Päivän Iltalehdessä oli juttu jostain autovarkaista jotka sai tuomionsa, olivat pöllineet useita autoja mm. Alfa 164:sen jolla olivat päristelleet poliisia karkuun ympäri Helsinkiä kunnes tömähtivät pakun nokkaan!Surullista kun hajottavat vääriä autoja
Suomen toiseksi paras lehti heti Glorian jälkeen eli Me Naiset kirjoittaa uusimmassa numerossaan AR 147:sta. Oikein koko sivun mittainen artikkeli täynnä painavaa asiaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Vittorio Jano kirjoitti:Suomen toiseksi paras lehti heti Glorian jälkeen eli Me Naiset kirjoittaa uusimmassa numerossaan AR 147:sta. Oikein koko sivun mittainen artikkeli täynnä painavaa asiaa.
Hmm... muistelisin että toisiksiuusimmassa, mutta saatan hyvinkin sekottaa (sivu oli 41, sen muistan..) =) Oma pirssi kun on juurikin samanlainen ja saman värinen (alfa red). Emäntähän siitä oli innoissaan kun pirssiä kehuttiin
Outoja nuo britit. Practical Classics lehdessä oli practical classic top 100 äänestys. Listalle ei mahtunut kuin yksi Alfa. GTV (Bertone) oli muistaakseni sijalla 73. Olikohan syynä, että äänestettiin kriteerillä practical? Äänestystuloksessa menestyivät tietysti sikäläiset "yleiset" autot. Minor oli ykkönen ja E-type (practical?) kakkonen.
Lehden toimittajat ovat sentään asiasta hajulla. Future classics -artikkelissa oli tietysti 156:nen. Ja sitä kehuttiin niin, että
Viimeksi muokannut Savo, 21 Touko 2004, 01:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen tipahti Auto Bild soomi luukusta ja kyllä 147:aa kehuttiinn taasen aika mukavasti. Oisko parin kuukauden päästä sitten 166 koeajo. Ekassa numerossahan oli 156 ja nyt tosiaan 147. Markkinaosuudet huomioon ottaen aika usein koeajetaan Alfoja. Vaikka enhän mie valita.
Il Bisconessa on hieno juttu 75 veekuutosesta. Itsellänikin on sama unelma: 5000 e -> 3000 cm3. Merkki ja malli taitaa olla kyllä minulla jo valittu, mutta se on valitettavasti tulevien aikojen asia.
Vaimokin kehui juttua hyvin kirjoitetuksi ja oppi mitkä ovat Zagato-pakosarjat. Kerttakaikkisen sivistävä artikkeli.
Oma V6-kuumeeni on ollut aika kova, mutta tämä teksti pisti jäitä hattuun (ja antoi paljon hyvää tietoa). Täytyy ajella vielä vuosi teeässällä ja sitten vasta keskittyä auton vaihtoon. Tosin kun katsoo näiden myyntihintoja tulee mieleen, pitäisikö nykyinenkin jättää perheeseen.
On se Alfan V6 niin kaunis.
Kannustan artikkelin kirjoittajaa jatkaamaan eläväistä raportointia niin lehdessä, kuin täällä BBS:ssäkin.
Viittiskö joku kestotilaaja skannata talteen uusimman Vauhdin Maailman vikalta sivulta löytyvän jutun, siis se elämäni kisa Giulia 1600 Superilla? Kun ei viittis muuten näemmä ihan turhaa numeroa ostaa kipsalta.
Uudessa Auto Bildissä (nro. 10/2004) on testisähke Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronicista. Teksti on hyvä, tosin hieman lyhyt ja suppea.
Pieni lainaus: "Kun monet valtamerkit ovat keskivertoperheen kuljetuksien kodinkoneina yhtä mielenkiintoisia kuin pakastin tai mikrouuni, Alfa Romeon maininta ääneen saa aina läsnäolijat terästäytymään"
Kyllähän TM:ssa Alfasta on aina tykätty. Entistä päätoimittajaa Mauri Saloa kai voitaneen pitää jonkin sortin alfistinakin. Siinä mielessä nuo 166:sta kirjoitetut rivit eivät yllätä.
Tilanne on sitten eri, kun vierelle ajetaan muun merkkisiä kilpailijoita ja ruuvataan mittauslaitteet kiinni. Siinä hommassa ei hyvillä murinoilla pitkälle pötkitä. Tärkeintähän on kuitenkin se, että pikkutavaroille on riittävästi säilytystilaa, vakuutusmaksut ovat alhaiset ja mukitelineet löytyvät ergonomisesti oikeasta paikasta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Retro Cars -lehdessä (Aug 04) on juttu Alfa Romeo Giuliasta, johon on vaihdettu Twin Spark -moottori. Siisti on peli.
Uudessa Practical Classics -lehdessä (Aug 04) on ainankin minulle uusi tieto:" ...circa 1970 Mazda 1500. The body was orginally styled by Bertone for Alfa Romeo who turned it down." Toki tiesin sen olevan Bertonen suunnittelema, mutta että Alfan hylkäämä muotoilu? Ilmanko se Mazda onkin mielestäni (ja monien muidenkin) yksi tyylikkäimpiä japsiautoja kautta-aikojen.
Kiitos, tämä konkretisoi hyvin asian nuoremmalle sukupolvelle. Onkos kukaan muu kuullut tai lukenut tästä asiasta. Tunteekos esimerkiksi Mirafiori vanhoja Italian juttuja?
Ai niin. Practical Classicsin seuraavassa numerossa: "Alfa Romeo Spider: A restauration that took so long its owner made a career out of it." Myynnissä elokuun neljäs Englannissa, Suomessa tietysti myöhemmin. Tuskin jaksan odottaa.
Niin muistan nuorena miehenä ihmetelleeni että jotain on vinossa kun japanilainen auto näyttää hyvältä, nyt se selityskin sitten löytyi.
Niin kerrotaan vielä Alfetta GT:n ystäville että heinäkuun Auto-Italia lehdessä on näistä juttua. Elokuun numerossa tulee olemaan Alfa GTV ja Maserati Quatroporte.
Perjantain Iltasanomien auto-osassa löytyy koko aukeaman klassikkojuttu Alfasta, mukana myös historiikkiä sekä asiaa CARF:n toiminnasta pähkinänkuoressa.
Jaksaako juku vielä lukea sivun mittaisen jutun Crosswagonista? Syyskuun evosta löytyy.
Samaisessa lehdessä on myös £30k-vertailu: Alfa GT, TT, 330Ci, Crossfire, RX8, 350Z sekä Vauxhall Moreno ottavat mittaa toisistaan. Ostin lehden vartti sitten, joten en vielä ole tarkemmin tuloksiin perehtynyt. Bemari ja Nissan ovat saaneet ainakin eniten tähtiä (**** ja 1/2).
Sivujen täytteenä myös 575M GTC, 360 Stradale vs. Gallardo vs. Ford GT sekä avo-Murcielago ja joitakin muita paskoja romuja.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Eksyin Spinneri lehden netti versioon ja siellä osioon "Surffaamaan".Oli kysymyksiä Alfastakin.Ainakin minulle oli uusi tieto että ensimmäinen GTV mallisarja oli 67-80,jolloin esiteltiin seuraaja.Ja joku kysyin Alfa GTV2l tehoja.Vastauksena oli että ei löydetty mistään Alfa GTV21:sen tietoja, mutta muiden tehot ovat....
Uusimmassa TM:ssa kerrotaan että Alfan jo varmaksi luultu 8C Competizione saattaa jäädä tekemättä Fiatin iso mies on ilmoittanut että Alfalla on kiirettä muiden projektien kanssa, ja että mitään mallia ei tehdä imagon buusti mielessä vaan kaikkien mallien on tehtävä voittoa.
Onko kukaan lukenut/kuullut vastaavaa muista lähteistä? Olis se vaan sääli jos noin valmiin oloinen ja upea auto jäisi muiden protojen joukkoon pölyttymään!