Tuli vaihdatettua tuulilasi tänään 156seen. Pilkingtonin lasi oli asennettuna 250 Euroa Nummelassa.
Huvittavaa oli kun kysyin hinnat Delta-autosta. Arvioivat hinnaksi 500-550 Euroa. Alkuperäinen lasihan on myös Pilkintonin tekemä. On siinä ilmaa mukana, kun tuskin tuo lasiliikekään tappiokseen niitä laseja asentelee.
156 Tuulilasi
Valvoja: Moderators
- Mergy
- Viestit: 343
- Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
- Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
- Paikkakunta: Pori
Re: 156 Tuulilasi
Vaikkakin sekä alkuperäinen lasi että tarvikelasi ovat molemmat Pilkingtonin valmistamia, ne eivät ole saman tasoisia.MP kirjoitti:Tuli vaihdatettua tuulilasi tänään 156seen. Pilkingtonin lasi oli asennettuna 250 Euroa Nummelassa.
Huvittavaa oli kun kysyin hinnat Delta-autosta. Arvioivat hinnaksi 500-550 Euroa. Alkuperäinen lasihan on myös Pilkintonin tekemä. On siinä ilmaa mukana, kun tuskin tuo lasiliikekään tappiokseen niitä laseja asentelee.
Autonvalmistajille tehtävät ns. ensiasennus lasit ovat tarkempien määräyksien ja standardien alaisia ja niihin on aina saatu autonvalmistajalta tarkat speksit.
Tarvikelasit valmistetaan käytännössä samalla linjalla, mutta niissä oikaistan mahdollisesti joitan työvaiheita esim. reunan hionta ja kiilloitus ei tehdä kuin karkealla tasolla. Sitten oma lukunsa on tuulilasiin mahdollisesti upetettavat anturit, joita ei "saa" kuin alkuperäislaseihin, tarvikemyyntihän on autonvalmistajasta täysin irrallista "sivubisnestä".
Toki hinnassa on ilmaakin, mutta myös tuotannollisia syitä tuohon hinnoitteluun on olemassa.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Re: 156 Tuulilasi
Enpä jaksa uskoa, että alkuperäinen Pilkington-tuulilasi olisi käytössä piiruakaan kestävämpi kuin tarvike-Pilkington. En epäile, etteikö nuo mainitsemasi erot voisi olla totta, mutta kun lasi on paikallaan niin eroa ei huomaa. Kiven- tai nastaniskusta maolemmat varmasti hajoaa ja reuna on piilossa listan alla niin sine kivipääse lyömään säröä alkuun. En ainakaan itse pidä 156sen alkuperäistä tuulilasia erityisen kestävänä (kuten en ehkä mitää muutakaan osaa kyseisessa autossaMergy kirjoitti:Vaikkakin sekä alkuperäinen lasi että tarvikelasi ovat molemmat Pilkingtonin valmistamia, ne eivät ole saman tasoisia.
Autonvalmistajille tehtävät ns. ensiasennus lasit ovat tarkempien määräyksien ja standardien alaisia ja niihin on aina saatu autonvalmistajalta tarkat speksit.
Tarvikelasit valmistetaan käytännössä samalla linjalla, mutta niissä oikaistan mahdollisesti joitan työvaiheita esim. reunan hionta ja kiilloitus ei tehdä kuin karkealla tasolla. Sitten oma lukunsa on tuulilasiin mahdollisesti upetettavat anturit, joita ei "saa" kuin alkuperäislaseihin, tarvikemyyntihän on autonvalmistajasta täysin irrallista "sivubisnestä".
Toki hinnassa on ilmaakin, mutta myös tuotannollisia syitä tuohon hinnoitteluun on olemassa.

MP