Alfa Romeo -ilta Hartikaisella Kuopiossa 17.3.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Alfa Romeo -ilta Hartikaisella Kuopiossa 17.3.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Posti toi eilen kutsun Hartikaisen Alfa -iltaan ja italialaiselle iltapalalle. Onko palstalaisissa muita tilaisuuteen osallistujia?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Kiisseli
Viestit: 247
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB E, 166 2.0 TB -00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

mahdollisesti. Deltalta tuli vastaava kutsu, mutta ilmoittautuminen olisi pitänyt tehdä edellisenä päivänä.

petrolhead
Viestit: 120
Liittynyt: 22 Touko 2010, 08:12
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja petrolhead »

Juu... kutsu tuli postissa ja paikan päälle tullaan tietenkin.
Aika hyvä meininki, kun ajatellaan että edellisen kerran nautimme vastaavanlaisesta tilaisuudesta vain puoli vuotta sitten.

On se vaan mukavaa olla Alfan omistaja :)

Ps. Kiisseli ilmoittauduitko kuitenkin?
Kyllä on Toyotan jälkeen Alfalla ajaminen nautinnollista puuhaa!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kiisseli kirjoitti:mahdollisesti. Deltalta tuli vastaava kutsu, mutta ilmoittautuminen olisi pitänyt tehdä edellisenä päivänä.
Mulle tuli kans tekstarina kutsu, mutta se oli johonki PK-seudun Deltaan. Hetkinen, johtuukohan se siitä, että mulla on firman puhelin ja osoitetiedoissa Espoossa sijaitsevan pääkonttorin osoite?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Jatketaanhan tänne kun ei jaksa herättää edellisen illan Joensuu ketjua eloon,saati luoda uutta. Samaa asiaa kumminkin. Eli kutsua tuli ja ilmoittautuminen pistettiin menemään kun vaimokin pääsee tällä kertaa mukaan. Joensuussa ilta on keskiviikkona 16. päivä.

Tosin tällä kertaa ei taida olla Breraa eikä Spideria ajossa, ainakaan kutsussa ei niistä ollut puhetta. Hämiksellä oisin voinut kyllä käydä toisenkin lenkin heittämässä, siitä jäi hyvä fiilis vaikka uusi moottori ei olekaan kaikista urheilullisin.

En olisi odottanut uutta iltapala kutsua näin pian vaikkakin Giuliettan julkaisu ehti tähän väliin. Mutta hyvä vain :)

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Woland kirjoitti:Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.
Ajokoe, millainen? Itseä kauhistutti eniten 'mummokaasu', kun pihassa oli laina-alfa, jota sai ajaa vain minä ja tuo varsinainen piti viedä pajalle. :wink:

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

h_lauri kirjoitti:
Woland kirjoitti:Itselläni jäi käymättä, kun piti puolisolle pitää ajokoe Alfan sielunelämään. Valitettavasti hän ei koetta vielä läpäissyt. Parempi tuuri seuraavalla kerralla.
Ajokoe, millainen? Itseä kauhistutti eniten 'mummokaasu', kun pihassa oli laina-alfa, jota sai ajaa vain minä ja tuo varsinainen piti viedä pajalle. :wink:
Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.

Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Woland kirjoitti: Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.

Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.
Mä joudun varmaan pitämään samanlaisen...ja joo, toi kytkin on kyllä erilainen kuin 156:ssa. Rouvalla oli senkin kanssa hässäkkä, samoin vaihdekepin, kun nupissa on pelkkä logo eikä mitään vaihdekaaviota.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

h_lauri kirjoitti:
Woland kirjoitti: Ajokoe koostui kolmesta osa-alueesta: käynistys, ajaminen, pysäytys. Käynistettäessä pitää osata painaa sitä modernia nappia (ei yrittää kääntää sitä avainta), ajettaessa pitää tarkkailla ympäristöä, jos vaikka joku muu onnellinen on ulkoiluttamishommissa, pysäyttäessä pitää muistaa sanoa "joko nyt ollaan jo perillä, eikö käytäis vielä jossain" tai jotain siihen suuntaan.

Ajokokeessa kompastuskiveksi osui juuri tuo "mummokaasu" ja kakkoselta neloselle vaihdot ja pari kertaa himmaili jarrulla ennen vaihteen vaihtoa. Kyllä kaikki kuusi vaihdetta on tarkoitettu käytettäväksi. Motarilla jäi 90 kulkevien rapojen roiskuttamaksi. Kytkin käyttäytyminen myös hieman varovaista, ilmeisesti tottunut isänsä 1.9 diesel audin voimansiirron sieluttomaan elämään.
Mä joudun varmaan pitämään samanlaisen...ja joo, toi kytkin on kyllä erilainen kuin 156:ssa. Rouvalla oli senkin kanssa hässäkkä, samoin vaihdekepin, kun nupissa on pelkkä logo eikä mitään vaihdekaaviota.
Muuten meni tosi hyvin; ilon kiljahdukselliset hyminät kun rampilla tavoitenopeus olikin mittarissa ennen liittymistä.

Muutenkin kannattaa ajattaa, koska kartturin paikalla on itseasiassa tosi mukava istua, kunhan pääsee eroon siitä jatkuvasta neuvomisesta ja pienestä jännityksestä. Ton ku sais tuohonkin että ois vaan logo nupissa.. Vinkkejä?
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Woland kirjoitti: Muuten meni tosi hyvin; ilon kiljahdukselliset hyminät kun rampilla tavoitenopeus olikin mittarissa ennen liittymistä.

Muutenkin kannattaa ajattaa, koska kartturin paikalla on itseasiassa tosi mukava istua, kunhan pääsee eroon siitä jatkuvasta neuvomisesta ja pienestä jännityksestä. Ton ku sais tuohonkin että ois vaan logo nupissa.. Vinkkejä?
On muuten ihan OT:tä! Oma ketju ajokokeilleko tarpeen?

Ekat tuunaukset viime kesältä: Alfa-avaimenperä kärrypoletilla ja tuo Alfisti.net:istä:
Liitteet
4611_0.jpg
(11.16 KiB) Tiedosto ladattu 841 kertaa

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Tuohan näyttää ihan kivalta! Pitääpä käydä katsomassa.

Ajokokeille oma ketju, joo, itselläni sen verran vähän kokemusta näistä menopeleistä, että varmaan joku kokeneempi vois heittää lusikkansa soppaan.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Tuohan näyttää ihan kivalta! Pitääpä käydä katsomassa.

Ajokokeille oma ketju, joo, itselläni sen verran vähän kokemusta näistä menopeleistä, että varmaan joku kokeneempi vois heittää lusikkansa soppaan.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Vastaa Viestiin