164 V6 kytkinkysymys.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

164 V6 kytkinkysymys.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alkaa kytkin olemaan viimeisillään, luulisin :roll: .
Ainakin se on melko jäykkä ja pikkusen täristää lähtiessä, pientä luistamista unohtamatta.

Motonetistä löytyy kytkinsarja inhimilliseen hintaan, mutta mikä mahtaa olla laatu/kestävyys. Onko kokemuksia?
Mahdollisia ongelmia/vinkkejä vaihtoon liittyen, mitä pitää purkaa???
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kukaan ei siis osaa sanoa :roll: ?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Eiköhän ne tarvikekytkimetkin ole aivan käyttökelpoisia, kun pysyy noissa tunnetuissa merkeissä Esim. Sachs ja Borg&Beck. Mulla 75:een hommattuna Sachs. On ihan asiallisen näköinen ja asetelmineen ja painelaakereineen asennusvalmis paketti.

luigilitti
Viestit: 136
Liittynyt: 13 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

mä vaihdatin viime kesänä kytkimen, muistaakseni maksoi
jotain 700€ töineen, tais siinä olla jotain muutakin remonttia samalla.
kysele tarjouksia, mutta muista, halvin ei ehkä ole paras. :roll:
164ts-89 400tkm

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Pariin 164 TS:ään oon tehnyt kytkinremontin. Konehuoneesta pitää tyhjentää vaihdelaatikon yläpuoli. Kuskin puolelta etutolppa irti ja etusisälokari pois. Vetarit, starttimoottori, kytkimen työsylinteri ja vaihdevivut irti. Sitten tuetaan moottori paikolleen, siis ettei moottori pääse repsahtamaan alas kun irroitaa vaihdelaatikon. Sit ei muuta kun vaihdelaatikon pultit irti ja aski käteen. Sit vaan kytkinpaketin vaihto ja intensiivistä kasaamista. Jos hommaa ei tee ihan täysiä ja hikihatussa, ni siihen tuhraantuu pari päivää.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Itse en ole V6:n kytkintä joutunut vaihtamaan, mutta Tiippana aikanaan pelotteli että on aika hurja homma. Väitti paljon työläämmäksi kuin TS:n kytkimen vaihtoa, eikä sekään minusta niin mukavaa ollut.

Toihan oli siis toisen (tai kolmannen?) käden tietoa, tiedä sitten mikä on totuus. Ei kannata uskoa kaikkea mitä kylillä kuulee...
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin