Mazda-liikkeestä löytyy tietoa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Mazda-liikkeestä löytyy tietoa

Viesti Kirjoittaja Vito »

Kävin huvikseni kattomassa Mazda 6 farkkua ja pyysin jopa tarjouksenkin :roll:
No lopulta viikon päästä sähköpostiin tuli tarjous saatteella:
Alfa Romeoissa vain on ollut ikävä kyllä paljon korjattavaa ja sen mukaan
on tuo hyvityshinta on nyt laskettu.

No kysäsin sitten,että mihin Esson baarin tietotoimistoon tuo tieto perustuu.

Liike vastasi:
Perustuu monen vuoden ja monen myyjän kokemukseen vaihtoautoina tulleisiin Alfa Romeoihin.Ja korjaamomme arvioihin myös.
Sähköviat jossain vaiheessa alkaa vaivaamaan kun tulee tarpeeksi ikää ja kilometrejä.
Toki näin ei ole joka kappaleessa tietenkään.

Vaan me joudumme siihen varautumaan kun ostamme itsellemme vaihtoauton.
Liikkeenä meillä on kuluttajasuojalain mukainen puolen vuoden vastuu
vaihtoautoista.

Eihän tuossa suhtautumisessa mitään uutta ole,mutta mua huvittaa lähinnä tuo "kokemuksen määrä",koska kyseisessä liikkeessä ei ole ollut Alfoja vaihtoautoina
:mrgreen:

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

^Eipä siinä jos eivät hyvän päälle ymmärrä. Mutta eikö Mazda ollut tässä vähän aikaa sitten Iltasanomissa tai -lehdessä rankattu yhdeksi eniten vikoja omaavaksi autoksi...
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Woland kirjoitti:^Eipä siinä jos eivät hyvän päälle ymmärrä. Mutta eikö Mazda ollut tässä vähän aikaa sitten Iltasanomissa tai -lehdessä rankattu yhdeksi eniten vikoja omaavaksi autoksi...
Joo että linkkiä vaan vastaukseen kyseiseen artikkeliin, jos löytyy 8)

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ne on varmaan laskenu sen mazdan hitsauskuluista -... aika naurettavaa pelleilyä autoliikkeen osalta.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tm tai tuulilasi, siinä oli se mätäpohja Madza 6.
Tekniikka kai muuten ihan ok.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja willez »

Finest kirjoitti:Tm tai tuulilasi, siinä oli se mätäpohja Madza 6.
Tekniikka kai muuten ihan ok.
se 2.3 GT kone on aika herkkä,ilmeisesti kansi murheita on ollut normaalia enemmän.

Se 2.0 kone pitäisi olla parempi.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Kyllähän ne autoliikkeet yrittää varmasti samaa temppua merkkiin kuin merkkiin. Kun tämän merkkisiä on niin vaikea myydä, kun tässä on jo näin paljon kilometrejä, näissä on tuota ruosteongelmaa ollut, näissä sähkövikoja, ei tämänväristä kukaan oikein halua ostaa...

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Juu, kaikkea saa yrittää, kun keskustellaan välirahasta. Minunkin edellisistäni yksi oli jonkun mielestä vaikea myytävä, joten veinkin sen toiseen liikkeeseen.

Avatar
einari
Viestit: 517
Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
Paikkakunta: Jokiloinen

Re: Mazda-liikkeestä löytyy tietoa

Viesti Kirjoittaja einari »

Vito kirjoitti:Kävin huvikseni kattomassa Mazda 6 farkkua ja pyysin jopa tarjouksenkin :roll:
No lopulta viikon päästä sähköpostiin tuli tarjous saatteella:
Alfa Romeoissa vain on ollut ikävä kyllä paljon korjattavaa ja sen mukaan
on tuo hyvityshinta on nyt laskettu.
Ainakin viiime syksynä eräs maksakauppias tyrkytti minulle puoliväkisin Mazda 6 farkkua. Alfasta olisin saanut n. 23k€, mutta kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tyyppi soitteli mulle muutamaan kertaan kotiinkin, taisipa lähettää pari uutta tarjoustakin.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

http://www.swerea.se/Global/Swerea%20KI ... 1%20LR.pdf tuossa vielä koko teksti posvenska
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

2005 tai 6 tuli kutoseen facelift, ne ei ole läheskään yhtä rapeita kun vanhemmat. Ovien ja kontin saumat, takalokarit ja helma siitä etupyörän takaa on arat paikat mitkä tarkistaa nopeasti jos tollasta katsoo, 2.3 (GT) syö öljyä, ominaisuus. Keskuslukituksen vastaanotin ja avain saataa lopettaa toimintansa, mutta tuo tapahtuu yleensä takuun ollessa päällä ja menee takuun piikkiin mutinoitta.

Mutta muuten noi on perusvarmoja Japanilaisia eikä mitään ihan huonoja ajettaviakaan minun mielestä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

DaViega kirjoitti:2005 tai 6 tuli kutoseen facelift, ne ei ole läheskään yhtä rapeita kun vanhemmat. Ovien ja kontin saumat, takalokarit ja helma siitä etupyörän takaa on arat paikat mitkä tarkistaa nopeasti jos tollasta katsoo, 2.3 (GT) syö öljyä, ominaisuus. Keskuslukituksen vastaanotin ja avain saataa lopettaa toimintansa, mutta tuo tapahtuu yleensä takuun ollessa päällä ja menee takuun piikkiin mutinoitta.

Mutta muuten noi on perusvarmoja Japanilaisia eikä mitään ihan huonoja ajettaviakaan minun mielestä.
Isäukolla ollut jo kolme 2.3 GT kutosta. Ei ne kyllä öljyä ole syönyt nimeksikään... Kaikkiin tehty alustan suojaus ja toisaalta vain muutaman vuoden ollut ajossa kukin, että tuosta ruostumisesta en osaa sanoa. Näin väittävät kyllä muuallakin, joten varmaan pitää kutinsa. Avaimen kanssa ollut ongelmia kaikissa kolmessa autossa :-D

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

DaViega kirjoitti:2005 tai 6 tuli kutoseen facelift, ne ei ole läheskään yhtä rapeita kun vanhemmat.
Toivottavasti. Kaverin 6 maksalaatikon pohja (vm 02) on rapeampi kuin oman 23v alfan. :shock: Aika surullista.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

DaViega kirjoitti:Mutta muuten noi on perusvarmoja Japanilaisia eikä mitään ihan huonoja ajettaviakaan minun mielestä.
Kaveilla on -04 mallin kuutonen. Diesel farkku. Ruosteen kanssa on ongelmia ollut ja sai tuossa pari vuotta sitten tapeltua jopa maahantuojan takuuseen vielä takaluukun maalauksen ym. pientä fiksailua kun alkoi pesussa lähteä maalia levyinä irti. Takuuasiaa tosin saattoi auttaa se, että serkkunsa on maahantuojalla jonkin sortin tirehtöörinä.

Mutta: Tosiaankin yllättävän kiva vehje ajaa. Ja ei kai monessa muussa autossa ole yhtä suoraan Alfasta kopioituja yksityiskohtia sisustassa 8)
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Jakke kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Mutta muuten noi on perusvarmoja Japanilaisia eikä mitään ihan huonoja ajettaviakaan minun mielestä.
Mutta: Tosiaankin yllättävän kiva vehje ajaa. Ja ei kai monessa muussa autossa ole yhtä suoraan Alfasta kopioituja yksityiskohtia sisustassa 8)
Itselläni samoja kokemuksia, ja uudemmat mallit ihan kelvollisen näkösiä toisin kun ne 2000alun mallit.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Noista samanlaisista sisustan osista tuli mieleen että Dacia Sanderossa on samanlaiset puhaltimen suulakkeet sisällä mitä 166:sessa, ilman kromikehyksiä tosin. :evil:

Japanilaisten autojen laatu/kestävyys vaikutelma perustuu aika pitkälti siihen että ne on niin perustekniikkaa kuin olla voi. Ei löydy tasapainoakseleita eikä twinsparkkeja tojotista, mutta ei löydy tehojakaan. Se vähä suorituskyky mikä löytyy, perustuu keveyteen sillä varjolla että autoissa ei ole paljon ylimääräistä.

Muistaakseni kaikkien aikojen luotettavin auto oli jonkun saksan autoliiton mukaan joku kahdeksankymmentäluvun puolivälin mazda 626. Mutta eihän siinä tosiaan ollut kuin ratti ja penkki...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tasapainoakselit lienee Mitsubishin patentti / keksintö.
VMP

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Balancer shaft was invented by British automotive engineering master Dr. Frederick Lanchester in the early 20th century. Mitsubishi obtained the patent and put it into mass production in the 1976 Colt Celeste 2000,"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

pjotrthegreat kirjoitti: Muistaakseni kaikkien aikojen luotettavin auto oli jonkun saksan autoliiton mukaan joku kahdeksankymmentäluvun puolivälin mazda 626. Mutta eihän siinä tosiaan ollut kuin ratti ja penkki...
Ja dieselistä puuttui ohjaustehostin, jolloin ratin kehä kului puhki, kun sitä joutui käännöksissä puristamaan kourat hiessä ja vääntämään hartiavoimin. Samasta syystä sitten penkki löyhkäsi kuin painitrikoot.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

626, etenkin nuo 80-luvun 2,2 litraset oli varkaiden suosiossa seuraavalla vuosikymmenellä kosko olivat tehokkaita ja helposti varastettavia, tuollainen muistikuva. Oliko sitten vuonna 85 dingon soidessa muissakaan samanhintaluokan autoissa hirveästi varusteita, en voi sanoa, kun en ollut edes äidin ajatuksissa vielä :mrgreen:

6 2.0l bensa myllystä otetaan 110kW eli samat kuin vastaavan kokoisesta TSparkista, tosin Onhan tuossa jo vuosia välissä ja moottorit kehittyy, mutta sitten kun verrataan saman aikakauden moottoreita, eli samaa 2.0l kutosesta ja JTS:ää niin eroa tulee 12kW.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

DaViega kirjoitti:2005 tai 6 tuli kutoseen facelift, ne ei ole läheskään yhtä rapeita kun vanhemmat.
Ehkä ei, mutta appiukon -06:n kävi jonkunlaisessa takuuhuollossa, jossa putsailtiin pohjasta ruosteita ja parannettiin suojausta. Lienee syytä varmistaa, että tuo on tehty.

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

DaViega kirjoitti:2005 tai 6 tuli kutoseen facelift, ne ei ole läheskään yhtä rapeita kun vanhemmat.
Ehkä ei, mutta appiukon -06:n kävi jonkunlaisessa takuuhuollossa, jossa putsailtiin pohjasta ruosteita ja parannettiin suojausta. Lienee syytä varmistaa, että tuo on tehty.

Ajoltaan ihan asiallinen varsinkin japsiksi, tosin rengasmelu vähän reippaanlainen, ja penkki kelvoton pitempään matkaan. Selkä kipeänä. Kyllä sillä ennemmin muuten ajelee, kuin toitsun tai datsunin vastaavilla.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tiige kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Kaverin 6 maksalaatikon pohja (vm 02) on rapeampi kuin oman 23v alfan. :shock: Aika surullista.
Myös 23v alfoissa on alkuperäisenä sellaisia osia,jotka on vaihdettu muutaman vuoden vanhaan alfaan,se vasta surullista onkin :)

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Omistin taannoin 1991 vm kakslitraisen GTI mazdan. 140hv ja taisipa olla kevympikin kuin 166 alfa. Vääntöä tuossa koneessa ei juurikaan ollut, se teho mikä siitä löytyi oli kierroksilla, meteli oli jo satasen nopeuksissa sitä luokkaa että ei paljo viittiny kahdeksaakymppiä kovempaa ajella.

Mutta 20 vuotta vanhan mazdan sähkölasit ja keskuslukko toimi täysin virheettömästi, samoin penkinlämmittimet. Vehkeet jotka on alfasta korjattu jo sähkölasien osalta kahteen kertaan :lol: Varustelutaso kyseisessä yksilössä oli poikkeuksellisen korkea ja kaikki nappulat toimivat, samaa ei voi sanoa kymmenen vuotta nuoremmasta alfasta...

Ruostetta toki oli mazdassa ja paljon!, mutta ei niitä ruosteettomia 91 vm autoja taida olla enää liikenteessä kuin audilla...

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kyllä noi 90 luvun alun 323F mazdat oli ruosteessa päältäpäin jo muutaman vuoden iässä...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

alfa164 kirjoitti:
Tiige kirjoitti:Kaverin 6 maksalaatikon pohja (vm 02) on rapeampi kuin oman 23v alfan. :shock: Aika surullista.
Myös 23v alfoissa on alkuperäisenä sellaisia osia,jotka on vaihdettu muutaman vuoden vanhaan alfaan,se vasta surullista onkin :)
Pointti oli että tunnetusti hanakasti ruostuvaa alfaa vielä herkemmin ruostuu 14v uudempi mazda. Ei niinkään yleinen laatu/toimivuus. :)
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Joo ja voihan se olla että jotain kokeilu coltteja on mitsulla joissa on tuollaisia tasapainoakseleita tms. Onhan mazdallakin vielä wankel kone käytössä. Mutta ei nämä "erikoispainokset" ole niitä joilla japsit on luotettavan maineensa ansainneet... Naapurin avensiksen konepellin alle kuikanneena voin sanoa että ei siellä perusmallissa montaa tuntuvaa osaa ole verrattuna alfaan, tilaa on ja helppo huoltaa.

Avatar
VMTD
Viestit: 3178
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

pjotrthegreat kirjoitti:Noista samanlaisista sisustan osista tuli mieleen että Dacia Sanderossa on samanlaiset puhaltimen suulakkeet sisällä mitä 166:sessa, ilman kromikehyksiä tosin. :evil:

Japanilaisten autojen laatu/kestävyys vaikutelma perustuu aika pitkälti siihen että ne on niin perustekniikkaa kuin olla voi. Ei löydy tasapainoakseleita eikä twinsparkkeja tojotista, mutta ei löydy tehojakaan. Se vähä suorituskyky mikä löytyy, perustuu keveyteen sillä varjolla että autoissa ei ole paljon ylimääräistä.

Muistaakseni kaikkien aikojen luotettavin auto oli jonkun saksan autoliiton mukaan joku kahdeksankymmentäluvun puolivälin mazda 626. Mutta eihän siinä tosiaan ollut kuin ratti ja penkki...
Aikoinaan Datsun luupäässä oli Twin Spark ja muuttuvat ajoitukset, sekä imu- että pakopuolella, tosin tasapaino-akselit puuttuivat

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

hjpp kirjoitti:Ja dieselistä puuttui ohjaustehostin, jolloin ratin kehä kului puhki, kun sitä joutui käännöksissä puristamaan kourat hiessä ja vääntämään hartiavoimin. Samasta syystä sitten penkki löyhkäsi kuin painitrikoot.
Ohjaustehostin on tehopyhien neitien pilipalivaruste. Pari desiä bensaa säästyy helposti satasella ilman ohjaustehostinta, eikä käänteleminen mitään hirveitä voimia vaadi, paitsi jos auto lähtee kunnon sladiin kuivalla alfaltilla : ) okei, 159 luokkasissa autoissa rupeaa jo olemaan tarvetta : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Futis
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Joulu 2010, 10:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Futis »

Hyvä ketju.

Nyt kun Esson baarit ovat kadonneet katukuvasta niin olenkin ihmetellyt mistä se aukoton ja täysin puolueeton tieto saadaan autoasioissa. Olisiko Mazda kaupoista tulossa jo kauan kaivattu Esson baarin korvaaja kun näinkin vaativaan asiaan kun Alfan toimintavarmuuteen on saatu nyt täysi selvyys.

Ja asiaa sivuava rapeus-kysymys : Mikä on Alfa 159:n korinkäsittely tehtaalla. Sinkkikylpy, galvanointi vai ???

Jos tältä palstalta ei löydy tietoa niin pitää kävästä Mazda kaupiaalta kysäsee :silent:

jkf
Viestit: 93
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

Ja lisää artikkeleita: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/10/27254

Tuolta löytyy sitten kuvia ja kutonen on noissa hyvin edustettuna: http://www.senotec.fi/kuvia.html

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

meidän merkissä ei ilmeisesti vastaavia ongelmia ole, koska ei noissa tutkimuksissa ole mukana, tai sitten... Ihmettelen vain, miksi joku haluaa itselleen Mazdan jos tällä hetkellä omistaa Alfan. Samaa olis varmaan joku voinu kysyä minulta: miksi haluan Alfan jos nyt omistaa Hondan...
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
Vito
Viestit: 743
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja Vito »

Woland kirjoitti: Ihmettelen vain, miksi joku haluaa itselleen Mazdan jos tällä hetkellä omistaa Alfan. Samaa olis varmaan joku voinu kysyä minulta: miksi haluan Alfan jos nyt omistaa Hondan...
Niin siis, sanoin että "kävin huvikseni" :wink:
Ei mulla ole mitään aikomusta vaihtaa autoa vielä piiitkään aikaan :mrgreen:

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Vito kirjoitti:
Woland kirjoitti: Ihmettelen vain, miksi joku haluaa itselleen Mazdan jos tällä hetkellä omistaa Alfan. Samaa olis varmaan joku voinu kysyä minulta: miksi haluan Alfan jos nyt omistaa Hondan...
Niin siis, sanoin että "kävin huvikseni" :wink:
Ei mulla ole mitään aikomusta vaihtaa autoa vielä piiitkään aikaan :mrgreen:
Kiitos tarkennuksesta, huolestuin puolestasi jo hetkeksi, että näinkö meille täällä käy-käy-käy
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

^ Kyllä itse olisi voinut tänä talvena ajella 6 mps tai cx7lla. 260hv ja neliveto kuulostaa sopivalta minun korvaan.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

CX-7 on ainakin raskas ja iso, etenkin leveä, noista syista oma Alfa tuntui ripeämmältä. "Lähtee erilailla kun Alfa" varottelivat, kuittasin "Alfa jatkaa myös mutkissa" :wink:

3 ja 6 MPS onkin sitten ihan eri stoori.

Autobildisä 159 2.4jtdm kehuttiin hyvästä suojauksesta ja ruosteen puuteesta 100 000km kestotestissä, ei sitten muuta siitä testistä :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Juu uskon kyllä että cx7 on raskas mutta lastutettua tuli tämä alfakin joten cx7sta vois sen 300hv saada irti, tiedä sitten onko siinä järkeä mutta nelivedossa ainakin on järkeä.

Niin ja ei tämä nykynen 159kään mikään keijukainen ole.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

pjotrthegreat kirjoitti:Noista samanlaisista sisustan osista tuli mieleen että Dacia Sanderossa on samanlaiset puhaltimen suulakkeet sisällä mitä 166:sessa, ilman kromikehyksiä tosin. :evil:

Japanilaisten autojen laatu/kestävyys vaikutelma perustuu aika pitkälti siihen että ne on niin perustekniikkaa kuin olla voi. Ei löydy tasapainoakseleita eikä twinsparkkeja tojotista, mutta ei löydy tehojakaan. Se vähä suorituskyky mikä löytyy, perustuu keveyteen sillä varjolla että autoissa ei ole paljon ylimääräistä.

Muistaakseni kaikkien aikojen luotettavin auto oli jonkun saksan autoliiton mukaan joku kahdeksankymmentäluvun puolivälin mazda 626. Mutta eihän siinä tosiaan ollut kuin ratti ja penkki...
Aivan erityisesti kannattaa myös suhteuttaa vikatiheys ajokilometreihin. Tässä muutama viikko sitten kun näitä tilastoja taas esiteltiin, niin 20 vähävikaisimman auton joukossa oli vain 2-3 sellaista, joilla oli vuosittain ajettu yli keskiarvon. 20 vikaisimman auton joukossa taas oli vain 2-3 autoa, joilla oli ajettu alle keskiarvosuoritteen, nekin halvimman luokan pikkuautoja (punto jne).

On kai niin, että auto hajoaa enimmäkseen käytössä ja vähemmän paikallaan seistessä.

Vastaa Viestiin