Aiheen mukainen vika ilmestyi vuodenvaihteessa. Ruokkiksella lähdin kotosalla käymään ja ensimmäiseen risteykseen auto sammahti. Ihmeissäni laitoin auton käyntiin ja matka jatkui. Jätin auton pihaan käymään ja huomasin kuinka tyhjäkäynti jäi soutamaan siinä 1100-500 rpm. Töiden jälkeen tsekkasin vikakoodit ja arvot, ei mitään kummallista. Illemmalla tasakaasulla taajamassa ajellessa yhtäkkiä nyykähti tehot. Hävis olevinaan niinkuin "jalka kaasulta" ja poljinta joutui polkemaan lähes lattiaan, että päästiin liikkeelle. Ei siis vastannut kunnolla kaasuun ja teki tälläisen mopoista tutun "moooaus" ilmiön

muutama sekuntti sitä kesti ja taas palas tunto kaasuun. Tätäkin jatkunut sen jälkeen lähes päivittäin. Tyhjäkäynti + ajoittainen sammuilu esim. risteyksiin tultaessa tosin on jatkuvaa ollut. Tyhjäkäynti tasaantuu hetken kuluttua, mutta auto jää rökeltämään, jonka tuntee koppiin asti pienellä täryytyksellä. Nyt on kokeiltu kaikki konstit, nollaukset ecu+kaasuläppä (myös putsattu), ilmi vaihdettu, lämpöanturit ja lamba. Kulutus myös ollut aika taivaallista luokkaa ja mustista tulpista päätellen käy aika rikkaan puolella. Jos alfalla pääsee 250km päälle 40 litralla niin eihän ole paha??

Tosin ajoni sijoittuvat enimmäkseen taajamalle. Kuvittelin et HGT oli pahakin syöppö

Niiiin eli onko ehdotuksia?? Jako pitäisi vielä tarkistaa, kunhan vaan jaksais sen näpräämisen suorittaa...