Paljon pikkukorjausta 156 1.8ts:ään
Valvoja: Moderators
Paljon pikkukorjausta 156 1.8ts:ään
Eli olisi tarkoitus pistää Alfa viimeisen päälle hyvään kuntoon kunhan saan remontin tuosta alta pois, yhden illan projekteja voin kyllä tehdä vielä remontin aikanakin. Tilat ja työkalut löytyy kaikkeen mahdolliseen auton korjaamiseen, oikeastaan ainoa apuväline joka puuttuu on nosturi jolla auton saisi helposti ilmaan (nyt pitää nostaa tunkilla ilmaan ja sitten jotain puuklopia sinne alle).
Seuraavaksi vähän infoa korjauksien kohteesta:
Malli: 156
Vuosimalli: 2000, ensirekisteröinti -99 (saattaa olla että olikin vm. -99 ja ensirekisteröinti -00, pitää tarkistaa jos on suurikin merkitys?).
Mittarilukema: 158tkm
Ja sitten vielä kuva,
Seuraavaksi lista siitä mitä pitä olisi tarkoitus tehdä/korjata, lähes kaikessa neuvot ovat tervetulleita sillä en ole autoja liiemmin korjaillut.
1. Tämä homma on hoidettu!
Ilmanputsaria ei ole kolmeen vuoteen ja 30tkm:iin vaihdettu joten tämä olisi varmaankin aika vaihtaa? Sen verran olen tästä lueskellut että ilmanputsarin kotelo kannattaisi melkeinpä ottaa alakautta pois, oletteko samaa mieltä? Olen ajatellut vaihtaa tilalle jonkun "vaparin" jotta saisin vähän muhkeammat imuäänet, onko kenelläkään tällaisesta mitään kokemuksia?
2.
"Pohjapanssarin" taaimmaiset kiinnikkeet ovat murtuneet joten tälle pitäisi tehdä jotain, todennäköisesti pistän tuon vanhan kiinni jollain virityksellä. Tietysti jos uuden/ehjän saisi jostain halvalla niin eihän sen hankkiminen mahdottomuus olisi.
3.
Pelkääjän puolen etummaisessa ovessa on painauma, alaosassa jos tarkkoja ollaan (voin lisätä tästä vielä kuvan). Pitäisi löytää joku paja Rauman lähistöltä joka saisi tuon painauman suoristettua, onko ehdotuksia? Maalaamo löytyy perhefirmasta joten sen puolen hoidan itse.
4.
Mittaristosta sekä keskikonsolista on osa valoista palanut, onko näiden vaihtoon jotain ohjeita olemassa?
5.
Kuskinpuolen penkinlämmitin on mennyt mykäksi viime talvena, mistä tätä kannattaisi lähteä tutkimaan?
6.
Etusumuvalot menivät viime keväänä pimeiksi, edes mittariston sumuvalon merkkivalo ei syty. Mistä kannattaa lähteä asiaa selvittämään?
7.
Normaalissa ajossa kun vedon päästää pois tuntuu, mielestäni, normaalia suurempi nykäys ja jostain päin autoa kuuluu "KLIK" ääni. Samanlainen normaalia suurempi nykäys tulee myös kun veto tulee takaisin mutta kyseistä "KLIK" ääntä ei kuulu. Tuosta aiheutuva ääni ei itseä haittaa mutta nykäykset tekevät ajosta jotenkin epämiellyttävän tasaisella, pienellä kaasulla ajettaessa kun veto lähtee välillä kokonaan pois ja tulee sitten takaisin. Kun joku muu kuin minä ajaa Alfaa niin meno on yhtä nykimistä. Onko ideoita?
8.
Konehuoneessa alkaa jokin vinkumaan kun auto lämpenee, kuulostaa ihan kuin jokin hihna olisi löysässä mutta eikös vinkunan pitäisi kuulua kun auto on kylmä? Vingunta menee kierrosten mukaan ja kun kierroksia on riittävästi <2000rpm niin se lakkaa. Voin koittaa saada vingunnan nauhalle. Ideoita?
9.
Puhaltimen suunnansäätö ei toimi, puhaltaa vain eteenpäin ja tämä on vähän ongelmallista näin talvisaikaan. Epäilisin että vaijeri on poikki, löytyykö jostain ohjeita tämän vaihtamiseen? Yksi vaihtoehto olisi tietenkin pakottaa puhallin puhaltamaan tuulilasiin.
10.
Lämmöt ei nouse kesälläkään yli 70 asteen joten termari pitää vaihtaa, löytyykö jostain tähän ohjeita?
Tulipa pitkä lista Kiitän jo tässä vaiheessa kaikkia jotka ovat minua näissä ongelmissa auttaneet!
-Jussi Nirhamo
Seuraavaksi vähän infoa korjauksien kohteesta:
Malli: 156
Vuosimalli: 2000, ensirekisteröinti -99 (saattaa olla että olikin vm. -99 ja ensirekisteröinti -00, pitää tarkistaa jos on suurikin merkitys?).
Mittarilukema: 158tkm
Ja sitten vielä kuva,
Seuraavaksi lista siitä mitä pitä olisi tarkoitus tehdä/korjata, lähes kaikessa neuvot ovat tervetulleita sillä en ole autoja liiemmin korjaillut.
1. Tämä homma on hoidettu!
Ilmanputsaria ei ole kolmeen vuoteen ja 30tkm:iin vaihdettu joten tämä olisi varmaankin aika vaihtaa? Sen verran olen tästä lueskellut että ilmanputsarin kotelo kannattaisi melkeinpä ottaa alakautta pois, oletteko samaa mieltä? Olen ajatellut vaihtaa tilalle jonkun "vaparin" jotta saisin vähän muhkeammat imuäänet, onko kenelläkään tällaisesta mitään kokemuksia?
2.
"Pohjapanssarin" taaimmaiset kiinnikkeet ovat murtuneet joten tälle pitäisi tehdä jotain, todennäköisesti pistän tuon vanhan kiinni jollain virityksellä. Tietysti jos uuden/ehjän saisi jostain halvalla niin eihän sen hankkiminen mahdottomuus olisi.
3.
Pelkääjän puolen etummaisessa ovessa on painauma, alaosassa jos tarkkoja ollaan (voin lisätä tästä vielä kuvan). Pitäisi löytää joku paja Rauman lähistöltä joka saisi tuon painauman suoristettua, onko ehdotuksia? Maalaamo löytyy perhefirmasta joten sen puolen hoidan itse.
4.
Mittaristosta sekä keskikonsolista on osa valoista palanut, onko näiden vaihtoon jotain ohjeita olemassa?
5.
Kuskinpuolen penkinlämmitin on mennyt mykäksi viime talvena, mistä tätä kannattaisi lähteä tutkimaan?
6.
Etusumuvalot menivät viime keväänä pimeiksi, edes mittariston sumuvalon merkkivalo ei syty. Mistä kannattaa lähteä asiaa selvittämään?
7.
Normaalissa ajossa kun vedon päästää pois tuntuu, mielestäni, normaalia suurempi nykäys ja jostain päin autoa kuuluu "KLIK" ääni. Samanlainen normaalia suurempi nykäys tulee myös kun veto tulee takaisin mutta kyseistä "KLIK" ääntä ei kuulu. Tuosta aiheutuva ääni ei itseä haittaa mutta nykäykset tekevät ajosta jotenkin epämiellyttävän tasaisella, pienellä kaasulla ajettaessa kun veto lähtee välillä kokonaan pois ja tulee sitten takaisin. Kun joku muu kuin minä ajaa Alfaa niin meno on yhtä nykimistä. Onko ideoita?
8.
Konehuoneessa alkaa jokin vinkumaan kun auto lämpenee, kuulostaa ihan kuin jokin hihna olisi löysässä mutta eikös vinkunan pitäisi kuulua kun auto on kylmä? Vingunta menee kierrosten mukaan ja kun kierroksia on riittävästi <2000rpm niin se lakkaa. Voin koittaa saada vingunnan nauhalle. Ideoita?
9.
Puhaltimen suunnansäätö ei toimi, puhaltaa vain eteenpäin ja tämä on vähän ongelmallista näin talvisaikaan. Epäilisin että vaijeri on poikki, löytyykö jostain ohjeita tämän vaihtamiseen? Yksi vaihtoehto olisi tietenkin pakottaa puhallin puhaltamaan tuulilasiin.
10.
Lämmöt ei nouse kesälläkään yli 70 asteen joten termari pitää vaihtaa, löytyykö jostain tähän ohjeita?
Tulipa pitkä lista Kiitän jo tässä vaiheessa kaikkia jotka ovat minua näissä ongelmissa auttaneet!
-Jussi Nirhamo
Viimeksi muokannut puunakki, 23 Helmi 2011, 10:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Paljon pikkukorjausta 156 1.8ts:ään
1. Onnistuu yläkautta kuten autoissa normaalistikin. "Vaparia" et tarvitse. Jos kaipaat imuääniä niin osta GTA:n imuputki kiinnikkeineen TS:n resonaattorin tilalle sekä heivaa trumpetti putsarikotelosta kuuseen.puunakki kirjoitti: 1.
Ilmanputsaria ei ole kolmeen vuoteen ja 30tkm:iin vaihdettu joten tämä olisi varmaankin aika vaihtaa? Sen verran olen tästä lueskellut että ilmanputsarin kotelo kannattaisi melkeinpä ottaa alakautta pois, oletteko samaa mieltä? Olen ajatellut vaihtaa tilalle jonkun "vaparin" jotta saisin vähän muhkeammat imuäänet, onko kenelläkään tällaisesta mitään kokemuksia?
6.
Etusumuvalot menivät viime keväänä pimeiksi, edes mittariston sumuvalon merkkivalo ei syty. Mistä kannattaa lähteä asiaa selvittämään?
9.
Puhaltimen suunnansäätö ei toimi, puhaltaa vain eteenpäin ja tämä on vähän ongelmallista näin talvisaikaan. Epäilisin että vaijeri on poikki, löytyykö jostain ohjeita tämän vaihtamiseen? Yksi vaihtoehto olisi tietenkin pakottaa puhallin puhaltamaan tuulilasiin.
-Jussi Nirhamo
6. Sulake?
9. Millainen soitin ja kuinka syvälle se on tungettu? Liian syvälle menevä soitin voi painaa kanavia lyttyyn, eikä suuntaus toimi.
VMP
Re: Paljon pikkukorjausta 156 1.8ts:ään
1.mattijus kirjoitti:1. Onnistuu yläkautta kuten autoissa normaalistikin. "Vaparia" et tarvitse. Jos kaipaat imuääniä niin osta GTA:n imuputki kiinnikkeineen TS:n resonaattorin tilalle sekä heivaa trumpetti putsarikotelosta kuuseen.puunakki kirjoitti: 1.
Ilmanputsaria ei ole kolmeen vuoteen ja 30tkm:iin vaihdettu joten tämä olisi varmaankin aika vaihtaa? Sen verran olen tästä lueskellut että ilmanputsarin kotelo kannattaisi melkeinpä ottaa alakautta pois, oletteko samaa mieltä? Olen ajatellut vaihtaa tilalle jonkun "vaparin" jotta saisin vähän muhkeammat imuäänet, onko kenelläkään tällaisesta mitään kokemuksia?
6.
Etusumuvalot menivät viime keväänä pimeiksi, edes mittariston sumuvalon merkkivalo ei syty. Mistä kannattaa lähteä asiaa selvittämään?
9.
Puhaltimen suunnansäätö ei toimi, puhaltaa vain eteenpäin ja tämä on vähän ongelmallista näin talvisaikaan. Epäilisin että vaijeri on poikki, löytyykö jostain ohjeita tämän vaihtamiseen? Yksi vaihtoehto olisi tietenkin pakottaa puhallin puhaltamaan tuulilasiin.
-Jussi Nirhamo
6. Sulake?
9. Millainen soitin ja kuinka syvälle se on tungettu? Liian syvälle menevä soitin voi painaa kanavia lyttyyn, eikä suuntaus toimi.
Ainakin mitä tuossa viikonloppuna kokeilin niin tuntui erittäin vaikealta ottaa tuota yläkautta pois ja jollain sivustolla kerrottiin että akku ja jokin sulakerasia pitäisi irroittaa? Käyn tätä vielä tänään kokeilemassa.
6.
Onko tietoa missä sulakkeen pitäis sijaita? Alfassa näytti olevan kolmessa paikkaa sulakkeita, kuskinpuolella, hanskalokerossa ja konehuoneessa. Ainoastaan konehuoneen sulakkeet on jotenkin merkitty, edes ohjekirjassa ei ole kunnon listaa siitä mikä sulake on mikäkin.
9.
Joku LG:n halppis soitin ja ihan pohjiin asti on laitettu, koitan tänään ottaa sitä ulommas ja sitten käännellä sitä suuntausta.
Re: Paljon pikkukorjausta 156 1.8ts:ään
Suosittelen hankkimaan tilalle alumiinisen panssarin. Antaa samalla vähän lisää maavaraa. Itselläni oli korjattu tuo alkuperäinen "reikärautanauhalla", mitä lie oikealta nimeltään, ja itseporautuvilla ruuveilla. Halpa ja toimiva korjaus, ainakin siihen saakka, kunnes panssari repeää lisää.puunakki kirjoitti:2. "Pohjapanssarin" taaimmaiset kiinnikkeet ovat murtuneet joten tälle pitäisi tehdä jotain, todennäköisesti pistän tuon vanhan kiinni jollain virityksellä.
4. Mittaristosta sekä keskikonsolista on osa valoista palanut, onko näiden vaihtoon jotain ohjeita olemassa?
Ohjeet keskikonsolin purkamiseen täältä ja mittarit lähtee irroittamalla yhden ruuvin ylhäältä mittarin putkesta. Sen jälkeen kaksi ruuvia mittarin korvakoista pois ja vetää mittaria ulos sen verran, että sopii irroittamaan liittimet mittarin takaa. Polttimot on 1,2W ja vaihda ne kaikki kerralla uusiin.
Pakoputken haitariosan tai etummaisen kiinnikkeen olen lukenut aiheuttavan vinkuvaa ääntä. Myös haljennut pakosarjan korva saattaa päästää vastaavan äänen.8. Konehuoneessa alkaa jokin vinkumaan kun auto lämpenee... Ideoita?
Termarin vaihdosta ei taida olla kuvallista ohjetta, mutta siinähän se törröttää ilmamassamittarin vieressä. Nesteet pois, termari irti ja uusi tilalle. Nesteet kannattenee vaihtaa samalla uusiin. Täällä juttua jäähdytysnesteen vaihdosta.10. Lämmöt ei nouse kesälläkään yli 70 asteen joten termari pitää vaihtaa, löytyykö jostain tähän ohjeita?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
10. Voi myöskin olla että lämpömittari näyttää väärin. Ainakin itselläni mittarin 70 on todellista 92. Mutta jos lämpenee hitaasti ja sisälle ei tule kunnolla lämmintä niin sitten on varmasti termari sökö.
1. Vapaavirtaussuodatin on ihan ok. Ei sillä välttämättä tehoa saa, mutta imuääniä ja onhan se sitten ikuinen. Kunhan muistat laittaa koteloidun suodattimen, esimerkiksi BMC:n DIA tai CDA. Niistä avoimista ei ole kuin haittaa.
1. Vapaavirtaussuodatin on ihan ok. Ei sillä välttämättä tehoa saa, mutta imuääniä ja onhan se sitten ikuinen. Kunhan muistat laittaa koteloidun suodattimen, esimerkiksi BMC:n DIA tai CDA. Niistä avoimista ei ole kuin haittaa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Paljon pikkukorjausta 156 1.8ts:ään
Jos rekisteritunnuksesta voi mitään päätellä, niin veikkaisin, että -99 rekisteröity. Oman autoni rekisterinumero on nimittäin seitsemän numeron päässä sun rekkarista ja otettu käyttöön Porvoossa 5/99.puunakki kirjoitti: Vuosimalli: 2000, ensirekisteröinti -99 (saattaa olla että olikin vm. -99 ja ensirekisteröinti -00, pitää tarkistaa jos on suurikin merkitys?).
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
1.
Noniin eli sain sen ilmanputsarin sieltä pois käyttämällä vähän voimaa! Kyllä oli ahdas paikka. Oli sen verran hyvännäköinen vielä se putsari että puhaltelin sen vain puhtaaksi paineilmalla ja otin sen trumpetin pois, imuäänet ei kyllä tästä vielä muuttuneet.
9.
Otin soittimen kokonaan pois mutta ei vaikuttanut suuntauksen toimintaan. Olen tullut siihen tulokseen että pakotan puhaltimen puhaltamaan tuulilasiin, mitäköhän kannattaa purkaa että pääsee vetelemään kyseisiä vaijereita?
Noniin eli sain sen ilmanputsarin sieltä pois käyttämällä vähän voimaa! Kyllä oli ahdas paikka. Oli sen verran hyvännäköinen vielä se putsari että puhaltelin sen vain puhtaaksi paineilmalla ja otin sen trumpetin pois, imuäänet ei kyllä tästä vielä muuttuneet.
9.
Otin soittimen kokonaan pois mutta ei vaikuttanut suuntauksen toimintaan. Olen tullut siihen tulokseen että pakotan puhaltimen puhaltamaan tuulilasiin, mitäköhän kannattaa purkaa että pääsee vetelemään kyseisiä vaijereita?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Onkos tuo ilmastoitu vai ei? Automaagi-ilmastoinnissa kun ei oo vaijereita, vaan sähköisesti säätyvät läpyskät.puunakki kirjoitti: 9.
Otin soittimen kokonaan pois mutta ei vaikuttanut suuntauksen toimintaan. Olen tullut siihen tulokseen että pakotan puhaltimen puhaltamaan tuulilasiin, mitäköhän kannattaa purkaa että pääsee vetelemään kyseisiä vaijereita?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Kyllä on ilmastoitu mutta ei ole automaatti-ilmastointi.Jakke kirjoitti:Onkos tuo ilmastoitu vai ei? Automaagi-ilmastoinnissa kun ei oo vaijereita, vaan sähköisesti säätyvät läpyskät.puunakki kirjoitti: 9.
Otin soittimen kokonaan pois mutta ei vaikuttanut suuntauksen toimintaan. Olen tullut siihen tulokseen että pakotan puhaltimen puhaltamaan tuulilasiin, mitäköhän kannattaa purkaa että pääsee vetelemään kyseisiä vaijereita?
Taitaa sitten se etulokarin postilaatikko vaimentaa imuäänet. GTA rööri plus trumpetin poisto => imuääniä tuli 3krpm paikkeille selkeästi vakiota enemmän.puunakki kirjoitti:1.
Noniin eli sain sen ilmanputsarin sieltä pois käyttämällä vähän voimaa! Kyllä oli ahdas paikka. Oli sen verran hyvännäköinen vielä se putsari että puhaltelin sen vain puhtaaksi paineilmalla ja otin sen trumpetin pois, imuäänet ei kyllä tästä vielä muuttuneet.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=116417#116417
VMP
Eikös tuosta trumpetin poistosta seurannut tehonlaskua? Muistaisin penkoneeni täältä sellaista "faktaa" joskus. Edit: typo.mattijus kirjoitti:Taitaa sitten se etulokarin postilaatikko vaimentaa imuäänet. GTA rööri plus trumpetin poisto => imuääniä tuli 3krpm paikkeille selkeästi vakiota enemmän.puunakki kirjoitti:1.
Noniin eli sain sen ilmanputsarin sieltä pois käyttämällä vähän voimaa! Kyllä oli ahdas paikka. Oli sen verran hyvännäköinen vielä se putsari että puhaltelin sen vain puhtaaksi paineilmalla ja otin sen trumpetin pois, imuäänet ei kyllä tästä vielä muuttuneet.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=116417#116417
Viimeksi muokannut Jarsan, 23 Helmi 2011, 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Paljon pikkukorjausta 156 1.8ts:ään
2. Hitsaamista... hitsaa uudet pultit sinne, mielestäni helpoin ja kestävin ratkaisu - jos siis pääsee kaverille hitsaamaan.
5. Vastus? Syttyykö penkin oikealle puolelle punainen valo? Loppujen lopuksi helppo mitata, etenkin jos pelkääjän puolella toimii, on luvut mihin verrata (tuleeko virta ja onko vastus langat ehjät) ulake tietysti kannataa aina tarkistaa kun sähköjä setvii
7. saataa olla eri viat kokonaan... ilmamassamittari jälkimmäiseen vaivaan, kaasuläppäkotelo saataa myös olla likainen
10. Vanha pois - uusi tilalle, taitaa olla 2 piltilla kiinni, uutta nestettä kannataa varata, vuotaa suoraan vaihteiston päälle ja kerää kaiken lian, sen jälkeen ei kannata laittaa takaisin kiertoon, plussaa jos saa sellaisen kotelon jossa on anturi valmiina
Varaosia luotettavasti (testattu ) ja halvalla heikka.fi
5. Vastus? Syttyykö penkin oikealle puolelle punainen valo? Loppujen lopuksi helppo mitata, etenkin jos pelkääjän puolella toimii, on luvut mihin verrata (tuleeko virta ja onko vastus langat ehjät) ulake tietysti kannataa aina tarkistaa kun sähköjä setvii
7. saataa olla eri viat kokonaan... ilmamassamittari jälkimmäiseen vaivaan, kaasuläppäkotelo saataa myös olla likainen
10. Vanha pois - uusi tilalle, taitaa olla 2 piltilla kiinni, uutta nestettä kannataa varata, vuotaa suoraan vaihteiston päälle ja kerää kaiken lian, sen jälkeen ei kannata laittaa takaisin kiertoon, plussaa jos saa sellaisen kotelon jossa on anturi valmiina
Varaosia luotettavasti (testattu ) ja halvalla heikka.fi
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
2.
Pohjapanssariksi minäkin suosittelen alumiinista versiota jota on ainakin alfisti.net saatavilla. On sitten kerralla kunnossa ja voi unohtaa murheet.
6.
Sulake, tai sitten joku liitos matkalla. Ainakin GTVssä noi on sillä tavalla kytketty että signaali merkkivalolle otetaan siitä samasta virtakarvasta joka menee valolle. Jos kumpikaan ei syty, on vika jo aiempana virtapiirissä. Eli ei liity silloin sulakkeeseen. Pitää olla kytkentäkaavio ja tarkistaa johdotukset. Sulakkeiden selvitykset pitäisi kyllä olla ohjekirjassa jos siinä on sivut tallella. Lisäksi ne on siinä sulaketaulun kannen sisäpuolella olevassa tarrassa. Ainakin omassa vm 2000. Ja veikkaan että sulake on siinä "pääsulaketaulussa" ratin vieressä, mutta rele muistaakseni ikävästi siellä hanskalokeron luona.
7.
Ääniä on aina vaikea metsästää, saati netissä selittää. Moottorin kannake voi aiheuttaa myös "nytkimistä" kun kone heiluu aina kun veto menee päälle ja pois. Siellähän on vulganointeja jotka voi pettää. Samalla voi tulla erilaisia äänitehosteita jos kone osuu johonkin. Voi olla myös vetoakseliin/murrokseen liittyvää...
Pohjapanssariksi minäkin suosittelen alumiinista versiota jota on ainakin alfisti.net saatavilla. On sitten kerralla kunnossa ja voi unohtaa murheet.
6.
Sulake, tai sitten joku liitos matkalla. Ainakin GTVssä noi on sillä tavalla kytketty että signaali merkkivalolle otetaan siitä samasta virtakarvasta joka menee valolle. Jos kumpikaan ei syty, on vika jo aiempana virtapiirissä. Eli ei liity silloin sulakkeeseen. Pitää olla kytkentäkaavio ja tarkistaa johdotukset. Sulakkeiden selvitykset pitäisi kyllä olla ohjekirjassa jos siinä on sivut tallella. Lisäksi ne on siinä sulaketaulun kannen sisäpuolella olevassa tarrassa. Ainakin omassa vm 2000. Ja veikkaan että sulake on siinä "pääsulaketaulussa" ratin vieressä, mutta rele muistaakseni ikävästi siellä hanskalokeron luona.
7.
Ääniä on aina vaikea metsästää, saati netissä selittää. Moottorin kannake voi aiheuttaa myös "nytkimistä" kun kone heiluu aina kun veto menee päälle ja pois. Siellähän on vulganointeja jotka voi pettää. Samalla voi tulla erilaisia äänitehosteita jos kone osuu johonkin. Voi olla myös vetoakseliin/murrokseen liittyvää...
Ayrton Senna da Silva forever