Uudet jarrulevyt
Valvoja: Moderators
Uudet jarrulevyt
Olisi kesän aikana tarkoitus hommata uudet etu levyt. Mieli tekee reiitettyjä tai urallisia levyjä Nyt vaan alkoi arveluttamaan kun luin tämän
http://forum.alfa156.net/forum_posts.asp?TID=2607&PN=1
Pitääkö todellakin ääntä ja millaista? Rasviksella ainakin oli 164 vastaavat.
Muukkoseltahan noita sais kohtuu hintaan
http://forum.alfa156.net/forum_posts.asp?TID=2607&PN=1
Pitääkö todellakin ääntä ja millaista? Rasviksella ainakin oli 164 vastaavat.
Muukkoseltahan noita sais kohtuu hintaan
Makaroonia jo vuodesta -98
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä ne mulla ainakin pitivät ääntä. Jarrutettaessa kuului melkoisen kova hurina ennen kuin urien reunat ehtivät vähän pyöristyä. "Sisäänajon" jälkeen ääni rauhoittui selvästi, ei tainnut kuulua normaaliajossa ollenkaan auton sisään. Tai jos kuului niin sen verran vaimeasti ettei siihen tullut kiinnitettyä mitään huomiota. Jos jostain syystä jarrutteli ikkuna(t) auki niin hurraus kyllä kuului, mutta henkilökohtaisesti pidin siitä äänestä
Levyt olivat siis EBC TurboGroovet. Niiden hyvyydestä tai huonoudesta tavallisiin levyihin nähden en tiedä, vaihdoin sen verran paljon jarrurojua kerralla etten tiedä mikä osa vaikutti mitenkin. Mutta jos ei muuta niin ainakin ne näyttivät kiinnostavan samoissa liikennevaloissa seisovia autoilijoita.
Levyt olivat siis EBC TurboGroovet. Niiden hyvyydestä tai huonoudesta tavallisiin levyihin nähden en tiedä, vaihdoin sen verran paljon jarrurojua kerralla etten tiedä mikä osa vaikutti mitenkin. Mutta jos ei muuta niin ainakin ne näyttivät kiinnostavan samoissa liikennevaloissa seisovia autoilijoita.
- Epäkelpokeräilijä -
Vielä kysyn , tuliko ääni mielestäsi kun ajoviima suhisi reiissä vai kun palat "tukki" reiät?
Olipas vaikeasti kysytty... Ja kyllä varmaan saa uteliaita katseita kanssa-autoilijoilta.
Kun ei ole niin pahakaan homma vaihtaa noi levyt ja kun tarvetta olisi. niin miksi ei samalla hankkisi jotain eksoottisempaa (vrt vakiolevyt)
Olipas vaikeasti kysytty... Ja kyllä varmaan saa uteliaita katseita kanssa-autoilijoilta.
Kun ei ole niin pahakaan homma vaihtaa noi levyt ja kun tarvetta olisi. niin miksi ei samalla hankkisi jotain eksoottisempaa (vrt vakiolevyt)
Makaroonia jo vuodesta -98
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Olen samoilla linjoilla. Jos/kun menee levyt vaihtoon niin miksi ei? Ei kyllä ole näköpiirissä vielä pitkään aikaan. Myös kuumankestomaalilla maalaamista olen harkinnut, siis satuloiden ei levyjen Ei vaan oikein osaa päättää mikä olisi oikea väri. Punaiset olis ehkä turhan pornot tummansinisessä autossa. Kenties auton värisiksi tai mustiksi? Onko kukaan moiseen ryhtynyt?puuha kirjoitti:Vielä kysyn , tuliko ääni mielestäsi kun ajoviima suhisi reiissä vai kun palat "tukki" reiät?
Olipas vaikeasti kysytty... Ja kyllä varmaan saa uteliaita katseita kanssa-autoilijoilta.
Kun ei ole niin pahakaan homma vaihtaa noi levyt ja kun tarvetta olisi. niin miksi ei samalla hankkisi jotain eksoottisempaa (vrt vakiolevyt)
Ayrton Senna da Silva forever
Brembo GT Junior kit eteen
sarja sis levyt 323x28mm, palat, punaiset satulat, teräspunosletkut,
sovitteet
322x28mm
1438,-
n 4-6 viikkoa Italiasta
terveisin,
Pro&Street
www.prostreet.fi
ja johan stoppaa
sarja sis levyt 323x28mm, palat, punaiset satulat, teräspunosletkut,
sovitteet
322x28mm
1438,-
n 4-6 viikkoa Italiasta
terveisin,
Pro&Street
www.prostreet.fi
ja johan stoppaa
Tallissa Alfan mentävä aukko
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä se ääni minusta syntyi kun jarrupalan reuna kohtasi uran reunan. Ääni oli aika lailla samanlaista hurinaa kuin mikä tulee rikkinäisestä pyöränlaakerista. Ei minusta kuitenkaan mitenkään epämiellyttävää, normaalissa ajossa ei siis edes kuulunut sisälle.
Alastarolla pyörähtäessä palat kylläkin pääsivät lasittumaan niin, että radalta poistuttaessa muutamassa ekassa risteyksessä jarruista kuului hulvaton jyrinä. Äkkiseltään olisi voinut kuvitella että jotain fataalia on hajonnut. Muutaman kymmenen kilsan ajelun jälkeen lasittunut kerros oli taas kulunut pois ja jarrut käytännössä äänettömät.
Alastarolla pyörähtäessä palat kylläkin pääsivät lasittumaan niin, että radalta poistuttaessa muutamassa ekassa risteyksessä jarruista kuului hulvaton jyrinä. Äkkiseltään olisi voinut kuvitella että jotain fataalia on hajonnut. Muutaman kymmenen kilsan ajelun jälkeen lasittunut kerros oli taas kulunut pois ja jarrut käytännössä äänettömät.
- Epäkelpokeräilijä -
Eihän nämä nyt 300€ maksa
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/86.html
Eivät kylläkään sovi 2.0
Mutta nämä sopii http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/87.html
Kuvassa ainakin reiitetty levy. Hinta on kyllä edullinen. Mahtaako olla kuitenkin tavallinen???
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/86.html
Eivät kylläkään sovi 2.0
Mutta nämä sopii http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/87.html
Kuvassa ainakin reiitetty levy. Hinta on kyllä edullinen. Mahtaako olla kuitenkin tavallinen???
Makaroonia jo vuodesta -98
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Miten olis nämä:
http://www.poweralfa.com/shop/index.php?cPath=44_90
Hinnat ovat yleisesti ottaen sen verran kilpailukykyisiä ettei noita varmaan kovin paljoa halvemmalla saa muualta.
http://www.poweralfa.com/shop/index.php?cPath=44_90
Hinnat ovat yleisesti ottaen sen verran kilpailukykyisiä ettei noita varmaan kovin paljoa halvemmalla saa muualta.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Omni Competition ainakin tekee suht edullisia uritettuja ja rei´itettyjä jarrulevyjä. Muistaakseni Alfaline tuo/toi maahan. www.alfaline.fi
Abarth 500 Esseesse
Muukkosella näyttäisi olevan vielä nämäkin:
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/431.html
Onkohan nämä samoja kuin tuolla Poweralfalla?
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/431.html
Onkohan nämä samoja kuin tuolla Poweralfalla?
EDC turbo groovet oli rata-turbo-unossa. Olin levyihin varsin tyytyväinen. Eivät juuri kärsineet vaikka ajoin välillä VR:n jarruin - pääsi jarrupalat kulumaan loppuun - syyshämärässä Alastaron illassa näytti kuulemma todella komealta kun jarrulevyt hohtivat punaisina jarruttaessa
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Eiköhän noi ole ihan tavalliset levyt. Toi kuva on vaan mitä sattuu. Siinähän on vielä kaiken lisäksi nelipultti kiinnityspuuha kirjoitti:Eihän nämä nyt 300€ maksa
http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/86.html
Eivät kylläkään sovi 2.0
Mutta nämä sopii http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/87.html
Kuvassa ainakin reiitetty levy. Hinta on kyllä edullinen. Mahtaako olla kuitenkin tavallinen???
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Vaihdettuna kyllä. Tossa hinnassa on siis levyt ja "kisapalat" vaihdettuna alle.Rolle kirjoitti:No sitä vähän minäkin, nikille sitten hyviä uutisia, vaikka varmaankin oli vaihdettuna? Mutta silti..puuha kirjoitti:Eihän nämä nyt 300€ maksa
niki kirjoitti:Ihan kuin tämä ei olisi jo ollut riittävästi, niin etulevyt on myös vaihtokunnossa, á 300 euroa
Nyt alkoi kieltämättä reiitetyt kiinnostamaan. Olisivat varmaan makean näköiset, mutta sitten pitäis varmaan vaihtaa alutkin tyylikkäimpiin ja satulat maalauttaa punaiseksi ja tontittaa ja...
Muuten ne olis varmaan ristiriidassa kun auto on muuten niin perus"maasturi".
Ammattina autokauppa
Reijitetyt levyt eivät tykkää suurista lämmön vaihteluista. Reijistä lähtee hiushalkeamia, jotka saattavat kunnolla haljeta ja jumiutua satulan väliin. En suosittele.
Urat poistavat kaasuja ja vähentävät lasittumistaipumusta riittävästi katu ja satunnaseen rata käyttöön.
Hiilikuitulevyjäkin muuten saa No joo...
Urat poistavat kaasuja ja vähentävät lasittumistaipumusta riittävästi katu ja satunnaseen rata käyttöön.
Hiilikuitulevyjäkin muuten saa No joo...
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Joo, jos ajaa kuumat levyt lätäkköön niin voi haljeta, mutta tämä koskee käsittääkseni vain läpiporattuja levyjä, joita tämän topicin levyt eivät ole. Esim. Ebc:n poraukset ovat vain pieniä kuoppia, joten ne eivät ole yhtä herkkiä hiushalkeamille.BSTR kirjoitti:Reijitetyt levyt eivät tykkää suurista lämmön vaihteluista. Reijistä lähtee hiushalkeamia, jotka saattavat kunnolla haljeta ja jumiutua satulan väliin. En suosittele.
EDCn TGD:t ei olekaan siinä mielessä reiitettyjä. Kolot ovat jopa pyöristettyjä jolloin niihin ei tule rasitteita. Noista omneista, ja muista mistä tässä on puhuttu, en tiedä.
Joka tapauksessa - mielestäni - läpireiitetyt levyt kannattaa jättää joko tuning- tai kilpakäyttöön. Ne eivät sovi satunnaiseen voimakkaaseen jarrutteluun ilman esilämmitystä. Ajatelkaapa tilannetta jossa pakkaskelissä lähdetään liikkeelle ja ensimmäinen kunnon jarrutus tapahtuu moottoritiellä hätäjarrutuksena. On lämpöjakauma levyssä aikamoinen varsinkin jos käytetään kovaa jarrupalaa.
Joka tapauksessa - mielestäni - läpireiitetyt levyt kannattaa jättää joko tuning- tai kilpakäyttöön. Ne eivät sovi satunnaiseen voimakkaaseen jarrutteluun ilman esilämmitystä. Ajatelkaapa tilannetta jossa pakkaskelissä lähdetään liikkeelle ja ensimmäinen kunnon jarrutus tapahtuu moottoritiellä hätäjarrutuksena. On lämpöjakauma levyssä aikamoinen varsinkin jos käytetään kovaa jarrupalaa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Wile E. Coyote kirjoitti:Olen samoilla linjoilla. Jos/kun menee levyt vaihtoon niin miksi ei? Ei kyllä ole näköpiirissä vielä pitkään aikaan. Myös kuumankestomaalilla maalaamista olen harkinnut, siis satuloiden ei levyjen Ei vaan oikein osaa päättää mikä olisi oikea väri. Punaiset olis ehkä turhan pornot tummansinisessä autossa. Kenties auton värisiksi tai mustiksi? Onko kukaan moiseen ryhtynyt?puuha kirjoitti:Vielä kysyn , tuliko ääni mielestäsi kun ajoviima suhisi reiissä vai kun palat "tukki" reiät?
Olipas vaikeasti kysytty... Ja kyllä varmaan saa uteliaita katseita kanssa-autoilijoilta.
Kun ei ole niin pahakaan homma vaihtaa noi levyt ja kun tarvetta olisi. niin miksi ei samalla hankkisi jotain eksoottisempaa (vrt vakiolevyt)
Minä maalasin jarrusatulat joka kulmasta Pääsiäisen aikaan. Olihan siinä aika homma putsata ne aivan puhtaiksi, osat kyllä lähti helposti irti kun ne on ollut kolme kertaa talven aikana auki. Käytin tähän tarkoitukseen tehtyä punaista maalia, ainakin vielä on maalit pysynyt kiinni.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Sivusta tätä keskustelua seuranneena piti käydä katsomassa Taroxin levyjen hinnat Autoracingin sivuilta. Etulevyt 280e ja taakse about satasen vähemmän.Itse tuolla rallitouhuissa pyörineenä voi suositella ainakin kahta merkkiä AP ja Tarox. Kummatkaan ei ole halkeilleet vaikka kuski ois vetänyt talvella täydestä kyydistä hankeen. Johtuisko hyvästä materiaalista? Brembon levyjä ei oo ollut "testissä"
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Ensi viikolla menee sitten auto jarruremonttiin.
Käväisin AD-autokorjaamossa ja osasetilla kysymässä työn hintaa. Ensiksimainitussa osineen 260 euroa ja osasetilla 205 euroa. Ajan varasin yllätys yllätys kalliimmasta puljusta. Työn hinta on sama 50 euroa mutta levyt on toivon mukaan osasetin romppeita laadukkaampia.
Kävin ihan vertailun vuoksi kysymässä deltasta hintoja.
Pelkkä alkuperäisen jarrulevyn kappalehinta on 216 euroa x 2 ja palat sitten vielä 149 euroa.
Tähän kun vielä heitetään 75 euroa työstä, tulee loppusummaksi mukavat 656 euroa pelkästä etujarrulevyjen vaihtotyöstä
Eli kun tyytyy tarvikeosiin ja nurkan takana sijaitsevaan AD-pajaan, säästää mukavat 396 euroa, jotka voi sitten käyttää kaikkeen Alfan ja viinan välillä
EDIT: Deltan huoltotyyppikin oli vähän sitä mieltä noista Alfan alkuperäislaikkojen hinnoista, että ne kannattaa kyllä hakea jostain muualta. Ei suoraan sanonut, mutta ilme ja eleet kertoivat kaiken
Käväisin AD-autokorjaamossa ja osasetilla kysymässä työn hintaa. Ensiksimainitussa osineen 260 euroa ja osasetilla 205 euroa. Ajan varasin yllätys yllätys kalliimmasta puljusta. Työn hinta on sama 50 euroa mutta levyt on toivon mukaan osasetin romppeita laadukkaampia.
Kävin ihan vertailun vuoksi kysymässä deltasta hintoja.
Pelkkä alkuperäisen jarrulevyn kappalehinta on 216 euroa x 2 ja palat sitten vielä 149 euroa.
Tähän kun vielä heitetään 75 euroa työstä, tulee loppusummaksi mukavat 656 euroa pelkästä etujarrulevyjen vaihtotyöstä
Eli kun tyytyy tarvikeosiin ja nurkan takana sijaitsevaan AD-pajaan, säästää mukavat 396 euroa, jotka voi sitten käyttää kaikkeen Alfan ja viinan välillä
EDIT: Deltan huoltotyyppikin oli vähän sitä mieltä noista Alfan alkuperäislaikkojen hinnoista, että ne kannattaa kyllä hakea jostain muualta. Ei suoraan sanonut, mutta ilme ja eleet kertoivat kaiken
Ammattina autokauppa