159 Huoltohinnat ja takuujärjestelmä
Valvoja: Moderators
159 Huoltohinnat ja takuujärjestelmä
Pikku hiljaa minulla alkaa olemaan auton vaihto ajankohtainen, joten paljonko 159:n määräaikaishuollot oikeasti maksavat ja minkälainen tehdastakuu noissa on (ehdot etc.)? Kuinka usein huollatatte omanne? Mikä on suositeltu huoltoväli?
Re: 159 Huoltohinnat ja takuujärjestelmä
Lukemalla 159 viestejä olisit varmasti saanut vastauksia näihin.Quut kirjoitti:Pikku hiljaa minulla alkaa olemaan auton vaihto ajankohtainen, joten paljonko 159:n määräaikaishuollot oikeasti maksavat ja minkälainen tehdastakuu noissa on (ehdot etc.)? Kuinka usein huollatatte omanne? Mikä on suositeltu huoltoväli?
Määräaikaishuollot huollot ovat erihintaisia riippuen kilometrimäärästä ja hinta vaihtelee myös missä huollot teettää.
Tehdastakuu on nykyään melko samanlainen kuin muillakin automerkeillä eli 3 vuotta tai 100.000km.
Huoltoväli on 1 vuosi tai 30.000km ja tällä huoltovälillä itsekin huoltanut.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Ei niistä huoltohinnoista ole (tiettävästi) mitään valmista taulukkoa, josta voisi katsoa suoraan sen hinnan. D-A on ainakin ollut hintavimmasta päästä, mutta nyt taitaa/saattaa jo olla inhimillisissä rajoissa, kun niiltä meni se alfan edustus.
Kannattaa tietysti selvittää, josko paikkakunnalta tai lähistöltä löytyisi joku liike, missä on porukoilla jotain kokemusta alfan huollo(i)sta. Normaaliin öljynvaihtohuoltoon ei välttämättä tarvita mitään erikoistyökaluja, hihnanvaihto on sitten asia erikseen. 159 2.2 on ketjulla, joten sitä ei tarvitse aivan heti vaihtaa. 159 dieseliin ainakin D-A:n hihnanvaihtohinnat olivat/ovat todella suolaiset. Tosin osaavat ne laskuttaa pelkästä öljynvaihdostakin vaikka veisi mennessään omat öljyt. Pelkkä auton kytkeminen vikakoodien lukemiseen maksaa kai jossain telttapaikoissa liki satasen.
Kannattaa tietysti selvittää, josko paikkakunnalta tai lähistöltä löytyisi joku liike, missä on porukoilla jotain kokemusta alfan huollo(i)sta. Normaaliin öljynvaihtohuoltoon ei välttämättä tarvita mitään erikoistyökaluja, hihnanvaihto on sitten asia erikseen. 159 2.2 on ketjulla, joten sitä ei tarvitse aivan heti vaihtaa. 159 dieseliin ainakin D-A:n hihnanvaihtohinnat olivat/ovat todella suolaiset. Tosin osaavat ne laskuttaa pelkästä öljynvaihdostakin vaikka veisi mennessään omat öljyt. Pelkkä auton kytkeminen vikakoodien lukemiseen maksaa kai jossain telttapaikoissa liki satasen.
Riippuuhan se hiukan miten asiaa katsoomattijus kirjoitti:Jos uudehkon Alfan hinta (arvoahan autoilla ei ole) putoaa suurinpiirtein 4keur vuodessa, niin muilla kuluilla ole enää sen jälkeen juurikaan merkitystä.

Kyllä minua ainakin kiinnostaa nuo eri huoltojen hinnat, vaikka laihialta en olekkaan, koska usein kuulee, että alfojen huollot ovat ylihinnoiteltuja mutta jos esim vertaa nykyisen autoni vuotuisiin huoltoihin on ainakin tuo edellä mainittu ysikympin huolto samaa luokkaa. Ehkä jopa hiukan halvempi.
Ymmärrän, ettei halua maksaa ylimääräistä, jos ei kerran ole pakko.Quut kirjoitti:
Riippuuhan se hiukan miten asiaa katsoo, koska jokainen huolto on tuohon summaan lisää ja jos autoa tarvitsisi esimerkiksi huollattaa kerran tai pari vuodessa niin onhan se aina 20-30% lisä tuohon autoilun ihanuuden hintaan.
Jos "arvon" alenema on 4keur/a ja vuosihuolto vaikka tuo yllämainittu vajaa 400eur, niin miten siitä tulee 20-30% lisä kustannuksiin? Olettaisin, että tuo vuosihuollon osuus on suuruusluokkana 7% vuotuisista kustannuksista.
Toki aina hyvä muistaa, ettei prosenteilla voi maksaa mitään paitsi Speden sketsissä.
VMP
Tuohan oli leiskautettu siitä että jos autoa tarvitsisi huollattaa kaksi kertaa vuodessa runsaan ajon takia jolloin siihen voisi osua halvempaa ja hiukan kalliimpaa huoltoa ja sitten kun oikein lasketaan, niin tarvitseehan renkaiden uusiminenkin ottaa huomioon esim laskennallisesti yksi rengas per vuosimattijus kirjoitti:Ymmärrän, ettei halua maksaa ylimääräistä, jos ei kerran ole pakko.Quut kirjoitti:
Riippuuhan se hiukan miten asiaa katsoo, koska jokainen huolto on tuohon summaan lisää ja jos autoa tarvitsisi esimerkiksi huollattaa kerran tai pari vuodessa niin onhan se aina 20-30% lisä tuohon autoilun ihanuuden hintaan.
Jos "arvon" alenema on 4keur/a ja vuosihuolto vaikka tuo yllämainittu vajaa 400eur, niin miten siitä tulee 20-30% lisä kustannuksiin? Olettaisin, että tuo vuosihuollon osuus on suuruusluokkana 7% vuotuisista kustannuksista.
Toki aina hyvä muistaa, ettei prosenteilla voi maksaa mitään paitsi Speden sketsissä.

- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Mikäli käyttää luistonestoa, ei tarvitse vaihtaa renkaita ihan joka vuosi. Itselläni on samat talvirenkaat, jotka tuossa tuli mukana v. 2007. Ensi syksynä nekin on pakko vaihtaa, kun alkavat olla jo huonossa hapessa. Kulutuspintaa kyllä vielä on, mutta pitoa ei enää ole riittävästi. Nastat alkavat olla enää vain muisto.Quut kirjoitti:..tarvitseehan renkaiden uusiminenkin ottaa huomioon esim laskennallisesti yksi rengas per vuosi. Eikä tuo edes riitä.
Kesärenkaita on mennyt vaihtoon parin vuoden välein.
Harkitse vakavasti ihan muuta autoa kuin Alfaa.Quut kirjoitti:Tuohan oli leiskautettu siitä että jos autoa tarvitsisi huollattaa kaksi kertaa vuodessa runsaan ajon takia jolloin siihen voisi osua halvempaa ja hiukan kalliimpaa huoltoa ja sitten kun oikein lasketaan, niin tarvitseehan renkaiden uusiminenkin ottaa huomioon esim laskennallisesti yksi rengas per vuosimattijus kirjoitti:Ymmärrän, ettei halua maksaa ylimääräistä, jos ei kerran ole pakko.Quut kirjoitti:
Riippuuhan se hiukan miten asiaa katsoo, koska jokainen huolto on tuohon summaan lisää ja jos autoa tarvitsisi esimerkiksi huollattaa kerran tai pari vuodessa niin onhan se aina 20-30% lisä tuohon autoilun ihanuuden hintaan.
Jos "arvon" alenema on 4keur/a ja vuosihuolto vaikka tuo yllämainittu vajaa 400eur, niin miten siitä tulee 20-30% lisä kustannuksiin? Olettaisin, että tuo vuosihuollon osuus on suuruusluokkana 7% vuotuisista kustannuksista.
Toki aina hyvä muistaa, ettei prosenteilla voi maksaa mitään paitsi Speden sketsissä.. Eikä tuo edes riitä.

Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"
Ei bensakoneissa oo huollot sen kalliimpia kuin muilla ns. premium-autoilla. Jos hihnalla, voi olla samaa mitä muualla foorumissa on käyty läpi.
A6:ssa ja Accordissa ei muka tarvinnut ketjua vaihtaa, mutta kappaskummaa, kun pitikin. Kummassakin oli kuulemma tyyppivika, että löystyy ajan myötä.
2.2 JTS:n takuu neljä vuotta/150 000km. Jos ostat liikkeestä niin ota Fintakuu päälle, ja jos ostat nettiautosta, pyydä myyjää lisäämään Ifin kuntoturva.
A6:ssa ja Accordissa ei muka tarvinnut ketjua vaihtaa, mutta kappaskummaa, kun pitikin. Kummassakin oli kuulemma tyyppivika, että löystyy ajan myötä.
2.2 JTS:n takuu neljä vuotta/150 000km. Jos ostat liikkeestä niin ota Fintakuu päälle, ja jos ostat nettiautosta, pyydä myyjää lisäämään Ifin kuntoturva.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
Takuun reunaehdot varmaan perus: merkkihuollettu ohjelman mukaan, onko muita?Woland kirjoitti:Ei bensakoneissa oo huollot sen kalliimpia kuin muilla ns. premium-autoilla. Jos hihnalla, voi olla samaa mitä muualla foorumissa on käyty läpi.
A6:ssa ja Accordissa ei muka tarvinnut ketjua vaihtaa, mutta kappaskummaa, kun pitikin. Kummassakin oli kuulemma tyyppivika, että löystyy ajan myötä.
2.2 JTS:n takuu neljä vuotta/150 000km. Jos ostat liikkeestä niin ota Fintakuu päälle, ja jos ostat nettiautosta, pyydä myyjää lisäämään Ifin kuntoturva.
^^ en ainakaan huomannut ehdoista merkkihuoltamo kohtaa, mut kyllä ainakin itse aion siellä käyttää. Kuopiossa ainakin teltta-autosta siirty myynti ja huolto Hartikaiselle, joten voi olla että hommat sujuu vähän mukavammin.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
^^ en ainakaan huomannut ehdoista merkkihuoltamo kohtaa, mut kyllä ainakin itse aion siellä käyttää. Kuopiossa ainakin teltta-autosta siirty myynti ja huolto Hartikaiselle, joten voi olla että hommat sujuu vähän mukavammin.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Siellä oli aikoinaan ehto, jonka mukaan huolto piti suorittaa merkkihuollossa, mutta se jouduttiin poistamaan. Sinänsä hyvä juttu, kun teltta-autossa tahtoi joskus olla touhut sitä konelan tasoa.Woland kirjoitti:^^ en ainakaan huomannut ehdoista merkkihuoltamo kohtaa, mut kyllä ainakin itse aion siellä käyttää. Kuopiossa ainakin teltta-autosta siirty myynti ja huolto Hartikaiselle, joten voi olla että hommat sujuu vähän mukavammin.
Tämä on hyvä tietää niin pystyy paremmin arpomaan vähän käytetyistä niitä järkeviä vaihtoehtoja esille.einari kirjoitti:Siellä oli aikoinaan ehto, jonka mukaan huolto piti suorittaa merkkihuollossa, mutta se jouduttiin poistamaan. Sinänsä hyvä juttu, kun teltta-autossa tahtoi joskus olla touhut sitä konelan tasoa.Woland kirjoitti:^^ en ainakaan huomannut ehdoista merkkihuoltamo kohtaa, mut kyllä ainakin itse aion siellä käyttää. Kuopiossa ainakin teltta-autosta siirty myynti ja huolto Hartikaiselle, joten voi olla että hommat sujuu vähän mukavammin.