75 ja kumma "jurina"
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Touko 2004, 17:29
75 ja kumma "jurina"
Ihan aluksi sanon, että itse epäilen tähän epämääräiseen ääneen sitä helpointa ratkaisua, eli laakereita mutta voiko olla muutakin...?
Eli auton takaa (olen melko vakuuttunut, että olen paikallistanut äänen takaa tulevaksi) kuuluu kumma jurina heti 80kmh jälkeen aina tuonne n. 100-110kmh saakka, kunnes taas hieman hiljenee.
Deltalle esitettyyn kyselyyn sain vastauksen, että kyseessä olisi joku takanivelistössä oleva mutteri tms. (siis ihan hepreaa???), joka pitäisi kiristellä tai vaihtaa tms. Siis mikä siellä akselipakassa on kun purkuineen ja kiristelyinen varovainen hinta-arvio olisi ollut 500eur? Eihän tuollaiseen ole varaa...
Miten lienevät aurauskulmat vaikuttaa tähän? (Saa laittaa säätöohjeitakin)
Renkaiden tasapainotukset pitäisi olla ok, samoin paineet.
Saa esittää muitakin vaihtoehtoja salaperäisen "jurinan" paikallistamiseksi. Olisin hyvin kiitollinen.
Eli auton takaa (olen melko vakuuttunut, että olen paikallistanut äänen takaa tulevaksi) kuuluu kumma jurina heti 80kmh jälkeen aina tuonne n. 100-110kmh saakka, kunnes taas hieman hiljenee.
Deltalle esitettyyn kyselyyn sain vastauksen, että kyseessä olisi joku takanivelistössä oleva mutteri tms. (siis ihan hepreaa???), joka pitäisi kiristellä tai vaihtaa tms. Siis mikä siellä akselipakassa on kun purkuineen ja kiristelyinen varovainen hinta-arvio olisi ollut 500eur? Eihän tuollaiseen ole varaa...
Miten lienevät aurauskulmat vaikuttaa tähän? (Saa laittaa säätöohjeitakin)
Renkaiden tasapainotukset pitäisi olla ok, samoin paineet.
Saa esittää muitakin vaihtoehtoja salaperäisen "jurinan" paikallistamiseksi. Olisin hyvin kiitollinen.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Touko 2004, 17:29
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pariin 75:seen olen hieman 100tkm jälkiin vaihtanut takalaakereita.Eli vois olla se.Ehdotus...perä ylös 5. päälle ja vaikka ääni ei varmasti paljoa ilman kuormaa kuulu niin ottamalla jotain metallista pätkää ja käyttämällä sitä "stetareina" korvaa vasten äänilähde pitäis löytyä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Yx ehdotus vois olla mahdollinen kardaanin rätti nivel! mut kyl ehkä kallistuisin tohon laakeriin jos se kerta on ujellus! Yx nimittäin vaihettu ja se alko jossain 60 kmh kuulumaan sisälle pirun vaikee paikallistaa et kummalt puolelt! En toki sulje muitakaan mahdollisuuksia poies!
Ainoa mikä vois normi pakoputkes resonoida/ eli lähinnä hakata on vikapönttö varapyöräkoteloon! Päässy muljahtamaan sillon toinen kumilenkura poies paikoiltaan!
Ainoa mikä vois normi pakoputkes resonoida/ eli lähinnä hakata on vikapönttö varapyöräkoteloon! Päässy muljahtamaan sillon toinen kumilenkura poies paikoiltaan!
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Mitenkäs kun oma 75 tekee tuota tärinää ja jytketä aina välillä, saatan
ajella päälle sata kilometriä ilman ongelmia, sitten alkaakin voimistuva
tärinä ja jytke (jonka olisin olevinaan paikallistanut matkustajan puoleiseen etupyörään). Viimeksi näin tapahtuessa ajoin tyhjälle parkkikselle ja
pyörittelin autoa sekä tein jarrutuksia -> ongelma hävis ja taas ajoa.
Voiko kyseessä oleva jumitteleva jarrusatula vai sitten tosiaankin joku muu?
ajella päälle sata kilometriä ilman ongelmia, sitten alkaakin voimistuva
tärinä ja jytke (jonka olisin olevinaan paikallistanut matkustajan puoleiseen etupyörään). Viimeksi näin tapahtuessa ajoin tyhjälle parkkikselle ja
pyörittelin autoa sekä tein jarrutuksia -> ongelma hävis ja taas ajoa.
Voiko kyseessä oleva jumitteleva jarrusatula vai sitten tosiaankin joku muu?
Likaa vanteissa. Lunta, sohjoa tai kuraa. Lähtee usein peruuttelemalla, mutta vanteiden pesukin voi olla välillä tarpeen. Yksi lumipallo vanteessa riittää irrottamaan paikat hampaista.JanneL kirjoitti:Mitenkäs kun oma 75 tekee tuota tärinää ja jytketä aina välillä, saatan
ajella päälle sata kilometriä ilman ongelmia, sitten alkaakin voimistuva
tärinä ja jytke (jonka olisin olevinaan paikallistanut matkustajan puoleiseen etupyörään). Viimeksi näin tapahtuessa ajoin tyhjälle parkkikselle ja
pyörittelin autoa sekä tein jarrutuksia -> ongelma hävis ja taas ajoa.
Voiko kyseessä oleva jumitteleva jarrusatula vai sitten tosiaankin joku muu?
Niin, jäi mainitsematta että omassa seiskafemmassani on upeat peltivanteet.
Nyt jumputus onkin siirtynyt juuri jarrutuksien kohdille, joten kyseessä
on varmaankin jumitteleva jarru...
Huomenna pääseekin soittelemaan uuden bensatankin perään, on meinaan
näillä nousevin bensanhinnoin kulutus reikäisellä tankilla ns.
"hiuksia nostattavaa". Eilen tankki täyteen (ja vuodon havaitseminen),
200km ajoa ja mittarin neula viimeisen paksun pykälän kohdalla.
Nyt jumputus onkin siirtynyt juuri jarrutuksien kohdille, joten kyseessä
on varmaankin jumitteleva jarru...
Huomenna pääseekin soittelemaan uuden bensatankin perään, on meinaan
näillä nousevin bensanhinnoin kulutus reikäisellä tankilla ns.
"hiuksia nostattavaa". Eilen tankki täyteen (ja vuodon havaitseminen),
200km ajoa ja mittarin neula viimeisen paksun pykälän kohdalla.