Kauden aloitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
milano
Viesti:

Kauden aloitus

Viesti Kirjoittaja milano »

Tervehdys pitkästä aikaa!

Koulukirjat on vihdoin heitetty kesäksi nurkkaan rankan vuoden jälkeen, ja minullakin on taas hieman aikaa laittaa Alfaa (75 3.0) kuntoon. Tässä vähän raporttia ja pohdintaa kesän ekoista sähläyksistä.

Aloittelin ikuisuusprojektilla, eli lämmityslaitteen puhaltimen vaihtamisella. Kojetaulua olin jo repinyt vähän auki etukäteen, ja nyt sain kaivettua sen puhallinmoottorin ulos sieltä. Menihän siinä muutama pikku muoviosa mukavasti rikki systeemiä auki repiessä vaikka kuinka yritin olla varovainen... Lämmityslaitteen kontrollivaijerit olivat myös kaikki enemmän tai vähemmän rikki. Ja alkuperäiset äänieristysmateriaalit aika heikossa hapessa, niiden tilalle voisi laittaa uudet vastaavat.

Kysymyksenä onkin, että onko kukaan joutunut vaihtamaan/korjailemaan noita säätövaijereita? Mikä tahansa perusvaijerihan voisi ehkä käydä korvikkeeksi... saisikohan muista autoista vastaavia osia?

Lämppärin kenno ei vielä vuoda (-88 vuoden auto, 180tkm ajettu), mutta mitäs raati olisi mieltä, kannattaisiko varmuuden vuoksi vaihtaa kun pelottavan monissa muissa tämän ikäisissä se jo vuotaa (olettaen että uusia saa jostain kohtuuhinnalla)? Yritän nyt laittaa asiat kojetaulun sisällä sen verran kuntoon, ettei heti tarvitsisi uudestaan sitä avata. Eli vinkkejä saa vielä heittää siitä, mitä kaikkea kummaa siellä voikaan olla rikki, jotta saan mahdollisimman paljon kerralla hoidettua!

Seuraavaksi vuorossa ovat jarrut, aion vetää uudet putket kaikille jarruille. Takajarruille menevä putki näyttää aika haastavalta, olisiko se tosiaan saatava yhdestä ainoasta pätkästä taivuttelemalla? Onko kukaan onnistunut? :)

Asiaan liittyy se, että olisi tarvetta läjälle Alfa 75:n osia, tässä vähän listaa siitä, mitä kaikkea minulle saa tarjota kohtuuhinnalla:

-kaikki lämppäriin ja sen säätimiin liittyvät osat, erityisesti säätövaijerit ja venttiili (itse moottori minulla jo on)
-erittäin hyväkuntoiset melkein mitkä vain sisustan muoviosat/verhoilut, erityisesti kattoluukun sisäverhoiluosat
-täysin ehjä vilkunviiksi
-yksi vetoakseli

Laitan tämän tuonne ostetaan-palstalle ja päivittelen siellä olevaa versiota aina tarpeen tullen...Viestejä saa lähettää joko täällä tai mailitse:
slintone@cc.hut.fi

GAMMA500

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Takajarruputki oli ainakin minulla kaksiosainen, paineensäätimeltä moottorin takakiinnikkeelle asti pätkä ja siitä toinen perään. Itse jaoin kyllä tuon peräpätkänkin kahteen osaan, liitos majailee kardaanitunnelin perästä hieman nokkaan päin, oli ainakin helpompi asennella. Katsastuksessa ei myöskään sanottu mitään tuosta :o

Vastaa Viestiin