Nippu 75 kysymyksiä
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Touko 2004, 17:29
Nippu 75 kysymyksiä
Hoi.
Esittäydynpä ensiksi ihan uutena palstalaisena ja tervehdin teitä, oi Alfa Romeo kansalaiset
Niin, eli kesäksi olen remppailemassa ajokuntoon (voi sillä jo nytkin ajaa mutta leiman tarttis...)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 helmeä...
Vikoja on ties minkälaisia (pieniä) mutta suuret linjaukset ovat suht kunnossa. Eli seuraavassa kysymykset:
1. Mille arvoille ko. auton jäähdyttäjän termari on säädetty? Nykyinen termostaatti laukaisee flektin vasta tuossa 100 asteessa... Onko liian kuumana? Polttaako tiivisteen? Flekti ei aluksi edes hyrähtänyt mutta pienellä hapetusten poistoilla ja sulakkeen vaihdolla se alkoi hyrrätä kuin kissa
2. Mitä arvelette maksavan pikkuhuoltamolla seuraavat korjaukset: Tunnoton ja täysin lerpahtanut käsijarru pitää saada kuntoon, takajarruihin enemmän pitovoimaa, jarrut tasapainoon. Mitä osia SAATTAA tarvita vai olisiko kyse pelkästä ilmauksesta?
3. Mikä mahtanee olla ko. mallin tuulilasin hinta? Käytettykin kelpaa kunhan ei ole halki? Onko teillä kenties sellaista?
4. Onko etumaskissa/puskurissa mitään tuntomerkkiä, mistä erottaa toisistaan Milanon ja American?
5. Onko oven verhoilut helppo irrottaa ja ennenkaikkea saada takaisin paikalleen? Pitäisi ratkaista vänkärin oven avautumattomuus sisäpuolelta. Ulkoa päin aukeaa...
6. Olisiko laittaa hyviä kuvalinkkejä seiskavitosista? Myös "räjäytyskuvat", tekniset manuaalit, ja 75 3.0 V6 malliiin vihkiintyneet linkit kiinnostaa.
Kiitos kaikille, jotka jaksoitte lukea ja auttaa vasta-alkaja Alfailijaa. Olen jo vallan innoissani odottamassa, että pääsee kuumalle kesätielle...
Esittäydynpä ensiksi ihan uutena palstalaisena ja tervehdin teitä, oi Alfa Romeo kansalaiset
Niin, eli kesäksi olen remppailemassa ajokuntoon (voi sillä jo nytkin ajaa mutta leiman tarttis...)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 helmeä...
Vikoja on ties minkälaisia (pieniä) mutta suuret linjaukset ovat suht kunnossa. Eli seuraavassa kysymykset:
1. Mille arvoille ko. auton jäähdyttäjän termari on säädetty? Nykyinen termostaatti laukaisee flektin vasta tuossa 100 asteessa... Onko liian kuumana? Polttaako tiivisteen? Flekti ei aluksi edes hyrähtänyt mutta pienellä hapetusten poistoilla ja sulakkeen vaihdolla se alkoi hyrrätä kuin kissa
2. Mitä arvelette maksavan pikkuhuoltamolla seuraavat korjaukset: Tunnoton ja täysin lerpahtanut käsijarru pitää saada kuntoon, takajarruihin enemmän pitovoimaa, jarrut tasapainoon. Mitä osia SAATTAA tarvita vai olisiko kyse pelkästä ilmauksesta?
3. Mikä mahtanee olla ko. mallin tuulilasin hinta? Käytettykin kelpaa kunhan ei ole halki? Onko teillä kenties sellaista?
4. Onko etumaskissa/puskurissa mitään tuntomerkkiä, mistä erottaa toisistaan Milanon ja American?
5. Onko oven verhoilut helppo irrottaa ja ennenkaikkea saada takaisin paikalleen? Pitäisi ratkaista vänkärin oven avautumattomuus sisäpuolelta. Ulkoa päin aukeaa...
6. Olisiko laittaa hyviä kuvalinkkejä seiskavitosista? Myös "räjäytyskuvat", tekniset manuaalit, ja 75 3.0 V6 malliiin vihkiintyneet linkit kiinnostaa.
Kiitos kaikille, jotka jaksoitte lukea ja auttaa vasta-alkaja Alfailijaa. Olen jo vallan innoissani odottamassa, että pääsee kuumalle kesätielle...
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Räjäytyskuvia löytyy ainakin tälläiseltä sivulta: http://welcome.to/alfa75
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Tuuninkikuvia: http://www.cuoresportivo.ch/alfas/gallerye.htm
Valitse oikeasta sivusta "75"
Siellä tais myös olla yhdessä autossa valkoset mittarinpohjat. Ei ole tullut netissä valmiita pohjia vastaan, mutta ei ne mun mielestä tohon autoon sovikaan.
Tuulilasi maksaa n.170e
Valitse oikeasta sivusta "75"
Siellä tais myös olla yhdessä autossa valkoset mittarinpohjat. Ei ole tullut netissä valmiita pohjia vastaan, mutta ei ne mun mielestä tohon autoon sovikaan.
Tuulilasi maksaa n.170e
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Flektin käynnistys ihan normaali siinä 100C paikkeilla.
Oviverhoilu lähtee helposti irti.Kahvan 2 ruuvia.Lukitus nupin irroitus.Tarvittaessa lasinnosto kahvan irroitus.Ne muoviset kiinnitysnastat rikkoutuvat helposti.Järkevin on ostaa esim 5kpl niitä valmiiksi varastoon.
Jarruremonttiin ei uskalla sanoa oikeastaan mitään....tee ainakin sitova "kirjallinen" hinta-arvio edeltä.Itse saanut kyllä takajarrut aina noissa 75:ssa kuntoon pelkillä tiivistesarjoilla ja kunnostuksella.
Tervetuloa hullujen joukkoon.Helmi sulla on nyt käsissä...pidä hyvää huolta.
Oviverhoilu lähtee helposti irti.Kahvan 2 ruuvia.Lukitus nupin irroitus.Tarvittaessa lasinnosto kahvan irroitus.Ne muoviset kiinnitysnastat rikkoutuvat helposti.Järkevin on ostaa esim 5kpl niitä valmiiksi varastoon.
Jarruremonttiin ei uskalla sanoa oikeastaan mitään....tee ainakin sitova "kirjallinen" hinta-arvio edeltä.Itse saanut kyllä takajarrut aina noissa 75:ssa kuntoon pelkillä tiivistesarjoilla ja kunnostuksella.
Tervetuloa hullujen joukkoon.Helmi sulla on nyt käsissä...pidä hyvää huolta.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
vastauksia:
1. omassa 90:ssä flekti lähtee pyörimään tuossa vähän yli 90:n asteen tietämissä lämpömittarin mukaan ja konehan on 3.0 V6.
kovin ylös noita lämpöjä ei kannata päästää ainakaan toistuvasti sillä se saattaapi tietää kansipahville huutia.
2.no käsijarrun suhteen saattaapi olla vain säätökysymys eli vaijeri venynyt sen verran ettei ota enää kunnolla..jos käyttöjarru ei ota takaa oikein niin kummastakin satulasta löytyy säätömutikat joilla mäntiä pystyy säätämään, tätä kanattaa kokeilla ekana ennekuin tekee mitään isompaa..tietenkin satulat voivat olla myös jumissa millä voi selittää tilanteen jos ei säädöt auta.
3.no comments..
4.omassa taanoin omistamassani Americassa luki maskissa vasem puolella V6 ja oik puolella America kohotekstein ja tämä keulasta päin katsottuna.en sitten tiedä että kuuluuko moiset olla vai oliko edelliset omistajat liimailleet tekstit siihen.
5.lultavasti tuo aukaisukahvan päässä oleva haarukka on päässyt hyppäämään vivusta irti jolloin lukko ei aukea sisäpuolelta.
alfistipohjoosesta antoikin hyvät neuvot ovipahvin irroittamiseen..
toivotaan että saat alfan kondikseen ja kesäksi baanalle..
1. omassa 90:ssä flekti lähtee pyörimään tuossa vähän yli 90:n asteen tietämissä lämpömittarin mukaan ja konehan on 3.0 V6.
kovin ylös noita lämpöjä ei kannata päästää ainakaan toistuvasti sillä se saattaapi tietää kansipahville huutia.
2.no käsijarrun suhteen saattaapi olla vain säätökysymys eli vaijeri venynyt sen verran ettei ota enää kunnolla..jos käyttöjarru ei ota takaa oikein niin kummastakin satulasta löytyy säätömutikat joilla mäntiä pystyy säätämään, tätä kanattaa kokeilla ekana ennekuin tekee mitään isompaa..tietenkin satulat voivat olla myös jumissa millä voi selittää tilanteen jos ei säädöt auta.
3.no comments..
4.omassa taanoin omistamassani Americassa luki maskissa vasem puolella V6 ja oik puolella America kohotekstein ja tämä keulasta päin katsottuna.en sitten tiedä että kuuluuko moiset olla vai oliko edelliset omistajat liimailleet tekstit siihen.
5.lultavasti tuo aukaisukahvan päässä oleva haarukka on päässyt hyppäämään vivusta irti jolloin lukko ei aukea sisäpuolelta.
alfistipohjoosesta antoikin hyvät neuvot ovipahvin irroittamiseen..
toivotaan että saat alfan kondikseen ja kesäksi baanalle..
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 12 Touko 2004, 17:29
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Pistetään nyt pari kiellon päälle, kun sattuu olemaan tietoa ainakin lasin hinnasta.
Ja onneksi olkoon helmen hommaamisesta.
2. Käsijarru -> minulla meni uusiksi levyt ja yksi jarrusatula. Takana olevan tasapainotusmötikän johdosta ilmaus ei onnistunut. Projekti jatkuu. Satulat ovat kalliita, muu ei niinkään. Olisikohan tuohon mennyt 300, en jaksa laskea.
3. Tuulilasi -> 220 egeä kiinnitettynä Kokkolassa. Liimalasi, ei saa irti helposti, joten käytetyn löytäminen niin ja näin. Seksikästä tummennettua yläosaa ei kuulemma saa.
4. Milanon ja American ero maskissa > Americassa lukee America pienellä, milanosta en tiedä.
5. Oven verhoilut -> Irti ne ainakin saa. Ei ongelmia. Ruuvaa se lukkonappi irti, siinä taisi olla jokin läppä. Muu menee muistaakseni repimällä tai selkeitä ruuveja ruuvamalla. Varmaan jokin näpsykkä hajoaa. Huumehörhöt tai niiden jätköksiä etsivät poliisit ovat saaneet pahvit rikki omastani, joten pitää ilmeisesti olla hieman varovainen.
Tässä linkki, jossa muutama kuva jonkun onnellisen Americasta http://w1.950.telia.com/~u95004817/75.html
Ja onneksi olkoon helmen hommaamisesta.
2. Käsijarru -> minulla meni uusiksi levyt ja yksi jarrusatula. Takana olevan tasapainotusmötikän johdosta ilmaus ei onnistunut. Projekti jatkuu. Satulat ovat kalliita, muu ei niinkään. Olisikohan tuohon mennyt 300, en jaksa laskea.
3. Tuulilasi -> 220 egeä kiinnitettynä Kokkolassa. Liimalasi, ei saa irti helposti, joten käytetyn löytäminen niin ja näin. Seksikästä tummennettua yläosaa ei kuulemma saa.
4. Milanon ja American ero maskissa > Americassa lukee America pienellä, milanosta en tiedä.
5. Oven verhoilut -> Irti ne ainakin saa. Ei ongelmia. Ruuvaa se lukkonappi irti, siinä taisi olla jokin läppä. Muu menee muistaakseni repimällä tai selkeitä ruuveja ruuvamalla. Varmaan jokin näpsykkä hajoaa. Huumehörhöt tai niiden jätköksiä etsivät poliisit ovat saaneet pahvit rikki omastani, joten pitää ilmeisesti olla hieman varovainen.
Tässä linkki, jossa muutama kuva jonkun onnellisen Americasta http://w1.950.telia.com/~u95004817/75.html
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
2. 75:ssa (ainakaan ilman ABS:ää) ei ole takana mitään "tasapainotusmötikkää". Taakse menee vain yksi jarruputki, josta paine jaetaan molemmille takajarrusatuloille.
Vika voisi olla esim. moottoritilassa sijaitsevassa takajarrujen paineentasausventtiilissä, joka on pääsylinterin vieressä.
Jarrujen ilmaaminen onnistu ihan normaalilla tyylillä. Tai ainakin minä olen onnistunut tekemään sen jo noin viiskööt kertaa.
Ai niin joo ja se termostaatti ei käynnistä flektiä vaan se jäähdyttimessä kartturin puoleisessa alakulmassa oleva anturi tekee sen. T: itsekkin 75:sia näpräävä
Vika voisi olla esim. moottoritilassa sijaitsevassa takajarrujen paineentasausventtiilissä, joka on pääsylinterin vieressä.
Jarrujen ilmaaminen onnistu ihan normaalilla tyylillä. Tai ainakin minä olen onnistunut tekemään sen jo noin viiskööt kertaa.
Ai niin joo ja se termostaatti ei käynnistä flektiä vaan se jäähdyttimessä kartturin puoleisessa alakulmassa oleva anturi tekee sen. T: itsekkin 75:sia näpräävä
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu mutta kyllähän termostaatti luonnollisesti vaikuttaa tuohon flektin pyörähtelyyn...mutta anturihan kyllä yhdistää maan sitä ei käy kieltäminen..jknracing kirjoitti: Ai niin joo ja se termostaatti ei käynnistä flektiä vaan se jäähdyttimessä kartturin puoleisessa alakulmassa oleva anturi tekee sen. T: itsekkin 75:sia näpräävä
Mikkelissä 248 €jknracing kirjoitti:3. Sen seksikkään tummennuksen tuulilasin yläosaan sai ainakin Lahdesta vielä viime vuonna. Omaan autoon otin tumman vihreän ja kaverin (valkoiseen) 75:seen tuli sininen. Lasit maksoivat muistaakseni 92e kappale.
Mikä paikka Lahdessa myy tuohon hintaan? Asennus ei kai kuulu hintaan?
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Juu, sen verran vauhdilla kirjoittelin tuota viestiä, et tuli pikku kämmi siihen. Tarkemmin ajateltuna hokasin, et tästähän on noin 2 ja puoli vuotta aikaa, kun ne lasit ostettiin. Lasit tilattiin ilman niitä yläosan tummennuksia, mutta jonkin hässäkän takia ne kuitenkin tulivat niiden tummennusten kanssa. Ositin samalla kolme muutakin tuulilasia, joten en tiedä sainko "paljousalennusta" vai mikä oli, mutta Alfan tuulilasien hinnaksi jäi alle 100 e. kpl. Firman nimi oli muistaakseni M-lasi.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Kirjoitin juuri palstalle artikkelin, jossa kehoitin 75 omistajia tsekkaamaan pääsylinterin vuodon, jonka havaitsin omassani. Tietämättä mistä kirjoitin, taisin kirjoittaa juuri tuosta takajarrujen paineentasausventtiilistä.jknracing kirjoitti:2. 75:ssa (ainakaan ilman ABS:ää) ei ole takana mitään "tasapainotusmötikkää". Vika voisi olla esim. moottoritilassa sijaitsevassa takajarrujen paineentasausventtiilissä, joka on pääsylinterin vieressä.
Jos vika on siinä, niin taas naurattaa kun on maksanut pitkästä ilmausrupeamasta ammattimiehille.
Paras lähteä talliin opiskelemaan lisää. (Tsumm) No perkele, ei siellä mitään mötikkää ole, pelkkä T-risteys. Mötikkä onkin konetilassa ja vuotaa kuin seula.
Vuotoon onki coupe antanut tekniselläosastolla oivat korjausohjeet.. Itse tosin ehdin tilaamaan uuden paineensäätimen ennen tuon lukemistaSeiska5mma kirjoitti: Kirjoitin juuri palstalle artikkelin, jossa kehoitin 75 omistajia tsekkaamaan pääsylinterin vuodon, jonka havaitsin omassani. Tietämättä mistä kirjoitin, taisin kirjoittaa juuri tuosta takajarrujen paineentasausventtiilistä.
Jos vika on siinä, niin taas naurattaa kun on maksanut pitkästä ilmausrupeamasta ammattimiehille.
Paras lähteä talliin opiskelemaan lisää. (Tsumm) No perkele, ei siellä mitään mötikkää ole, pelkkä T-risteys. Mötikkä onkin konetilassa ja vuotaa kuin seula.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Velipoika osti entiseen Opelix Askonaansa tuolta lasin ja maksoi muistaakseni 70 euroa.jknracing kirjoitti:Alfan tuulilasien hinnaksi jäi alle 100 e. kpl. Firman nimi oli muistaakseni M-lasi.
Itsellä lasi vaihtokunnossa ja tuosta firmasta haen omani, kun aika koittaa. Eli ens katsastukseen mennessä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kyssäri seiskavitosen maskeista. Koskas tämä kuvan avoin maski on otettu käyttöön? Hankin hiljattain joulukuussa 91 kilpiin laitetun katittoman Twinsparkin, jossa on harmaa umpinaisempi maski. Tarkoittaako tämä, että autoni on lojunut liikkeen pihassa 4 vuotta ennen myyntiä ja on oikeasti 80-luvun mallistoa?
En ole saanut vielä ongittua tietoa, mistä auton todellisen vuosimallin saisi selville.
En ole saanut vielä ongittua tietoa, mistä auton todellisen vuosimallin saisi selville.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
uudemman mallin maski tuli 75:een vuosien 88/89-vaihteessa..Injun kirjoitti:Kyssäri seiskavitosen maskeista. Koskas tämä kuvan avoin maski on otettu käyttöön? Hankin hiljattain joulukuussa 91 kilpiin laitetun katittoman Twinsparkin, jossa on harmaa umpinaisempi maski. Tarkoittaako tämä, että autoni on lojunut liikkeen pihassa 4 vuotta ennen myyntiä ja on oikeasti 80-luvun mallistoa?
En ole saanut vielä ongittua tietoa, mistä auton todellisen vuosimallin saisi selville.
Olisit onnellinen, toi punainen mittaristo SIISTIInjun kirjoitti:Jooh, pitihän se arvata, että autoni on joku naftaliinista kaivettu muinaismuisto, vaikka se myytiin minulle '92-mallisena. Auton takavalotkin ovat oransseilla vilkuilla varustettua mallia. Ja mittaristo punaisilla kirjaimilla, siinä, missä uudemmat kai ovat valkoisilla teksteillä.
t. kateellinen
- Alfaholic -
olisko tämäInjun kirjoitti:Kyssäri seiskavitosen maskeista. Koskas tämä kuvan avoin maski on otettu käyttöön? Hankin hiljattain joulukuussa 91 kilpiin laitetun katittoman Twinsparkin, jossa on harmaa umpinaisempi maski. Tarkoittaako tämä, että autoni on lojunut liikkeen pihassa 4 vuotta ennen myyntiä ja on oikeasti 80-luvun mallistoa?
En ole saanut vielä ongittua tietoa, mistä auton todellisen vuosimallin saisi selville.
In March 1987 The Alfa 75 1.8 Turbo Evoluzione
Limited series of only 500. All were built in spring 1987
Only delivered in red
Front-grill was not in grey, but in red
Tuo on muuten täysin totta. Valkotekstisissä on hieman jotakin halvan venäläistyyppistä silmiinpistävyyttä, kun punaiset taas ovat rauhallisen sporttiset.Jappe kirjoitti:Olisit onnellinen, toi punainen mittaristo SIISTIInjun kirjoitti:Jooh, pitihän se arvata, että autoni on joku naftaliinista kaivettu muinaismuisto, vaikka se myytiin minulle '92-mallisena. Auton takavalotkin ovat oransseilla vilkuilla varustettua mallia. Ja mittaristo punaisilla kirjaimilla, siinä, missä uudemmat kai ovat valkoisilla teksteillä.
t. kateellinen
Ja eipähän tarvitse painia lambdojen ja kattien kanssa, kun saa ajella suuripäästöisellä museovehkeellä.
Tuolla muuten on alfa 75 mallista aika hyvinkin juttua, mm. uudistuksista http://art.supereva.it/alfissima75/
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
No mut jos männät ei ole säätyneet lähelle, ni eikö silloin oo satuloissa vikaa?Jarno kirjoitti:No joo, ehkä tuon käsijarrun saa katsastuskuntoon säädettyä vaijerista, mutta vaijeri vaikuttaa vain sisempiin mäntiin. Kunnolla jarru ottaa vain, jos pala on säädetty riittävän lähelle levyä -> palojen kuluminen aiheuttaa kaikkien mäntien säätöä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
Takasatuloista kommentoin minäkin sen verran, että kyllä niiden pitäisi ollla automaattiset. Manuaalista säätöä tarvitaan periaatteessa vain palojen vaihdon yhteydessä, jolloin tosiaan palojen ja levyn välykseksi pitää asettaa se 0.1mm. Huonokuntoisilla levyillä se on kyllä hankalaa... Ja käsijarrusysteemihän vääntää vain sisempiä paloja hieman kohti levyä, varsin surkean oloinen järjestely, joka on herkkä sille että välys pysyy tuossa 0.1mm:ssä. Hieman jumittavissa satuloissa siis voi olla mahdollista että säätöä pitää tarkastaa palojen vaihdon välissäkin.
Joo olin väärässä. Pistin uudet tiivisteet satuloihin ja kyllähän nuo kuluneetikin palat näytti olevan aivan levyssä kiinni (se 0.1mm). Tuli sitten jo koottuakin nuo satulat. En kyllä käyttänyt mitään puristinta mäntien asennuksessa, tai kiertänyt niitä kuten esim. Croman takasatuloissa pitää, vaan säätöruuveilla vedin männät sisään. Tuleeko sanomista?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
niinpä pitäis vissiin ostaa jostain mut ainut brobleema on ku joutuu vaihtaa takapenkinvalonkatkasijaa myödenJappe kirjoitti:Olisit onnellinen, toi punainen mittaristo SIISTIInjun kirjoitti:Jooh, pitihän se arvata, että autoni on joku naftaliinista kaivettu muinaismuisto, vaikka se myytiin minulle '92-mallisena. Auton takavalotkin ovat oransseilla vilkuilla varustettua mallia. Ja mittaristo punaisilla kirjaimilla, siinä, missä uudemmat kai ovat valkoisilla teksteillä.
t. kateellinen
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Sillain minä olen takapalat noihin vaihtanut, että säätöruuveilla kiristänyt ensin pala kerrallaan kiinni levyyn ja vähän takaisin, niin että juuri ja juuri tuntee laahaavan. Sitten raju jarruttelu lenkki korttelin ympäri ja säätö taas kiinni levyihin pala kerrallaan ja juuri sen verran takaisin ettei ota kiinni. Eipä ole tarvinnut kummassakaan värkissä palojen vaihto välillä niille mitään tehdä. Käsijarrun vaijeria en muista koskaan joutuneeni kiristämään. Kai sen säädön vois rakotulkillakin tehdä, jos olis alla uudet sileät levyt.