Eilen sain molemmat sulakkeet yllättäen ehjänä paikoilleen, kävin koeajolenkin ja kaikki toimi normaalisti. Juhlin tätä hetken.
Parin tunnin tauon jälkeen taas liikkeelle, pistin kattovalon toimintaan ennen lähtöä ja vilkuttaessani oikealle poltti sulakkeen 13.
Hetken päästä huomasin vilkun olevan kokonaan pimeänä, viiksi ei toiminut ollenkaan. Valoja vilkkui mittaristossa satunnaisesti minkä jälkeen vilkku jumittui palamaan vasemmalle. Tämän jälkeen kun käynnistin auton uudelleen, meni "kaikki" sähköt. Sisällä ei palanut mikään valo eikä sähkölaite toiminut, mittaristo ei toiminut, takavalot ei toiminut. Ainoastaan ajovalot toimi.
Aikaisemmin on satunnaisesti (lähinnä ajomatkan alkupuolella) vilkuttanut sisävaloja samaan tahtiin vilkun kanssa. Eli jotenkin vilkku ja sisävalot ovat keskenään yhteydessä?
Oon tsekannut moottoritilan sulakkeet, ottanut irti ja suihkutellu CRC:tä, takaluukusta tarkastanut johtonipun ja liitännät, CRC:tä, etuovista johtoniput, CRC:tä, ratin alta sulakkeet kaikki irti ja takas, CRC:tä, ottanut soittimen irti ja katellut takana olevia johtoja, CRC:tä, purkanut ratin alta muovin irti ja katellut johdot, kaikki todella siistejä ja näyttää olevan kunnossa.
Ja mitä sulakkeita siinä ratin alla olevan boxin yläreunassa on? Manuaalin mukaan lisälaitteiden sulakkeita 9kpl. Mutta sulakkeita on ainakin mulla 11kpl? Miksei näitä kahta alimmaista ole mainittu manuaalissa? Täältä oli myös palanut vasemmasta yläreunasta sulake ja keskeltä toinen ylhäältä yksi sulake.
Ja uutena oli palanut myös sulake 14 (manuaalin mukaan varoitusvilkku)
ja tämä palaa uudestaan heti kun kytkee virrat.
Eli miten tälläisiin sulakkeiden palamisiin voi lähteä etsimään syitä? Yleismittarilla? Miten noin moni eri sulake voi palaa samanaikaisesti?
Jos vilkuissa nyt on mätää tai sisävalossa, miten pitäisi edetä?
Apu ja neuvot olisi tarpeen, autolla ei pysty ajamaan ilman sähköjä, ensi viikolla korjaamolle mutta mielellään yrittäisin itse saada kuntoon ennen sitä...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)