten mitään Focuksesta tuttua vetareiden vaihtelua 30tkm välein ei ole odotettavissa. Laatikko nyt varmaan kestää siinä missä muutkin, olettaen, että autoa on käsitelty nätisti.
Käsitykseni 40-sarjan Volvoista ei ole kovin ruusuinen. Ongelmia niissäkin on ollut ihan riittävästi, jonka vuoksi en sellaiseen vaihtanut, vaikka tarkoitus olikin. 40-sarjan hyviä puolia voisin listata koko yön, samoin yleisimpiä vikoja, mutta se on varmaankin turhaa, koska sinähän ne jo tiedät.
Kyllä ne sähköt täällä toimii ihan hyvin. Mielestäni se, ettei Alfat sovellu pohjoismaihin on vähän vanha käsitys. Nehän testataan nykyisin Ruotsissa ja niin edelleen.. (ja onhan Italiassakin alpit )
Vähän hankala ehkä verrata GTV V6:ta C70:seen. Ne on kuitenkin hieman erityylisiä autoja. C70 on ehkä vähän tilavampi, mutta urheilullisuudessa, ajettavuudessa ja eksoottisuudessa se jää varmasti hopealle (naisia unohtamatta... )
Tyypillisiä pikkuvikoja? Rasvis ja Joaweste tietää varmaan paremmin, mutta eiköhän ne ole pitkälti samat mitä muissakin nyky-alfoissa. Eli Ilmiä, öljyä kuluu jonkin verran... Vetareissa ei varmaan mitään ongelmia ole, joten mitään Focuksesta tuttua vetareiden vaihtelua 30tkm välein ei ole odotettavissa. Laatikko nyt varmaan kestää siinä missä muutkin, olettaen, että autoa on käsitelty nätisti.
Käsitykseni 40-sarjan Volvoista ei ole kovin ruusuinen. Ongelmia niissäkin on ollut ihan riittävästi, jonka vuoksi en sellaiseen vaihtanut, vaikka tarkoitus olikin. 40-sarjan hyviä puolia voisin listata koko yön, samoin yleisimpiä vikoja, mutta se on varmaankin turhaa, koska sinähän ne jo tiedät.
Kyllä ne sähköt täällä toimii ihan hyvin. Mielestäni se, ettei Alfat sovellu pohjoismaihin on vähän vanha käsitys. Nehän testataan nykyisin Ruotsissa ja niin edelleen.. (ja onhan Italiassakin alpit )
Vähän hankala ehkä verrata GTV V6:ta C70:seen. Ne on kuitenkin hieman erityylisiä autoja. C70 on ehkä vähän tilavampi, mutta urheilullisuudessa, ajettavuudessa ja eksoottisuudessa se jää varmasti hopealle (naisia unohtamatta... )
Ammattina autokauppa
GTVn huoltohinnoista,
Kävin itse vaihtamassa jakohihnaa jne Muukkosella ja suosittelen kyllä Muukkosta kaikille, hinnat olivat kohdallaan ja palvelu hyvä. Delta-autosta pyysin tarjouksen samasta huollosta ja vastaus oli noin kolme kertaa kalliimpi
Foorumilaiset voivat varmasti ehdottaa muitakin alfa asiantuntijoita jotka eivät veloita läheskään samanlaisia hintoja kuin Delta auto.
Tähän asti ilmenneet viat,
-Lämppärin kenno vuosi hiukan kun ostin auton ja sain siitä hyvitystä ostohinnassa. Uuden kennon asentaminen oli törkeän kallista (ad Autosähkö Kaarilahdella turussa)
-Takapyörien "koiraluut" joudun vaihtamaan mahdollisimman nopeasti (takaa kuuluu pientä nakutusta välillä). Luulen että puslien vaihto muutenkin voisi olla hyvä ennakoiva huolto.
-Kuskin oven johtosarjassa on näköjään mennyt joku piuha poikki kun lasi ei enää saa alas (Ei siis pysty kesähelteessä pullistelemaan haukkaria oven ulkopuolella ).
Olen ollut erittäin tyytyväinen autooni. Autovero tietenkin potutti ja huoltohinnat ovat kyllä kalliimmasta päästä mutta voin luvata että jos ostat gtv:n niin et tule pettymään
Siitä ilistä,
V6 turbossa ei onneksi ole sitä surullisen kuuluisaa ilmiä
GTV jokapäiväisessä käytössä,
Suunnittelin jossain vaiheessa fiat unon/punton hankkimista jokapäiväiseen käyttöön mutta gtv on niin mukava ajaa että nykyään en mistään hinnasta lähtisin puntoa ajamaan edes ostoksille.
Talviajo,
Ei mitään ongelmia. gtv on toiminut kuin kello koko talven. Lukotkin ovat toimineet (minulla on kuitenkin auto lämpimässä autotallissa ja ruiskutan aina runsaasti aseölyä lukkoihin sekä ennen että jälkeen pesua). Persegrilliä ei ainakaan mun autossani ole mutta "eihän pohjan poika palele... ".
gtv vs c70
c70 en ole koskaan koeajanut mutta muita volvoja valitettavan paljon (Isälläni on ja on ollut volvoja...). En vain taida olla volvomies koska mikään volvo ei ole tähän asti vakuuttanut. Kyllähän se C70 on ihan komea auto mutta mielestäni se muistuttaa muita volvoja liikaa (erityisesti konepelti ja maski). Poikamiesautoksi gtv on täydellinen.
En olisi itsekään koskaan voinut kuvitella että auton ansiosta oikeesti saa kaikenlaisia "ehdotuksia" naisilta... Ja melkein viikoittain .
Jos on muita kysymyksiä niin pistä vaikka pm niin annan sulle puhelinnumeroni.
t.
Joakim
Kävin itse vaihtamassa jakohihnaa jne Muukkosella ja suosittelen kyllä Muukkosta kaikille, hinnat olivat kohdallaan ja palvelu hyvä. Delta-autosta pyysin tarjouksen samasta huollosta ja vastaus oli noin kolme kertaa kalliimpi
Foorumilaiset voivat varmasti ehdottaa muitakin alfa asiantuntijoita jotka eivät veloita läheskään samanlaisia hintoja kuin Delta auto.
Tähän asti ilmenneet viat,
-Lämppärin kenno vuosi hiukan kun ostin auton ja sain siitä hyvitystä ostohinnassa. Uuden kennon asentaminen oli törkeän kallista (ad Autosähkö Kaarilahdella turussa)
-Takapyörien "koiraluut" joudun vaihtamaan mahdollisimman nopeasti (takaa kuuluu pientä nakutusta välillä). Luulen että puslien vaihto muutenkin voisi olla hyvä ennakoiva huolto.
-Kuskin oven johtosarjassa on näköjään mennyt joku piuha poikki kun lasi ei enää saa alas (Ei siis pysty kesähelteessä pullistelemaan haukkaria oven ulkopuolella ).
Olen ollut erittäin tyytyväinen autooni. Autovero tietenkin potutti ja huoltohinnat ovat kyllä kalliimmasta päästä mutta voin luvata että jos ostat gtv:n niin et tule pettymään
Siitä ilistä,
V6 turbossa ei onneksi ole sitä surullisen kuuluisaa ilmiä
GTV jokapäiväisessä käytössä,
Suunnittelin jossain vaiheessa fiat unon/punton hankkimista jokapäiväiseen käyttöön mutta gtv on niin mukava ajaa että nykyään en mistään hinnasta lähtisin puntoa ajamaan edes ostoksille.
Talviajo,
Ei mitään ongelmia. gtv on toiminut kuin kello koko talven. Lukotkin ovat toimineet (minulla on kuitenkin auto lämpimässä autotallissa ja ruiskutan aina runsaasti aseölyä lukkoihin sekä ennen että jälkeen pesua). Persegrilliä ei ainakaan mun autossani ole mutta "eihän pohjan poika palele... ".
gtv vs c70
c70 en ole koskaan koeajanut mutta muita volvoja valitettavan paljon (Isälläni on ja on ollut volvoja...). En vain taida olla volvomies koska mikään volvo ei ole tähän asti vakuuttanut. Kyllähän se C70 on ihan komea auto mutta mielestäni se muistuttaa muita volvoja liikaa (erityisesti konepelti ja maski). Poikamiesautoksi gtv on täydellinen.
En olisi itsekään koskaan voinut kuvitella että auton ansiosta oikeesti saa kaikenlaisia "ehdotuksia" naisilta... Ja melkein viikoittain .
Jos on muita kysymyksiä niin pistä vaikka pm niin annan sulle puhelinnumeroni.
t.
Joakim
______________________________________
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No joo, jotain tiedän, mutta paremmin ne löytyvät sieltä gtvv6.comista. Laitetaan nyt kumminkin pari kriittisintä paikkaa.niki kirjoitti:Tyypillisiä pikkuvikoja? Rasvis ja Joaweste tietää varmaan paremmin, mutta eiköhän ne ole pitkälti samat mitä muissakin nyky-alfoissa.
Viat riippuvat vuosimallista ja moottorista, mutta takapään poikittaistukivarsien puslat taitavat väsähtää mallista riippumatta. Ne kannattaa sitten tosiaan vaihtaa ennen kuin alumiininen apurunko on hakkautunut ruvelle. Kaikille phase II -malleille (1998-2003) on yhteistä airbagien kiukutteleminen, ovat nuo kohtalotoverit näköjään saaneet olla nollaamassa valoa vähän väliä. Kytkimen työsylintereitä on mennyt monelta, mutta nehän eivät maksa maltaita.
24-venttiilisen koneen suurin helmasynti on ilmamassamittarin kypsyminen. Toinen akilleen kantapää on jakohihna, jonka vaihdattaminen määräaikaan mennessä kannattaa ottaa tosissaan. Turbossa ei noita ongelmia ole, ilmamäärämittari on läppätyyppinen ja jakopääkin on varmatoimisempaa sorttia.
Ei pelkoa Hain viikonlopuksi "puuhakilvet", sunnuntai-iltana sitten taas palasin arkeen. Siis Pajeroon.sataviiskuus kirjoitti:Siis se päätös tuli vihdoinkin ?
Jos se johtuikin siitä hauiksesta? Tarkkaile tilannetta vieläkö niitä tarjouksia tulee kun ikkuna ei enää aukeajoaweste kirjoitti:En olisi itsekään koskaan voinut kuvitella että auton ansiosta oikeesti saa kaikenlaisia "ehdotuksia" naisilta...
- Epäkelpokeräilijä -
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Jos se johtuikin siitä hauiksesta? Tarkkaile tilannetta vieläkö niitä tarjouksia tulee kun ikkuna ei enää aukea
Taitaapa siis ympäryysmitaltaan lenkkimakkaran kokoinen haukkari olla kovin haluttua tavaraa
Kai se jotenkin herättää äidinvaistoja...
______________________________________