jeQQ kirjoitti:Mitäs vikaa 75:ssa on käyttöautona! Varsinkin kun sulla on ruiskupeli.
Kyllä se mulla käyttöautona palveleekin. Mutta vaimo tarvii tuoreemman pelin ja ilmastointikin pitäisi olla.
Farkku pitäisi löytää ja voi olla että Bemarissa pysytään, mutta 3-sarjassa. Katsotaan nyt.
Itäralliin toimitsijaksi tai no hinausauton apunaiseksi, joten toivotaan että osaisivat pysyä tiellä.. Yksi Alfakin on osallistujalistalla historic- luokassa.
2 vuotta kestänyt helmojen asennusprojekti 156:n on nyt saatu päätökseen... Monia mutkia on ollut matkalla ja rahaa on palanut tarpeettoman paljon, kun on yrittänyt itse tehdä ja säästää. Ei koskaan enää!
Mutta nyt on yksi homma vähemmän mistä tarvii murehtia ja se on KIVAA
Vielä en tiedä onko kuuluuko tämää kivaa osastolle vai vitutuspuolelle, mutta.. Ensviikoksi on Lapinreissu edessä ja tarkoitus oli mennä kahdella autolla. 7 henkilöä yhteensä. Nyt on kohtalo(?) potkinut sillälailla että toiseksi autoksi jää tuo mun Alffa.
Kivaahan tuolla on ajaa mutta pieni jännitys silti kun ei tuo auto ole ollut kuin vasta pari viikkoa. Taitaapa siinä kaikki olla kunnossa.. toivottavasti. Ja polttoaine kulut jaetaan onneksi..
Mandeprkl kirjoitti:Vielä en tiedä onko kuuluuko tämää kivaa osastolle vai vitutuspuolelle, mutta.. Ensviikoksi on Lapinreissu edessä ja tarkoitus oli mennä kahdella autolla. 7 henkilöä yhteensä. Nyt on kohtalo(?) potkinut sillälailla että toiseksi autoksi jää tuo mun Alffa.
Kivaahan tuolla on ajaa mutta pieni jännitys silti kun ei tuo auto ole ollut kuin vasta pari viikkoa. Taitaapa siinä kaikki olla kunnossa.. toivottavasti. Ja polttoaine kulut jaetaan onneksi..
OT. Millä käsittelit tuon puolien/tulppien kannen?
On meinaan varsin komea
Mandeprkl kirjoitti:Vielä en tiedä onko kuuluuko tämää kivaa osastolle vai vitutuspuolelle, mutta.. Ensviikoksi on Lapinreissu edessä ja tarkoitus oli mennä kahdella autolla. 7 henkilöä yhteensä. Nyt on kohtalo(?) potkinut sillälailla että toiseksi autoksi jää tuo mun Alffa.
Kivaahan tuolla on ajaa mutta pieni jännitys silti kun ei tuo auto ole ollut kuin vasta pari viikkoa. Taitaapa siinä kaikki olla kunnossa.. toivottavasti. Ja polttoaine kulut jaetaan onneksi..
OT. Millä käsittelit tuon puolien/tulppien kannen?
On meinaan varsin komea
Mandeprkl kirjoitti:Vielä en tiedä onko kuuluuko tämää kivaa osastolle vai vitutuspuolelle, mutta.. Ensviikoksi on Lapinreissu edessä ja tarkoitus oli mennä kahdella autolla. 7 henkilöä yhteensä. Nyt on kohtalo(?) potkinut sillälailla että toiseksi autoksi jää tuo mun Alffa.
Kivaahan tuolla on ajaa mutta pieni jännitys silti kun ei tuo auto ole ollut kuin vasta pari viikkoa. Taitaapa siinä kaikki olla kunnossa.. toivottavasti. Ja polttoaine kulut jaetaan onneksi..
OT. Millä käsittelit tuon puolien/tulppien kannen?
On meinaan varsin komea
Albumissa lukee..
Tarpeeksi kauan kun tyhmää etsii, niin löytää.
Kommentteja ennen huomannut lukea
Mandeprkl kirjoitti:Vielä en tiedä onko kuuluuko tämää kivaa osastolle vai vitutuspuolelle, mutta.. Ensviikoksi on Lapinreissu edessä ja tarkoitus oli mennä kahdella autolla. 7 henkilöä yhteensä. Nyt on kohtalo(?) potkinut sillälailla että toiseksi autoksi jää tuo mun Alffa.
Kivaahan tuolla on ajaa mutta pieni jännitys silti kun ei tuo auto ole ollut kuin vasta pari viikkoa. Taitaapa siinä kaikki olla kunnossa.. toivottavasti. Ja polttoaine kulut jaetaan onneksi..
Kyllä sä uskallat, kun faijakin uskalsi 2 päivän jälkeen lähteä BX:llä Lahdesta Haminaan
Takasin ajettiin sitten sysiyössä kaatosateessa, mutta ihme kyllä, 270 000 rullattu sitikka ei antannut mitään merkkejä ongelmista. Myöhemmin sitten kaikki 9 isoa hydrauliikka putkea (erikseen tietysti) ja varmana lähemmäs 20 korjaamo vierailua yhteensä. Faija oppi muistamaan korjaamon puhelinnumeron ulkoa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
http://kuvablogi.com/nayta/2964373/ ulkoilutin pitkäst aikaa 75:st, Oli muuten ensimmäinen kerta ku joku tulee hallin pihaa kattelemaa, kyselemää ja kehumaa tot Alfaa ja mikä kummallisint se ei ollu ees mies vaa joku nainen ..kerto se kans että se harrastaa itekki Alfoi tallist löytyy kuulemma 33:nen ja 156:sen se vaihto hyndain katumaasturii
On muuten ihan karmeessa karstassa imukanavat ja -venttiilit, pakokanavat on paljon puhtaammat. Onko kellään hyvää vinkkiä millä sais kanavat ja venttiilit puhtaaks ilman kannen aukomista?
Oli kallis ja foorumilaiselta ostin. Nyt kun moottori on vielä pukissa ni aattelin kokeilla jotain kunnon liuotinta. Pytty kerrallaan sytytyskohtaan ja imukanavat alaspäin ja liuotinta ja paineilmaa?
Vehje kirjoitti:Oli kallis ja foorumilaiselta ostin. Nyt kun moottori on vielä pukissa ni aattelin kokeilla jotain kunnon liuotinta. Pytty kerrallaan sytytyskohtaan ja imukanavat alaspäin ja liuotinta ja paineilmaa?
Wurthin tehopesu oikein lantrattuna on todella hyvää ainetta. Vannehappokin voisi olla mielenkiintoinen kokeilu..
Tuommoisen karstan poistoon on ihan omia liuottimia, esim Forte Intake cleaner (kallis) tai Kent One Shot (vaikea löytää). Näillä lähtisin itse poistamaan, vaikeaa se silti on.
Tavoitteena siis vaihtaa työnantajaa, kääntää uusi sivu hoiturinuralla ja jättää vuorotyöskentely taakse. Jännää muutenkin, mutta erityisesti kun edellisestä työhaastattelusta taitaa olla n 13 vuotta
Lesterin helmat tuli alfisti.netistä. Hienosti istui paikalleen kun vähän kokeili ja mukana ruuvit ja "sikaflexi". Asennus ja ruosteremppa onkin sitten viikonpäästä edessä.
Vähemmän kivaa:
Vielä jäin odottelemaan pohjapanssaria.. Ei ollut lähetyslistaakaan. Olisikohan Keltainen kuljetus sössinyt jotain?
tuli tollanen lapsellinen liikenne valoista seuraaviin... Lexus LS400 halus tulla eteen, vaan ei tullut. No lähin sitten liittymään moottoritielle, niin lexuskin pääsi haluamalleen kaistalle. Prkl, kun oli automaatti ja ylämäki niin sai konepellin verran etua 'lähdössä'
Rajotin on muuten siinä punaviivan kohalla... tulipahan sekin kokeiltua
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
166 pajalla 1vk ja 4pv öljyvuodon takia. Osalogistiikka autokeskuksella yhtä etevää kuin deltalla aikanaan?
Mikä siitä tekee kivaa?
reilu 2000km yhteensä tuona aikana lagunalla, focuksella ja legacyllä taas toi esiin sen että kyllähän tuo vaan on AUTO noihin rimpuloihin verraten Tässä kuitenkin puhutaan samanikäisistä laitteista ja 166 vielä eniten maailmaa nähnyt noista...
aisinin laatikko sai uudet litkut sisäänsä ja lyhyehkön koeajon perusteella auttoikin ihan mukavasti. Vaihtotapahtuma ei ole enään "tapahtuma" vaan hoituu huomaamatta taustalla kuten pitääkin.
Sisällä ollut öljy muistutti enemminkin palanutta tervaa, niin väriltä, hajulta kuin koostumukseltaankin.
Oli kiva hiitää 15 vuoden tauon jälkeen. Yllättävän hyvin lähti sujumaan pienen alkukankeuden jälkeen. Pitoteipit toimi hyvn ja muutenkin oli mukavaa. Vois mennä vaikka uudestaan. Pojan kanssa mentiin ja vielä pysyin perässäkin...
Niin ja vielä edittinä toinen kivaa ketjuun kuuluva asia:
164:ssä on nyt kuulemma uusi laturi paikallaan, pari edellistä hajosivat molemmat päivässä... Toivottavasti vika oli tuossa eilen vaihtamassani moottorin ja korin välisessä maadoituksessa ja nämä laturi murheet olisivat vihdoin historiaa.
Kivaa tässä on tietenkin se, että illalla ei tarvitse vaihtaa itse tuota uutta laturia vaan voi keskittyä johonkin muuhun ja huomenna pääsee jälleen Alfalla töihin
Pientä fiksailua alfaan tänään (puolet päivästä tallissa )
*Katin korvausputki ja pakoputken korjaus
*Termarin alla olevan jäähdytysletkun+kiristimien vaihto (oli päästä haljennut ja päästi laatikon päälle nestettä,eli sieltä sitä on aina päässyt hieman ulos)
*Uusi anturi mittarille
*Nesteiden tarkastus ym. lisäys
*Kaasuläppä+ILMI:n puhdistus
*Imuputken puhdistus ym. muuta puunausta