100% samaa mieltä.juhala kirjoitti:...mutta Italialaisuus on tässä kohtaa ehkä sen verran tärkeä juttu itselleni että merkki vaihtuisi Fiiattiin (tai sitten ei).
Saksalaista autoa en osta. Piste.
Valvoja: Moderators
Enkä varsinkaan jos se olisi tehty Italiassa.155156 kirjoitti:100% samaa mieltä.
Saksalaista autoa en osta. Piste.
Tuossa on ero mikä taas on VAG:lla paremmin kuin Fiatilla, Sergio tuntuu olevan hommassa puolittain mukana, ei mitenkään erityisen intohimoisesti.Jönsson kirjoitti:Sen verran vielä, että...
"VW-konsernin hallituksen puheenjohtaja Ferdinand Piëch hehkuttaa usein Alfan puolesta. Hän pitää legendaa eräänä maailman vetovoimaisimmista merkkeistä."
Jos Seatin alas ajaminen on vaihtoehto, niin miten käy Alfalle jos homma ei pyörähdäkkään käyntiinJakke kirjoitti:VAG foorumilla on spekuloitu Seatin alasajolla/myymisellä. Sen tilalle Alfa voisi sopia erittäin hyvin VAG:n visioissa.
Tätä paluuta kilparadoille olen kans spekuloinut mahdollisen VAG myynnin tapahtuessa. F1 voisi tosiaan olla hyvä paikka paluulle, tai sitten vakioautoluokka/GT-luokat. Siellä taitaa tosin Audi olla jo mukana. Heh, olisi kyllä naurussa/itkussa/oksennuksessa pitelemistä jollain Nuvolarilla kun tietäisi että Alfa menisi Auto-Unionin kelkkaan... vaikka taisi se itsekin ajaa natsivagenilla.Mac kirjoitti:Jos jotain hyvää spekulaatiota haluaa harrastaa, niin tästähän voisi seurata Alfan paluu F1:iin.
Kerta Porschea ei kiinnostanutkaan lähteä touhuun ja VAGilla olisi hinku kova
PAUL MCVEIGH
Irked Marchionne swaps jibes with VW's Piech
January 18, 2011 - 11:45 pm ET
Paul McVeigh is managing editor at Automotive News Europe
A war of words between two giants in the European auto industry -- Fiat CEO Sergio Marchionne and Volkswagen Chairman Ferdinand Piech -- shows no signs of easing off.
Marchionne stoked the fire by saying at the Detroit auto show that Fiat might be interested in buying VW's stakes in truck makers MAN and Scania to complement the Italian automaker's Iveco truck unit.
When asked by German journalists if this was a joke, he replied: "It's just as much a joke as his [Piech's] attempt to buy Alfa." He was also irked when he saw a German reporter writing on a VW notepad.
Joke or not, Marchionne's comment sent MAN and Scania shares soaring for a short time.
A miffed Piech hit back. "A company whose car sales are shrinking shouldn't be trying to get their hands on Europe's best truck brands," he told the Financial Times Deutschland last week. Fiat Group's European sales fell by 17 percent last year.
Marchionne's jibe at Volkswagen reflects a growing confidence as his plans to turn around Chrysler and force unions to agree to improve productivity in Fiat's money-losing Italian factories begin to bear fruit.
Piech's confidence is also high as VW's global sales boom and its ambitious goal to become the world's top automaker is no longer being treated as a joke in the industry.
Marchionne says he hasn't spoken with Piech, or VW CEO Martin Winterkorn, about the two automakers buying parts of each other's empires, but he says the topic may come up over a coffee in the next 12 months.
Stay tuned for the next installment.
Tiedä sitä, mutta tuolla luki mm. näin: "Chrysler ryhtyy valmistamaan USA:ssa kahta Alfa Romeon suunnittelemaa maasturia. Niitä myydään Chryslerin tuotemerkin alla. Pienempikokoisen valmistus alkaa vuonna 2012 ja suuremman vuonna 2014. Autot korvaavat Jeep Compass ja Jeep Patriot mallisarjat."pjotrthegreat kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... valmistaja nykyinen suunta kun on tämä niin sanoisin että ÄKKIÄ! sinne Vw:n leiriin....
Kohta muuten alfasta tulee joku ylipainoinen kolho jenkkilulla YÄÄÄÄK!
Tuulilasi se sekoilee taas vaihteeksi....Jönsson kirjoitti:Tiedä sitä, mutta tuolla luki mm. näin: "Chrysler ryhtyy valmistamaan USA:ssa kahta Alfa Romeon suunnittelemaa maasturia. Niitä myydään Chryslerin tuotemerkin alla. Pienempikokoisen valmistus alkaa vuonna 2012 ja suuremman vuonna 2014. Autot korvaavat Jeep Compass ja Jeep Patriot mallisarjat."pjotrthegreat kirjoitti:http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/fiat ... valmistaja nykyinen suunta kun on tämä niin sanoisin että ÄKKIÄ! sinne Vw:n leiriin....
Kohta muuten alfasta tulee joku ylipainoinen kolho jenkkilulla YÄÄÄÄK!
Siis onko Alfa Romeo jo suunnitellut kaksi maasturia? Eivät ole vain vielä tuotannossa? Tämä joku Kamal on jossain piirustuksissa esiintynyt.
Onko näissä sitten käytännössä Alfan kuoret ja Jeepin tekniikka. Ei välttämättä paha. Jeepithän ovat hyvämaineisia tosimaastureita ja jopa näpä jeepinpennutkin (Kompass ja Patriot) kai ihan toimivia katumaastureita, mutta ihan hirveän näköisiä. Varsinkin Kompass on kuin DDR:ssä tehty leikkiauto. Mittasuhteet miten sattuu, viimeistelyä ei ollenkaan ja pelkkiä suoria viivoja.
ELI, uutinen tässä on tuo Giuliettan alustalle tehty SUV.Mirafiori kirjoitti:Tuulilasi se sekoilee taas vaihteeksi....
Pienempi alfa suv tulee giuliettan rakenteelle ja suurempi jeepin. Nelivedossa hyödynnetään luonnollisesti jeepin osaamista.
Alfat eivät tietenkään korvaa jeeppejä vaan ovat ns. sisarmalleja.
Mirafiorin tehtaalla alkaa 2012-2013 vaihteessa jeep/alfa-suvien valmistus.
alfalla oli kehittelyasteella oma suv jonka marchionne monen muun mallin tavoin peruutti talouskriisin puhjettua ja chryslerin tultua kuvioihin.
Ei mitää SUVeja tarvis tehä ollenkaan. Ei oikein iske kyllä, tusinamerkit vois hoitaa sen puolen kokonaan.Riccardo kirjoitti:Vähän myöhässä Alfa vain on SUVinsa kanssa...
Bemarilta tuli X5 jo 11 vuotta sitten. Markkinat on jo jaettu, pitäisi saada asiakkaat muilta. EI ole helppo tehtävä. Tietysti jos lyö kaikki paukut Kiinaan, sieltä löytyy uutta asiakaskuntaa.
Taitaa tosin Fiat-konserni olla sielläkin myöhässä, Sakut jylläävät aika lailla...
Jos Alfa Romeo voisi toimia kuin sen alkuperäinen ajatus on ollut eli valmistaa urheilullisia, yksilöllisiä ja omassa luokassaan markkinoiden parhaita autoja vaativille ja maksukykyisille asiakkaille, ei SUVeja tai muita kummajaisia tarvittaisi.Mouho kirjoitti:
Ei mitää SUVeja tarvis tehä ollenkaan. Ei oikein iske kyllä, tusinamerkit vois hoitaa sen puolen kokonaan.
Hyvin sanottu. Nykyisin ilmeisti lähes kaikki autovalmistajat ovat sen verran rahan ja markkinoiden perään että jokaiseen autoluokkaan on keksittävä oma malli. Olisi hienoa jos Alfa voisi erottua sen verran massasta että ei nyt aivan jokaiseen city-kippo -luokkaan tekisi omaa mallia.AlfaTom kirjoitti:Jos Alfa Romeo voisi toimia kuin sen alkuperäinen ajatus on ollut eli valmistaa urheilullisia, yksilöllisiä ja omassa luokassaan markkinoiden parhaita autoja vaativille ja maksukykyisille asiakkaille, ei SUVeja tai muita kummajaisia tarvittaisi.Mouho kirjoitti:
Ei mitää SUVeja tarvis tehä ollenkaan. Ei oikein iske kyllä, tusinamerkit vois hoitaa sen puolen kokonaan.
Joidenkin mielestä homma lähti hanskasta viimeistään siinä vaiheessa kun Pomiglianon tehdas avattiin 1972.
Ja nyt ollaan tilanteessa että tulevissa malleissa ei ole Alfan DNA:ta enää ollenkaan, jos sitä on enää nytkään...
Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa
Iteki noita maastureita jossain välissä kuolasin, mutta näkyvyyttä lukuunottamatta nelivetofarkku ajaa saman asian paremmalla ajettavuudella. Sti impreza olis kyllä ehkä paras talviautoMatti_S kirjoitti:Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa
Kaveripiiri koostuu varsin varakkaista kiikku- ja vapaalaskuihmisistä ja veikkaan ettei tällä foorumilla ole kovin montaa huonommissa paikoissa pörrääjää. Kellään noista ei ole katumaasturia ja nekin jotka ovat hetken koettaneet ovat palanneet siihen farkkuun. Katumaastureiden takapaksit on suht pieniä, niihin ottaa tuuli ja tosipaikassa säälittävät nelivetoviritelmät ei kovin häävejä ole. Ainoa semipoikkeus takapaksiltaan on tuo Vulvan XC90, mutta kaveri vaihtoi tuonkin BMW:n 5 sarjan nelikkofarkkuun.
Järkiratkasu kaikin puolin (myös ajettavuudeltaan) on huonontien paketilla varustettu nelivetofarkku. Eikä tuo huonontien pakettikaan nyt mikään must ole. Mahtuu kamaa, ajaminen ihan eri tavalla nautittavaa ja viihtyisää.
Näissä farkuissa vaan tuppaa maavara olemaan samalla tasolla kuin tavallisessa farkussa. Korkeampi maavara antaa paremmat liikenteenseuranta mahdollisuudet ja autoon on helppo nousta ja poistua sen lisäksi että pohja ei raavi maata.routasydän kirjoitti:Iteki noita maastureita jossain välissä kuolasin, mutta näkyvyyttä lukuunottamatta nelivetofarkku ajaa saman asian paremmalla ajettavuudella. Sti impreza olis kyllä ehkä paras talviauto
Matti_S kirjoitti:Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa
Kaveripiiri koostuu varsin varakkaista kiikku- ja vapaalaskuihmisistä ja veikkaan ettei tällä foorumilla ole kovin montaa huonommissa paikoissa pörrääjää. Kellään noista ei ole katumaasturia ja nekin jotka ovat hetken koettaneet ovat palanneet siihen farkkuun. Katumaastureiden takapaksit on suht pieniä, niihin ottaa tuuli ja tosipaikassa säälittävät nelivetoviritelmät ei kovin häävejä ole. Ainoa semipoikkeus takapaksiltaan on tuo Vulvan XC90, mutta kaveri vaihtoi tuonkin BMW:n 5 sarjan nelikkofarkkuun.
Järkiratkasu kaikin puolin (myös ajettavuudeltaan) on huonontien paketilla varustettu nelivetofarkku. Eikä tuo huonontien pakettikaan nyt mikään must ole. Mahtuu kamaa, ajaminen ihan eri tavalla nautittavaa ja viihtyisää.
Pojilla ei ole kokemusta kuin sileistä moottoriteistä... Lähtekääpäs teidän rimpuloillanne joku kerta Moskovaan...routasydän kirjoitti:Iteki noita maastureita jossain välissä kuolasin, mutta näkyvyyttä lukuunottamatta nelivetofarkku ajaa saman asian paremmalla ajettavuudella. Sti impreza olis kyllä ehkä paras talviautoMatti_S kirjoitti:Höpöhöpö. Maatiloilla tuon juurikin ymmärtää, mutta esmes porukat on hoitaneet senkin Nissan Navara pickupilla (on muuten eri peli menemään maastossa).alfa164 kirjoitti:Trendikästä tai ei,mutta totta tosiaan näin pohjoisessa SUV:eja tarvitaan,eikä tilannetta paljon auta suomen loistava kuntoinen tieverkosto.Se ettei katumaasturit ole enää pop meillä,niin tuskin valmistajaa paljon hetkauttaa
Kaveripiiri koostuu varsin varakkaista kiikku- ja vapaalaskuihmisistä ja veikkaan ettei tällä foorumilla ole kovin montaa huonommissa paikoissa pörrääjää. Kellään noista ei ole katumaasturia ja nekin jotka ovat hetken koettaneet ovat palanneet siihen farkkuun. Katumaastureiden takapaksit on suht pieniä, niihin ottaa tuuli ja tosipaikassa säälittävät nelivetoviritelmät ei kovin häävejä ole. Ainoa semipoikkeus takapaksiltaan on tuo Vulvan XC90, mutta kaveri vaihtoi tuonkin BMW:n 5 sarjan nelikkofarkkuun.
Järkiratkasu kaikin puolin (myös ajettavuudeltaan) on huonontien paketilla varustettu nelivetofarkku. Eikä tuo huonontien pakettikaan nyt mikään must ole. Mahtuu kamaa, ajaminen ihan eri tavalla nautittavaa ja viihtyisää.
No onneksi ei ole moskovasta kokemusta, eikä myöskään tule. Mielihalut siihen suuntaan aika vähissä. Ymmärrän kyllä oikeiden maastureiden tarpeen, mutta suurin osa noista suveista on aika kaukana kunnon maastureista ja olisi kyllä korvattavissa nelikkofarkulla. Tosin uskon että farkusta se maavara loppuu alkuunsa tosipaikan tullen.Riccardo kirjoitti:Pojilla ei ole kokemusta kuin sileistä moottoriteistä... Lähtekääpäs teidän rimpuloillanne joku kerta Moskovaan...
Pietari-Moskova välillä CR-V:t, RAV4:t, Land Cruiserit ja Range Roverit vetävät 120 km/h, kun te köröttelette 40 km/h.
PS. Tiedän muuten kokemuksesta, ajoin reitin 156 Alfallani vuodenvaihteessa. Kyllä se maasturi on talvessa ja kuoppateillä yliveto.
Kuulemani mukaan Moskovassa kadut ja tiet on eritäin hyviä, ei siellä muuten Ferrareilla ja Maserateilla voisikaan ajella.routasydän kirjoitti:
No onneksi ei ole moskovasta kokemusta, eikä myöskään tule.
Niin ja onhan mun getvonenkin käyny melko lähellä venäjän rajaa kuusamossa mökillä. Ei ihan silein tie sinnekkään ja suht lähelle mökkiä oli velipoika getvosella päässy. Pari todistekuvaa onkin albumissa
Niin, on munkin Alfa käynyt lähellä Lappia, eli Kouvolassa. Todistekuvia ei kyllä ole, Autosalvassa jotkin kerholaiset kyllä näkivät minut. En jaksa jankata enää. Mäkin pääsen Alfalla lähelle mökkiä tällä hetkellä, n. 5 km päähän.routasydän kirjoitti: Niin ja onhan mun getvonenkin käyny melko lähellä venäjän rajaa kuusamossa mökillä. Ei ihan silein tie sinnekkään ja suht lähelle mökkiä oli velipoika getvosella päässy. Pari todistekuvaa onkin albumissa
Jäämme odottamaan tekoja suurten puheiden lisäksi, Mr Marchionne...V6 kirjoitti:“As long as I am CEO of Chrysler and Fiat, Mr. Piech will never have Alfa Romeo. It’s hands-off,” said Fiat CEO Sergio Marchionne, speaking at a J.D. Power conference.
Häh?AlfaTom kirjoitti:Jäämme odottamaan tekoja suurten puheiden lisäksi, Mr Marchionne...V6 kirjoitti:“As long as I am CEO of Chrysler and Fiat, Mr. Piech will never have Alfa Romeo. It’s hands-off,” said Fiat CEO Sergio Marchionne, speaking at a J.D. Power conference.
Ei tuota voi tulkita kuin yhdellä tavalla, iso M uskoo saavansa parempaa tulosta Alfa Romeon kanssa kuin ilman. Raakaa, mutta elämä on.AlfaTom kirjoitti:Ajattelen asiaa Alfan kannalta, jos M tarkoitti kommentillaan "Hand's off" että arvostaa Alfaa eikä siksi myy sitä Volkkarille. Vai miten se pitäisi tulkita?
Mielenkiintoiset projektit on kyllä viime aikoina olleet vähissä Alfalla (Fiatilla).routasydän kirjoitti:Niin ko nuo ei taida olla valtion omistamia enää niin ei voi "ilmasia" verorahoja mielinmäärin haaskata mielenkiintoisten projektien kehittelyyn. Tietenkin jos yksityishenkilöltä löytyy tarpeeksi pätäkkää niin voinee itse tilata mielenkiintoisen projekti alfan (eikös näin ollut sen uuden tz kanssa?)
Voiko "Alfa-sielusta" enää puhu Giuliettankaan kohdalla? Sielu meni jo 159:n kohdalla GM:n myötäAlfaTom kirjoitti:Mielenkiintoiset projektit on kyllä viime aikoina olleet vähissä Alfalla (Fiatilla).routasydän kirjoitti:Niin ko nuo ei taida olla valtion omistamia enää niin ei voi "ilmasia" verorahoja mielinmäärin haaskata mielenkiintoisten projektien kehittelyyn. Tietenkin jos yksityishenkilöltä löytyy tarpeeksi pätäkkää niin voinee itse tilata mielenkiintoisen projekti alfan (eikös näin ollut sen uuden tz kanssa?)
Mielenkiintoisista takavuosien projekteista voisin mainita esim. Tipo33, Montreal, F-1 autot/moottorit...ei kaupallisia menestyksiä mutta taatusti mielenkiintoisia, oli haaskausta tai ei. Tulihan siinä sivussa pari MM-titteliäkin.
Onhan nyky-Alfat autoina hyviä, vaikkakin yhä enemmän fiiatteja.