156 TS alkoi naputtamaan, missä vika?
Valvoja: Moderators
156 TS alkoi naputtamaan, missä vika?
Ilta lenkin päätteeksi alkoi alfasta kuulumaan outo naputus. Yhteydessä kierroksiin eli naputus koveni kaasulla ja vapaalla himan hiljeni. Naputus kohdistettu korvakuulolla kuvan osoittamaan kohtaa. Mikäköhän mahdollisesti tuosta meni/on menossa?
- Liitteet
-
- kone2.JPG
- Ongelmakohta
- (25.38 KiB) Tiedosto ladattu 1261 kertaa
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!
Siitä kohdin naputus kuuluu kovimmin/selvimmin.
Naputus siis ei ole mikään pieni ääni vaan kuului ajon aikana sisälle hyvin selvästi.
Lisätään vielä että kun naputus alkoi oli ajettu 30km yhteenmenoon eikä ääntä ennen ole kuulunu. Jakopäässä kaikki näyttäisi olevan ok ja kireellä. Nakutus siis yhteydessä kierroksiin. Kone käy siististi ja kierrokset ok, käynnistyy hyvin lämmöt ja muutkin ok ei vikavaloja.
Ideoita?
Naputus siis ei ole mikään pieni ääni vaan kuului ajon aikana sisälle hyvin selvästi.
Lisätään vielä että kun naputus alkoi oli ajettu 30km yhteenmenoon eikä ääntä ennen ole kuulunu. Jakopäässä kaikki näyttäisi olevan ok ja kireellä. Nakutus siis yhteydessä kierroksiin. Kone käy siististi ja kierrokset ok, käynnistyy hyvin lämmöt ja muutkin ok ei vikavaloja.
Ideoita?
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Villejä ideoita:bluekobra kirjoitti: Ideoita?
- Hydraulinen venttilinnostin jumissa (väärä venttilivälys)
- Nokka-akselin nokka kulunut/vauriotunut
Jos alkoi yhtäkkiä, noista tuo ensimmäinen todennäköisempi.
Ja sitten yleisön kestosuosikki: Ajoituksenmuunnin (variaattori) väljä. Kuulostaako dieseliltä?
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Vaihdettiinko variaattori silloin? Jos ei, kuinka paljon koneella ajettu? Kovin paljon yli sataatuhatta nuo ei äänettömänä tahdo pysyä.bluekobra kirjoitti:Jotain dieselin ja venttiilivammasen vanhan koneen väliltä. Alkoi siis kesken ajon eikä tuota ennen ole kuulunut. Kone rempattu viimekesänä yläkerrastaan.
Variaattoria ei vaihdettu ja aika lailla 200 ajettu 3 koneremppaa yläkertaan tehty.
JOS JOLLAIN TRE seudulla olisi lainata noita lukituspaloja hetkeksi niin olisin kiitollinen ja vaikka muutaman euron maksaakkin vuokraa. Omat ostan kunhan tilaus onnistuu. Joko pm tai soitto/viesti muijalle 041 491 0069 jolloin hän tiedottaa koska pystyy vastaamaan koko päivän puhelimeen.
Olisko lisää villejä ideoita?
JOS JOLLAIN TRE seudulla olisi lainata noita lukituspaloja hetkeksi niin olisin kiitollinen ja vaikka muutaman euron maksaakkin vuokraa. Omat ostan kunhan tilaus onnistuu. Joko pm tai soitto/viesti muijalle 041 491 0069 jolloin hän tiedottaa koska pystyy vastaamaan koko päivän puhelimeen.
Olisko lisää villejä ideoita?
Ei voi sanoa olevansa autoharrastaja jos ei ole omistanut yhtäkään Alfaa!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Eikös Heikka noita vuokraakkin.bluekobra kirjoitti:Variaattoria ei vaihdettu ja aika lailla 200 ajettu 3 koneremppaa yläkertaan tehty.
JOS JOLLAIN TRE seudulla olisi lainata noita lukituspaloja hetkeksi niin olisin kiitollinen ja vaikka muutaman euron maksaakkin vuokraa. Omat ostan kunhan tilaus onnistuu. Joko pm tai soitto/viesti muijalle 041 491 0069 jolloin hän tiedottaa koska pystyy vastaamaan koko päivän puhelimeen.
Olisko lisää villejä ideoita?
Sitten multa 2.0ts cf2.seen löytyy, mutta nämä Porissa.
Varttitunniksi voisi liiketä
