159 Hammastanko vuotaa
Valvoja: Moderators
159 Hammastanko vuotaa
Tästä aiheesta näyttää keskustelua olevan. Ajattelin josko löytyisi aiheeseen uutta tietoa. Itselläni rupesi vuotamaan tehostimen nestettä ja näyttäisi tulevan raidetangon kummastakin päästä. Osaisiko joku sanoa lyhyesti meneekö koko hammastanko vaihtoon? vai onko toivoa pienemmästä hommasta? Kaikki toimii muuten moitteettomasti, kun nestettä lisää kaikki ok. Mutta neste ei kauaa pysy.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Re: 159 Hammastanko vuotaa
Sain eilen tuomion, että laitetaan uutta tilalle
1-2 vko, että vaihde tulee maahan ja sitten kuulemma ei tietoa, miten se vaihdetaan tuohon 3.2 tai nelivetoon. Mielenkiinnolla odotan monta viikkoa menee

1-2 vko, että vaihde tulee maahan ja sitten kuulemma ei tietoa, miten se vaihdetaan tuohon 3.2 tai nelivetoon. Mielenkiinnolla odotan monta viikkoa menee

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Saattaa olla kallista Suomessa tuo hammastanko homma, Eemeliin tilasin tuolta ja hyvin homma pelas
http://cgi.ebay.at/Instandsetzung-Aufar ... 2a0cc93012
http://cgi.ebay.at/Instandsetzung-Aufar ... 2a0cc93012
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
http://www.heikka.fi/
Kyselepä tuolta! Ainakin itse sain huoltoliikkeen avulla tilattua pelkän kuskin puolen sisäpään hammastankoon...
Kyselepä tuolta! Ainakin itse sain huoltoliikkeen avulla tilattua pelkän kuskin puolen sisäpään hammastankoon...
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- Toner
- Viestit: 417
- Liittynyt: 25 Syys 2010, 20:26
- Car(s): Exät: 159 2.4 SW -06, 147 1.6 -02
- Paikkakunta: Loimaa
Teetin ex-159:ni "kuntotarkastuksen" Auto Filarolla Turussa (ovat erikoistuneet italialaisiin), jossa todettiin tuo sisäpään väljyys. Osan tarkkaa hintaa en muista, mutta jossain satkun paikkeilla se oli. Ennen vaihtoa vasemmassa pyörässä tuntui selvä klappi, vaihdon jälkeen ei mitään. Ohjattavuus yms. parani huomattavasti.
Pösöx2, Mazdax8, Saab, Seat, BMW, Tojox2, VWx2, Fiatx2, Nissanx2, Mitsu, Skoda, ARx2, Hjuntai, Ford.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
159:sissä on kai sama systeemi kuin 156:sessa?
156:sessa ainakin hamastangossa 2 stefaa, lisäksi ohjauspuolen tiivisteet.
Todennäköisesti hammastangon jompikumpi stefa vuotaa, tanko on ontto joten öljy voi tippua kummalta puolen tahansa maahan.
Apukuskinpuoleisen stefan saa vaihdettua auton alle, kuskin puolta tuskin (jos löytää ehjän stefan).
Jos haluaa selvittää vuotaako apukuskin puoli, nivelen suojakumi irti autokäyntiin ja toinen pyörittää rattia ensimäinen katsoo mistä öljy tulee.
Jos ei tule akselin sisältä, pääsee todennäköisesti suht edullisesti ongelmasta.
Vaihdosta ei kokemusta, mutta pitää kai apurunkoa sen verran laskea, että saa vedettyä hammastangon irti rattiakselista.
Jos vaihtaisi pitkät pultit ensin ja niillä laskisi, voisi onnistua (ei siis kokemusta.)
156:sessa ainakin hamastangossa 2 stefaa, lisäksi ohjauspuolen tiivisteet.
Todennäköisesti hammastangon jompikumpi stefa vuotaa, tanko on ontto joten öljy voi tippua kummalta puolen tahansa maahan.
Apukuskinpuoleisen stefan saa vaihdettua auton alle, kuskin puolta tuskin (jos löytää ehjän stefan).
Jos haluaa selvittää vuotaako apukuskin puoli, nivelen suojakumi irti autokäyntiin ja toinen pyörittää rattia ensimäinen katsoo mistä öljy tulee.
Jos ei tule akselin sisältä, pääsee todennäköisesti suht edullisesti ongelmasta.
Vaihdosta ei kokemusta, mutta pitää kai apurunkoa sen verran laskea, että saa vedettyä hammastangon irti rattiakselista.
Jos vaihtaisi pitkät pultit ensin ja niillä laskisi, voisi onnistua (ei siis kokemusta.)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Vaikka kuinka tönärinllä olen ottannut mitat vanhoista osista ja laittannut uuden osan täysin samalle paikalle, niin silti on ollut heittoa monta astetta, kun ohjearvon min-max on 2-3 minuuttia. Kannataa ne kulmat säädätää aina.T-K kirjoitti:Nyt on hammastanko otettu irti. Ei mikään mahoton homma, muutamassa kohdassa tuli turhaa tapeltua. Uutta vaan odottelemaan. Eikö renkaiden kulmat säily oikeina? Kun otan tarkat mitat raidetankojen nykykohdista. Raidetangot siis vielä hammastangossa kiinni.
Joutuko kelkkaa laskemaan? ja irtoaako rattiakselista kuinka helpolla?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Parempi siis säädättää kulmat. Kelkasta otin kuskinpuolen kaikki pitävät pultit irti. Toiselta puolelta vähän löysäsin. Lisäksi kuskinpuolelta kaikki irti mitkä piti kelkkaa ylhäällä. Ei ihan hirveästi tarvinnut laskea. Rattiakseli lähti loppujen lopuksi helposti irti. Jalkatilasta sai pitävän pultin pois.
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Varmista kuitenkin että se on edes tilattuna...Kirkinen kirjoitti:Kaksi viikkoa mennyt ja Deltta ei ole edes vielä saanut osaa maahan - hienoa
Itsellä kävi Bosen vahvarin kanssa niin, että kävi huollossa 10.9.2010 jossa todettiin, että rikki on ja tilataan uusi.
Marraskuussa kyselin, että joko osa on saapunut. Ei ollut ja kertoivat, että soitetaan kyllä kun tulee (lue: älä siis soittele tänne enää uudestaan).
Nyt viikko sitten soittelin uudestaan ja asiaa selvitettiin. Kävi ilmi, että sitä ei oltu tilattu ollenkaan?! Nyt vielä 3-4 vkoa tai 3-4 kk..
Hienoa tämäkin! Tosin ei vaikuta ajoon.

- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
kulmat
Kulmat pysyy oikeina kun ENNEN vanhan irrotusta laittaa ratin lukkoon ja vetää pitkällä viivottimella tms jarrulevyn tai navan pinnasta sisälokariin merkin. Virhettä voi tulla jos on väljää nivelessä, mutta muuten toimii paljon tarkemmin kui mikään mittailu. Toinen vaihtoehto on tehdä molemmista pyöristä laserpassilla merkki tallin seinään jos auto pysyy muuten paikallaan.
Niinhän se vaikuttaa olevan että ennemmin kannattaa hakea kaksi kierrosta 800€:n renkaita kesässä kuin säätää kerran vuodessa kulmat kohdalleen muutamalla kympilläMaunu kirjoitti:Mitäs sitten jos ne on ollu jo vähän pielessä aikaisemminkin. Kannattaako tuollainen vaivannäkö kun nelipyöräsuuntaus maksaa jopa 45e.
Tietty tuokin summa on niin iso ettei 159:sin omistajalla siihen aina ole varaa.

- veskuk
- Viestit: 290
- Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
- Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic
No älkääs nyt. Jos renkaat on kuluneet tasaisesti ja auto on hyvä ajaa, niin miksi epäilisi pyöränkulmia??? Sitäpaitsi säädättäminen "ammattimiehellä" ei aina ole ollut niin menestyksellistä, ainakaan minun kohdallani kun on täytynyt mennä apuun selvittämään ohjearvoja. Rahallinen säästö on pieni, mutta pienempi vaiva kuin raahautua johonkin korjaamolle...

Re: 159 Hammastanko vuotaa
Itellä hajosi myös kyseinen osa vuoden 2006, 159:stä. Oulun deltalta sanoivat että osan tulossa kestää 3vkoa ja hinta noin 2000euroa.
No ei auttanut kuin odotella osaa ja lopulta sen osan tuloon menikin reilu 6vko. Prkele..Sen ajan alfani seisoi tuolla deltan pihalla ja köröttelin heidän vuokra-autollaan ja vielä kialla.. hermot oli mennä!. Osa meni kuitenkin takuun piikkiin koska kilometrejä ei ollut vasta kuin 78tkm. Nyt alfa toimii kuin unelma ja muuten tämä on ollut alfassa tyyppivikana juuri tässä mallissa.
No ei auttanut kuin odotella osaa ja lopulta sen osan tuloon menikin reilu 6vko. Prkele..Sen ajan alfani seisoi tuolla deltan pihalla ja köröttelin heidän vuokra-autollaan ja vielä kialla.. hermot oli mennä!. Osa meni kuitenkin takuun piikkiin koska kilometrejä ei ollut vasta kuin 78tkm. Nyt alfa toimii kuin unelma ja muuten tämä on ollut alfassa tyyppivikana juuri tässä mallissa.
Re: 159 Hammastanko vuotaa
Ja auton sain vasta eilen takaisin.. nyt nautin joka kilometristä jonka olen ollut alfastani erossa! <3
Katajahan kirjoitti:Itellä hajosi myös kyseinen osa vuoden 2006, 159:stä. Oulun deltalta sanoivat että osan tulossa kestää 3vkoa ja hinta noin 2000euroa.
No ei auttanut kuin odotella osaa ja lopulta sen osan tuloon menikin reilu 6vko. Prkele..Sen ajan alfani seisoi tuolla deltan pihalla ja köröttelin heidän vuokra-autollaan ja vielä kialla.. hermot oli mennä!. Osa meni kuitenkin takuun piikkiin koska kilometrejä ei ollut vasta kuin 78tkm. Nyt alfa toimii kuin unelma ja muuten tämä on ollut alfassa tyyppivikana juuri tässä mallissa.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
mitä kohtia paikantaen hammastangosta kannattaa tsekata silmämääräisesti toteaakseen onko tanko vaihtokunnossa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Mistä välistä osan saa uitettua paikalleen?T-K kirjoitti:Sain viimein hammastangon vaihdettua. Loppujen lopuksi helpohko homma. Pyörien kulmat täytyy käydä säädättämässä (max.70 euroa), selkeesti jäi haritusta.

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Täytyy jo varautua vaihtamaan omaan piikkiin ja omassa tallissaT-K kirjoitti:Kun on saanut tarvittavat pultit yms. irti. Ja etuakselia vähän laskettua, hammastanko tulee vetämällä pois, tilaa on hyvin. Ja paikalleen samaa rataa.


ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Paljonkos laskit, riittääkö 5cm. Onko jollain kiinni rattiakselissa?T-K kirjoitti:Kun on saanut tarvittavat pultit yms. irti. Ja etuakselia vähän laskettua, hammastanko tulee vetämällä pois, tilaa on hyvin. Ja paikalleen samaa rataa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Aikalailla 5 cm riittää. Pultilla rattiakselissa kiinni, saa irti jalkatilasta. Kelkasta kun ottaa kuskinpuolen pultit irti. Ja sisälokasuojan puolelta pieni muovi suoja, sen alta pultti pois. Kallistuksenvakain kuskinpuolelta irti. Se rupeaakin riittämään. Ja vielä alatukivarresta pultti pois (tekniset nimet voi olla väärät). Purkaessa näkee selvästi mitä pitää irroittaa, että kelkka laskee.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Ei tartte tukivarsia/vakaimia irroitella...T-K kirjoitti:Aikalailla 5 cm riittää. Pultilla rattiakselissa kiinni, saa irti jalkatilasta. Kelkasta kun ottaa kuskinpuolen pultit irti. Ja sisälokasuojan puolelta pieni muovi suoja, sen alta pultti pois. Kallistuksenvakain kuskinpuolelta irti. Se rupeaakin riittämään. Ja vielä alatukivarresta pultti pois (tekniset nimet voi olla väärät). Purkaessa näkee selvästi mitä pitää irroittaa, että kelkka laskee.
Nosturilla pelleiltiin mulla toi vaihto, kaip onnistunee pukkienkin varassa jos intoa piisaa.
Imaistiin tehostajan ölysäiliö tyhjäksi, "pohjapanssari" pois - mulla osa niistä helvatan jenkainserteistä pyöri tyhjää apurungossa, jolloin pulttien pois-otto oli oma rojektinsa. Mikkiliimalla laitettiin sertit kiinni, jotta seuraavalla kerralla ei tartte nysvätä.
Eturenkaat pois, raidetangon päät irti, hydeletkut irti vaihteesta, ed.mainitun muovisuojan alta hydeputken kiinnityspultti pois (saa hydet pois edestä), mahtokos vaihteessa kiinni oleva peltisuojakin poistettu tässä vaiheessa, jalkatilasta rattiakselin pultti pois, pari räikkäjatkoa perätysten ja yläkautta vaihteen kiinniyspultit irti.
Se mikä voi tökätä/tökkää irroitushommassa, on perä johon vaihde tökkää. Alatakamoottorinkannattimet (2kpl) irti/löysälle, muut koneen kannatinkumet antaa periksi, joten kankea/pattinkia ja väntää pois edestä. Muutoin vaihteen rattiakseliin tuleva akselinpätkän pää ei tule sovinnolla kolostaan, jumittaa rintapellin ulkopuoleiseen vaimennusmattoon reiän vieressä. Vääntää perän/koneen pois edestä niin sieltä se tulee... Höskän poispujoitus hantin puolelta.
Tämmöisiä muistelisin, jotain saattaa puuttua, sillä nyt

EDIT:paksunnettu teksti - varmaan tärkein kohta jäi pois...
Viimeksi muokannut jalittam, 16 Marras 2018, 09:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Loppupeleissä itse käytin auton kulmiensäädöissä toistamiseen Kokemäellä olikosenyt Huoltokeidas, tahi vastaavan niminen pulju. Siellä on vähä modernimmat laitteet (videomittalaiteet) kuin tuolla asnnuspajalla oli. Lisäksi asennuspajalla ei otettu huomioon sitä oliko tankki täys, tyhjä vai puolillaan. Tämähän vaikuttaa takapään asetusarvoihin.
Näin jälkikäteen viisastuneena otan seuraavalla rupeamalla läppärin mukaan, jotta ratin saa suoraan - mulla se jäi vähän vasemmalle. Mulla ei ollut noiden säätösessioiden aikaan vielä OBD-kaapelia. FiatEcuScan:ssahan on ratinasentokulmamittausanturin näyttö - mulla lienee nyt 2-3 astetta vinossa vasemmalle. Kun katsoo rattia ohjelman näyttäessä 0:aa, niin ratti myös näyttää suoralta. Mun mielestä se ratin lukitseminen suoraan luomella katsoen on pirun epämääräistä - aina jää vinoon (auto kuin auto). Joten ei tartte pelleillä suoruuden kanssa, kun kattoo läppäriltä nollakohdan ja lukitsee siihen.
Kuis tommonen muutaman asteen heitto ratissa muuten vaikuttaa VDC:n toimintaan, sellaisessa oikeassa tilanteessa jossa mopo karkaa käsistä? Tuskin hurjasti, mutta silti auto luulee kuskin haluavan kaartaa loivaan vaikka oikeasti suoraan mennäänkin, siis g-voimien mukaan...
Näin jälkikäteen viisastuneena otan seuraavalla rupeamalla läppärin mukaan, jotta ratin saa suoraan - mulla se jäi vähän vasemmalle. Mulla ei ollut noiden säätösessioiden aikaan vielä OBD-kaapelia. FiatEcuScan:ssahan on ratinasentokulmamittausanturin näyttö - mulla lienee nyt 2-3 astetta vinossa vasemmalle. Kun katsoo rattia ohjelman näyttäessä 0:aa, niin ratti myös näyttää suoralta. Mun mielestä se ratin lukitseminen suoraan luomella katsoen on pirun epämääräistä - aina jää vinoon (auto kuin auto). Joten ei tartte pelleillä suoruuden kanssa, kun kattoo läppäriltä nollakohdan ja lukitsee siihen.
Kuis tommonen muutaman asteen heitto ratissa muuten vaikuttaa VDC:n toimintaan, sellaisessa oikeassa tilanteessa jossa mopo karkaa käsistä? Tuskin hurjasti, mutta silti auto luulee kuskin haluavan kaartaa loivaan vaikka oikeasti suoraan mennäänkin, siis g-voimien mukaan...
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Kenelläkään vuotoa ollut tehostimen paineputkesta? Luulin jo että hammastankohan se tästäkin vuotaa kun niillä tienoilla oli maassa lätäköitä ja tehostimen öljyä hävisi. Hammastangon päät kuitenkin vuotamattomat mutta tehostimelle menevä paineputken puristusliitos tihkuu.
Riipaisin putkrn irti ja huomenissa yritän ehtiä paikalliseen hydrauliikkaliikeeseen uuden letkun saamiseksi vanhoihin putkiosiin.
Online Eperi ei toiminut, tai rel 20:ssä ei näy koko putken numeroa ja rel 63 ainoastaan vilkuttelee kuvia siten ettei saa selvää.
Voisiko joku jolla on offline-versio tai jolla selaimen kaikki ne javajutut toimii, katsoa että mikä on paineputken numero ja hintahaitari (jos siellä sellaista on) EPER rel 63 (vaatii kylläkin Explorerin).
Ellei maksa paljon niin voisihan siihen ihan uudenkin laittaa...
Edit: löytyihän se kuva kikkailemalla, putki on siis tuo "2".

Riipaisin putkrn irti ja huomenissa yritän ehtiä paikalliseen hydrauliikkaliikeeseen uuden letkun saamiseksi vanhoihin putkiosiin.
Online Eperi ei toiminut, tai rel 20:ssä ei näy koko putken numeroa ja rel 63 ainoastaan vilkuttelee kuvia siten ettei saa selvää.
Voisiko joku jolla on offline-versio tai jolla selaimen kaikki ne javajutut toimii, katsoa että mikä on paineputken numero ja hintahaitari (jos siellä sellaista on) EPER rel 63 (vaatii kylläkin Explorerin).
Ellei maksa paljon niin voisihan siihen ihan uudenkin laittaa...
Edit: löytyihän se kuva kikkailemalla, putki on siis tuo "2".

Viimeksi muokannut arv, 18 Marras 2020, 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Nyt on putki korjattu. Hydrauliletku helmiliitoksilla metalliputkiin kiinni.
Valitettavasti ohjaus pitää nyt ääntä, aivan kuin öljy olisi vähissä.
Netin ja vanhan letkun tarkempi tutkiminen paljasti, että letkun sisällä oli kuristimia tai vaimentimia. Täytyy askarrella ne vielä letkuun sisälle ennen kuin uskaltaa ajella. Öljy kaiketi kiertää vähän vilkkaammin ja vaahtoutuu säiliöön?




Valitettavasti ohjaus pitää nyt ääntä, aivan kuin öljy olisi vähissä.
Netin ja vanhan letkun tarkempi tutkiminen paljasti, että letkun sisällä oli kuristimia tai vaimentimia. Täytyy askarrella ne vielä letkuun sisälle ennen kuin uskaltaa ajella. Öljy kaiketi kiertää vähän vilkkaammin ja vaahtoutuu säiliöön?




-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Putki vaihdettu pienempihalkaisijaiseen teflonletkuun. Ilman kuristimia tälläkin kertaa, koska liittimissä oli lähes samankokoiset sisäreiät.
Vieläkin pieni ääni kuuluu, mutta se on jo hyväksyttävää. Case closed.

Vieläkin pieni ääni kuuluu, mutta se on jo hyväksyttävää. Case closed.
Viimeksi muokannut arv, 20 Syys 2011, 18:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
^
Muistaakseni AK:lla ohjeaika 4h, ei sisällä kulmien säätöä.
Noin 4h max pitäs mennä asentajalla ku asentajalla, jos joskus on autoja ropannut. Itellä meni tuo 4h kun olin asentajan jaloissa pyörimässä, eikä asentaja ollut ennen korjaillut 159:ä, eli ropas eka kerran ko. mallia. Ihan ite keksittiin, miten se vaihdetaan.
Loppusummaan vaikuttaa tuntihinnoittelu/tehostajaöljyn hinta/ pientarvikelisä/kulmansäätöhinnoittelu/mistä muusta paja sitten normaalistikin laskuttaa. Siis riippuen pajasta.
Tuossa vähä ylempänä vinkkejä vaihto-operaatioon. Päivitin omaa ohjetta hieman...
Muistaakseni AK:lla ohjeaika 4h, ei sisällä kulmien säätöä.
Noin 4h max pitäs mennä asentajalla ku asentajalla, jos joskus on autoja ropannut. Itellä meni tuo 4h kun olin asentajan jaloissa pyörimässä, eikä asentaja ollut ennen korjaillut 159:ä, eli ropas eka kerran ko. mallia. Ihan ite keksittiin, miten se vaihdetaan.
Loppusummaan vaikuttaa tuntihinnoittelu/tehostajaöljyn hinta/ pientarvikelisä/kulmansäätöhinnoittelu/mistä muusta paja sitten normaalistikin laskuttaa. Siis riippuen pajasta.
Tuossa vähä ylempänä vinkkejä vaihto-operaatioon. Päivitin omaa ohjetta hieman...
- michael
- Viestit: 704
- Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
- Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: 159 Hammastanko vuotaa
Noniin, kävipä tuuri meikällä. 159 ollut alla 1000 tkm ja nyt se hammastanko jo laukes! Mittarissa 89 tkm.
Eli nesteet tulee pihalle hantin puolen päädystä kun rattia kääntää. Nyt tarvii varmaan keskustella myyjäliikkeen kanssa, olisivatko he innostuneita osallistumaan kustannuksiin.
Kaupantekohetkestä ei ole mennyt kuukauttakaan.
Huomaan, että joku on vaihtanut tuon itsekin. Onnistuiskohan tuo pukkien päällä? Työkalut pysynee tuon verran kädessä.
Eli nesteet tulee pihalle hantin puolen päädystä kun rattia kääntää. Nyt tarvii varmaan keskustella myyjäliikkeen kanssa, olisivatko he innostuneita osallistumaan kustannuksiin.

Huomaan, että joku on vaihtanut tuon itsekin. Onnistuiskohan tuo pukkien päällä? Työkalut pysynee tuon verran kädessä.