Alfa 159 Hammastangon uhrit?
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Alfa 159 Hammastangon uhrit?
Kuinka moni on joutunut vaihdattamaan autoonsa uuden hammastangon vuodon tai muun syyn takia? Kerätään listaa, jotta ei tarvitse enää sanoa asiakkaalle, että yksittäisi tapauksia
Itselläni alussa haitarikumi märkä - talvella alkoi kylmänä nahistaa ja ravistaa ohjausta käännellessä - lopussa reilua vuotoa tiputtamalla
Itselläni alussa haitarikumi märkä - talvella alkoi kylmänä nahistaa ja ravistaa ohjausta käännellessä - lopussa reilua vuotoa tiputtamalla
Viimeksi muokannut Kirkinen, 31 Tammi 2011, 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
159 kävi tällä viikolla aurauskulmien säädössä. Ei havaittu mitään vikaa ohjausvaihteessa. Autolla ajettu 94tkm. Sitä en tiedä mitä osia autoon on vaihdettu Luigin toimesta ensimmäisen kahden vuoden aikana.
Onko havaittu mitään vuosimalliin liittyvää yhteyttä hammastangon kulumisen kanssa? Oma auto on vuodelta 2006.
Onko havaittu mitään vuosimalliin liittyvää yhteyttä hammastangon kulumisen kanssa? Oma auto on vuodelta 2006.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Siitä se lähteesreivone kirjoitti:Olisikohan tässä 159 2.4 JTDM A:kin menossa ohjausvaihde?
Rattia pyörittäessa kuuluu ratista pientä napsuntaa ja samalla tuntuu pientä nykimistä. Tämä ilmenee etenkin kylmänä.
Miten muilla vika on ilmennyt?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
raidetanko
Joo.Niin se meikäläisenkin Alfasta vaihdettiin takuuseen toi raidetanko ja ohjausvaihde 1.5 vuotta sitten ja silloin mittarissa n.35tkm.
Alkoi pitää kummaa "narsketta" käännyttäessä hiljaa esim .parkkiin.
Öljyt pysyi kyllä sisällä.
Tota ratin nypytystä rattia käännettäessä kylmillä pakkaskeleillä oon itsekin
ihmetellyt.Raidetangon ja ohjausvaihteen vaihto ei korjannut "nypytystä".
Vika kuitenkin häviää muutaman kilometrin ajon jälkeen.
Alkoi pitää kummaa "narsketta" käännyttäessä hiljaa esim .parkkiin.
Öljyt pysyi kyllä sisällä.
Tota ratin nypytystä rattia käännettäessä kylmillä pakkaskeleillä oon itsekin
ihmetellyt.Raidetangon ja ohjausvaihteen vaihto ei korjannut "nypytystä".
Vika kuitenkin häviää muutaman kilometrin ajon jälkeen.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Onkos noille hajoamisille löytynyt joku syy vai ovat ihan itsestään kuluneet loppuun?
Oma 159 kävi juuri katsastuksessa ja käytin tietysti tilaisuuden ihmetellä autoa altapäin nosturilla.
Ainakin pakkaspäivänä nuo ohjausvaihteen suojat (siis ne kumihaitarit) vaikuttivat mielestäni aika kovalta kumilta/muovilta enkä yhtään ihmettelisi vaikka joku päivä päästäisivät kuravedet sisäänsä.
Vuotava suojakumi tuskin pidentää nivelien ikää
En tiedä onko huoleni turha, mutta aion kyllä jatkossa tarkastaa nuo suojukset ainakin renkaita vaihtaessa.
Oli muuten nolla vikaa katsastuksessa
Oma 159 kävi juuri katsastuksessa ja käytin tietysti tilaisuuden ihmetellä autoa altapäin nosturilla.
Ainakin pakkaspäivänä nuo ohjausvaihteen suojat (siis ne kumihaitarit) vaikuttivat mielestäni aika kovalta kumilta/muovilta enkä yhtään ihmettelisi vaikka joku päivä päästäisivät kuravedet sisäänsä.
Vuotava suojakumi tuskin pidentää nivelien ikää
En tiedä onko huoleni turha, mutta aion kyllä jatkossa tarkastaa nuo suojukset ainakin renkaita vaihtaessa.
Oli muuten nolla vikaa katsastuksessa
Viimeksi muokannut Vainio, 01 Helmi 2011, 07:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Re: raidetanko
Mulla on just tätä. Ohjaus tuntuu "lonksahtelevan" samaan malliin kuin silloin kun vilkku menee pois päältä. Lisäksi haittaa usein tunne, että ohjausta pitää koko ajan korjata hieman, käännellä rattia pari milliä puoleen ja toiseen. On ihan eri ajaa 156:a tai GTV:ä: Ne kulkevat vakaasti. Deltassa todettiinkin osuvasti, että nämä kaksi viimeksi mainittua ovat Alfoja ja 159 on Ooppeli. Enpä ole Ooppelillä muutamaan kymmeneen vuoteen ajanut eikä ole sen tyyräysominaisuudet tiedossa. Ehkä ne ovat samat kuin 159:ssä ja kysymys onkin ominaisuudesta eikä viasta!petjohk kirjoitti:Joo.Niin se meikäläisenkin Alfasta vaihdettiin takuuseen toi raidetanko ja ohjausvaihde 1.5 vuotta sitten ja silloin mittarissa n.35tkm.
Alkoi pitää kummaa "narsketta" käännyttäessä hiljaa esim .parkkiin.
Öljyt pysyi kyllä sisällä.
Tota ratin nypytystä rattia käännettäessä kylmillä pakkaskeleillä oon itsekin
ihmetellyt.Raidetangon ja ohjausvaihteen vaihto ei korjannut "nypytystä".
Vika kuitenkin häviää muutaman kilometrin ajon jälkeen.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
^ Muistuu mieleen 1 sysleri... ohjekirjassa: Sulakkeet - katso kotelon kansi
Kannessa: Katso ohjekirja
Kannessa: Katso ohjekirja
Niin... niitä vuosimalleja, minuakin kiinostaa? Onko riski pienempi, jos ostaa vaikka 07 tai 08? Muutenkin aika pieneillä kilometreillä menneet pääosin... Olisiko muka 100tkm rullattu tältä osin turvallisempi kuin 50tkm... Jatkuvasti 159 kuolannu, ja tuo on aina asia mikä itselläni koputtelee takaraivoon aina kun noita kattelee...Maunu kirjoitti: Onko havaittu mitään vuosimalliin liittyvää yhteyttä hammastangon kulumisen kanssa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Tänään meni mun 159 2.4 JTDm A autokeskukseen samanlaisen ongelman takia. Ratti "narisee" ja nykii. Autolla ajettu 60t ja on vm.2008. Ilmoittelen mikä oli vikana kunhan saan sen takaisin.Kirkinen kirjoitti:Siitä se lähteesreivone kirjoitti:Olisikohan tässä 159 2.4 JTDM A:kin menossa ohjausvaihde?
Rattia pyörittäessa kuuluu ratista pientä napsuntaa ja samalla tuntuu pientä nykimistä. Tämä ilmenee etenkin kylmänä.
Miten muilla vika on ilmennyt?
Löytyihän se oikea auto.
Molemmat raidetangon sisemmät päät vaihdettu takuuseen. Autokeskukselle iso plussa homman hoidosta, ei väittelyä takuista, ainoastaan kysyttiin missä vika ja se korjattiin mitä löydettiin.Jeba kirjoitti:Tänään meni mun 159 2.4 JTDm A autokeskukseen samanlaisen ongelman takia. Ratti "narisee" ja nykii. Autolla ajettu 60t ja on vm.2008. Ilmoittelen mikä oli vikana kunhan saan sen takaisin.Kirkinen kirjoitti:Siitä se lähteesreivone kirjoitti:Olisikohan tässä 159 2.4 JTDM A:kin menossa ohjausvaihde?
Rattia pyörittäessa kuuluu ratista pientä napsuntaa ja samalla tuntuu pientä nykimistä. Tämä ilmenee etenkin kylmänä.
Miten muilla vika on ilmennyt?
Löytyihän se oikea auto.
Ilmeisesti vika ei kuitenkaan ollut raidetangossa, natina palasi kahden päivän ajon jälkeen, hiljaisempana, mutta palasi. No täytyy soittaa uudestaan Autokeskukseen, saa nähdä onko palvelu yhtä hyvää seuraavallakin kerralla?Jeba kirjoitti:Molemmat raidetangon sisemmät päät vaihdettu takuuseen. Autokeskukselle iso plussa homman hoidosta, ei väittelyä takuista, ainoastaan kysyttiin missä vika ja se korjattiin mitä löydettiin.Jeba kirjoitti:Tänään meni mun 159 2.4 JTDm A autokeskukseen samanlaisen ongelman takia. Ratti "narisee" ja nykii. Autolla ajettu 60t ja on vm.2008. Ilmoittelen mikä oli vikana kunhan saan sen takaisin.Kirkinen kirjoitti: Siitä se lähtee
Löytyihän se oikea auto.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Sinullakin ohjausvaihde saattais se syypää sitten olla eli juurikin tuo tyyppiviaksi luettava vika. Eihän niitä nykyään moderneissa autoissa mene. Onko siellä juoksevaa öljyä joka karkaa, vai pyöriikö hammasratas liian paksussa vaseliinissa joka kökkäröityy jonnekin laidoille? Anyone? Minulla menee torstaina tämä -07 120tkm ajettu Deltalle.Jeba kirjoitti: Ilmeisesti vika ei kuitenkaan ollut raidetangossa, natina palasi kahden päivän ajon jälkeen, hiljaisempana, mutta palasi. No täytyy soittaa uudestaan Autokeskukseen, saa nähdä onko palvelu yhtä hyvää seuraavallakin kerralla?
Re: Alfa 159 Hammastangon uhrit?
Täälläkin yksi. juuri eilen sain omani tuolta huollosta. Osaa odoteltiin reilu 6vkoa jotta se saatiin tänne Oulun deltalle. Takuuseen meni! Tyyppi vika kuulemma.
Nonniin, kävin Deltalla valittamassa ohjauksessa tuntuvista pykälistä.
Heidän mielestään pykälät kuuluvat 159:n ohjaukseen.
Miten on teillä muilla 159-kuskeilla:
1. Tuntuuko rattia pyöritellessa pykäliä ja pieniä napsauksiakin kuuluu?
2. Jos tuntuu niin onko tehty remonttia ohjauksessa?
3. Jos rempattiin, niin mitä tehtiin?
4. Meneekö Deltan 5v/150tkm takuuseen?
5. Onko pykälät poistuneet em. remontin jälkeen vai onko pykälöinti siis 159:ssä ominaisuus?
Heidän mielestään pykälät kuuluvat 159:n ohjaukseen.
Miten on teillä muilla 159-kuskeilla:
1. Tuntuuko rattia pyöritellessa pykäliä ja pieniä napsauksiakin kuuluu?
2. Jos tuntuu niin onko tehty remonttia ohjauksessa?
3. Jos rempattiin, niin mitä tehtiin?
4. Meneekö Deltan 5v/150tkm takuuseen?
5. Onko pykälät poistuneet em. remontin jälkeen vai onko pykälöinti siis 159:ssä ominaisuus?
ei siinä ohjauksessa todellakaan kuulu mitään pykäliä olla, eikä napsahteluja.
pyydä kirjallinen lauselma deltasta miksi ei mene takuuseen ja sano että toimitat sen lakimiehellesi, jos eivät suostu niin totea että sitten ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin noudattaa takuuehtoja jotka huoltokirjaan on printattu ja korjata vika.
minulle kitisivät taas viime viikolla kun auto kävi termostaatin vaihdossa joka puhelimessa varmistettiin takuutyöksi (130 tkm 9/2006 rekisteröity auto) autoa hakiessa että ei tälläinen voi takuuseen mennä koska termostaatti väsyy vanhemmiten (ylläri) eikä näin pitkiin takuisiin kuulu tälläiset kuluvat osat
totesin vaan että herra on hyvä ja näyttää näistä edustamanne yhtiön allekirjoittamista takuuehdoista sen kohdan missä näin kerrotaan ja selittää vielä sen jälkeen miten puhelimessa huoltoa varatessa työ on luvattu takuuna huoltoneuvoja x:n toimesta? avaimet tuli kouraan eikä maksua kyselty
joka kerta noiden pässien kanssa saa vääntää...
pyydä kirjallinen lauselma deltasta miksi ei mene takuuseen ja sano että toimitat sen lakimiehellesi, jos eivät suostu niin totea että sitten ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin noudattaa takuuehtoja jotka huoltokirjaan on printattu ja korjata vika.
minulle kitisivät taas viime viikolla kun auto kävi termostaatin vaihdossa joka puhelimessa varmistettiin takuutyöksi (130 tkm 9/2006 rekisteröity auto) autoa hakiessa että ei tälläinen voi takuuseen mennä koska termostaatti väsyy vanhemmiten (ylläri) eikä näin pitkiin takuisiin kuulu tälläiset kuluvat osat
totesin vaan että herra on hyvä ja näyttää näistä edustamanne yhtiön allekirjoittamista takuuehdoista sen kohdan missä näin kerrotaan ja selittää vielä sen jälkeen miten puhelimessa huoltoa varatessa työ on luvattu takuuna huoltoneuvoja x:n toimesta? avaimet tuli kouraan eikä maksua kyselty
joka kerta noiden pässien kanssa saa vääntää...
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Amatöörit!
97000 ajetussa ainakin kolmas ohjausvaihde menossa; alkuperäinen, 6/2008 tehty (ed. omistaja) ja viimesyksynä laitattamani 8/2010 tehty. No tässä uusimmassakin nyt 4kk/8000km:n jälkeen klappia ratissa, kuten edellisessäkin oli, minkä vuoksi sen vaihdatin. Asiasta tarinaa jossain vanhemassa säikeessä. Nyt vähä kyrpii...
Jos asiasta hakemalla hakee jotain positiivista, niin se on se, kun ei ole ollut öjyvuotoja tai väljiä niveliä noissa kahdessa viimeisessä - ekasta luigin virityksestä ei tietoa mikä sen oli tappanut.
Ja tuo pakkanenkin on ihan perseestä.
97000 ajetussa ainakin kolmas ohjausvaihde menossa; alkuperäinen, 6/2008 tehty (ed. omistaja) ja viimesyksynä laitattamani 8/2010 tehty. No tässä uusimmassakin nyt 4kk/8000km:n jälkeen klappia ratissa, kuten edellisessäkin oli, minkä vuoksi sen vaihdatin. Asiasta tarinaa jossain vanhemassa säikeessä. Nyt vähä kyrpii...
Jos asiasta hakemalla hakee jotain positiivista, niin se on se, kun ei ole ollut öjyvuotoja tai väljiä niveliä noissa kahdessa viimeisessä - ekasta luigin virityksestä ei tietoa mikä sen oli tappanut.
Ja tuo pakkanenkin on ihan perseestä.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Huomenna siis Tikkulan ABC:lle vuodattamaan kyynyliä asiasta klo 19:00jalittam kirjoitti:Amatöörit!
97000 ajetussa ainakin kolmas ohjausvaihde menossa; alkuperäinen, 6/2008 tehty (ed. omistaja) ja viimesyksynä laitattamani 8/2010 tehty. No tässä uusimmassakin nyt 4kk/8000km:n jälkeen klappia ratissa, kuten edellisessäkin oli, minkä vuoksi sen vaihdatin. Asiasta tarinaa jossain vanhemassa säikeessä. Nyt vähä kyrpii...
Jos asiasta hakemalla hakee jotain positiivista, niin se on se, kun ei ole ollut öjyvuotoja tai väljiä niveliä noissa kahdessa viimeisessä - ekasta luigin virityksestä ei tietoa mikä sen oli tappanut.
Ja tuo pakkanenkin on ihan perseestä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
1. Kyllä tuntuu ja kuuluukin, mutta ei aina. Pakkasessa kyllä, mutta ei lämpimästä tallista lähtiessä. "Pykälät" tuntuvat samalta kuin vilkkuautomaatin (villku pois käännettäessä) toimiessa. Lisäksi on tunne, että tuo tunto ja hento napsahdus olisi peräisin todellakin ohjauspyörästä kabiinin puolelta. Voisi kuvitella, että ratin keskiän siällä liikkuisi jotain.sreivone kirjoitti:Nonniin, kävin Deltalla valittamassa ohjauksessa tuntuvista pykälistä.
Heidän mielestään pykälät kuuluvat 159:n ohjaukseen.
Miten on teillä muilla 159-kuskeilla:
1. Tuntuuko rattia pyöritellessa pykäliä ja pieniä napsauksiakin kuuluu?
2. Jos tuntuu niin onko tehty remonttia ohjauksessa?
3. Jos rempattiin, niin mitä tehtiin?
4. Meneekö Deltan 5v/150tkm takuuseen?
5. Onko pykälät poistuneet em. remontin jälkeen vai onko pykälöinti siis 159:ssä ominaisuus?
2. Autolla on ajettu 59 000 ja sen oikealta puolelta vaidettiin justiinsa sisempi raidetangon pää. Autoa Deltaan jättäessäni kerroin em. ilmiöstä, mutta siihen ei kovin vakavasti suhtauduttu. Tuo raidetangon pään vaihto meni takuuseen.
Olisi tosi kiva kuulla muittenkin kokemuksia, varsinkin, jos em. oireilu on jollakin konstilla saatu loppumaan. Siis olisi mukava kuulla jotakin muutakin kuin että "kohta rupeaa vuotamaan. "
Jäihän minulla asiasta paperi jossa lukee, että heidän mielestä on kyseessä ominaisuus ja jättivät korjaamatta. Tiukan paikan tullen voin siis todistaa, että takuuaikana on jätetty vika korjaamatta. Tietty pitää osoittaa, että kyseessä on vika eikä ominaisuus.Manukki kirjoitti:ei siinä ohjauksessa todellakaan kuulu mitään pykäliä olla, eikä napsahteluja.
pyydä kirjallinen lauselma deltasta miksi ei mene takuuseen ja sano että toimitat sen lakimiehellesi, jos eivät suostu niin totea että sitten ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin noudattaa takuuehtoja jotka huoltokirjaan on printattu ja korjata vika.
minulle kitisivät taas viime viikolla kun auto kävi termostaatin vaihdossa joka puhelimessa varmistettiin takuutyöksi (130 tkm 9/2006 rekisteröity auto) autoa hakiessa että ei tälläinen voi takuuseen mennä koska termostaatti väsyy vanhemmiten (ylläri) eikä näin pitkiin takuisiin kuulu tälläiset kuluvat osat
totesin vaan että herra on hyvä ja näyttää näistä edustamanne yhtiön allekirjoittamista takuuehdoista sen kohdan missä näin kerrotaan ja selittää vielä sen jälkeen miten puhelimessa huoltoa varatessa työ on luvattu takuuna huoltoneuvoja x:n toimesta? avaimet tuli kouraan eikä maksua kyselty
joka kerta noiden pässien kanssa saa vääntää...
Tivasin asiaa ja nyt kun samalla tilasin määräaikaishuollon heiltä, luvattiin taas tutkia asiaa. Siinä määräaikaishuollossa on sen verran katetta, että on vissiin varaa vähän tutkia. Lupasivat korjata kumminkin toisen vian takuuseen, joten en jaksanut viedä erikseen toiselle paljon huokeammalle pajalle. No parin viikon päästä saa kuulla uuden analyysin.
jalittam kirjoitti:Amatöörit!
97000 ajetussa ainakin kolmas ohjausvaihde menossa; alkuperäinen, 6/2008 tehty (ed. omistaja) ja viimesyksynä laitattamani 8/2010 tehty. No tässä uusimmassakin nyt 4kk/8000km:n jälkeen klappia ratissa, kuten edellisessäkin oli, minkä vuoksi sen vaihdatin. Asiasta tarinaa jossain vanhemassa säikeessä. Nyt vähä kyrpii...
Jos asiasta hakemalla hakee jotain positiivista, niin se on se, kun ei ole ollut öjyvuotoja tai väljiä niveliä noissa kahdessa viimeisessä - ekasta luigin virityksestä ei tietoa mikä sen oli tappanut.
Ja tuo pakkanenkin on ihan perseestä.
Ovatko nuo vaihdot menneet Deltan takuuseen? Jos ei niin mitä lysti on maksanut?
Onko selvinnyt miksi ne hajoavat?
Eikö tehdas ole missään vaiheessa parantanut osaa?
Tehtaan noista toki pitäisi vastata, mutta laatu ei liene Luigin alkuperää, vaan ennemminkin Helmutin:sreivone kirjoitti:jalittam kirjoitti:Amatöörit!
97000 ajetussa ainakin kolmas ohjausvaihde menossa; alkuperäinen, 6/2008 tehty (ed. omistaja) ja viimesyksynä laitattamani 8/2010 tehty. No tässä uusimmassakin nyt 4kk/8000km:n jälkeen klappia ratissa, kuten edellisessäkin oli, minkä vuoksi sen vaihdatin. Asiasta tarinaa jossain vanhemassa säikeessä. Nyt vähä kyrpii...
Jos asiasta hakemalla hakee jotain positiivista, niin se on se, kun ei ole ollut öjyvuotoja tai väljiä niveliä noissa kahdessa viimeisessä - ekasta luigin virityksestä ei tietoa mikä sen oli tappanut.
Ja tuo pakkanenkin on ihan perseestä.
Ovatko nuo vaihdot menneet Deltan takuuseen? Jos ei niin mitä lysti on maksanut?
Onko selvinnyt miksi ne hajoavat?
Eikö tehdas ole missään vaiheessa parantanut osaa?
http://www.zf.com/corporate/en/products ... talog.html
Omastani hajosi kesällä ilmastoinnin kompura, valmistaja oli kuulemma Hella.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Deltan takuu loppunut liki 3v sitten - siis 2v takuulla myyty. Ostin käytettynä viime kesänä kaupasta 80k ajettuna. Tässä ei ollut mitään HELMI-takuuta (titaani/VarmaWalinta/tms. takuita) ja oli ehjä n. 7-8k km:n ajan. Edelliset omistajat vaihdattaneet osan ainakin kertaalleen...sreivone kirjoitti:Ovatko nuo vaihdot menneet Deltan takuuseen? Jos ei niin mitä lysti on maksanut?
Onko selvinnyt miksi ne hajoavat?
Eikö tehdas ole missään vaiheessa parantanut osaa?
Tietenkin omasta pussista remppa meni; reilu 800€ Autokeskuksen ohjausvaihteeseen: huom! sisältää kaikki nivelet ja on tehdaskorjattu. Lisäksi reilu pari satkua töihin työpaikan viereiseen pajaan, kun ei jaksanut itse tupeltaa. Jossain vanhemmassa viestiketjussa muistaakseni jotain tarkemmin.
Hajoamisista en ole täysin varma mistä johtuu. Teoria mulla toki on, tutkittuani sitä vanhaa osaa - siitä ei tällä kertaa enempää - jos vaikka AK:n tyypit lukevat tätä foorumia... Kyllä tolla osalla joku takuu pitäisi olla, joten raapikoot itse otsalohkojaan että mikä pielessä.
Olen yrittänyt saada kiinni huoltomyyjää joka mulle ton kökön möi - eipä ole vastannut spostiin tai puhelimeen kolmeen päivään. Pistin reilu tunti sitten jälkimarkkinointipäällikölle spostin ja ainakin tittelin perusteella pitäisi joku vastata jopa ehkä maanantaina - vai siirtyikö deltan palvelu AK:lle ja mitään ei kuulu enää ikinä? Katsotaan miten homma etenee, niin raportoinen sitten tänne.
Luigi viis veisannee mitä tekee - eihän sitä kutsuta edes jenkkilän senaatin kuultavaksi, mihin isot pojat joutuu parin ehkä viallisen yksilön vuoksi.
Argumentti Helmutin syyllisyydestä on aukoton mutta en silti ymmärrä Helmutin syyttämistä. Helmut rakentaa kilkkeet tilaajan speksien mukaisesti ja koko höskä on täysin tilaajan vastuulla. Ihan sama onko Helmutin tekemä värkki rikki tai muuten huono, Luigi kantaa vastuun.TTi kirjoitti:
Tehtaan noista toki pitäisi vastata, mutta laatu ei liene Luigin alkuperää, vaan ennemminkin Helmutin:
http://www.zf.com/corporate/en/products ... talog.html
Omastani hajosi kesällä ilmastoinnin kompura, valmistaja oli kuulemma Hella.
(Valitatko hammastangon viasta Alfalle vaiko ZF:lle?)
VMP
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Toivottavasti ole oikeassa... Mikähän siinä sitten on, että muissa Alfoissa tätä ilmiötä ei ole? Eikä ole sen puoleen muissakaan aiemmin omistamissani autoissa (= pelkkää sitikkaa)...
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 18 Helmi 2011, 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Jännä (hyvin jännä, erikoisjännä, jännä ku Pasila) juttu jos antavat alihankkijoidensa pilata automallinsa maineen... Luigi olisi voinut ojentaa Helmuttia ja reklamoida. Vähemmän kuluja ja parempi maine - mutta jos ei kiinnosta - vai eikö alfat saa pysyä ehjinä - maineensa vuoksi?TTi kirjoitti:Tehtaan noista toki pitäisi vastata, mutta laatu ei liene Luigin alkuperää, vaan ennemminkin Helmutin
Mun mielestä silti Luigin vika.
Ellei sitten Helmut ole sössinyt - vaikka speksit onkin. Ei se aina mene kuin Strömsöössä. Helmutin vinkuintialainen alihankkija voinut sössiä ellei jopa Helmut itse, mikä tuntuu mulla ohjauksessa... Ja luigi reklamoi jos viitsisi. Ja miksi speksejä ei ole muutettu, jos niissä virhe, vian tullessa tietoon?mattijus kirjoitti:Argumentti Helmutin syyllisyydestä on aukoton mutta en silti ymmärrä Helmutin syyttämistä. Helmut rakentaa kilkkeet tilaajan speksien mukaisesti ja koko höskä on täysin tilaajan vastuulla. Ihan sama onko Helmutin tekemä värkki rikki tai muuten huono, Luigi kantaa vastuun.
(Valitatko hammastangon viasta Alfalle vaiko ZF:lle?)
Mun mielestä silti Luigin vika.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
...Luigin vika.
Minähän alan uskoa jo itsekin tähä alfojen viallisuuteen
Nehän on ihan yhtä tyhmiä kuin meillä töissä: rekkulat kyllä hoidetaan, muttei itse reklamoida omia alihankintoja vaan tyydytään mitä tulee ja vain hiljaa kirotaan. Eli kaikki on mahdollista kun jotain myytävää yritetään mukamas tehdä.
Minähän alan uskoa jo itsekin tähä alfojen viallisuuteen
Nehän on ihan yhtä tyhmiä kuin meillä töissä: rekkulat kyllä hoidetaan, muttei itse reklamoida omia alihankintoja vaan tyydytään mitä tulee ja vain hiljaa kirotaan. Eli kaikki on mahdollista kun jotain myytävää yritetään mukamas tehdä.
Erittäin hyvin kuvattu, voisin selittää asian aivan samoin sanoin. Ratin tööttikeskiö on mielestäni ihan asiallisesti kiinni, et ei se napsunta taida siittä kuitenkaan tulla.Casa di Matti kirjoitti:"Pykälät" tuntuvat samalta kuin vilkkuautomaatin (villku pois käännettäessä) toimiessa. Lisäksi on tunne, että tuo tunto ja hento napsahdus olisi peräisin todellakin ohjauspyörästä kabiinin puolelta. Voisi kuvitella, että ratin keskiän siällä liikkuisi jotain.
Ajettavuudessa en varsinaisesti tunne mitään vakavaa vikaa, no kitkoilla tuo tuntuma tienpintaan on muutenkin aika etäinen. Ehkä siinä ohjauksen keskialueella on hieman sellaista tunnotan aluetta... joka on kyllä muodissa noilla (muillakin) premium merkeillä.
Kesiksistä oli etupäässä kuluneet sisäreunat enemmän kuin ulkoreunat. Oisko tuo merkki jostain, esimerkiksi että ohjauskulmat ovat harituksen puolella?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Sellainen hölmöhkö kysymys, että eikö muilla foorumilaisilla ole ollut tällaista "klappia ratissa" -vikaa? Voinko olla mukamas ainoa - vieläpä kahteen kertaan?
No olihan mulla viime lauantaina lotossa 5+1 oikein ja se seitsemäs numero oli väärä numero (21 vs. 22) eli "sivuosuma"... Tällöin voito oli n. 23500€ pienempi kuin mitä 6+1 oikein tuloksella olisi saanut. Silti ottaisin 6+1 voiton mieluimmin kuin tuon 2+0 (klappi+öljyvuoto) osuman.
Ja nyt harmittaa kun kaljapakki oli liian kauan pihalla pakkasessa jäähtymässä - hilekajaa on vaikeahko imeskellä tölkistä
No olihan mulla viime lauantaina lotossa 5+1 oikein ja se seitsemäs numero oli väärä numero (21 vs. 22) eli "sivuosuma"... Tällöin voito oli n. 23500€ pienempi kuin mitä 6+1 oikein tuloksella olisi saanut. Silti ottaisin 6+1 voiton mieluimmin kuin tuon 2+0 (klappi+öljyvuoto) osuman.
Ja nyt harmittaa kun kaljapakki oli liian kauan pihalla pakkasessa jäähtymässä - hilekajaa on vaikeahko imeskellä tölkistä
Samalla tavalla täälläkin napsahtelee, vaikka hammastanko vaihdettu pari kuukautta sitten.hoblaa kirjoitti:Ratissa oleva airbag/töötinpainike heiluu kiinnikeissään mitkä ovat muovia. Kylmä muovi kohtaa toisen muovin ja kuuluu/tuntuu naksahdus. Ei ole mikään rikki.
Kun on 20 astetta pakkasta, tuota ei huomaa, pahiten se natisee 5-10 asteen pakkasilla. Kun lämpenee, tuo naksunta katoaa.
Naksukoon, vaihdetaan sitten hammastankoja uudestaan jos se kerran sitä meinaa...
Ei enää Alfaa... eipä