GTV Saksasta
Valvoja: Moderators
GTV Saksasta
Olen ajatellut tuoda GTV:n vm. 96-98 200 tai 220 hp Saksasta. Hintaerot eivät ole Saksassa suuret, joten olen ajatellut tuota tehokkaampaa mallia. En sitten tiedä miten kovat verot tulee Suomessa olemaan. Selasin tätä foorumia ja ainakin joku oli tuonut Saksasta GTV:n.
Koska Alfa Romeo on minulle tuntematon merkki, olisi kiva tietää kokemuksia GTV:stä tai muistakin malleista. Onko Alfat luotettavia, onko paljon tyyppivikoja, kalliit varaosat, vakuutukset yms?
Ensin vain minun täytyy päästä eroon edellisestä pikkusportista...
Koska Alfa Romeo on minulle tuntematon merkki, olisi kiva tietää kokemuksia GTV:stä tai muistakin malleista. Onko Alfat luotettavia, onko paljon tyyppivikoja, kalliit varaosat, vakuutukset yms?
Ensin vain minun täytyy päästä eroon edellisestä pikkusportista...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla on -99 GTV 1,8 parhaillaan verotettavana, odotan noin kuuden tonnin päätöstä.
Hintaerot Saksassa eivät tosiaan ole suuret johtuen varmaankin siitä, että isompimoottoristen autojen käyttö on veroteknisistä syistä siellä pirun kallista. Itse kallistuin kuitenkin mopokoneen puolelle hankintahinnan (kauppahinta + vero) lisäksi arvioitujen käyttökustannusten vuoksi. TS on sama mylly joka löytyy mm. 156:sten nokalta ja sen kulutusosia saa veekutosta helpommalla ja halvemmalla esim. Motonetistä. Löpönkulutuskin on kertaluokkaa pienempi, tosin tuolla on isommin merkitystä vasta jos autolla ajaa useamman kymmenen tuhatta vuodessa. Lisäksi meikäläistä kotitarvehuoltajaa kiinnosti myös se, että rivikoneen pannuhuone on huoltotouhujen kannalta vähemmän mahdoton paikka kuin V6:n looshi.
Moottori taitaakin olla niitä harvoja osakokonaisuuksia, jonka palikat ovat vaihtokelpoisia muiden mallien kanssa. GTV:n pohjalevyn pitäisi olla yhteinen 155-mallin kanssa, mutta Luigi on kuitenkin keksinyt tehtailla siihen aivan omanlaisensa alustarakenteet. Yhteisiä osia taitavat olla lähinnä etualatukivarret, kaikki muu on enemmän tai vähemmän uniikkia. Näiden uusimisessa kannattaa varautua joko maksamaan reilusti tai tilaamaan osat keski-Euroopasta, siellä hinnoittelu on sentään kotimaista inhimillisempi.
Luotettavuuteen ja käyttöominaisuuksiin en vielä ota sen kummemmin kantaa, mutta hankintaa harkitsevan kannattanee tutustua näihin sivuihin:
http://www.gtvv6.com/
Hintaerot Saksassa eivät tosiaan ole suuret johtuen varmaankin siitä, että isompimoottoristen autojen käyttö on veroteknisistä syistä siellä pirun kallista. Itse kallistuin kuitenkin mopokoneen puolelle hankintahinnan (kauppahinta + vero) lisäksi arvioitujen käyttökustannusten vuoksi. TS on sama mylly joka löytyy mm. 156:sten nokalta ja sen kulutusosia saa veekutosta helpommalla ja halvemmalla esim. Motonetistä. Löpönkulutuskin on kertaluokkaa pienempi, tosin tuolla on isommin merkitystä vasta jos autolla ajaa useamman kymmenen tuhatta vuodessa. Lisäksi meikäläistä kotitarvehuoltajaa kiinnosti myös se, että rivikoneen pannuhuone on huoltotouhujen kannalta vähemmän mahdoton paikka kuin V6:n looshi.
Moottori taitaakin olla niitä harvoja osakokonaisuuksia, jonka palikat ovat vaihtokelpoisia muiden mallien kanssa. GTV:n pohjalevyn pitäisi olla yhteinen 155-mallin kanssa, mutta Luigi on kuitenkin keksinyt tehtailla siihen aivan omanlaisensa alustarakenteet. Yhteisiä osia taitavat olla lähinnä etualatukivarret, kaikki muu on enemmän tai vähemmän uniikkia. Näiden uusimisessa kannattaa varautua joko maksamaan reilusti tai tilaamaan osat keski-Euroopasta, siellä hinnoittelu on sentään kotimaista inhimillisempi.
Luotettavuuteen ja käyttöominaisuuksiin en vielä ota sen kummemmin kantaa, mutta hankintaa harkitsevan kannattanee tutustua näihin sivuihin:
http://www.gtvv6.com/
- Epäkelpokeräilijä -
Mulla on -96 GTV V6 tb.
Ostin auton Englannista koska käyn siellä melko usein työmatkalla ja hintataso on saksaakin halvempi (jos autossa on ratti vasemmalla puolella). Harkitsin koko ajan sekä 3.0V6 että V6tb ja jos vastaan olisi tullut yhtä hyvänkuntoinen ja vähän ajettu 3.0V6 niin olisin todennäköisesti ostanut sen.
minäkin ehdotan ehdottomasti tota gtvv6.com foorumia, kaikki mitä tarvitset tietää gtv:stä löytyy sieltä
Ostin auton Englannista koska käyn siellä melko usein työmatkalla ja hintataso on saksaakin halvempi (jos autossa on ratti vasemmalla puolella). Harkitsin koko ajan sekä 3.0V6 että V6tb ja jos vastaan olisi tullut yhtä hyvänkuntoinen ja vähän ajettu 3.0V6 niin olisin todennäköisesti ostanut sen.
minäkin ehdotan ehdottomasti tota gtvv6.com foorumia, kaikki mitä tarvitset tietää gtv:stä löytyy sieltä
______________________________________
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Näppärämpi tapa selata tullin päätöksiä:
http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verotila ... kone=bensa
Aika halpoja noin GTV:t mielestäni, esim. mistä saa -99 2.0 GTV:n 15 000 euroon ?
Tosin en tiedä kuinka päivittävät päätöksiä tänne.
http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verotila ... kone=bensa
Aika halpoja noin GTV:t mielestäni, esim. mistä saa -99 2.0 GTV:n 15 000 euroon ?
Tosin en tiedä kuinka päivittävät päätöksiä tänne.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Juu, aika kohtuullisilta näyttävät nuo verotusarvot. Mutta pitää muistaa että Arvauslautakunta (joka on jo yli viisi viikkoa yrittänyt arpoa oman autoni arvoa!) arvaa vähän mitä sattuu, esmes 164 V6:sten verotusarvoissa näkyy olevan hurjia eroja. Ja verovalituksen perusteeksi ei kuulemma riitä "no kun toikin sai noin pienet verot".
- Epäkelpokeräilijä -
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Tullin sivuilla olevista autoista ei voi sanoa missä kunnossa ne ovat. Mukaan kun sopii myös esimerkiksi kolari- ja moottorivaurioiset. Erikoisen pienet verotusarvot selittyvät pääosin näillä.
Vaikka tulli nyt mainostaa että veropäätös tulee kahdessa viikossa niin se koskee vain massa-autoja kuten mersuja, bemareita, audeja ja volvoja. Harvinaisempi Alfa on vaikeampi tapaus vaikka niitäkin on tuotu jo maahan muistaakseni satakunta veromuutoksen jälkeen. Jos auton markkinahinnan arviointi menee Hlinnan "arvauslautakunnalle", niin aikaa menee. Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
Vaikka tulli nyt mainostaa että veropäätös tulee kahdessa viikossa niin se koskee vain massa-autoja kuten mersuja, bemareita, audeja ja volvoja. Harvinaisempi Alfa on vaikeampi tapaus vaikka niitäkin on tuotu jo maahan muistaakseni satakunta veromuutoksen jälkeen. Jos auton markkinahinnan arviointi menee Hlinnan "arvauslautakunnalle", niin aikaa menee. Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Nyt masensitMKT kirjoitti:Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
Tullista sanoivat että arvaaminen kestää noin kuukauden. Tarkoittikohan siis tällaista tilannetta, jossa autoon ei saa arvaamisen ajaksi siirtokilpiä? Muussa tapauksessa pitää tulkita, että puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Mikähän ihmeen järki siinä on että siirtolappuja verotusajaksi ei saa jos ei ole auton ensimmäinen omistaja Suomessa?
- Epäkelpokeräilijä -
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
No niin ! Sulla on eri juttu, jos paperit on tullissa oikein täytetty. Papereihin pitää laittaa merkintä "Ei ajolupaa" jolloin se menee nopeammin käsiteltävien pinoon. Toin juuri mp:n joka ehti olla maassa melkein 3 kk ennenkuin tulliin saatiin paperit. Aktiivisella soittelulla paperit ulos viikossa. NYT kannattaa vaan soitella sinne tulliin vaikka muutaman päivän välein niin homma etenee nopeammin. Jos on hiljaa ja kyttää vain postilaatikkoa niin saa laittaa suoraan talvirenkaat alleScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nyt masensitMKT kirjoitti:Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
Tullista sanoivat että arvaaminen kestää noin kuukauden. Tarkoittikohan siis tällaista tilannetta, jossa autoon ei saa arvaamisen ajaksi siirtokilpiä? Muussa tapauksessa pitää tulkita, että puhuvat mitä sylki suuhun tuo.
Mikähän ihmeen järki siinä on että siirtolappuja verotusajaksi ei saa jos ei ole auton ensimmäinen omistaja Suomessa?
Väliaikaisia kilpiä et muutenkaan voi saada, koska auto pitää katsastaa max 10 päivää maahantuonnin jälkeen + siirtokilvet voimassa max 3 kk maahantuonnista.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jaa, olisikohan hiillostamisella tosiaan jotain vaikutusta? Itse ajattelin asian niin päin että on turhaa Tullia kiusata kun paperit ovat arvauslautakunnassa retkeilemässä. Pitäisiköhän soittaa sinne?sataviiskuus kirjoitti:Aktiivisella soittelulla paperit ulos viikossa. NYT kannattaa vaan soitella sinne tulliin vaikka muutaman päivän välein niin homma etenee nopeammin. Jos on hiljaa ja kyttää vain postilaatikkoa niin saa laittaa suoraan talvirenkaat alle
- Epäkelpokeräilijä -
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Täytyy piristää heti perään eli walpurin kunniaksi posti kiikutti veropäätöksen. Minulla todellakin oli ajolupa ja tullin mukaan se viivästyttää päätöstä = hieman yli 8 viikkoa. Prioriteettilistalla ylempänä ovat ne joilla ei ajolupaa ole.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nyt masensitMKT kirjoitti:Minulla on 166sen veroilmoitus ollut jo yli kahdeksan viikkoa sisässä....
Päätös on nopea jos verotusta toimittavan viraston ei tarvitse lähettää papereita eteenpäin (eli Hämeenlinnaan). Käytännössä tämä edellyttää että vastaavaa autoa on tuotu maahan paljon eikä veroilmoituksessa ole mitään sellaista joka vaatisi "experttien" lausuntoa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kilautin taas tänään tulliin. Sanoivat että puolitoista viikkoa sitten asiaa kysellessäni laittoivat arvauslautakunnalle kyselyn että mikä siellä kestää. Ei ole kuulunut minkäänlaista vastausta. Lipposlovakia rocks.
Tullin kunniaksi on sanottava, että molemmilla kerroilla puhelimeen on tarttunut hyvinkin asiakaspalveluhenkinen kaveri. Hangon tulli tuskin olisi voinut hoitaa asiaa paremmin, pitäisiköhän yrittää kaivaa jostain sen arvauslautakunnan puhelinnumero?
Hellettä tulossa loppuviikolle ja mun juuri huolletulla automaatti-ilmastoinnilla varustettu GTV:ni makaa tallissa. Sen sijaan aloitin aamun rakentelemalla Pajeroon nippusideviritelmää ettei pakoputkisto putoa matkalle
Tullin kunniaksi on sanottava, että molemmilla kerroilla puhelimeen on tarttunut hyvinkin asiakaspalveluhenkinen kaveri. Hangon tulli tuskin olisi voinut hoitaa asiaa paremmin, pitäisiköhän yrittää kaivaa jostain sen arvauslautakunnan puhelinnumero?
Hellettä tulossa loppuviikolle ja mun juuri huolletulla automaatti-ilmastoinnilla varustettu GTV:ni makaa tallissa. Sen sijaan aloitin aamun rakentelemalla Pajeroon nippusideviritelmää ettei pakoputkisto putoa matkalle
- Epäkelpokeräilijä -
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Mullakin Tampereelle soitellessani oli keskustelu asiallista, tuntui melkeinpä asiakaspalvelulta.
Kaverille kerrottiin että jos menee pääkallopaikalle arvattavaksi, niin arvio ajasta on kaksi viikkoa. Siis ne tapaukset joita pitää oikeasti miettiä. Pidetään peukkuja että kohta saat ne paperit että pääset suorittamaan yhteiskunnalle ylellisyysveroa GTV:stäsi
Kaverille kerrottiin että jos menee pääkallopaikalle arvattavaksi, niin arvio ajasta on kaksi viikkoa. Siis ne tapaukset joita pitää oikeasti miettiä. Pidetään peukkuja että kohta saat ne paperit että pääset suorittamaan yhteiskunnalle ylellisyysveroa GTV:stäsi
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Kaveri yritti kysellä arvauslautakunnan puhelinnumeroa. Ei kuulemma onnistunut ja johtopäätös oli että sinne ei saa soitella.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kilautin taas tänään tulliin. Sanoivat että puolitoista viikkoa sitten asiaa kysellessäni laittoivat arvauslautakunnalle kyselyn että mikä siellä kestää. Ei ole kuulunut minkäänlaista vastausta. Lipposlovakia rocks.
Tullin kunniaksi on sanottava, että molemmilla kerroilla puhelimeen on tarttunut hyvinkin asiakaspalveluhenkinen kaveri. Hangon tulli tuskin olisi voinut hoitaa asiaa paremmin, pitäisiköhän yrittää kaivaa jostain sen arvauslautakunnan puhelinnumero?
Hellettä tulossa loppuviikolle ja mun juuri huolletulla automaatti-ilmastoinnilla varustettu GTV:ni makaa tallissa. Sen sijaan aloitin aamun rakentelemalla Pajeroon nippusideviritelmää ettei pakoputkisto putoa matkalle
Toivottavasti pääset kartuttamaan valtion varoja ennen hellekauden alkua. Etenkin kun nippusiteet eivät välttämättä kestä korkeita lämpötiloja....
Kyllä tuo GTV on alkanut kummasti kiinnostamaan. En vaan vielä tiedä kummalla koneella. Kyllä 200hp on riittävä...
Joaweste, onko auto ollut luotettava? Ettei ole sähkövikoja yms.? Onko se ollut sinulla talvikäytössä?
Nyt kun vain pääsisi ensin omasta -97 Eclipsestä ensin eroon, niin voisi alkaa hieromaan kauppoja Saksalaisten autoliikkeiden kanssa. Toivottavasti Alfan kanssa käy samanlainen tuuri kuin Eclipsenkin kanssa, että kohdalle sattui todella loistoyksilö, eikä pienintäkään vikaa ole havaittavissa.
Joaweste, onko auto ollut luotettava? Ettei ole sähkövikoja yms.? Onko se ollut sinulla talvikäytössä?
Nyt kun vain pääsisi ensin omasta -97 Eclipsestä ensin eroon, niin voisi alkaa hieromaan kauppoja Saksalaisten autoliikkeiden kanssa. Toivottavasti Alfan kanssa käy samanlainen tuuri kuin Eclipsenkin kanssa, että kohdalle sattui todella loistoyksilö, eikä pienintäkään vikaa ole havaittavissa.
Kuskin ovenpielessä olevass johtosarjassa on tainut mennä joku johto poikki kun en saa ikkunaa alas. Muuten ei ole ollut sähkövikoja. Lämppärin kenno vuosi kun ostin auton. Auto on tällä hetkellä Muukkosella 60.000km huollossa ja koiranluut vaihdetaan samalla.
Mulla oli auto talvikäytössä eikä minulla ollut minkäänlaisia ongelmia.
Kyllä minun mielestäni voi ihan hyvin sanoa että se on ollut luotettava.
Metsästysonnea
Mulla oli auto talvikäytössä eikä minulla ollut minkäänlaisia ongelmia.
Kyllä minun mielestäni voi ihan hyvin sanoa että se on ollut luotettava.
Metsästysonnea
______________________________________