Haku jäi nyt käyttämättä koska olen mobiilisti liikkeellä. Sori. Tuossa hetki sitten kävi otsikon kuvaamalla tavalla. Käsin poljin nousee ylös, mutta jää painaessa lattiaan. Onko kyseessä polkimessa oleva jousi vai joku muu?
Pikadiagnoosia kyselen kun työt alkaa just ja huomenna auto pitää hinata korjaamolle joka valitaan raadin tietojen perusteella.
Kiitos etukäteen
Jos nyt pukkaa kytkinremonttia niin pyydä pajaa samalla voitelemaan käyttökäpälän akselin helat. Omassa jo pelkän ylemmän helan voitelu auttoi poljinvoimaan ja tuntumaan melkoisesti. Alempaan taas ei pääse käsiksi irrottamatta vaihteistoa.
Mulla GTssä tapahtui sama ilmiö mutta silloin oli paljon pakkasta. Poljin jäi pohjaan eikä irroittanut kytkintä, käsin sai nostettua ylös, mitään nestettä ei vuotanut. diagnoosi huollossa, jonne siis kuljetettiin, oli että neste oli jäätynyt. tosiaan on sama neste jarrujen kanssa ja jarrunesteet vaihdettu viime syksynä. selitys jäätymiselle oli että huolto-ohjelmassa ei todeta että vaikka jarrunesteet vaihdetaan niin kytkinputkessa olevaa nestettä ei tyhjätä eli vaihdeta.... eli neste oli siis kytkinputkessa alkuperäinen vuodelta 2006...
tämä kannattaa ottaa huollossa esille että vaihtavat myös ko letkun nesteen.
Mulla tapahtu kaks tai kolme talvea sitten vastaavanlainen tapaus. Auto oli ollut pari viikkoa ilman ajoa ja seissyt pakkaskeleillä pihassa. Poljin oli iskenyt lattiaan, eikä noussut senttiäkään ylös omin voimin. Työsylinteri siinä muistaakseni vaihdettiin - tarkistan kuitista jahka kotiudun.
Vähän samaa sarjaa sivuten, niin eilen meni joku kytkimen jousi kaput, palautti ja pumppas tapahtuneen jälkeen ihan normaalisti..mutta siitä sitten tuolla "mikä osa" -ketjussa enemmän.
EdotL kirjoitti:Eipä oo pahanhintainen osa tuo työsylinteri.
Taidan silti laitattaa koko paketin vaihtoon em. ravistuksen (ja jäykkyyden) takia.
Tulipa taas alfa-rahastolle käyttöä :/
No jos oireet on nuo, niin kytkinremppaa se huutaa, asetelma loppu, ja turhaa lähdet niitä sylintereitä vaihtamaan, ei niissä mitään vikaa ole!
Pyydä samalla vaihtamaan vetarien stefat!
EdotL kirjoitti:Filaron pojat saavat auton vasta loppuviikolla työn alle, joten siihen asti odotellaan mikä tulee tuomioksi.
Itse kyllä varaudun uuden asetelman laittoon, ja saavat siinä samalla rassata paikkoja niin, että vaihdekepin sivuttaisjäykkyyskin siirtyy historiaan.
Arvausta: Jommasta kummasta sylinteristä tiivisteet kaput tai kytkimen pään työsylinteri irronnut kiinnityksestään. Tuo jälkimmäinen oli vikana minulla aikoinaan vanhassa Alfetassa. Sylinterin lukkorengas irtosi ja sylinteri mäntä pullahti melkein pihalle.