Jeeppimiehet heiluttaa
Valvoja: Moderators
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Jee jee, Jeeppi on jees! Jälleen yksi nimi lisää Alfabbs:n Jeepin omistavien kerhoon Perjantaina tuli haettua Oulusta -93 Cherokee 4.0 bensakuutosella. Luulisi tuon jaksavan traileria vetää...
- Liitteet
-
- Jeeppi pienennetty.jpg
- (63.07 KiB) Tiedosto ladattu 19196 kertaa
"No smoke => no power => no hope"
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Keltsi kirjoitti:Jee jee, Jeeppi on jees! Jälleen yksi nimi lisää Alfabbs:n Jeepin omistavien kerhoon Perjantaina tuli haettua Oulusta -93 Cherokee 4.0 bensakuutosella. Luulisi tuon jaksavan traileria vetää...
Hehee! Tervetuloa vaan epäviralliseen Jeep-alajaostoon! Itsekkin ostin samanmoisen parisen kuukautta sitten - pitäisi myös heppakoppia vetää sekä satunnaisia puukuorimia jne. Hyvin tuntuu olevan käytännön vääntöä ja voimaa, ja jaksaa könytä vaikka umpihangessa
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Talvella menee juu soppaa kyllä kun nelivedolla joutuu aika usein ( mäkinen ja mutkainen vuoristotie, ei aurattu kovin usein ) ajelemaan. Teillä varmaankin kans nelikko ahkerassa käytössä? Toi XJ menee noin 9:n paikkeilla normi matka-ajossa kun ei kovin ronttosta anna. Melko kohtuullisesti auton voimavaroihin nähden.Epezi kirjoitti:Täällä meinaa olla vähän koetuksella tämä Jeeppiharrastus. Eilen vedin taas tankin täyteen, edellinen tankki meni 22L/100km. Syksyn ja talven keskikulutus ollut 20,4L/100km. Kesällä päästiin 16L/100km
Viimeksi muokannut Smacket, 21 Tammi 2011, 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
OT mutta menköön: Onko tuossa se HO kone? Tuon bensamäärän kun pitäisi jo riittää 'burbaninkin liikuttamiseen.Epezi kirjoitti:Täällä meinaa olla vähän koetuksella tämä Jeeppiharrastus. Eilen vedin taas tankin täyteen, edellinen tankki meni 22L/100km. Syksyn ja talven keskikulutus ollut 20,4L/100km. Kesällä päästiin 16L/100km
Tosin itsekin eilen lorottelin urheilukyljen tankkiin liki 80 litraa ja tripissä palttiarallaa 400 km:ää, mutta näillä keleillä pelkästään kaupungilla pyöriessä tuossa tuppaa koko ajan luistamaan joko laatikko tai vetävä pyörä. Lohduttaudun ajatuksella siitä, että jokainen pikkulohkon polttama litra on litra vähemmän jonkun natsihetekan tai kiinantölkin
käytettäväksi :=)
-Tazio
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, kyllä munkin mielestä polttoaine on sen verran hintavaa että itse ainakin haluan nauttia joka litrasta... hukkaan menee kallis aine tavistölkeissä ruuhkassa murjottaessa..Lohduttaudun ajatuksella siitä, että jokainen pikkulohkon polttama litra on litra vähemmän jonkun natsihetekan tai kiinantölkin
käytettäväksi :=)
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hmm... onkohan tuo HO malli vain 4.7 kasissa? Tämä on 4.0 kutonen.Tazio kirjoitti:OT mutta menköön: Onko tuossa se HO kone?
Tässä Limited veriossa on tuo quadra-drive, eli nelivetoa ei pysty erikseen kytkemään http://www.wjjeeps.com/tcases.htm
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
XJ:stä on olemassa 4.0:n kohdalla myös tuo High Output -malli, eli ovat vissiin muuttaneet pakokaasujen kierrätysjärjestelmään jollain tapaa ( pois koko roska? ) ja kaivelleet hieman lisää heppoja.Epezi kirjoitti:Hmm... onkohan tuo HO malli vain 4.7 kasissa? Tämä on 4.0 kutonen.Tazio kirjoitti:OT mutta menköön: Onko tuossa se HO kone?
Tässä Limited veriossa on tuo quadra-drive, eli nelivetoa ei pysty erikseen kytkemään http://www.wjjeeps.com/tcases.htm
# 1988-1990 4.0L (242 CID) I6 RENIX FI 242 - 177 hp (132 kW) @ 4600 rpm, 225 lb·ft (305 N·m) @ 4000 rpm
# 1991-1995 4.0L (242 CID) I6 MPI (High Output) - 190 hp (142 kW) @ 4600 rpm, 235 lb·ft (319 N·m) @ 3200 rpm
Nettiautossa onkin joitain "normimalleja" sekä noita HO-malleja tarjolla.
Ok, ei tämän enempää offtopiccia...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Rupesin jo vähän tiirailemaan 2,7 dieseleitä.
Moottori ilmeisestikin ihan pätevä, tehoa riittävästi, kulutus maltillinen ja päästötkin 255g/km ihan ok.
Autovero olisi siis 251€ joka on mielestäni aika vähän.
Toki vaatisi melko kovan sijoituksen. Nykyisestä voisi saada noin 9000-10000€ ja nuo dieselit maksavat noin 17000€
Moottori ilmeisestikin ihan pätevä, tehoa riittävästi, kulutus maltillinen ja päästötkin 255g/km ihan ok.
Autovero olisi siis 251€ joka on mielestäni aika vähän.
Toki vaatisi melko kovan sijoituksen. Nykyisestä voisi saada noin 9000-10000€ ja nuo dieselit maksavat noin 17000€
- Bisci
- Viestit: 511
- Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
- Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S - Paikkakunta: Savicity
Onnea Keltsille. Tuosta tulee vielä klassikko.
Epezille ja muiden diiseleiden hankkijoille: oma kokemus on, että uudemmet crd:t kaipaavat automaattilootan. Käsihämmenteisissä on liian ohut alavääntö, mikä aiheuttaa turhaa kytkimen luistatusta. Vanhemmat tiisselit ovat myös pikkuvarveilla vääntäviä ja siksi maastossa ja vetohommissa pätevämpiä.
Toivottavasti alfakansa ei pahastu näistä jeeppiketjuista, onhan meillä myös tämä puhdasoppineempi puoli. Kiitos ja anteeksi nyt kuitenkin!
Epezille ja muiden diiseleiden hankkijoille: oma kokemus on, että uudemmet crd:t kaipaavat automaattilootan. Käsihämmenteisissä on liian ohut alavääntö, mikä aiheuttaa turhaa kytkimen luistatusta. Vanhemmat tiisselit ovat myös pikkuvarveilla vääntäviä ja siksi maastossa ja vetohommissa pätevämpiä.
Toivottavasti alfakansa ei pahastu näistä jeeppiketjuista, onhan meillä myös tämä puhdasoppineempi puoli. Kiitos ja anteeksi nyt kuitenkin!
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
K.Rosberg
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Trafin laskuri ei toiminut, mutta jostain löytyi että olisi 6,7snt/alkava 100kg. Kokonaismassa on vähän yli 2500kg, joten se tekisi noin 635€Rolle kirjoitti:Jotainhan on oltava pielessä, ellet aja pelkkää nurkka-ajoa ja aina käynnistät kylmänä? Hummerillakin päässee vähemmällä
Paljonko tuollaiseen on käyttövoimavero, jotain 700e luokkaa?
Ei ihan halpaa. Täytyypä tehdä uusia laskelmia...
Autossa vaikuttaisi olevan kaikki kunnossa. Kesällä pääsimme pelkässä matka-ajossa alle 10L/100km. Kesän "kauppareissut" ja kärryn veto antoivat keskikulutuksen 16L/100km. Nyt syksyllä/talvella ajo on ollut noin puolet maantietä ja puolet lyhyttä pätkäajoa. Käynnistyksistä noin jokatoinen kylmänä. Lopputulos 20L/100km
Ajattelin kokeilla muutaman tankin 95E10 ja vertailuksi 98E5:sta. Tuskinpa on mitään merkittävää eroa, mutta ihan mielenkiinnosta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Heilutellaas takas näin virallisesti, kun oma topickin saatiin
Muutaman kuukauden ajossa ollut XJ Cherokee 4.0 -92 - loistopeli ajella missä vaan! Kesäksi isot pallot alle, lisävalot katolle eteen ja taakse, keulalle lisäpitkät, pakkikamera kabiiniin ja koko auton maalaus uudelleen. Sit kelpaa könytä...
Muutaman kuukauden ajossa ollut XJ Cherokee 4.0 -92 - loistopeli ajella missä vaan! Kesäksi isot pallot alle, lisävalot katolle eteen ja taakse, keulalle lisäpitkät, pakkikamera kabiiniin ja koko auton maalaus uudelleen. Sit kelpaa könytä...
- Liitteet
-
- jeep_cherokee_xj_winter.jpg
- Jeep Cherokee XJ 4.0
- (441.95 KiB) Tiedosto ladattu 18010 kertaa
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Saudeissa bensa ei ilmeisesti saastuta kun ei ole ympäristölisää hinnassaeltsu kirjoitti:Täällä Saudissa menovesi maksaa noin max. 4 euroa/hundai elantran tankkaus eli jotain euron tai alle per 10 litraa. Samalta huoltikselta kun ostaa litran vesipullon, se maksaa noin 20 senttiä... Hinnat kohdillaan
Niin ja onnittelut Keltsille Jeepistä
Itse olen ollut tyytyväinen Jeep-kuski jo viime syksystä.
Ihan ekaksi vaihdoin kaikki öljyt voimansiirrosta sekä moottorista.
Muuten ei sitten rahaa olekaan mennyt kuin bensaan. Ajo ollut 50/50 taajamaa ja maantietä. keskikulutus noin 16l/100km. Ja moottorina 4,7 V8 PowerTech 235hp
Ja bensana98E
Viimeksi muokannut AlfaTom, 23 Tammi 2011, 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Vedäppäs sieltä salaa joku putki tänne meille kanssa niin saadaan kerrankin järkevän hintaista polttoainettaeltsu kirjoitti:Täällä Saudissa menovesi maksaa noin max. 4 euroa/hundai elantran tankkaus eli jotain euron tai alle per 10 litraa. Samalta huoltikselta kun ostaa litran vesipullon, se maksaa noin 20 senttiä... Hinnat kohdillaan
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Toi oma on High Output- kuutosella. Maantiellä kulutus oli nelikko päällä 11,5 l/100km ja nurkkapyörityksessä näytti vievän pikkuisen reilun 16,5 litraa, ihanan halpaa
Matukasta jäi ylimääräiseksi 31" maastorenkaat ja nämä tulee jossain vaiheessa Jeepin alle, mutta tämä vaatiikin sitten pikku korotuksen... Muutenkin tuota on tarkoitus muokata hieman safari-henkisemmäksi. Pahimmat maastot tullaan ainankin ensin alkuun kiertämään
Matukasta jäi ylimääräiseksi 31" maastorenkaat ja nämä tulee jossain vaiheessa Jeepin alle, mutta tämä vaatiikin sitten pikku korotuksen... Muutenkin tuota on tarkoitus muokata hieman safari-henkisemmäksi. Pahimmat maastot tullaan ainankin ensin alkuun kiertämään
"No smoke => no power => no hope"
Polttoaineen hinta lienee tässä maassa ainoa järkevä asia... sanoisin että viivan alla meillä on asiat paljon paremiinSmacket kirjoitti:Vedäppäs sieltä salaa joku putki tänne meille kanssa niin saadaan kerrankin järkevän hintaista polttoainettaeltsu kirjoitti:Täällä Saudissa menovesi maksaa noin max. 4 euroa/hundai elantran tankkaus eli jotain euron tai alle per 10 litraa. Samalta huoltikselta kun ostaa litran vesipullon, se maksaa noin 20 senttiä... Hinnat kohdillaan
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Taisi ollakkin jossain muussa ketjussa ohimennen puhetta pikkareista, nelivetoisista ja perinteisistä umpikorisista maastureista. Jatketaan mutustelua vaikka tässä, ihan omassa topicissa.
Jeeppimiehille kiintoisa video jossa kolme erillaista maasturia ottaa matsia - bongaa mikä ei kuulu joukkoon..
http://www.youtube.com/watch?v=YvQnhSVKVLo
Vanhassa vara parempi
Hmm, kieltämättä on päässyt pieni off-road -tauti puraisemaan, kesällä tuo XJ:kin saa pienen "asennekäsittelyn" renkaiden, valojen ja ehkäpä vinssin muodossa. Vaikka itse offroad -harrastus on vielä melko vieras, niin tässä lähimaastossa on tullut "omin päin" kokeiltua kaikenlaista ajoa kivisen kalliorinteen noususta metsikköajoon. Onpa umpihangessakin tullut kahlattua melko syvällä - ja hauskaa on ollut
Onko muita kohtalotovereita?
Jeeppimiehille kiintoisa video jossa kolme erillaista maasturia ottaa matsia - bongaa mikä ei kuulu joukkoon..
http://www.youtube.com/watch?v=YvQnhSVKVLo
Vanhassa vara parempi
Hmm, kieltämättä on päässyt pieni off-road -tauti puraisemaan, kesällä tuo XJ:kin saa pienen "asennekäsittelyn" renkaiden, valojen ja ehkäpä vinssin muodossa. Vaikka itse offroad -harrastus on vielä melko vieras, niin tässä lähimaastossa on tullut "omin päin" kokeiltua kaikenlaista ajoa kivisen kalliorinteen noususta metsikköajoon. Onpa umpihangessakin tullut kahlattua melko syvällä - ja hauskaa on ollut
Onko muita kohtalotovereita?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Tuli tänään nypittyä yhtä traileria lumiläjästä, ja samalla huomasin että eikö tässä toimi lukot ollenkaan. Nopea googlaus ja eihän tässä vehkeessä edes ole lukkoja, ei edessä eikä takana
Jotenkin olen pitänyt asiaa itsestäänselvyytenä, että Limited varustellussa maasturissa on tottakai lukot.
4.0 Limitediin ei kait ole ollut saatavilla kuin tuota Quodra-Track II:sta. 4.7:ssa on sitten Quodra-Drive II, jossa on lukko ainakin takana.
Olen mykistynyt
Jotenkin olen pitänyt asiaa itsestäänselvyytenä, että Limited varustellussa maasturissa on tottakai lukot.
4.0 Limitediin ei kait ole ollut saatavilla kuin tuota Quodra-Track II:sta. 4.7:ssa on sitten Quodra-Drive II, jossa on lukko ainakin takana.
Olen mykistynyt
Entä akseleiden välillä? Yksipyörävetoinen maastoauto á la Honda?Epezi kirjoitti:Tuli tänään nypittyä yhtä traileria lumiläjästä, ja samalla huomasin että eikö tässä toimi lukot ollenkaan. Nopea googlaus ja eihän tässä vehkeessä edes ole lukkoja, ei edessä eikä takana
Vai onko siinä kytkettävä etuveto ilman tasauspyörästöä tyyliin Niva, että sentään kaksi pyörää raapii?
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
http://www.youtube.com/watch?v=tCXqxbKQ ... re=relatedJönsson kirjoitti:Entä akseleiden välillä? Yksipyörävetoinen maastoauto á la Honda?Epezi kirjoitti:Tuli tänään nypittyä yhtä traileria lumiläjästä, ja samalla huomasin että eikö tässä toimi lukot ollenkaan. Nopea googlaus ja eihän tässä vehkeessä edes ole lukkoja, ei edessä eikä takana
Vai onko siinä kytkettävä etuveto ilman tasauspyörästöä tyyliin Niva, että sentään kaksi pyörää raapii?
http://www.youtube.com/watch?v=wGZM1RFdWS0
Miten se menikään: no road, except for Land Rover? :=)
-Tazio
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Mekaaniset lukot eivät ole välttämättömiä jos vaan luistonesto on hyvin suunniteltu kuten tässä Disco 2 osoittaa:
http://www.youtube.com/watch?v=jLBg4-dI ... re=related
Discovery 2:ssa ei ole vakiona mitään mekaanisia lukituksia, keskitasauspyörästön lukon on saanut lisävarusteena.
http://www.youtube.com/watch?v=jLBg4-dI ... re=related
Discovery 2:ssa ei ole vakiona mitään mekaanisia lukituksia, keskitasauspyörästön lukon on saanut lisävarusteena.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Disco 2 menee kyllä yllättävän pitkälle. Valitettavasti vainheme kirjoitti:Mekaaniset lukot eivät ole välttämättömiä jos vaan luistonesto on hyvin suunniteltu kuten tässä Disco 2 osoittaa:
http://www.youtube.com/watch?v=jLBg4-dI ... re=related
Discovery 2:ssa ei ole vakiona mitään mekaanisia lukituksia, keskitasauspyörästön lukon on saanut lisävarusteena.
tuossakin näkyvällä sutimisella on kaikissa näissä eletroniikan avulla etenevissä lopputuloksena joko komponettien/jarrujen ylikuumeminen ja limp mode/pirusti savua tai nuo viiveet (kuten tuossakin hyvin näkyy) jolloin pyörä pyörii tyhjää kaivavat montun josta ei noustakkaan
(paras tästä näkemäni esimerkki oli ensimmäisen sukupolven M-sarjan Mersu joka kaivoi itsensä maahan kuin myyrä :=) )
Vanhan koulukunnan miehenä olen sitä mieltä, että maastoautossa oikea ratkaisu on kiinteä kytkettävä neliveto (Series, Niva, BJ, jne.) tarvittaessa mekaanisin lukoin tai jatkuva (Range, Defe, G, jne.) keskilukolla ja tarvittaessa akselikohtaisin lisälukoin. Riittävä pyörän jousto, oikeat välitykset, riittävä maavara + kohtaamiskulmat ja kontrolloitavissa oleva teho vievät rauhallisen kaverin yllättävän pitkälle vehkeitä rikkomatta.
-Tazio
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
Kiinteiden lukkojen nimiin minäkin vannoin ennenkuin Discoveryn vuonna 2000 ostin. Käytössä, jossa tällaiset maasturit yleensä nelivetoa tarvitsevat, eivät ole mitään safareita tai muuta hard core touhua. Tässä normaalissa käytössä luistonesto toimii hyvin mekaanisten lukkojen korvikkeena. Eivätkä ne jarrut siinä nyt niin paljon kuumene vrt esim jarrutus 100-0 km/h. Minulla ei ainakaan ole koskaan luistoeston takia levyt hehkuneet punaisina, jarrutusten takia kylläkin.
Ja oikeassa maastoautossahan tietenkin pitää olla portaaliakselit...
Ja oikeassa maastoautossahan tietenkin pitää olla portaaliakselit...
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Totta, käyttötarkoitus sanelee pitkälle järkevintä ratkaisua. Lähtökohtaisesti yksinkertainen vain monesti on käytössä kauniinpaa.heme kirjoitti: Kiinteiden lukkojen nimiin minäkin vannoin ennenkuin Discoveryn vuonna 2000 ostin. Käytössä, jossa tällaiset maasturit yleensä nelivetoa tarvitsevat, eivät ole mitään safareita tai muuta hard core touhua..
Totta tämäkin, mutta sulla onkin LR. :=)heme kirjoitti: Tässä normaalissa käytössä luistonesto toimii hyvin mekaanisten lukkojen korvikkeena. Eivätkä ne jarrut siinä nyt niin paljon kuumene vrt esim jarrutus 100-0 km/h. Minulla ei ainakaan ole koskaan luistoeston takia levyt hehkuneet punaisina, jarrutusten takia kylläkin.
...
Oikeassa extreame kilpurissa ehkä. Tosin mulle riittää Solihullin rauta ja tiukan paikan tullen tilaan Drewlta Nemesiksen... :=)heme kirjoitti: Ja oikeassa maastoautossahan tietenkin pitää olla portaaliakselit...
-Tazio
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Useita vuosia vm.1973 pätkällä diesel-Lantikalla tuli hoidettua kaikki ajot kesät talvet. Välillä oli "tilanteita" kun Lantikka pyörähti perä menosuuntaan uraisella tielläSuba kirjoitti:Mitäs sitä pienistä hermostumaan.
Itsekin olen muutaman LR:n omistaneena mm. defen ja kaikilla 2000 luvun malleilla maastossa ajaneena voin kyllä allekirjoittaa herrojen kirjoittelun.
Meni silti metsässä kuin elukka.
Mukavuudesta ei voinut puhua kun kahdeksankympin jälkeen joutui huutamaan kaverille jos halusi keskustella.
On Grandi kyllä käyttöautona paljon mukavampi
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tiedän tunteen, tuo "88 takavedolla pyörähtää ennen kuin ehtii 'veljekset Wilks' sanoa.AlfaTom kirjoitti:
Välillä oli "tilanteita" kun Lantikka pyörähti perä menosuuntaan uraisella tiellä
+1AlfaTom kirjoitti:
Meni silti metsässä kuin elukka.
Kovia jätkiä olette jos diesel Serieksellä yli 80 km/h pidempiä pätkiä laskitte! :=) Mulla on bensa versiossa sentään Station Wagon varustukseen kuuluva improved noise reduction pack ja silti sattuu sekä päähän että rintaan heti kun neula nousee 80 km/h nurkilleAlfaTom kirjoitti:
Mukavuudesta ei voinut puhua kun kahdeksankympin jälkeen joutui huutamaan kaverille jos halusi keskustella.
-Tazio
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
No työmatkoja Inkoo-Kouvola välillä tuli ajettuaTazio kirjoitti:AlfaTom kirjoitti:
Kovia jätkiä olette jos diesel Serieksellä yli 80 km/h pidempiä pätkiä laskitte! :=)AlfaTom kirjoitti:
Mukavuudesta ei voinut puhua kun kahdeksankympin jälkeen joutui huutamaan kaverille jos halusi keskustella.
-Tazio
Kerran katkesi takavetari ja pelkällä etuvedolla ajoin kotiin pikkuisen kyllä metelöi se etuperä
Kävin ajamassa defeä sillä turbodieselillä, pirteä kone mutta se sama "ergonomia" oli hiukan liian retroa
Silti hyviä muistoja jäi Lantikasta, juuri kortin saaneelle se olikin hyvä "miehistönkuljetusajoneuvo" 7-paikkaisena
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Elektronisesti säätyvä, sen kait pitäisi kyetä siirtämään vetoa etuakselille 0-100%Jönsson kirjoitti:Entä akseleiden välillä?
Edit: täytyy silti mainita että melko pahoihin paikkoihin olen tuolla mennyt, eikä kertaakaan ole jäänyt tunnetta että olisin jumiin jäämässä. Nyt kun tiedän että ei tuo olekaan maastoauto niin en välttämättä samoihin paikkoihin menisi.
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tavallisilla katurenkailla loppuu maasto-ominaisuudet lyhyeen, kuten jokainen on voinut havaita. Itse kaivatin Grandin melkein jumiin sorakuopan pehmeään hiekkaan, onneksi oli rinne jota pääsi sentään tulosuuntaan pakilla
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Juu, tavalliset renkaat kaivavat tietänsä vain alaspäin, kuvio ei riitä siirtämään renkaan eteen/taakse kasaantuvaa ainesta... Tämä tuli kokeiltua tallin pihassa, Jeeppi eteni 1,5 auton mittaa umpihankeen ja sitten pitikin jo hakea lumilapio avuksi.
Viikonloppuna otin hieman kuvia kalustosta ja n.30cm lumihangessa etenemiseen Jeepillä joutui käyttämään reilusti kaasua, kun Mazda jatkoi samasta paikasta eteenpäin tyhjäkäynnillä, kiitos karkeampien renkaiden.
Näiden kokeilujen jäljiltä ei luotto Jeepin etenemiseen noilla nykyisillä renkailla ole kovinkaan kummoinen, joten pitää koittaa pysyä auratuilla teillä. Saisipa pian uuden alustan sekä noi 31" renkaat alle...
Viikonloppuna otin hieman kuvia kalustosta ja n.30cm lumihangessa etenemiseen Jeepillä joutui käyttämään reilusti kaasua, kun Mazda jatkoi samasta paikasta eteenpäin tyhjäkäynnillä, kiitos karkeampien renkaiden.
Näiden kokeilujen jäljiltä ei luotto Jeepin etenemiseen noilla nykyisillä renkailla ole kovinkaan kummoinen, joten pitää koittaa pysyä auratuilla teillä. Saisipa pian uuden alustan sekä noi 31" renkaat alle...
"No smoke => no power => no hope"
jeeppimiehet heiluttaa
Ei menny Jeeppi eilen katsastuksesta läpi. Jarruvalot ei toiminu. Sulake palanu. Täytyy huomenna mennä näyttään. Tilastot huononi taas on se Jeeppi huono auto , kun sulakkeet palaa perkele enkä mä nää jarruvaloja ajaessa.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka