Jos kyse on 156:sta niin ostopäivänä oli entinen omistaja joutunut murjomaan auki. Jälki näkyy yhdessä kuvassa albumissa. Nyt kuitenkin uusi luukku jo..
Hesburgerin bonuskortilla olen kerran joutunut sahaamaan kiinnijäätyneen bensaluukun. Ei muuta kuin mielikuvitusta ja mielellään pehmeää muovia käyttäen, niin kyllä ne siitä aukeaa.
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"
Kun silmällä en jäätä luukun ympärillä nähnyt. Toisaalta taas tamppooninnarussa oli tuntuvinaan vastetta...mikä piru sitä kanetti...onko siinä mitään muutakaan paikkaa. Poika kävi pumpulla sunnuntaina eikä raportoinut aukeamisongelmasta.
Itse käytin varovasti kuumailmapuhallinta. Nopeasti suli ja lukkoöljyä tappiin.
Tappi toimi talven läpi hyvin. Luukku kyllä jäätyi, mutta aukesi koputtelemalla.
helpolla pääsee ku irrottaa sen kuusiokoloruuveil kiinni olevan vaijerisysteemin, putsaa sen ja rasvaa kunnolla. sen jälkeen aukeaa jopa autopesun jälkeen pakkaskeleillä...
sisällä kontissa luukun puolella on "hätä avaus", eli naru joka roikkuu muoviläpän alla (ainakin omassani), vedä ja heiluttele luukkua sisään ja ulos, taitaa olla ainut riskitön tapa yrittää saada auki jos ei pääse käsiksi lämmittimiin.
Opin kantapään kautta onneksi tuo lukko tappi oli Deltassa kohtuulliset 50€ ja seuraavana päivänä tiskillä, 1 rikoin, mutta uuden tapin rasvasin juuri aseöljyllä, sen jälkeen tuossa kohdassa ei ongelmia, ennemminkin probleema on luukun päälle sulannut lumi joka jäätyy uudelleen, etenkin takalasin lämmitin edistää tätä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Mulla on aina auennut niin että olen virittänyt lumiharjalla avausvivun auki asentoon, ja sitten ihan sormilla kammennut luukun auki. Ehkä ei ole ollut kunnolla jäässä?
WWWVespa kirjoitti:Kuumaa vettä muovikassiin tai minigrippussiin. Puolisen minuuttia riittänee kelillä kuin kelillä. Kun on auki, öljyä vettä syrjäyttämään.
Vanhana ammatti-letkuapinana komppaan tätä vaihtoehtoa!