Öljyvuoto 156
Valvoja: Moderators
Öljyvuoto 156
Huomasin tässä tänään, että oma rakas 156:eni vuotaa öljyä. Ei muuta kuin auto nosturille ja syyksi paljastui öljyproppu. Vaihdoin öljyt autoon pari viikkoa sitten ja taitanee olla niin, että olisiko öljypropusta menneet kierteet. Mitäs vaihtoehtoja tässä nyt olisi? Voiko proppua tiivistää mitenkään vaikka kumisella tiivisterenkaalla, vai onko yksinkertaisesti vaihdettava koko proppu? Ja mistäs saisi propun tilattua?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Tuo on yleinen vika (hakua käytämällä löytynee useampi keskustelu), ja tyypillisesti kierteet pettävät öljypohjasta, ei propusta. Vaihtohtoja lienee tapauksesta riippuen korjaus irtokierteellä (helicoil?), tai uudet kierteet + isompi proppu (vaatinee öljypohjan irroituksen?), tai sitten niin kuin minulla: proppu epoksiliimalla lopullisesti kiinni, ja öljynvaihto imuvaihtajalla yläkautta. Tai sitten se kallein vaihtoehto, eli uusi öljypohja. Maksaa useita satasia, joten kannattanee nuo muut mahdollisuudet ensin käydä läpi.
Palstan tekijämiehet (tai naiset) kertokoon lisää.
Palstan tekijämiehet (tai naiset) kertokoon lisää.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Jotkut rohkeat (minä mukaanluettuna) ovat tehneet uudet kierteet propulle öljypohjan paikallaollessa. Vaseliini kierretapissa kerää enimmät roskat. Imurilla voi imeä reiästä ja sen ympäristöstä roskia. Ja sitten voi vielä huuhdella halvoilla öljyillä (proppu paikalleen, halvat öljyt koneeseen, proppu pois ja öljyt ulos) voi myös huuhdella. Käsivaralta reikää ja kierrettä ei kuitenkaan kannata tehdä, vaan rakentaa tuki jonka saa lukittua auton rakenteisiin ja jolla poraaminen ja kierteen aloitus onnistuu suorassa. Jollakin forumilaisella oli tuollainen systeemi rakennettuna muinoin.