Alkaa kytkin olemaan viimeisillään, luulisin .
Ainakin se on melko jäykkä ja pikkusen täristää lähtiessä, pientä luistamista unohtamatta.
Motonetistä löytyy kytkinsarja inhimilliseen hintaan, mutta mikä mahtaa olla laatu/kestävyys. Onko kokemuksia?
Mahdollisia ongelmia/vinkkejä vaihtoon liittyen, mitä pitää purkaa???
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Eiköhän ne tarvikekytkimetkin ole aivan käyttökelpoisia, kun pysyy noissa tunnetuissa merkeissä Esim. Sachs ja Borg&Beck. Mulla 75:een hommattuna Sachs. On ihan asiallisen näköinen ja asetelmineen ja painelaakereineen asennusvalmis paketti.
mä vaihdatin viime kesänä kytkimen, muistaakseni maksoi
jotain 700€ töineen, tais siinä olla jotain muutakin remonttia samalla.
kysele tarjouksia, mutta muista, halvin ei ehkä ole paras.
Pariin 164 TS:ään oon tehnyt kytkinremontin. Konehuoneesta pitää tyhjentää vaihdelaatikon yläpuoli. Kuskin puolelta etutolppa irti ja etusisälokari pois. Vetarit, starttimoottori, kytkimen työsylinteri ja vaihdevivut irti. Sitten tuetaan moottori paikolleen, siis ettei moottori pääse repsahtamaan alas kun irroitaa vaihdelaatikon. Sit ei muuta kun vaihdelaatikon pultit irti ja aski käteen. Sit vaan kytkinpaketin vaihto ja intensiivistä kasaamista. Jos hommaa ei tee ihan täysiä ja hikihatussa, ni siihen tuhraantuu pari päivää.
Itse en ole V6:n kytkintä joutunut vaihtamaan, mutta Tiippana aikanaan pelotteli että on aika hurja homma. Väitti paljon työläämmäksi kuin TS:n kytkimen vaihtoa, eikä sekään minusta niin mukavaa ollut.
Toihan oli siis toisen (tai kolmannen?) käden tietoa, tiedä sitten mikä on totuus. Ei kannata uskoa kaikkea mitä kylillä kuulee...