ABS merkkivalon toiminta (164 V6)
Valvoja: Moderators
Nyt loppuu itseltä ideat abs:n korjauksen suhteen. Valo syttyy edelleen liikkeelle lähdettäessä, vaikka nyt kaikilta antureilta tulee kunnon signaali ohjausbosille saakka. Seuraavat käppyrät mitattu ohjausboksin liittimeltä ajettaessa ykkösellä n. 1000rpm.
etu oikea
etu vasen
taka oikea
taka vasen
Ilmeisesti tässä vanhemman mallisessa abs:ssä ei ole minkäänlaista diagnostiikkapistoketta tms. josta voisi vian laatu selvitä? Voisiko tuo johtua jostain muusta kuin antureista? Kun valo kuitenkin käynnistettäessä sammuu, niin luulisi muun järjestelmän olevan kunnossa?
Koitin kahdella ohjausboksilla, ja molemmilla sama vika. Täytyyköhän seuraavaksi hankkia saksasta uusi pumppuyksikkö jolla koittaa. Ikävä vaan kun joutuisi taas nesteiden kanssa lotraamaan..
etu oikea
etu vasen
taka oikea
taka vasen
Ilmeisesti tässä vanhemman mallisessa abs:ssä ei ole minkäänlaista diagnostiikkapistoketta tms. josta voisi vian laatu selvitä? Voisiko tuo johtua jostain muusta kuin antureista? Kun valo kuitenkin käynnistettäessä sammuu, niin luulisi muun järjestelmän olevan kunnossa?
Koitin kahdella ohjausboksilla, ja molemmilla sama vika. Täytyyköhän seuraavaksi hankkia saksasta uusi pumppuyksikkö jolla koittaa. Ikävä vaan kun joutuisi taas nesteiden kanssa lotraamaan..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko kaikki anturit vaihdettu niihin Audin tökkeleihin?
Antureissa ei kait voi olla juuri muuta eroa kuin signaalin amplitudi, taajuudenhan pitäisi olla suoraan verrannollinen hammaskehien hampaiden määrään ja fillareiden pyörimisnopeuteen. Ja tuntuisi vähän oudolta että ECU vetäisi kohtuullisesta amplitudimuutoksesta herneen nenään, se kun on varmaan alkuperäispalikoillakin riippuvainen siitä kuinka lähellä anturi on hammaskehää.
Oletko tsekannut kaikkien liittimien kunnon? Signaalit on varmaan mitattu suoraan pyöränanturin liittimeltä?
Antureissa ei kait voi olla juuri muuta eroa kuin signaalin amplitudi, taajuudenhan pitäisi olla suoraan verrannollinen hammaskehien hampaiden määrään ja fillareiden pyörimisnopeuteen. Ja tuntuisi vähän oudolta että ECU vetäisi kohtuullisesta amplitudimuutoksesta herneen nenään, se kun on varmaan alkuperäispalikoillakin riippuvainen siitä kuinka lähellä anturi on hammaskehää.
Oletko tsekannut kaikkien liittimien kunnon? Signaalit on varmaan mitattu suoraan pyöränanturin liittimeltä?
- Epäkelpokeräilijä -
^Edessä on Audin anturit, takana alkuperäiset. Taka-anturit oli ihan hyvän näköiset, ja sai ilmarakoa säätämällä antamaan kunnon amplitudin. Mittasin suoraan ohjausboksin liittimeltä repsikan jalkatilasta. Alussa näytti pienempää amplitudia, mutta kun liittimet (kontissa ja etuiskaritolppien päällä) painoi vähän kireämmiksi, alkoi näyttää kunnon jännitetasoja.
Etuanturien liittimiä koitin molemmin päin, jos napaisuudella voisi olla väliä. Oman käsityksen mukaan ei silti edes pitäisi olla.
^^Vanhan oikeanpuoleisen etuanturin signaali oli oikosessa metallikuoreen (~1kohm). Uusissa etuantureissa on muovikuori. Taka-anturit mittasin, ja ei näyttänyt megaohmejakaan, eli lähellä ääretöntä on.
Etuanturien liittimiä koitin molemmin päin, jos napaisuudella voisi olla väliä. Oman käsityksen mukaan ei silti edes pitäisi olla.
^^Vanhan oikeanpuoleisen etuanturin signaali oli oikosessa metallikuoreen (~1kohm). Uusissa etuantureissa on muovikuori. Taka-anturit mittasin, ja ei näyttänyt megaohmejakaan, eli lähellä ääretöntä on.
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Hieman ylös vanhaa topiccia, mutta omalla kohdallani tämä on valitettavan ajankohtainen
Mitenkäs tässä kävi? Saitko järjästelmän toimimaan noilla Audin antureilla? Ikävästi jäänyt hyvä tarina kesken...
Nykyisin rupeaa 164:n anturit olemaan jo kiven alla ja noita A3:n antureita taas saa motonetista parilla kympillä...
Mitenkäs tässä kävi? Saitko järjästelmän toimimaan noilla Audin antureilla? Ikävästi jäänyt hyvä tarina kesken...
Nykyisin rupeaa 164:n anturit olemaan jo kiven alla ja noita A3:n antureita taas saa motonetista parilla kympillä...
"No smoke => no power => no hope"
Juttu jäi aikanaan kesken ketutuksen takia.. Vaihdoin Audin anturit ja taka-anturit Alfan alkuperäisiin uusiin. Kaikki anturit oli takapyörän antureita, mutta kävi etunapoihinkin. Ei tullut silti kuntoon. Meni hermot, ja katsastin auton muistaakseni ABS pyöränanturit irti että valo toimi. Myöhemmin taas motivaation löydyttyä vaihdoin aikaisemmin ostamani hydrauliikkayksikön, ja alkoi toimia samantien. Eli vika oli koko ajan ollut luultavasti siinä. Tosin alkuperäiset etuanturit oli aika rupuisessa kunnossa, että hyvä oli vaihtaa.
Luultavasti noi Audin anturit olisivat toimineet yhtä lailla. Signaalit niistä oli hyvän näköiset. Mulla on noita uusia Audin antureita vielä tallella, saa varsin sopuhintaan jos kiinnostaa koittaa.
Luultavasti noi Audin anturit olisivat toimineet yhtä lailla. Signaalit niistä oli hyvän näköiset. Mulla on noita uusia Audin antureita vielä tallella, saa varsin sopuhintaan jos kiinnostaa koittaa.